Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koffiemachine

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Koffiemachine

Onze keuken verbouwing is bijna achter de rug en nu zou mijn vrouw graag een koffiemachine willen aanschaffen.
    Ze wil er graag eentje dat met koffiebonen werkt. En ze drinkt graag cappuccino en latté's.
    Zelf ken ik er niets van, ik zie door het bos de bomen niet meer.
    Naar welke toestellen of merken kunnen we best kijken voor een max budget van 500 euro?
    Groetjes,
    Dominic

Laat haar die aflevering met Jan Van Looveren zien, waar zijn expressomachine stuk gaat, net buiten garantie.

Comment

Wij zijn heel tevreden over onze Delonghi ... Gaat nu al vele jaartjes mee zonder problemen en goed af te stellen naar eigen smaak.

Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Wij hebben al jaar en dag een toestel van Krups. Zeer tevreden van. D'er zijn accessoires bij om melk op te schuimen bv, maar die hebben we nooit gebruikt. Gewoon rechttoe, rechtaan een koffietje, of een dubbele.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Het is natuurlijk te zien wat je allemaal wil. Wij hebben een heel eenvoudige KRUPS VOLAUTOMATISCH ESPRESSOMACHINE ESSENTIAL YY8125FD.
          Nu reeds een viertal jaar in gebruik. Koffiebonen vullen en water vullen, kiezen straffe of minder straffe volle tas (eventueel twee kleinere tassen tegelijkertijd).
          Je kan ook de hoeveelheid water kiezen, zodat je héééél straffe expresso hebt of een normale koffie. Ook hoe de bonen moeten gemalen worden is in te stellen ttz. fijn of grof.
          Heel eenvoudig in gebruik en om de x-aantal tassen (bij ons wordt heel veel koffie gedronken en ik denk dat dit om de maand is of iets langer) eens een "pil" er in om het geheel te reinigen en dat is alles.
          Past ook perfect binnen jullie budget.

Comment

Hier een Melitta Barista T.
            gaat ook al jaren mee, de koffiesmaakt kan je instellen, maar hangt natuurlijk af van de bonen die je gebruikt.
            je kan er twee soorten bonen indoen en dan kiezen welke je wil.
            verschillende personen kunnen hun voorkeur ingeven.
            gewone koffie, amerokano, sterk, minder sterk....
            en cappocino en latte' s maakt hij zonder probleem, mooi om te zien in een glazen kom.
            en zegt zelf wanneer die onderhoud nodig heeft.

maar gaat wel iets duurder zijn dan 500 Euro.

mvg

Net gezien dat bij de bekendste one-day aanbieder er verschillende koffiemachines worden aangeboden.
            De mijn komt er ook van en dat schol hem toen toch een 500 Euro
            Last edited by jeevanhoof; 8 oktober 2023, 09:57.
            nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
              Wij zijn heel tevreden over onze Delonghi ... Gaat nu al vele jaartjes mee zonder problemen en goed af te stellen naar eigen smaak.

Jaja
              Idem hier, echt heel tevreden van en inderdaad naar ieders zin in te stellen.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Jaja
                Over welke Delonghi gaat het dan als ik vragen mag?

Die van krups zal ik ook eens bekijken.
                Budget is echt max €500, het is niet zo dat we echt héél veel koffie drinken.
                Maar ik zal die van Melitta ook eens in de gaten houden, misschien dat er bij black friday nog wat af gaat van de prijs.

En wat is jullie ervaring, met of zonder melkreservoir? Lijkt me zelf niet zo handig ivm houdbaarheid van de melk etc.
                Groetjes,
                Dominic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
                  het is niet zo dat we echt héél veel koffie drinken.
                  Om die reden (hier 2 personen die 1 tas koffie nuttigen per dag) een machine gekocht voor gebruik met Nespresso capsules en melkreservoir. Melk (of melkvervanger) maximaal 5 dagen houdbaar in de koelkast.
                  Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Dag Zibro,

Wij hebben de Delonghi Eletta Plus - valt net binnen jouw budget

Jaja

Hieronder een link naar bv. Krefel met de voleldige beschrijving en details
                    Groot voordeel zijn het ruime waterreservoir en de grote hoeveelheid bonen die erin kunnen. Zo hoef je niet zo vaak bij te vullen.
                    Wij drinken (maximaal) zo'n 5/6 tassen per dag

De'Longhi Volautomatische Espressomachine Eletta ECAM44.660.B | Morgen in huis - Krëfel (krefel.be)
                    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Comment

Dag Zibro,

Wij hebben de Delonghi Eletta Plus - valt net binnen jouw budget

Jaja

Hieronder een link naar bv. Krefel met de voleldige beschrijving en details
                      Groot voordeel zijn het ruime waterreservoir en de grote hoeveelheid bonen die erin kunnen. Zo hoef je niet zo vaak bij te vullen.
                      Wij drinken (maximaal) zo'n 5/6 tassen per dag

De'Longhi Volautomatische Espressomachine Eletta ECAM44.660.B | Morgen in huis - Krëfel (krefel.be)
                      Een koffiemachine van 899 euro die net binnen een budget van 500 euro valt ... moet je mij eens uitleggen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht

Een koffiemachine van 899 euro die net binnen een budget van 500 euro valt ... moet je mij eens uitleggen .
                        Blijkbaar klopt er intern iets niet meer met de links van Krefel. De bedoelde koste € 499,00 ...

Jaja

Comment

Blijkbaar klopt er intern iets niet meer met de links van Krefel. De bedoelde koste € 499,00 ...

Jaja
                          Ik heb er gisteren ook nog 499 euro zien staan, ze hebben ondertussen de "promo prijs" weg gedaan.
                          Maar dan is het best mogelijk dat je die ergens anders toch nog voor 499 euro kan vinden, de hoge prijs is gewoonlijk de "aanbevolen verkoopprijs", maar meestal zijn er toch die er minder voor vragen.

Onlangs wou ik een bagagekar kopen voor de fiets, de verkoopprijs van die kar was overal 570 euro, en per toeval vond in een Nederlandse website waar ze voor 450 euro te koop was.
                          Ik was reviews aan het zoeken via Google (voor die prijs wou ik er eerst wat meer over weten), en daar stond bovenaan die Nederlandse website waar ik de kar gekocht heb.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

Laat je niet voor de gek houden met die dure koffie persers. Deze doen niet anders dan als bij een koffiepad of cupmachine: onder hogendruk heet water door een (herbruikbaar) filter persen. Een procedé wat meer dan vijftig jaar geleden al in de (Italiaanse) horeca deden en vooral omdat ze niet in staat waren op een klassieke manier een lekkere bak koffie te zetten: nee dat leek meer op slootwater. Bij ons is het nog vaak opgieten op versgemalen bonen of bij weinig tijd een pad of cup. Drink koffie zonder toevoegingen want met melk en suiker weet je niet hoe koffie smaakt.

Comment

Jaja
                              Deze?
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Working...
                              X