Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

advies nieuwe tv

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht

Ik vraag me dan af, als je zo'n mastodont hebt, moet je dan aan de andere kant van de living zo'n 9 meter verder gaan zitten om nog deftig TV te kunnen kijken ? Of voorzien ze heden ten dage een TV ruimte wanneer ze een woning bouwen .

Voor een beter geluid moeten we het ook niet doen, want naar films kijken wij omzeggens nooit, en voor muziek/zang zijn er andere toestellen.

Dus mocht er hier ooit nog een nieuwe TV in huis komen, dan is het zeker terug een Philips (never change a winning ... hier geen team maar TV) en zal het jammer genoeg waarschijnlijk ook een groter model moeten zijn wegens geen andere meer beschikbaar, wat ik jammer vind, want ik persoonlijk vind een grote TV nog altijd geen sier in een living. En dan gaan sommigen er nog een soundbar onder of voor zetten .

Nu ja, ieder zijn mening zeker, daarom dat er zoveel verschillende modellen zijn.
    Als je beeld in 4K wil bekijken mag je best een groter scherm hebben en/of dichterbij zitten, anders heeft het ook geen zin. Vanaf een paar meter zie je toch geen verschil in details meer tegenover een HD scherm.
    Vooral in het diepe zwart is er toch nog een verschil tussen de types en merken. Overigens is het beeld beoordelen bij een verkoper al wat moeilijker. Er zijn er die 15 TV's aan 1 Telenet signaal hangen zonder bijkomende versterking. Moeilijk om dan correct te beoordelen.

Onze oude Philips LED, een van de eerste generaties breedbeeld flatscreen, hangt hier nog in de slaapkamer. Dubbel zoveel uren als de LG maar nog geen tikje ingebrand. LED is veel minder gevoelig dan OLED.
    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

Als je beeld in 4K wil bekijken mag je best een groter scherm hebben en/of dichterbij zitten, anders heeft het ook geen zin. Vanaf een paar meter zie je toch geen verschil in details meer tegenover een HD scherm.
      Vooral in het diepe zwart is er toch nog een verschil tussen de types en merken. Overigens is het beeld beoordelen bij een verkoper al wat moeilijker. Er zijn er die 15 TV's aan 1 Telenet signaal hangen zonder bijkomende versterking. Moeilijk om dan correct te beoordelen.

Onze oude Philips LED, een van de eerste generaties breedbeeld flatscreen, hangt hier nog in de slaapkamer. Dubbel zoveel uren als de LG maar nog geen tikje ingebrand. LED is veel minder gevoelig dan OLED.
      De vraag is natuurlijk wat wordt er reeds in 4K uitgezonden ? Buiten de streamingdiensten niks denk ik ... En laat ons nu net geen enkele streamingdienst hebben, en dat zal nog lang zo blijven, want we zijn beiden geen film- of seriekijkers. Maar voor wie wel wil betalen voor die diensten is het wellicht wel interessant, en dan moet je inderdaad een groot scherm hebben.
      Wij kijken in hoofdzaak naar VRT (soms eens naar VTM, maar zelden) en anders Discovery en NGC. Ook nu en dan eens iets van Youtube.

Comment

Zou die van ons dan nog een échte Philips geweest zijn ?
        Het is alleszins kwaliteit, want na al die jaren nog geen spatje verval te bekennen.
        Hoogst waarschijnlijk niet, hoogstens nog een ontwerp van Philips Brugge die actief
        was tot 2014 of zoiets.
        Philips zelf heeft eigenlijk nooit zelfstandig flatscreens gemaakt, buiten één 42 inch
        (Plasma technologie) begin jaren 2.000 meen ik, die dingen verbruikten rond de 500 watt.
        al de rest was niet meer in eigen productie, maar wel uit eigen ontwikkeling.

Comment

De vraag is natuurlijk wat wordt er reeds in 4K uitgezonden ? Buiten de streamingdiensten niks denk ik ... En laat ons nu net geen enkele streamingdienst hebben, en dat zal nog lang zo blijven, want we zijn beiden geen film- of seriekijkers. Maar voor wie wel wil betalen voor die diensten is het wellicht wel interessant, en dan moet je inderdaad een groot scherm hebben.
          Wij kijken in hoofdzaak naar VRT (soms eens naar VTM, maar zelden) en anders Discovery en NGC. Ook nu en dan eens iets van Youtube.
          Een deftige 4K tv doet ook perfecte upscaling van lagere formaten.
          Ook redelijk wat al op schijf te vinden en toch nog beter dan BluRay.
          Verder ook goed voor eigen opnames die zelfs op smartphones heden al 4K zijn.
          Een grote tv is een persoonlijke keuze en niet beperkt tot films of series.
          Of men 4K wil of niet is ook een eigen keuze, maar veel zijn heden standaard al 4K en sommigen zelfs 8K.
          Hoeveel hebben er trouwens al geen 4K of 5K computerscherm?
          Wat is goed en wat is slecht?
          Zolang men zelf content is met wat men heeft, dan doet al de rest er eigenlijk niet toe.
          In elk geval toch liever een 4K met deftige upscaling van de lagere formaten dan een grote tv zonder 4K.
          Op 3 à 3,5 meter kan een tv tot 65” perfect zijn, maar uiteraard ieders voorkeur.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
            Onze LED tv had er na 2 jaar al wat van en na 3 jaar opvallend zelfs.
            De actuele OLED van 6 jaar heeft nog niets van merkbaar inbranden niettegenstaande deze meer aan staat dan de vorige.
            Veel hangt ook af van de technologie dat ze aan boord hebben om inbranden te voorkomen en uw eigen instellingen.
            Ondertussen hebben ook veel zenders hun logo aangepast, veranderend van locatie, van vorm, van intensiteit, …
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Bij een goedkopere HDR LED TV moet je vooral oppassen voor ghosting/blooming. Onze Sony 75" HD was na 7 jaar al kapot en dan hebben we een tijdelijk een LG 55" Nanocell gekocht met edge light. Zeker als je bij zo'n toestel alle instellingen ongemoeid laat, zie je verschrikkelijk vervelende contrast verschillen rond alle lichte beelden tegen een zwarte achtergrond. Zelfs met alle dynamisch HDR/contrast zo veel mogelijk uitgeschakeld is het nog steeds hinderlijk. De betere HDR LED TV's hebben microled achtergrondverlichting en hoe duurder hoe fijner en minder storend de blooming wordt (tot op het punt dat je even veel als een OLED betaalt).

We hebben nu een LG 77" C2 OLED EVO (vorig model) met een redelijke korting gekocht en da's een waar genot om naar te kijken

Comment

Ben nog steeds tevreden over mijn 11 jaar oude Philips ktv en dat voor een gewone HDTV van 105cm.
                Nog geen enkele kapotte pixel.
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                  Ben nog steeds tevreden over mijn 11 jaar oude Philips ktv en dat voor een gewone HDTV van 105cm.
                  Nog geen enkele kapotte pixel.
                  Aha, ben dus blijkbaar niet alleen met onze oude Philips TV. Hier, zoals reeds geschreven, ook nog niks te merken van enige achteruitgang in het beeld/geluid.
                  Waarom zou je dan een nieuwe kopen. Voor het geld moet je het inderdaad niet laten, want TV's (van 'normale' grootte) kosten "niks" meer vandaag de dag, maar kopen om te kopen om het nieuwste te hebben, doe ik nog altijd niet .

Comment

Ik had het in #7 over bang Olufson Tv's.
                    Ik zat er toen lelijk naast, mijn broers hebben beiden een Loewe en die vind ik echt top hoor.
                    Mijn Samsung begint sleet te vertonen en we kijken nu al per gelegenheid uit naar een andere Tv.
                    Nog geen Loewe tegengekomen maar wel een Sony Bravia en die zijn ook erg scherp.
                    Loewe is Duits en Sony? Ergens in een of ander Aziatisch land?

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Ik had het in #7 over bang Olufson Tv's.
                      Ik zat er toen lelijk naast, mijn broers hebben beiden een Loewe en die vind ik echt top hoor.
                      Mijn Samsung begint sleet te vertonen en we kijken nu al per gelegenheid uit naar een andere Tv.
                      Nog geen Loewe tegengekomen maar wel een Sony Bravia en die zijn ook erg scherp.
                      Loewe is Duits en Sony? Ergens in een of ander Aziatisch land?
                      Loewe is misschien een Duits merk, maar bepaalde onderdelen komen ook van een of ander Aziatisch land.
                      Het OLED paneel komt o.a. van LG, net als bij vele andere merken.
                      Verder is Loewe sinds 2019 voor 100% in handen van Skytec Group Ltd wat daarom niet betekent dat het slechter geworden is.

De band met Sharp en Blaupunkt TV is daar ook redelijk groot zo te zien.
                      Het merk Loewe bestaat al heel lang trouwens, ik heb het wel altijd gekend als zijnde zeer duur.
                      Het design daar moet men voor zijn, dat is uiteindelijk ook allemaal een persoonlijke voorkeur.
                      Op zich maakt het allemaal weinig uit, als men maar tevreden is met zijn aankoop en dat moet ieder voor zich uitmaken.
                      In elk geval, slecht zal het zeker niet zijn en met alles moet men wat geluk hebben.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Loewe is misschien een Duits merk, maar bepaalde onderdelen komen ook van een of ander Aziatisch land.
                        Het OLED paneel komt o.a. van LG, net als bij vele andere merken.
                        Een wereld waar de kat haar jongen niet meer in terug vind Freddy.
                        In de jaren 1989 tot 2000 krioelde het in ons Philips fabrieken van
                        de Koreanen, Chinezen en Indiërs.
                        Philips mensen gingen in die landen fabrieken helpen opstarten enz.
                        zogezegd (en dat zal ook wel zo zijn geweest) om daar op de markt te komen.
                        Gevolg, Philips ging zich vooral toespitsen op R&D en herstructureren in eigen
                        fabrieken, het was bv. stukken goedkoper om in Azië dingen als tv’s te produceren
                        dan in Brugge en Dreux waar op dat moment in die twee fabrieken dagelijks 12.000 tv’s
                        van de band kwamen.
                        In 1999 besloten Philips en LGE een joint venture op te richten voor de productie van lcd's. Philips nam een belang van 50% in LG LCD en betaalde US$ 1,6 miljard.​
                        Last edited by Geerten; 6 november 2023, 09:50.

Comment

Ik heb mijn post #7 wat aangepast.
                          Ik begin uit te kijken naar een nieuwe TV omdat mijn huidige Samsung ( UE46D7000LS) opeens heel veel banding vertoont en de luidsprekers om zeep zijn.

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Week te laat voor goede acties.
                            Vorige week stonden bijvoorbeeld de nieuwe LG OLED tv's 65” met 1000€ korting.
                            Ook zijn er nog wat cash back acties.
                            Andere merken niet bekeken.
                            Maar uiteraard moet het merk en type u aanstaan, anders betekent een korting niets.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Week te laat voor goede acties.
                              Vorige week stonden bijvoorbeeld de nieuwe LG OLED tv's 65” met 1000€ korting.
                              Ook zijn er nog wat cash back acties.
                              Andere merken niet bekeken.
                              Maar uiteraard moet het merk en type u aanstaan, anders betekent een korting niets.
                              Bij VDB stond een LG OlED juist naast de Sony en dat maakte mijn keuze gemakkelijk natuurlijk.
                              Een 65" is voor ons helaas ook veel te groot (en veel te duur ook)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yoep Bekijk bericht
                                we hebben plan om nieuwe tv te kopen, maar geen zin om in winkels te gaan dolen .
                                Opvallende vraag. Dus laat u de keus aan wildvreemden over.

Comment

Working...
                                X