Oorspronkelijk geplaatst door Geerten
Bekijk bericht
Onze plasma tv had een dode pixel vanaf levering en viel niet binnen garantie of DOA.
Onze LED Samsung had vanaf dag 1 een hot subpixel (rood) en na enige tijd drie hotpixels (wit) naast elkaar en ook daar wou Samsung niets van weten want het moesten minstens 5 hotpixels zijn op rij of 32 (geen typfout) defecte pixels over het volledige scherm.
Onze LG heeft eens een defecte lijn gehad, éénmalig want de dag nadien alsook de maanden nadien niet meer voorgevallen.
Ik had er gelukkig wel een foto van gemaakt en het via de winkel gemeld welke dit doorgaf aan LG.
LG heeft zelf voorgesteld om net voor het einde van de garantie (3 weken) alsnog een volledig nieuw paneel te komen plaatsen uit zekerheid, ook al deed het probleem zich maar één keer voor en dan maanden niet meer aantoonbaar.
Dat bewijst mij dat de service van LG beter is.
Zo ook was het met de technieker die langskwam en voor meerdere merken werkt, die zei meteen dat we geluk hadden dat het LG is want dat die veel soepeler zijn met garantie en zelden iets weigeren tenzij de fout bij de klant ligt.
Ondertussen speelt die curved hier al 6 à 7 jaar naar behoren.
Ik heb LG daarover eens gecontacteerd waarom ze geen curved meer maken en het was volgens hun een commerciële beslissing, een hype toen het uitkwam maar daarna veel te weinig vraag.
Uiteraard als LG geen curved panelen meer maakt, dan kunnen andere merken ze niet implementeren.
Dat er uitval is bij fafricage klopt zeker, is ook bij de volledig vlakke OLED lang een belangrijk probleem geweest.
Service is uiteindelijk belangrijk want een opgelost probleem is geen probleem meer, daarentegen is zelfs een futiliteit frustrerend als men geen support krijgt en wandelen gestuurd wordt.
Comment