Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
Bekijk bericht
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Digibox (nu gratis) of toch maar de digirecorder houden voorlopig?
Collapse
X
-
BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye
-
-
Je betaald natuurlijk ook voor de opslag in de cloud, waar het vroeger lokaal werd opgeslagen. Voordeel daar van is dat je overal je eigen opnames kan bekijken, en niet alleen in je eigen huis.Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
Vorig jaar ook aan het twijfelen geweest om voor de tv box te gaan in plaats van onze digicorder
Tot op een dag dat er geen internet was en wij hier 's avonds naar de opnames konden kijken
Ondertussen hebben we hier regelmatig problemen met het internet, "ze zijn eraan aan het werken"
Dus (voorlopig) toch maar beslist om bij de digicorder te blijven
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk berichtVorig jaar ook aan het twijfelen geweest om voor de tv box te gaan in plaats van onze digicorder
Tot op een dag dat er geen internet was en wij hier 's avonds naar de opnames konden kijken
Ondertussen hebben we hier regelmatig problemen met het internet, "ze zijn eraan aan het werken"
grts
Sieg
Als er bij u thuis alles uit ligt, dan zal er ook niets opgenomen worden op uw Digicorder.
Met de TV-box lopen de opnames wel gewoon verder zolang de opslag bij Telenet er niet uit ligt.
Kijken en opnemen staan met dergelijke problemen dus recht tegenover elkaar.Canon EOS Digital
BD0479BE
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk berichtVorig jaar ook aan het twijfelen geweest om voor de tv box te gaan in plaats van onze digicorder
grts
Sieg
niet op de server van Telenet zal staan met een Tv-Box Sieg.
En ook het programmeren zelf kan je met een Tv-Box van op elk toestel zoals een smartphone of tablet,
ook via 4g zelfs als je modem TV-Box enz stroomloos staat, ben je op vakantie, dan mag je gerust alles uit
zetten, je opnames kan je gewoon programmeren van waar ook ter wereld.
En ook niet te vergeten, de Tv-Box ondersteund 4K, het beeld is een stuk beter.
Ik zou in elk geval niet meer willen wisselen, het internet is hier wel zeer stabiel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtStraf hoor, ik neem al jaren bepaalde programma's op van Discovery welke uiteraard meermaals per dag of week uitgezonden worden en ik heb enkel de nieuwe die er eenmalig bijkomen.
Ben je zeker dat uw instellingen correct zijn en je gekozen hebt om deze en alle nieuwe afleveringen op te nemen en niet alle beschikbare afleveringen?
Bij mij hebben ze bij telenet (winkel) dit verhaal ook eens getest en ze konden het enkel beamen . Men ging wel een ticketje openen om voor verbetering uit te zien.
Maar best mogelijk dat door hier en daar een parameter te verzetten dit toch correct verloopt. Raar, maar men wist me ook aan te raden om bij stoppen van zo'n serie-opname dat met hun app te doen. Heb ik niet geprobeerd en ik ga die app nu ook wel niet installeren. Er draait al rommel genoeg op mijn lichte smartphone (ondertussen toch al 6 jaar oud op Android 7)https://www.fotospotter.be
Je suis content d’être heureux
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
Bedankt voor deze info.
Bij mij hebben ze bij telenet (winkel) dit verhaal ook eens getest en ze konden het enkel beamen . Men ging wel een ticketje openen om voor verbetering uit te zien.
Maar best mogelijk dat door hier en daar een parameter te verzetten dit toch correct verloopt. Raar, maar men wist me ook aan te raden om bij stoppen van zo'n serie-opname dat met hun app te doen. Heb ik niet geprobeerd en ik ga die app nu ook wel niet installeren. Er draait al rommel genoeg op mijn lichte smartphone (ondertussen toch al 6 jaar oud op Android 7)
En in een Telenet winkel is het zoals overal, er lopen er altijd een paar bij die van niets weten of een volledig verkeerde info geven.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtDat werkt wel in twee richtingen.
Als er bij u thuis alles uit ligt, dan zal er ook niets opgenomen worden op uw Digicorder.
Met de TV-box lopen de opnames wel gewoon verder zolang de opslag bij Telenet er niet uit ligt.
Kijken en opnemen staan met dergelijke problemen dus recht tegenover elkaar.
ok, er is altijd wel een work around met de TV box, die kan je dan benaderen met je smartphone of tablet (werkende op 4 of 5G) en dat dan streamen naar je tv
Maar voorlopig zie ik geen voordelen in ons geval (zolang het internet hier niet stabieler wordt)
grts
SiegLast edited by Sieg; 18 januari 2024, 17:21.Voor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
De kans dat u op zo een moment niet kan opnemen met je digicorder is veel groter dan dan dat je opname
niet op de server van Telenet zal staan met een Tv-Box Sieg.
En ook het programmeren zelf kan je met een Tv-Box van op elk toestel zoals een smartphone of tablet,
ook via 4g zelfs als je modem TV-Box enz stroomloos staat, ben je op vakantie, dan mag je gerust alles uit
zetten, je opnames kan je gewoon programmeren van waar ook ter wereld.
En ook niet te vergeten, de Tv-Box ondersteund 4K, het beeld is een stuk beter.
Ik zou in elk geval niet meer willen wisselen, het internet is hier wel zeer stabiel.
Als hier het internet uitligt (wat de laatste tijd steeds meer gebeurt) dan kan ik toch gewoon naar mijn opnames kijken
Al zit ikzelf eigenlijk héél erg weinig voor de televisie, behalve dan het opgenomen nieuws.
Ik kijk ook nu op vakantie op mijn smartphone of tablet naar mijn opgenomen dingen op de digicorder en kan die ook bedienen en iets laten opnemen of wissen vanaf het vakantieadres
Het enige verschil is dat bij mij de stekker in het stopcontact moet zitten.
Het 4k gebeuren is geen echt 4k die doorgestuurd wordt naar de digibox, het beeld wordt geupscaled
Dat doet mijn tv ook als ik dat wil
Bij vrienden ook al veel naar hun digibox zitten kijken en de beelden zijn echt niet beter wat dat betreft, en hun televisie is zeker niet minderwaardig aan de mijne (denk ik)
Het mooiste beeld blijft van een Blue Ray disc komen naar mijn gevoel
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk berichtHet 4k gebeuren is geen echt 4k die doorgestuurd wordt naar de digibox, het beeld wordt geupscaled
Dat doet mijn tv ook als ik dat wil
Bij vrienden ook al veel naar hun digibox zitten kijken en de beelden zijn echt niet beter wat dat betreft, en hun televisie is zeker niet minderwaardig aan de mijne (denk ik)
Het mooiste beeld blijft van een Blue Ray disc komen naar mijn gevoel
grts
Sieg
Een 4K disk is uiteraard nog altijd beter.
De DigiCorder belette me de AV versterker in te stellen om Deep Color te gebruiken want dan had men enkel beeld maar geen klank, met de TV-box kan dit wel.
En mits dit hier een setting is die voor alle aangesloten apparaten geldt, dan had dat eveneens een impact op een 4K disk.
Maar iedereen moet voor zich uitmaken of iets interessant is of niet.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtIeder zijn mening daarover, maar ik vond het beeld toch veel beter worden met de TV-box.
Een 4K disk is uiteraard nog altijd beter.
De Blue Ray heeft hier ondertussen reeds een paar jaar geleden de geest gegeven en zal
niet meer worden vervangen, ik denk zelfs dat deze dingen ook stilstaan van de
markt zullen verdwijnen.
Last edited by Geerten; 23 januari 2024, 19:08.
Comment
-
-
Hallo,
Vandaag is de TV Box van Telenet geïnstalleerd door hun technieker en alles werkt perfect.
Voorlopig gaat de klank via de koptelefoonuitgang van de TV naar de Bose Lifestyle, maar dat werkt prima.
Nu enkel nog een optische kabel kopen voor de verbinding tussen Bose Lifestyle Center (en niet Beocenter) en de TV Box, of is er einig of geen verschil merkbaar?
JajaVoorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com
Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk berichtHallo,
Vandaag is de TV Box van Telenet geïnstalleerd door hun technieker en alles werkt perfect.
Voorlopig gaat de klank via de koptelefoonuitgang van de TV naar de Bose Lifestyle, maar dat werkt prima.
Nu enkel nog een optische kabel kopen voor de verbinding tussen Bose Lifestyle Center (en niet Beocenter) en de TV Box, of is er einig of geen verschil merkbaar?
Jaja
Ik veronderstel dat uw systeem meerkanaals is dat dit echter wel ondersteunt.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Een paar vraagjes en opmerkingen:
- krijgt elke gebruiker bericht van dat voorstel van Telenet (TN), of moet je zelf stappen ondernemen;
- bij ons is er een TN digicorder bij de TV in de slaapkamer geïnstalleerd, en een tweede bij de TV in de living. Daarvoor betalen we maandelijks huur. Ik neem aan dat zo’n TV-box ook maandelijks gehuurd wordt? Is er prijsverschil?
- wij zijn nu echt niet perfectionistich wat 4K en ‘beeldkwaliteit’ betreft, maar merken wel dat als wij in de living een film bekijken die op de digicorder van de slaapkamer is opgenomen, er vaak storingen in het beeld zijn. Dat is gebeterd door de oude coax kabel te vervangen door zo’n ‘internet’ kabel (Cat 5?) maar dan nog. We hebben ondervonden dat we overdag (als er niets wordt opgenomen) minder beeldstoringen hebben dan ‘s avonds, en dus worden ‘mijn’ programma’s (ik heb een heel andere smaak dan m’n vrouw en hou meer van sciencefiction, thrillers, krimi’s e.d.), op de digicorder vd slaapkamer opgenomen, en bekijk ik die dan meestal overdag in de living als m’n vrouw gaan shoppen heeft, of een andere afspraak heeft.
- als er TN storingen zijn (die ik ‘verneem’ op Facebook, internet dus, bij ons Proximus), dan kunnen wij evenmin onze ‘eigen’ opnames bekijken, hoewel die niet in de cloud zitten, maar op een vd twee digicorders! Wij hebben dan wel internet en telefoon, kunnen de TV programma’s ‘live’ zien, maar echt geen opname bekijken. En wij zien nog nauwelijks live TV.
- wij hebben, of gebruiken, geen ‘terugkijk’TV. Kun je programma’s onbeperkt terugkijken, of slechts tijdens een beperkte periode? Ik heb pas vrij recent (enfin, okt-nov 2023) de vorige twee seizoenen van The Handmaid’s Tale gezien, opnames die minimum 1 à 2 jaar oud (of ouder!) waren. Is zoiets nog beschikbaar via terugkijk?
- ook ivm met terugkijk. Wij wachten vaak tot een serie (zeker een Britse miniserie) volledig is, eer we beginnen kijken. Ik mag toch aannemen dat je dat kunt ‘terugkijken’, of niet?
Ik heb waarschijnlijk nog wel vragen en opmerkingen, maar heb in deze discussie al veel opgestoken.
PS: door uitlopende programma’s (vaak sport, één vd vele redenen waarom ik sport haat!) missen we soms het einde van een geplande opname. Daarvoor is bv VRTMax natuurlijk fantastisch, en verhuizen we soms, als de film plots wordt afgebroken, van de living naar ons bureau, waar we dan de laatste 10-15 minuten zien op onze iMac. Da’s natuurlijk we van de -ik denk- 32 inch van onze TV, naar de huidige 24 inch van mijn iMac, maar we zitten er dan ook dichter bij. Ik heb geen idee of VRTMax op onze living TV, of slaapkamer TV (want dat zijn exact dezelfde modellen) te bekijken valt. Heeft iemand daar een idee over?BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
-
Lesc,
TV-box kan je op pc, smartphone, tablet ... afspelen. Let wel, niet alle kanalen zijn dan beschikbaar.
Met de TV-box kan je terzelfdertijd meerdere opnames programeren. Wel is er helaas geen 10 voor en 10 min na-optie en dat betekent dat wanneer een film, ... met vertraging begint je bij eindigen volgens de gids, het einde niet opgenomen is. Een film duurt bv 1 uur en is volgens planning geplaatst om 9h totenmet 10h. Wanneer die film later start wordt er opgenomen van 9 tot 10h.
Nu, naast de klassieke kanalen kan je ook diverse app's aanspreken. TVGO, VTMGo, Vmax ....
Herbekijken lukt slechts voor 7 dagen. Anders neem je beter die reeks op (instellen via tv-box want daar heb je meer opties). Deze kan je onbeperkt bewaren (ook in te stellen) en herbekijken.
Bij herbekijken wordt je ook steeds verplicht alle reclameblokken te doorlopen. Wanneer je die film, ... echter opneemt kan e bij het herbekijken wel die reclameblokken skippen.
Misschien gewoon even bij een vriend binnen stappen die de TV-box heeft en zien hoe, wat, waar ...https://www.fotospotter.be
Je suis content d’être heureux
- Likes 1
Comment
Comment