Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe grasmaaier

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Alle begrip voor uw ondervonden problemen, maar dit is toch eerder uitzonderlijk als ik dat vergelijk met andere ervaringen.
    Uiteraard kan ook het beste product defect geraken, dat is met alles zo.
    Hier hebben we ook een heggenschaar en bladblazer van EGO en daarvoor gebruiken we een aparte lichtere batterij van 2.0Ah en 2.5Ah, de heggenschaar wordt hier gemiddeld drie keer per jaar gebruikt tijdens de zomermaanden.
    Na gebruik wordt elke batterij terug volledig opgeladen, telkens zijn die dus gebruiksklaar voor volgend gebruik.

Ik heb gewoon in Google gezocht op EGO standaard lader en het is het eerste en tweede resultaat.
    Ik begrijp dus niet dat je die niet kan vinden.

En als je nog wat meer websites bekijkt, dan kan het nog wat goedkoper.
    Ik geloof 100% de andere getuigenissen hier. Des te meer krijg ik er een punthoofd van dat die problemen zich bij herhaling voordoen alhier.
    Mijn gebruik én herladen ligt in lijn met wat u vermeldt. Trouwens heb ik veel opzoekwerk gedaan en daaruit geleerd dat opladen best tot 80% à 100% kan, en voor winterperiode 30 à 50%, waar ik me aan houd.

Ik heb idd gezocht binnen de website van EGOpower : https://egopowerplus.be/producten/accus-en-laders maar heb er bij nader toezien kennelijk overgekeken.

Blijft natuurlijk de vraag wat er misgaat. Normaal gebruik van toestellen en batterij, normaal laden... batterij en lader vervangen ... en toch 2 x zelfde defect.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
      Mijn gebruik én herladen ligt in lijn met wat u vermeldt. Trouwens heb ik veel opzoekwerk gedaan en daaruit geleerd dat opladen best tot 80% à 100% kan, en voor winterperiode 30 à 50%, waar ik me aan houd.
      Hier gewoon altijd op de lader tot wanneer die stopt, dan heeft ook de actieve koeling in de lader zijn ding gedaan tot het einde.
      Verder vertrouw ik op de elektronica die het nodige regelt voor opslag en blijkbaar werkt dat hier alvast correct.
      Als men ziet dat de batterij volgens EGO zelfs permanent op de lader mag blijven staan, dan zal dat ook wel mogen veronderstel ik.
      Hoogstens blijft die er bij ons eens een paar dagen op doordat ik die eens vergeten ben, maar eenmaal volledig geladen stopt die lader toch volledig tot men de batterij er eens afgenomen heeft of tot men de stekker eens uitgetrokken heeft, het is niet dat die permanent gaat bijladen.
      Spijtig dat jij slechte ervaringen hebt.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Even een update.
        Een paar dagen geleden ben ik de EGO batterij met mijn EGO lader gaan opladen op een ander adres. Ik wou daar het probleem demonstreren.

Normaliter (overeenkomstig de "probleem stelling") zou dus binnen de 3 minuten het hele gebeuren ttz
        • van 3de blokje knipperen (=begin laadstatus was 2 blokjes continu aan dus +- 40%)
        • tot 5de blokje knipperen,
        • 5de blokje continu aan,
        • lader stilvallen,
        • en dan op 20 seconden 5de blokje knipperen en uitdoven, 4de idem om te eindigen waar we begonnen: 3 blokjes continu aan (dus laadstatus +- gelijk aan 60%).
        Ik ging even weg en kwam terug na 10 min en wat bleek: alles verliep zoals het hoorde: 5de blokje was aan het knipperen en lading was nog aan de gang.
        Batterij eruit genomen en laadstatus bleek 5 blokjes continu, ttz tussen de 80% en 100% geladen.

Begrijpe wie kan.

Comment

Begrijpe wie kan.
          Toch geen slecht contact in je gebruikelijke stekker of aansluiting?

Comment

Ik ben bijna zeker van niet: als de lader hier stopte en ik haalde de batterij eruit, en ik bracht de batterij terug aan, dan startte de lader opnieuw, om hetzelfde proces te herhalen. En ik meen ook hetzelfde ervaren te hebben vorig jaar toen ik bij buurman ging laden.

Comment

Ik ben bijna zeker van niet: als de lader hier stopte en ik haalde de batterij eruit, en ik bracht de batterij terug aan, dan startte de lader opnieuw, om hetzelfde proces te herhalen. En ik meen ook hetzelfde ervaren te hebben vorig jaar toen ik bij buurman ging laden.
              Ik zou toch eerst ook eens de batterijcontacten reinigen en inspuiten met echte
              contactclainer (geen WD40) als een van de tussencontacten van de lader niet
              zuiver zijn kan dat ook problemen geven.

Comment

Maait elke accu-grasmaaier even gemakkelijk lang gras (bvb de eerste maal na de winter) als een benzinegrasmaaier ?
                Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                  Maait elke accu-grasmaaier even gemakkelijk lang gras (bvb de eerste maal na de winter) als een benzinegrasmaaier ?
                  Dat zal er van afhangen hoe lang je wacht om het gazon na de winter de eerste keer te maaien.
                  Ik heb nu een paar jaar een accugrasmaaier die daar geen enkel probleem mee heeft, en dan is het de eerste keer gewoonlijk nog vooral mos in plaats van gras, mos maait minder gemakkelijk dan gras.
                  Het grote verschil is dat de accugrasmaaier (en een elektrische maaier met een snoer) na de winter zonder problemen start, terwijl dat bij sommige benzinemaaiers wel eens flink kan tegenvallen (zeker als ze niet op de juiste manier weggezet zijn voor de winter).
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

Het grote verschil is dat de accugrasmaaier (en een elektrische maaier met een snoer) na de winter zonder problemen start, terwijl dat bij sommige benzinemaaiers wel eens flink kan tegenvallen (zeker als ze niet op de juiste manier weggezet zijn voor de winter).
                    Sinds ik alkylaatbenzine gebruik voor de grasmaaier, geen enkel probleem meer gehad met de benzinemotor. Start van de eerste, max twee keer trekken aan de koord, ook al is het ding stommelings vergeten in de winter.
                    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

Ik zou toch eerst ook eens de batterijcontacten reinigen en inspuiten met echte
                      contactclainer (geen WD40) als een van de tussencontacten van de lader niet
                      zuiver zijn kan dat ook problemen geven.
                      Dank voor de tip. Ga ik doen! Het gebruiksseizoen is nu natuurlijk achter de rug, tenzij het even wat droger en zachter wordt.... dan kan ik nog eens wat haag bijwerken met de accu haagschaar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

Dat zal er van afhangen hoe lang je wacht om het gazon na de winter de eerste keer te maaien.
                        Ik heb nu een paar jaar een accugrasmaaier die daar geen enkel probleem mee heeft, en dan is het de eerste keer gewoonlijk nog vooral mos in plaats van gras, mos maait minder gemakkelijk dan gras.
                        Ook als er lange regenperiodes zijn in het maaiseizoen, kan het zijn dat je gras veel langer staat dan normaal om af te rijden (of dat er veel extra mos staat). Als ik jou hoor, ervaar je geen echt probleem daarmee?
                        Collega heeft zijn oude benzinegrasmachine nog gehouden en verkiest om als het lang staat eerst met die machine te maaien en daarna pas met zijn accumachine.
                        Jullie merken geen echt verschil qua maaikracht?

Zijn er nadelen aan een accugrasmaaier?
                        Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht

Ook als er lange regenperiodes zijn in het maaiseizoen, kan het zijn dat je gras veel langer staat dan normaal om af te rijden (of dat er veel extra mos staat). Als ik jou hoor, ervaar je geen echt probleem daarmee?
                          Collega heeft zijn oude benzinegrasmachine nog gehouden en verkiest om als het lang staat eerst met die machine te maaien en daarna pas met zijn accumachine.
                          Jullie merken geen echt verschil qua maaikracht?

Zijn er nadelen aan een accugrasmaaier?
                          Ik heb er tot nu toe nog geen problemen mee gehad dat het gras te hoog stond.
                          Maar als het gras te hoog staat, en je gaat er dan eerst met een benzinemaaier overheen, kan je dan niet de accugrasmaaier wat hoger instellen om een eerste keer te maaien, en er dan een tweede keer over gaan met de accugrasmaaier op de juiste hoogte?.
                          Ik zie wel dat heel wat mensen hun grasmaaier op de laagste stand zetten, volgens mij is dat bij de meeste grasmaaiers toch te laag, zeker in droge periodes, dat zijn de gazons die zelfs in een natte zomer nog af en toe een sproeier nodig hebben om groen te blijven.
                          Als je "te hoog" gras in één keer tot op de minimumhoogte van een grasmaaier wil maaien, dan kan dat zeker tegenvallen, als je de grasmaaier één "klikje" hoger zet, dan heb je gewoonlijk de juiste hoogte en zal het veel gemakkelijker worden om wat langer gras gemaaid te krijgen.

Het grootste nadeel aan een accugrasmaaier is dat de accu niet eeuwig mee gaat, ik denk dat mijn grasmaaier nu zo'n 4-5 jaar oud is, de accu werkt tot nu toe nog prima, maar ik moet die ook niet elke keer laden en dan zou ze (met wat geluk) wel wat langer moeten meegaan dan een accu die bij elke maaibeurt helemaal wordt opgebruikt.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

Hier ondervinden we niet meteen een verschil tijdens normale seizoenen en normale winterperiodes.
                            Als er door uitzonderlijke hoge stand van het gras en vocht gemaaid moet worden, dan reden we ook met de benzine maaier de eerste keer af met halve stroken, dat is dan minder belastend voor de grasmaaier.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Wat mijns inziens wel een groot verschil maakt bij lang gras is het al dan niet mulchen ipv met de opvangbak het afgemaaide te verzamelen.

Comment

Zelfs onze robot (honda) heeft geen probleem met lang en/of nat gras.

Comment

Working...
                                X