Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fluvius mijn dak.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fluvius mijn dak.

IR opnames warmte verliezen via je dak,
    nog niet volledig overvlogen maar hier in Hooglede werkt het,
    opnames hier zijn gemaakt op 3 januari.

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
    IR opnames warmte verliezen via je dak,
    nog niet volledig overvlogen maar hier in Hooglede werkt het,
    opnames hier zijn gemaakt op 3 januari.
    https://www.fluvius.be/nl/dakinzicht...=1705169516584
    Spijtig genoeg kunnen wij jouw dak niet zien, leg dus even uit ?

Comment

Hier zijn ze over gevlogen op 5 februari 2018, toen lagen er nog geen zonnepanelen, volgens de kleur is de isolatie hier goed (groen), maar volgens mij zit er hier toch geen dikke laag isolatie in het dak.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

nog niet volledig overvlogen
        Het Fluvius vliegerke is zonder kerosine gevallen zeker ? Je moet de plaatsen die al "overvlogen" zijn met een microscoop gaan zoeken.
        Voor de zoveelste keer een overheids- of semi-overheidssite die veel belooft en zo goed als niks geeft. Als men al vanaf 2018 (5 jaar geleden !) aan het rondvliegen is en er zijn nog maar sporadisch metingen beschikbaar: typisch willen en niet kunnen.
        Kan in hetzelfde rijtje met My Career e.a. Maar ja, Geerten en Verseg zullen het wel "zagen" vinden.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

Spijtig genoeg kunnen wij jouw dak niet zien, leg dus even uit ?
          Bij uw dak zullen ze anders weinig warmteverliezen vinden, daarvoor moet het binnen warm zijn. LOL
          Heb je het resultaat al eens bekeken?
          Maar ik stel me toch de vraag hoe men met deze techniek de effectieve isolatie kan kennen.
          Twee identieke huizen, twee keer zelfde isolatie, maar de ene houdt het binnen op 18° en de andere stookt tot 25°, logischerwijs gaat dit dan toch een verschil tonen?
          Last edited by VerSeg; 14 januari 2024, 02:16.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

Het Fluvius vliegerke is zonder kerosine gevallen zeker ? Je moet de plaatsen die al "overvlogen" zijn met een microscoop gaan zoeken.
            Voor de zoveelste keer een overheids- of semi-overheidssite die veel belooft en zo goed als niks geeft. Als men al vanaf 2018 (5 jaar geleden !) aan het rondvliegen is en er zijn nog maar sporadisch metingen beschikbaar: typisch willen en niet kunnen.
            Kan in hetzelfde rijtje met My Career e.a. Maar ja, Geerten en Verseg zullen het wel "zagen" vinden.
            Niet alleen Geerten en Verseg volgens mij…

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

Je hebt gelijk René, stond een paar dagen geleden op de website van Hooglede.
              Maar ik zie nu pas dat dat nog beelden zijn van 2020.
              Nu heeft Fluvius al hun geld opgesoupeerd aan slimme meters…..

Comment

Je kan aan de hand van zo'n beelden onmogelijk een juist beeld krijgen van de isolatiewaarde van een woning, tenzij je iedereen eerst verplicht om in alle kamers te stoken tot een bepaalde temperatuur terwijl de infraroodfoto's worden gemaakt.
                De voetbalkantine en de Chirolokalen hier vlakbij hebben volgens het infraroodbeeld een héél goede isolatie, maar ik denk eerder dat er in die gebouwen op het ogenblik dat de foto gemaakt is niet gestookt werd.
                Volgens mij hebben ze daar als de lokalen niet in gebruik zijn alleen een vorstbeveiliging om te voorkomen dat de waterleidingen kapot vriezen.

Er zullen altijd grote verschillen te zien zijn tussen woningen waar ze bijvoorbeeld de verwarming aan hebben staan op de bovenverdieping, en woningen waar ze alleen stoken op het gelijkvloers.
                Ondertussen liggen er ook steeds meer zonnepanelen, en dan wordt het nog moelijker om aan de hand van dit soort foto's een juist beeld te krijgen van de isolatiewaarde van het dak.
                En wanneer maak je zo'n foto, als de zon schijnt dan zal bijvoorbeeld een dak met roofing of rubber (EPDM of soortgelijke materialen) heel snel opwarmen, en dat gaat dan nog sneller als er een dikke laag isolatie onder zit, volgens de infrarood foto zou het dak dan heel slecht geïsoleerd zijn.
                Als het regent (of het heeft net geregend, op sommige daken blijft er dikwijls wat water staan) dan krijg je weer een vertekend beeld.

Waarschijnlijk zijn ze er om die reden dan ook mee gestopt om zo'n infraroodbeelden te maken, ze zijn totaal onbetrouwbaar.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht

Niet alleen Geerten en Verseg volgens mij…
                  Graag een lijstje met namen aub. De uwe is alvast genoteerd.

Comment

Nu heeft Fluvius al hun geld opgesoupeerd aan slimme meters…..
                    En ze blijven in het zelfde bedje ziek: als de helft van de verbruikers die nog geen DM hebben hun klassieke meter mogen houden, dan is het capaciteitstarief een enorme onrechtvaardigheid.
                    Ik zeg al jaren dat het totaal onlogisch is om zoals de VREG met allerlei tarief kunstgrepen te beginnen als ze de nodige metingen nog niet eens bij de helft van de verbruikers kunnen doen.
                    Maar als je dat schrijft wordt je weggelachen. Het zij zo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Je kan aan de hand van zo'n beelden onmogelijk een juist beeld krijgen van de isolatiewaarde van een woning, tenzij je iedereen eerst verplicht om in alle kamers te stoken tot een bepaalde temperatuur terwijl de infraroodfoto's worden gemaakt.
                      De voetbalkantine en de Chirolokalen hier vlakbij hebben volgens het infraroodbeeld een héél goede isolatie, maar ik denk eerder dat er in die gebouwen op het ogenblik dat de foto gemaakt is niet gestookt werd.
                      Volgens mij hebben ze daar als de lokalen niet in gebruik zijn alleen een vorstbeveiliging om te voorkomen dat de waterleidingen kapot vriezen.

Er zullen altijd grote verschillen te zien zijn tussen woningen waar ze bijvoorbeeld de verwarming aan hebben staan op de bovenverdieping, en woningen waar ze alleen stoken op het gelijkvloers.
                      Ondertussen liggen er ook steeds meer zonnepanelen, en dan wordt het nog moelijker om aan de hand van dit soort foto's een juist beeld te krijgen van de isolatiewaarde van het dak.
                      En wanneer maak je zo'n foto, als de zon schijnt dan zal bijvoorbeeld een dak met roofing of rubber (EPDM of soortgelijke materialen) heel snel opwarmen, en dat gaat dan nog sneller als er een dikke laag isolatie onder zit, volgens de infrarood foto zou het dak dan heel slecht geïsoleerd zijn.
                      Als het regent (of het heeft net geregend, op sommige daken blijft er dikwijls wat water staan) dan krijg je weer een vertekend beeld.

Waarschijnlijk zijn ze er om die reden dan ook mee gestopt om zo'n infraroodbeelden te maken, ze zijn totaal onbetrouwbaar.
                      Dat is inderdaad zo.
                      Jaaaaaren geleden hebben ze dat hier in Leuven ook eens gedaan en dan konden we in het (deel)gemeentehuis de resultaten bespreken met een adviseur van de stad.
                      Die beweerde vlakaf dat we boven niet mochten stoken om energie te besparen, ik had er bijna ruzie mee omdat ik zei dat we dat wel konden betalen omdat ons huis beter geïsoleerd was dan dat van de buren die dat niet deden (en dus een kouder dak hadden op de infroroodfoto's).

PS: het laatste jaar twee huizen opgemeten waar een drugslab was opgerold (in volle stad), naar wat ik van één van de eigenaars en de politie hoorde wordt bij verdenking wel degelijk 's nachts (gericht) een helicopter ingeschakeld om met IR foto's voldoende bewijzen te krijgen voor een inval.
                      Last edited by palombian; 14 januari 2024, 11:06.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Zal wel kloppen wat je zegt Bart, ik zag hier dat alle achtergevels licht rood kleuren, tevzien aan de schaduwen moeten die beelden rond vier uur in de namiddag gemaakt zijn geweest, en waarschijnlijk op een zonnige dag, dus waarschijnlijk ook warmtestraling vanaf de achtergevel.
                        Boven ons garage een uitzwermende blauwe vlek, daar staat de buitenunit van de warmtepomp.

Comment

Working...
                        X