Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe grasmaaier

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Bedankt voor de feedback.
    Ik zal bij mijn collega eens moeten informeren wat zijn exacte drijfveer is om niet alles met de accugrasmaaier te doen.

@ pol : bedoeling van zo'n robot is toch dat die heel regelmatig zelf rondrijdt en het gras dus niet de tijd krijgt om heel lang te worden ?
    Last edited by filipo; 2 december 2023, 17:47.
    Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Ja, maar de eerste keer na de winter is het gras behoorlijk lang hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
        @ pol : bedoeling van zo'n robot is toch dat die heel regelmatig zelf rondrijdt en het gras dus niet de tijd krijgt om heel lang te worden ?
        De meeste mensen halen hun robot binnen tijdens de winter of doen hem binnen voor onderhoud.
        Als de robot dan weer terug actief gezet wordt en het gras is ondertussen toch goed gegroeid, dan is het al wat anders.
        Zelf nog nooit problemen mee gehad en een eventuele mogelijkheid is de robot zelf ook hoger in te stellen mocht dat nodig zijn.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Er zijn ook mensen die meedoen aan de actie "Maai Mei Niet" en dan staat het gras ook hoog natuurlijk.
          Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
            Er zijn ook mensen die meedoen aan de actie "Maai Mei Niet" en dan staat het gras ook hoog natuurlijk.
            Als de grasmaaier er dan niet goed door geraakt dan kan je trager maaien (niet zo snel wandelen dus), je kan halve stroken maaien, of je maait eerst met de grasmaaier op een hogere stand, en dan nog een keer op de gewenste hoogte.

Een grasmaaier is geen bosmaaier, zolang je daarmee rekening houdt dan zal je met elke grasmaaier het gazon wel gemaaid krijgen.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
              Ja en dat is bij sommigen de periode van januari tot december.
              Er zijn er hier in de buurt een paar waar het gras enkel lager wordt wanneer het omvalt omdat het te hoog wordt om nog te kunnen blijven staan.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Gisteren ontvangen ivm EGO:
                Geachte EGO gebruiker,

Recent is gebleken dat sommige EGO gebruikers problemen ondervinden met het gebruik van hun EGO accu(s).

De klacht luidt: “wanneer ik de accu op de lader zet laadt deze niet op en gaan de LED lampjes op de lader rood branden”.

De lage (buiten)temperatuur blijkt hier de oorzaak van te zijn.

Wanneer u een EGO accu wilt laden waarbij de temperatuur rond het vriespunt of lager is zal de lader “blokkeren” en kan de accu niet geladen worden.
                Dit is gedaan ter voorkoming van schade aan uw accu en zorgt ervoor dat de levensduur niet verkort wordt of de accu mogelijk zelfs defect raakt.

Mocht u toch uw accu willen laden dan adviseren wij u om zowel de accu als de lader in een ruimte te plaatsen waar het 5°C of hoger is.

Dezelfde storing kan optreden bij extreme hitte (>40°C). Hierbij dient u de accu en de lader in een koelere ruimte te plaatsen zodat de accu af kan koelen en kan laden.

Wij verwachten u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wensen u een gezellige decembermaand toe.​
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

Comment

Had je dan een probleem gemeld bij EGO Marc of de vraag gesteld?
                  Hier anders ook een geregistreerde gebruiker en niet een dergelijke mail ontvangen.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Neen geen probleem, maar ooit es een batterij gekocht bij het Nederlandse Vander Spek. Was een mail die ze blijkbaar naar alle klanten van Ego stuurden. Ik dacht dat dit misschien nuttig kon zijn hier.

Tot nu toe nog altijd uitermate tevreden van Ego.

Voor toestellen die je in de hand draagt raad ik wel de lichtste batterij aan. Ik veel prettiger om mee te werken. Je bent dan beter met twee lichte batterijen dan met 1 zwaardere.
                    Halfweg gewoon es wisselen dan. Ze laden trouwens ook vrij snel op.

Comment

Ook hier geregistreerde gebruiker en geen dergelijke mail ontvangen. Trouwens, mijn batterij oplaadbeurten blijven ruimschoots binnen de hier gestelde limieten, namelijk zeker niet onder de 10° of boven de 30° . Dus hun hierboven vermelde mail dekt niet de volledige problematiek.

Enne... 'k heb me proberen uitschrijven van hun flashy reclame mails.. de link gaf "error". Dan maar e-mail gestuurd naar contact adres (stiermandeleeuw.nl) .... zonder resultaat, noch antwoord.

Comment

Alfa Centauri
                        kan je mij het afzender e-mail adres eens doorgeven? Dan kan ik bij mijn dealer eens refereren en bevragen over de mail in kwestie. Ik zal zeker niet naar u verwijzen.

Comment

Dat is een standaard uitleg die voor sommige gebruikers wel van toepassing is (de gebruikers die er ook in de winter mee moeten werken), maar die je niet veel verder helpt als je er zeker van bent dat de accu die je wil laden wel binnen de veilige temperatuur limieten zit.
                          Het geeft wel aan dat er in die accu's wel degelijk een sensor zit die ervoor zorgt dat de accu bij een te lage temperatuur en een te hoge temperatuur niet geladen wordt.
                          Maar er kan ook een andere oorzaak zijn waarom een accu niet wil laden, een defecte cel bijvoorbeeld, als één cel onder de minimale spanning zit, dan zal de accu ook niet meer geladen worden, lithium-ion cellen mogen niet te diep ontladen worden.

Bij de meeste merken zal de lader waarschijnlijk alleen weigeren om te laden als de accu te warm is, bij een te lage temperatuur, daar ben ik niet zo zeker van dat dat bij alle accu's ook werkelijk gebeurt.
                          Dat zou ik in de winter eens kunnen testen met de accu van mijn fiets, of die ook weigert om te laden als ze te koud is (even testen of de lader dan een foutmelding geeft, ik zal ze nooit laden als ik er zeken van ben dat de cellen te koud zijn om de accu veilig te laden).
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                            Alfa Centauri
                            kan je mij het afzender e-mail adres eens doorgeven? Dan kan ik bij mijn dealer eens refereren en bevragen over de mail in kwestie. Ik zal zeker niet naar u verwijzen.
                            Hebben jullie dan allemaal geen verdeler?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

Hebben jullie dan allemaal geen verdeler?
                              Als uw verdeler geen mail stuurt met die info en een andere verdeler wel … dan is het niet zo verkeerd om eens te informeren hoe het komt dat niet iedereen dezelfde info krijgt.
                              Maar als de info oorspronkelijk van de fabrikant komt en men daar geregistreerd is voor de garantie, dan zou men van daaruit ook alle klanten kunnen informeren.
                              Op de website van EGO kan ik deze info alvast ook niet meteen vinden.
                              Zou toch snel te vinden moeten zijn via de FAQ.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                                Alfa Centauri
                                Kwam van keesvanderspek.nl.

Comment

Working...
                                X