Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

advies nieuwe tv

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht

Bij VDB stond een LG OlED juist naast de Sony en dat maakte mijn keuze gemakkelijk natuurlijk.
    Een 65" is voor ons helaas ook veel te groot (en veel te duur ook)
    Da's ook niet altijd een correcte weergave in winkels spijtig genoeg, het echte resultaat ziet men pas in eigen huiskamer.
    Vaak zet men de instellingen standaard of op maximum voor een winkel, zelden worden ze daar correct afgesteld.
    En er wordt ook wel wat gefoefeld, zo durven ze met opzet deze waar ze minder op verdienen minder goed instellen zodat mensen naar een ander (vaak duurder) model of merk overstappen.
    Niet elke winkel houdt zich daarmee bezig, maar het wordt wel zo gedaan spijtig genoeg.
    Daarom is het nog steeds niet zo'n slecht idee om dezelfde toestellen in meerdere winkels te gaan bekijken.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

In de winkel zie je een heleboel tv's naast elkaar, eens de tv die je hebt gekocht in je woonkamer staat heb je geen directe vergelijking meer en zal het niet opvallen dat de tv die je hebt gekocht niet de "allerbeste" is.
      Standaard zijn bijna alle tv's op de maximale lichtsterkte ingesteld, en in de winkel zullen ze tv's die een wat lagere maximale lichtsterkte (OLED) doorgaans ergens op een iets donkerdere plaats bij elkaar zetten (dat heb ik toch al gezien in de Mediamarkt).
      TV's met een verschillende technologie zetten ze niet zomaar door elkaar in de winkels, er wordt daarbij wel degelijk rekening gehouden met de sterke en wat minder sterke punten.
      Voor thuis moet je er vooral rekening mee houden dat een OLED wat minder geschikt is om op een plaats te zetten waar er heel veel licht is, maar dat zal bij de recentere tv's al een stuk minder belangrijk zijn dan bij de eerste OLED tv's.

Als je echt een tv wil met de beste beeldkwaliteit dan zal het erg moeilijk zijn om de juiste keuze te maken aan de hand van wat je in de winkel ziet.
      Mijn Philips tv is nu 12 jaar oud, die werkt nog perfect, maar dat wil daarom niet zeggen dat de beeldkwaliteit van die tv even goed is als die van een nieuwe tv.
      Waarschijnlijk zal elke tv die nu in de winkel staat (ook de allergoedkoopste) een beter paneel hebben dan mijn 12 jaar oude tv.
      Als je een wat oudere tv vervangt door een nieuwe, dan zal de beeldkwaliteit er altijd op vooruit gaan.
      En als je echt de beste beeldkwaliteit (op dit ogenblik) wil, dan zal je niet moeten kijken bij de goedkopere reeksen, want die gebruiken panelen met technologie van een paar jaar geleden.
      Het is zoals met pc's, de allersnelste hebben de meest recente technologie, en die zijn doorgaans een stuk duurder dan computers die dan de beste technologie van een jaar geleden hebben.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Daarom is het nog steeds niet zo'n slecht idee om dezelfde toestellen in meerdere winkels te gaan bekijken.
        Goede tip, dat gaan we doen.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Beoordeel een TV bij een verkoper ook niet enkel op dat mooie videoclipje dat de hele dag staat te draaien op die TV. Die videoclips zijn geoptimaliseerd voor dat type tv met de hoogste resolutie, beste belichting en ideale framerate. Kijk ook eens naar een gewoon programma via de kabel. Sommige tv's vallen dan door de mand. 4K upscaling levert soms aanzienlijk verschillend (lees slechter) beeld.
          Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
            Beoordeel een TV bij een verkoper ook niet enkel op dat mooie videoclipje dat de hele dag staat te draaien op die TV. Die videoclips zijn geoptimaliseerd voor dat type tv met de hoogste resolutie, beste belichting en ideale framerate. Kijk ook eens naar een gewoon programma via de kabel. Sommige tv's vallen dan door de mand. 4K upscaling levert soms aanzienlijk verschillend (lees slechter) beeld.
            Dat is waar, maar ze speelde allemaal hetzelfde af.
            LG OLED stond naast een Sony Bravia OLED en die was merkbaar scherper en de kleuren waren ietsjes mooier vond ik.

Maar voor we een nieuwe zullen moeten kopen wil ik zeker nog eens een Loewe zien en horen want de klank uit een Loewe zou veruit de beste zijn van allemaal.

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

En bekijk ook eens welke smart-functies ze standaard hebben.
              Welke apps staan er standaard op of kunnen er op gezet worden, welke aansluitingen zijn mogelijk, CI+, ARC, DOLBY, …
              Zoek ook vooraf eens op welk operating system er op staat en lees wat over de stabiliteit ervan en de opvolging van updates.

Hier in de loop der jaren al Philips gehad, was stabiel en liep nooit vast.
              Daarna Samsung gehad en die durfde soms wel eens vastlopen waardoor de stekker er uit moest om alles terug aan de praat te krijgen, ook maar heel beperkt een aantal updates gehad maar dan gedaan.
              Ooit een grotere update nodig gehad omdat die niet volledig compatibel was met de AV installatie en een instelling ontbrak, dit heeft bijna een jaar geduurd om die te bekomen. En eens twee jaar na fabricagedatum kwam er geen enkele update meer, tenzij men een betalende interventie zou vragen om een update te laten doen.
              Nu al 6 à 7 jaar de LG OLED en tot nu toe nog geen vastlopers gehad, ook nog regelmatig software-updates met verbeterde en/of nieuwe functies.
              Ik weet wel dat alles verandert met de jaren, daarom steeds interessant om recentere reviews te lezen.
              Ook bij LG is actueel alles anders dan 6 jaar geleden, dus ook met een nieuwe zouden we mogelijks een andere ervaring kunnen hebben want zelfs de panelen zijn ondertussen verbeterd (alle merken).
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Maar voor we een nieuwe zullen moeten kopen wil ik zeker nog eens een Loewe zien en horen want de klank uit een Loewe zou veruit de beste zijn van allemaal.
                Hier een 65 inch Panasonic OLED met ingebouwde soundbar en bass luidspreker
                waar we op alle vlakken zeer tevreden over zijn Luc.

Comment

Dat is waar, maar ze speelde allemaal hetzelfde af.
                  LG OLED stond naast een Sony Bravia OLED en die was merkbaar scherper en de kleuren waren ietsjes mooier vond ik.

Hier een LG 65" van 3 jaar oud; heel content van. Een klankfreak ben ik nu niet, maar het geluid is toch ook wel heel goed te noemen.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

LG eigenaars zijn precies op hun tenen getrapt en dat was zeker NIET mijn bedoeling.
                    Ik heb op een na alle tv's zien spelen bij VDB en alle tv's speelden hetzelfde af.
                    En sorry hé, maar de Sony was duidelijk scherper dan de LG tv's.
                    ik kon de scherpte vergelijken met de Löwe tv's van mijn broers.
                    Daarom ook dat ik, voor ik een nieuwe koop, deze ook eens vergelijken met andere merken.
                    Exellent zou LOEWE tv's verkopen maar op hun site zie ik er geen aangeboden.

Comment

Daarom ook dat ik, voor ik een nieuwe koop, deze ook eens vergelijken met andere merken.
                      Het Duitse merk Loewe maakt sinds 2019 geen tv’s meer Luc.
                      Werd overgedragen naar een Engelse groep die hun binnenwerken
                      inkopen bij de Chinese groep Hisense.

https://www-whathifi-com.translate.goog/advice/should-you-buy-a-hisense-tv?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=nl&_x_tr_hl=nl&_x_tr_pto=r q

Comment

Hoezo? En wat bied Exellent dan aan bij het programma "Blokken" op de VRT?

Last edited by Red Falcon; 6 december 2023, 00:13.

Comment

https://dl.dropbox.com/scl/fi/dlxvvm...8huxlebcx&dl=0
                          Het is niet omdat er nog TV's van het merk Loewe verkocht worden, dat die TV's nog volledig door Loewe gemaakt worden.
                          Verder is er ook nog een verschil tussen verkoop- of herstelpartner zijn en de fabricage.
                          Loewe gebruikt trouwens panelen van LG.
                          Last edited by VerSeg; 6 december 2023, 00:47.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

LG eigenaars zijn precies op hun tenen getrapt en dat was zeker NIET mijn bedoeling.
                            Ik heb op een na alle tv's zien spelen bij VDB en alle tv's speelden hetzelfde af.
                            En sorry hé, maar de Sony was duidelijk scherper dan de LG tv's.
                            ik kon de scherpte vergelijken met de Löwe tv's van mijn broers.
                            Ik alvast niet op tenen getrapt want iedereen koopt wat hij wil.
                            Zelf tevreden van het beeld van LG, toch mis ik bijvoorbeeld Ambilight van Philips.
                            Ook voorstander van een curved TV, maar actueel niet meer te vinden.
                            Ga anders eens bij MM zien en daar speelt LG altijd met het beste beeld want MM heeft precies het meeste baat aan verkoop van LG.
                            In de buurt is een kleinere ex-zelfstandige winkel en die is altijd (zo lang die bestonden) voorstander geweest van SBR en Philips, daar zie nu actueel het beste beeld op een Philips.
                            Zo goed als elke TV kan men instellen om beter of slechter beeld te hebben al is het maar door te foefelen met de instelling van upscaling.
                            Verder kan men ook het laagste model van merk A naast het hoogste model van merk B zetten en uiteraard zal men dan ook een verschil zien.
                            Zet de beste LG naast de laagste afwerking en je,merkt een verschil, doe dit ook met Sony, Panasonic, Loewe, Samsung of eender welk merk en er zal een verschil merkbaar zijn.
                            Daaruit alleen besluiten dat een merk beter is dan een ander is vaak niet correct.
                            Verder kan men de scherpte evengoed op 10% als op 100% instellen, kwestie van een paar minuten om één tv er beter te laten uitkomen dan de andere … verkooptrucjes of luiheid om het juist te zetten.
                            Zowel Philips als LG heeft een winkel-modus, dan staat alles op 100% en dat valt nog mee in een heldere winkel.
                            Plaatsen ze die zo in een donkere hoek, dan is alles overdreven en trekt het op niet veel meer.
                            Als je bij MM een TV koopt, dan bieden ze aan om die voor een fors bedrag voor u te equilibreren … ik vraag me wel af hoe ze dit kunnen doen zonder in uw huiskamer te zijn met de specifieke belichting en om de klant zijn voorkeuren te kennen.
                            De ene klant verkiest heel helder, de andere heel donker, nog een andere tussenin afhankelijk van wat men bekijkt.
                            Idem met klank, dat is een heel specifieke en persoonlijke voorkeur en dan nog eens afhankelijk van de content,
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

https://dl.dropbox.com/scl/fi/dlxvvm...8huxlebcx&dl=0
                              Je hoeft mij niet te geloven hoor Luc.
                              Ik heb 30 jaar bij Philips gewerkt en ken het wereldje,
                              in Brugge maakten ze tv’s onder naam van +170 merken waaronder ook B&O en Loewe.
                              Ik zal je nog één raad geven, koop wat je het best bevalt en kijk ook eens van
                              opzij.
                              Voor mij kwam Panasonic OLED er als beste uit, zullen ook wel LG panelen zijn,
                              maar de ingebouwde soundbar met ingebouwde bass gaf voor mij de doorslag.
                              Gekocht bij een gewone verdeler, voor mij geen MM, VDB of Bol enz. dat zijn dozenschuivers,
                              altijd problemen met garantie als je die nodig hebt….
                              Vroeger kocht ik uiteraard rechtstreeks op mijn werk aan halve prijs een Philips MatchLine.
                              Nu maakt Philips geen tv’s meer.

Last edited by Geerten; 6 december 2023, 08:41.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Ook voorstander van een curved TV, maar actueel niet meer te vinden.
                                Curved panelen in groot formaat gaan kapot Freddy, heeft te maken met de uitzetting
                                van de verschillende lagen op elkaar, bij het opwarmen van het scherm krijgen ze onderbrekingen.
                                Sommige reeds al in productie (veel productie uitval) anderen na een paar jaar gebruik,
                                zelfs gewoon zonder dat je ze gebruikt, ik heb er eentje geweten (180cm) na een jaar eerste
                                paneel vervangen na één jaar, twee jaar later terug kapot, gelukkig had die mens verlengde
                                garantie en hebben ze de fout toegegeven, hij kreeg een volledig nieuwe “platte” tv aangeboden.
                                Last edited by Geerten; 6 december 2023, 08:30.

Comment

Working...
                                X