Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1.6 miljoen kilometer met dezelfde auto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 1.6 miljoen kilometer met dezelfde auto

Deze Tesla van 10 jaar oud doet het wel goed. 1,6 miljoen kilometers zonder noemenswaardige stukken. Enkele onderdelen van de ophanging vooraan werden vervangen nadat de man op een houten spie was gereden. Schokdempers werden een maal vervangen. Opvallend, de remblokjes moeten slechts na 500.000km vervangen worden (wegens weinig gebruik door energierecuperatie). Batterij is nog goed voor 74% capaciteit, ik neem aan dat er vrijwel dagelijks met een snellader werd geladen ivm het hoge aantal kilometers per dag. In elk geval een opsteker voor Tesla.

Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Mijn duits is niet zo goed,maar als ik het goed begrepen heb ,is dat de derde accu die erin zit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
      Mijn duits is niet zo goed,maar als ik het goed begrepen heb ,is dat de derde accu die erin zit.
      Inderdaad...en een batterij kost tussen de 12 en 15.000 euro...
      nikon coolpix s9100

Comment

Zo'n beetje het verhaal van de hamer van over-over-grootvader. Nog steeds dezelfde, enkel 5 nieuwe handvaten en 2 nieuwe koppen...

Comment

Ter info,
          Het verhaal van de drie batterijen is een beetje te nuanceren. Bij de lancering van de Model S tien jaar geleden was dit het eerste automodel van Tesla dat op grote schaal geproduceerd werd. De garantie op de auto en batterij was toen 8 jaar en onbeperkt aantal kilometers. Mogelijk/waarschijnlijk als verkoopargument. Het vervangen van oa de batterij is dus op kosten van Tesla geweest, het is trouwens ook onduidelijk of de man een nieuwe dan wel gereviseerde batterij heeft gekregen.
          Als je vandaag een Model S koopt, is de garantie aangepast tot 8 jaar en 240.000 km. Ondertussen evolueren de batterijen verder. In 2019 heeft Tesla in een interview te kennen gegeven dat de (nieuwe) motoren ontworpen zijn om 1 miljoen kilometer te rijden, en de (nieuwe) batterijen 1,6 miljoen kilometer.
          Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
            .... nadat die man op een houten spie gereden....
            Mijn zitbeentjes doen al pijn als ik meer dan een uur op mijn fiets heb gereden.... wat moet dat pijnlijk zijn als je op een houten spie hebt gereden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
              Ter info,
              Het verhaal van de drie batterijen is een beetje te nuanceren. Bij de lancering van de Model S tien jaar geleden was dit het eerste automodel van Tesla dat op grote schaal geproduceerd werd. De garantie op de auto en batterij was toen 8 jaar en onbeperkt aantal kilometers. Mogelijk/waarschijnlijk als verkoopargument. Het vervangen van oa de batterij is dus op kosten van Tesla geweest, het is trouwens ook onduidelijk of de man een nieuwe dan wel gereviseerde batterij heeft gekregen.
              Als je vandaag een Model S koopt, is de garantie aangepast tot 8 jaar en 240.000 km. Ondertussen evolueren de batterijen verder. In 2019 heeft Tesla in een interview te kennen gegeven dat de (nieuwe) motoren ontworpen zijn om 1 miljoen kilometer te rijden, en de (nieuwe) batterijen 1,6 miljoen kilometer.
              Vanaf 107.500 euro voor een model S. Niet direct een wagen voor Jan modaal.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht

Vanaf 107.500 euro voor een model S. Niet direct een wagen voor Jan modaal.
                Als je zo'n elektrische wagen van 107.500 Euro na 10 jaar wil verkopen met een defecte accu, dan heb je 10.700 Euro per jaar uitgegeven aan afschrijving alleen, want die is dan niets meer waard.
                Maar een luxewagen in die prijsklasse met een verbrandingsmotor verliest doorgaans ook heel veel van zijn waarde op 10 jaar tijd, daar kan de afschrijving ook oplopen tot meer dan 10.000 Euro per jaar (tenzij het een heel speciale en zeldzame wagen is).

Als ze tijdens de garantieperiode van 8 jaar al twee keer de accu hebben vervangen, hoe lang blijft de laatste dan nog heel als die er nu al meer dan 2 jaar onder hangt?
                De capaciteit van de huidige accu staat nog maar op 74%, dan is het beste er al wel af...
                De kans dat ze het opgeeft, een paar dagen nadat je de auto tweedehands hebt gekocht wordt dan wel heel erg groot, en dan moet je zo'n 20.000 Euro betalen om ze te laten vervangen (kostprijs van een accupack plus de werkuren, meestal wordt de prijs van de accu alleen opgegeven, zonder werkuren, belastingen en alle andere dingen die nog mee moeten vervangen worden, de werkelijke kostprijs zal dus eerder rond de 20.000 Euro zitten als de garantie verlopen is).
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Los van al het financiële... ik beklaag de persoon die dagelijks een dikke 430 km km in de wagen zit .
                  En dan hou ik er nog rekening mee dat hij dit ook in het weekend doet, anders is het meer dan 600 km/werkdag gedurende 10 jaar en hier is dan nog geen rekening gehouden met verlof en/of feestdagen.
                  Soit, een sukkel in mijn ogen, hopelijk verdient hij/zij VERSCHRIKKELIJK VEEL .
                  Maar ik heb totale twijfel aan dergelijk verhalen .
                  Enige met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid is dat ADAC dik gesponsord werd door Tesla.
                  Last edited by Guest49; 30 augustus 2023, 11:01.

Comment

[QUOTE=oldie;n8060599]Los van al het financiële... ik beklaag de persoon die dagelijks een dikke 430 km km in de wagen zit .
                    En dan hou ik er nog rekening mee dat hij dit ook in het weekend doet, anders is het meer dan 600 km/werkdag gedurende 10 jaar en hier is dan nog geen rekening gehouden met verlof en/of feestdagen.

Dat betekend dat de gebruiker echt elke dag meer dan vijf uur in de auto rijdt. Dan zijn de dagen dat de auto niet gebruikt wordt voor onderhoud nog niet meegerekend. Daarom lijkt het verhaal van 1,6 miljoen kilometers in 10 jaar uit een fantasierijk brein te komen.

Comment

[QUOTE=Binnenuit;n8060617]
                      Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
                      Los van al het financiële... ik beklaag de persoon die dagelijks een dikke 430 km km in de wagen zit .

Dat betekend dat de gebruiker echt elke dag meer dan vijf uur in de auto rijdt. Dan zijn de dagen dat de auto niet gebruikt wordt voor onderhoud nog niet meegerekend. Daarom lijkt het verhaal van 1,6 miljoen kilometers in 10 jaar uit een fantasierijk brein te komen.
                      De "winnaar" van een wedstrijd wie de verste pendelaar was met de wagen in de us in 2006 werd gewonnen door iemand die elke (werk?)dag 372 mijl reed. Dus 599 km per dag.

Comment

[QUOTE=Spanik;n8060620]
                        Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht

De "winnaar" van een wedstrijd wie de verste pendelaar was met de wagen in de us in 2006 werd gewonnen door iemand die elke (werk?)dag 372 mijl reed. Dus 599 km per dag.
                        Ik zou al voor heel wat minder woon-werk kilometers overwegen om ofwel dichter naar het werk te verhuizen, of om dichter bij huis werk te zoeken.
                        BD0338BE

Comment

Ik zie ergens in het filmpje dat hij op de snelweg zelden boven de 90 km/h komt, de gemiddelde snelheid is dan nog een heel stuk lager, dan heeft hij wel een heel groot deel van zijn leven doorgebracht achter het stuur van die Tesla.
                          Het gemiddeld verbruik zal daardoor wel vrij laag zijn, maar op 1,6 miljoen kilometers is er dan toch heel veel stroom verbruikt die In Duitsland voor een groot deel opgewekt wordt met bruinkool.
                          Een brandstofauto zou inderdaad nog meer CO2 uitstoten op die afstand, maar voor die ene Tesla is dat ook al een hele boel.
                          Ik heb geen zin om het uit te rekenen, hier kan je meer gegevens vinden over de CO2 uitstoot per opgewekte KWh in Duitsland: https://app.electricitymaps.com/zone/DE

Ik denk dat minder kilometers rijden een grotere besparing oplevert in de CO2 uitstoot, eender welke soort energiebron er wordt gebruikt om de auto aan te drijven (een oldtimer die af en toe buiten komt is veel milieuvriendelijker dan deze Tesla).
                          Van de grondstoffen die er in zo'n 85KWh accupack zitten kunnen ze ook ongeveer 6 Tesla Powerwall accu's maken (of even veel accu's van een ander merk met 13,5KWh opslagcapaciteit), die zorgen waarschijnlijk voor een veel grotere reductie in de CO2 uitstoot dan één Tesla Model S.
                          Maar je krijgt hier geen subsidies meer op thuisaccu's terwijl een elektrische wagen wel een heel groot belastingvoordeel oplevert voor bedrijven...(ik heb zelf nog wel subsidies gekregen op de thuisaccu, maar ondertussen hebben ze die afgeschaft)
                          Voor meer info bekijk je dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=SiRzpKWshwU
                          BD0338BE

Comment

Ik twijfel ook erg aan de geloofwaardigheid van dit verhaal.
                            Je moet al vertegenwoordiger zijn of zo wil je dit soort afstanden rijden.
                            Telkens dat ding geladen krijgen om die afstanden te kunnen bollen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                              Ik twijfel ook erg aan de geloofwaardigheid van dit verhaal.
                              Je moet al vertegenwoordiger zijn of zo wil je dit soort afstanden rijden.
                              Telkens dat ding geladen krijgen om die afstanden te kunnen bollen....
                              De chauffeur meldt dan ook nog dat hij nooit harder dan 90 km... rijdt....
                              nikon coolpix s9100

Comment

Working...
                              X