Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon TS9150 vette problemen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon TS9150 vette problemen.

Mijn printer/scanner werkte perfect, ik had juist nieuwe printpatronen gestoken maar besloot toch om een nieuwe printer aan te m.n. een Canon G550 met ECO inktpotten.
    De TS 9150 werd aan de kant gezet maar bleef in een droge en verwarmde plaats.
    De bedoeling was die printer te schenken aan een familie lid.
    Zo ver zo goed.
    Nu wilde ik deze printer nog eens testen maar dat was één grote ontgoocheling.
    Ik sloot de printer aan het stopcontact en het witte lampje brandde direct, het display bleef zwart en dat was het.
    De patronenslede kan ik niet bewegen, die zitten in hun ruststand.

Wat zou er loos zijn met dat ding?

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Inkjet printers blijven enkel goed werken - en dan nog - wanneer ze regelmatig gebruikt worden.
    De enige manier waarmee je eventueel een printer kan "opleggen" is de printkop verwijderen, grondig spoelen en geïmpregneerd met een alcoholoplossing in een zipbag of konfituurbokaal bewaren.

Dat hij helemaal niet meer opstart is ook niet normaal, maar zelfs dan zou het niet eenvoudig zijn om de printkop terug vlot te krijgen.

Ik zou het vergeten, je gaat er niemand een plezier mee doen.

Hopelijk ben je nu beter gesteld met de ECO printer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      Inkjet printers blijven enkel goed werken - en dan nog - wanneer ze regelmatig gebruikt worden.
      De enige manier waarmee je eventueel een printer kan "opleggen" is de printkop verwijderen, grondig spoelen en geïmpregneerd met een alcoholoplossing in een zipbag of konfituurbokaal bewaren.

Dat hij helemaal niet meer opstart is ook niet normaal, maar zelfs dan zou het niet eenvoudig zijn om de printkop terug vlot te krijgen.

Ik zou het vergeten, je gaat er niemand een plezier mee doen.

Hopelijk ben je nu beter gesteld met de ECO printer.
      Dat is niet per definitie zo!
      Ik heb in het verleden veel met inkjet printers gewerkt en met HP printers inderdaad heel snel verstopte printkoppen gehad waardoor een nieuwe cartridge nodig was mits de printkop op de cartridge stond.
      Maar ook jaren Canon printers gehad die soms weken tot maanden stil stonden en nooit of te nimmer een verstopte printkop gehad, die worden op een of andere manier leeggezogen bij het uitzetten zodat er weinig of geen kans is tot uitdrogen van de inkt in de printkop.
      Of elk type zo is kan ik niet beweren, maar hier toch nooit echte problemen gehad met Canon.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Het gaat em hier niet over de inktpatronen of inktpotten maar over het feit dat de printer NIET meer werkt.
        Dit zou ik heel graag opgelost zien.

Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Dat is niet per definitie zo!
          Ik heb in het verleden veel met inkjet printers gewerkt en met HP printers inderdaad heel snel verstopte printkoppen gehad waardoor een nieuwe cartridge nodig was mits de printkop op de cartridge stond.
          Maar ook jaren Canon printers gehad die soms weken tot maanden stil stonden en nooit of te nimmer een verstopte printkop gehad, die worden op een of andere manier leeggezogen bij het uitzetten zodat er weinig of geen kans is tot uitdrogen van de inkt in de printkop.
          Of elk type zo is kan ik niet beweren, maar hier toch nooit echte problemen gehad met Canon.
          Zonder in een discussie te willen verzeilen, ik heb hier net het tegenovergestelde ervaring. De eerste HP printers waren er misschien gevoeliger voor, pakweg 20 jaar of zo geleden maar dat was met het wisselen van de inktpatronen opgelost. Om die reden dan maar een Canon gekocht en zeker niet de goedkoopste maar die kon ik na een jaar of drie-vier weggooien door verstopte printkop, ook al werd die printer heel regelmatig (enkele malen per week) gebruikt. Tussendoor ook nog een HP kleuren laserprinter aanschaft omdat de dochter door haar studies wel heel veel moest printen. Die printer was een ramp om gebied van netwerk, soms gewoon niet mogelijk om een printopdracht te versturen naar dat ding maar printen deed die als de beste.
          Sinds de dochter niet meer thuis woont hebben we ons een HP all-in-one 8600 netwerkprinter aangeschaft, dat ding is ondertussen bijna 10 jaar oud en doet zijn ding prima. Sinds ik meer dan 5 jaar geleden op pensioen ben gegaan, is het printen nu teruggevallen tot 1 of 2 A4 per maand. Maar nooit onverwacht zonder inkt gevallen en al zeker nooit een verstopte inktpatroon ervaren. Ook geen abnormaal inktverbruik wat vroeger nogal eens een probleem was met HP.
          Ervaringen die we hebben dragen we voor de rest van ons leven mee, ook al zijn problemen van vroeger niet meer de problemen van vandaag.
          Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Een toestel dat niet meer werkt na een tijdje stilstand kan een probleem zijn van de voeding.
            meestal is er dan een condensator slecht (uitgedroogd).
            Zolang deze warm is wil het nog wel lukken, maar als deze afkoelt dan zakt de capaciteit waardoor de voeding niet meer start.

is het een printer met een losse voeding?

mvg
            nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Al eens een volledige hardware reset geprobeerd?
              Of de inktpatronen manueel naar de positie brengen waar men ze kan verwijderen (als dit gaat).
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
                Een toestel dat niet meer werkt na een tijdje stilstand kan een probleem zijn van de voeding.
                meestal is er dan een condensator slecht (uitgedroogd).
                Zolang deze warm is wil het nog wel lukken, maar als deze afkoelt dan zakt de capaciteit waardoor de voeding niet meer start.

is het een printer met een losse voeding?

mvg
                Die printer is geen seconde uit de huiskamer geweest.
                Dus koud kan die niet geworden zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Al eens een volledige hardware reset geprobeerd?
                  Of de inktpatronen manueel naar de positie brengen waar men ze kan verwijderen (als dit gaat).
                  Freddy, van zodra die printer stroom krijgt brand het witte lampje wat beduid dat de printer onder stroom staat., maar helaas licht het display niet op en kan ik de printer ook niet uitschakelen.
                  Best eens navraag doe bij Canon zeker?
                  Het zou me ook niet verwonderen dat die nog onder garantie is. Maar ge kent dat hé, ze vinden altijd iets waardoor de garantie vervalt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht

Freddy, van zodra die printer stroom krijgt brand het witte lampje wat beduid dat de printer onder stroom staat., maar helaas licht het display niet op en kan ik de printer ook niet uitschakelen.
                    Best eens navraag doe bij Canon zeker?
                    Het zou me ook niet verwonderen dat die nog onder garantie is. Maar ge kent dat hé, ze vinden altijd iets waardoor de garantie vervalt.
                    Ik probeer maar te helpen hé, remote is dat niet zo eenvoudig zonder alles te zien of te weten.
                    Maar dat is toch een netwerkprinter?
                    Toch niet gewoon in sleep mode of zo hé.
                    Als je die dan in hetzelfde netwerk hangt als voordien, kan je er dan niet via de PC aan om een of ander na te kijken?
                    Wat als je een print maakt vanaf PC?
                    De FAQ eens overlopen?

Er is ook een resetter tool voor blijkbaar, misschien kan je daar iets mee doen?
                    Canon Pixma TS9150 Resetter Service Tool Download. Canon TS9150 Service Tool for Resetting Printers! The resetter canon TS-9150 is the Full

Wat garantie betreft, waarom zou men per definitie een reden zoeken om die niet te geven?
                    En zelfs dat ze die niet geven, dan sta je niet verder van huis dan nu want nu werkt die ook niet.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Verdikke Freddy hier krijg ik wel goede tips van u.
                      We zullen dat allemaal eens proberen op de PC van mijn madam want nu hangt die G550 aan mijn PC.
                      Thx a lot.

Comment

Working...
                      X