Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gebruik richtingaanwijzers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
    Bleek achteraf dat ze allemaal slechts een verwittiging kregen thuisgestuurd ... het is wel een dikke 20 jaar geleden, ik denk dat het nu wel een boete zou zijn.
    Denk dat ze nu niet eens de moeite zouden doen om naar een rotonde te gaan...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht

Denk dat ze nu niet eens de moeite zouden doen om naar een rotonde te gaan...
      Dat denk je, maar hier in de streek staan ze overal wel eens, en dan nog op plaatsen waar je ze het minst verwacht.
      Dat ze in de (grote) steden andere prioriteiten hebben kan ik goed geloven ... maar hier op "den buiten"... ze zijn blij dat ze werk hebben .

Comment

Ik woon belange niet in een grote stad, gewoon een gemeente aan de rand. Als je de politie belt om te zeggen dat ze drugs aan het dealen zijn voor je deur dan is het antwoord "dat is niet onze taak". Fietsers die door het rood rijden voor hun combi.... och ja. De hele straat volgezet met bestelwagens zodat niemand meer doorkan, ook de hulpdiensten niet? "Och ja mijnheer, die mensen moeten ook werken". Dus als je denkt dat ze zich bezig houden met richtingsaanwijzers... Enige keer dat je ze ziet is als het wielerkoers is, dan zijn ze er! Dan moeten ze niet meer doen dan wat rondlummelen aan een kruispunt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht

Klopt als een bus. Ik denk, moest je daar eens een honderdtal voertuigen in de gaten houden, dat nog de helft hun richtingaanwijzer niet gebruikt om de rotonde te verlaten.

Jaaaaren geleden, stonden twee vrouwelijke politie-agentes nummerplaten te noteren aan een rotonde toen ik er passeerde op weg naar het werk. Laat één van die agentes toevallig een nicht van mijn vrouw zijn. Toen een collega (praktisch iedereen passeerde die rotonde die bij ons werkte) vroeg wat ze daar aan het opschrijven waren, zei ik hem dat ik ze eens zou opbellen.
          Bleek dat ze de nummerplaten aan het noteren waren van zij die de rotonde verlieten zonder pinken.
          Mijn collega was heel verontwaardigd toen hij dat hoorde " wie gebruikt er nu daarvoor zijn richtingaanwijzer ..."
          Die vond het dus zelfs abnormaal dat je hem gebruikte .
          Bleek achteraf dat ze allemaal slechts een verwittiging kregen thuisgestuurd ... het is wel een dikke 20 jaar geleden, ik denk dat het nu wel een boete zou zijn.
          En dus omdat “iedereen” nalaat zijn richtingaanwijzers (correct) te gebruiken houden we het maar zo…(?)

Hier nog een verduidelijking hoe het eigenlijk zou moeten zijn :

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht

En dus omdat “iedereen” nalaat zijn richtingaanwijzers (correct) te gebruiken houden we het maar zo…(?)

Je leest verkeerd. Die collega van mij was die mening toegedaan. IK NIET !!!
            Ik gebruik mijn richtingsaanwijzers zelfs teveel denk ik, of alleszins genoeg.
            Ik hoef daarvoor alleszins geen Youtube filmke .

Comment

Als je kijkt naar webcams in Italië, dan zie je haast niemand pinken als die de rotonde verlaten. Ik ken de juiste verkeersregeling niet aldaar.
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

Comment

Voila, zoals ik reeds aan heb geven in #9

Comment

Het heel simpel: wanneer je van rijbaan veranderd dus ook wanneer je een rotonde gaat verlaten: van te voren richting aangeven en niet met je pink.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                    Het heel simpel: wanneer je van rijbaan veranderd dus ook wanneer je een rotonde gaat verlaten: van te voren richting aangeven en niet met je pink.
                    Doe ik nooit met mijn pink, wel altijd met mijn middenvinger .

Comment

Dit is ook hier hoe het moet op de nieuwe rotondes waar pijlen op grond staan of een verkeersbord voor de richting dat men wil volgen, op rotondes zonder pijlen is men hier weer niet verplicht om de linker rijstrook te volgen.
                      Maar de realiteit is heel anders, hier zijn al enkele van die vernieuwde rotondes en velen negeren voor te sorteren voor de juiste rijstrook, veranderen van rijstrook waar het niet mag (volle lijn) of gaan gewoon een heel andere richting uit.
                      Ongelooflijk dat er zoveel mensen alle regeltjes negeren.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Geen ene
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Dit is ook hier hoe het moet op de nieuwe rotondes waar pijlen op grond staan of een verkeersbord voor de richting dat men wil volgen, op rotondes zonder pijlen is men hier weer niet verplicht om de linker rijstrook te volgen.
                          Maar de realiteit is heel anders, hier zijn al enkele van die vernieuwde rotondes en velen negeren voor te sorteren voor de juiste rijstrook, veranderen van rijstrook waar het niet mag (volle lijn) of gaan gewoon een heel andere richting uit.
                          Ongelooflijk dat er zoveel mensen alle regeltjes negeren.
                          Op rotondes met biggenruggen zoals er reeds veel zijn in Nederland en nu ook rond Knokke
                          heb je dat probleem niet meer Freddy, verkeerd voorgesorteerd kan je niet verder dan
                          je keuze te vervolledigen, anders moet je over die dingen rijden, en het wordt perfect
                          weergegeven ruim voor je de rotonde op gaat.
                          Sinds enige jaren is in Nederland een nieuw soort rotonde aangelegd: de turborotonde. Deze rotonde heeft twee of meer rijstroken met tussen de rijstroken een klein opstaand randje. Bij het naderen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
                            Op rotondes met biggenruggen zoals er reeds veel zijn in Nederland en nu ook rond Knokke
                            heb je dat probleem niet meer Freddy, verkeerd voorgesorteerd kan je niet verder dan
                            je keuze te vervolledigen, anders moet je over die dingen rijden, en het wordt perfect
                            weergegeven ruim voor je de rotonde op gaat.
                            Hier zijn er ook al redelijk wat turborotondes, maar er is geen verhoog tussen de twee rijstroken waardoor men gewoon over de volle zelfs dubbele witte lijn kan rijden en dat doen velen ook.
                            Er zijn wel een soort klinkers of kasseien aangebracht tussen die lijnen welke duidelijk een verschil maken met het asfalt, maar die zijn gelijk van hoogte aangebracht en dus geen echte hindernis.
                            Ja het is aangegeven, maar toch zijn er veel die heel bewust het correct gebruik negeren.
                            Ik kan nog verstaan dat wie de omgeving niet kent zich eens vergist bij het voorsorteren, maar het zijn buurtbewoners of pendelaars die er elke dag passeren die het ook elke dag bewust fout doen en dus zeker de situatie kennen.
                            Het is een mentaliteitsverandering dat nodig is en die kan spijtig genoeg enkel als ze veel moeten afdokken aan boetes voor hun bewuste overtredingen.

Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Hier zijn er ook al redelijk wat turborotondes, maar er is geen verhoog tussen de twee rijstroken waardoor men gewoon over de volle zelfs dubbele witte lijn kan rijden en dat doen velen ook.
                              Ja het is aangegeven, maar toch zijn er veel die heel bewust het correct gebruik negeren.
                              Het is een mentaliteitsverandering dat nodig is en die kan spijtig genoeg enkel als ze veel moeten afdokken aan boetes voor hun bewuste overtredingen.
                              Voila Freddy over een witte lijn of dubbele witte lijn rijden is normaal een derde graad overtreding en kan je veel geld kosten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

Voila Freddy over een witte lijn of dubbele witte lijn rijden is normaal een derde graad overtreding en kan je veel geld kosten.
                                Hier hoe gek het ook is eigenlijk niet altijd een zware overtreding, doordat het een dubbele lijn is met ofwel gearceerd ofwel andere bestrating ertussen, wordt het als een verkeersgeleider aanzien.
                                In tegenstelling tot een volle witte lijn is dit een lichtere overtreding.
                                Heb dat eens in een reportage gezien een paar maand geleden.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X