Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spamfilter van Telenet webmail laat sinds enkele dagen veel spam doorglippen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Spamfilter van Telenet webmail laat sinds enkele dagen veel spam doorglippen

    Het gaat bvb om mails met titels als "Lidl winnen, Philips Airfryer, KetoXpode, Philips Airfryer winnen,..."
    Wat zou er aan de hand zijn? Zijn er nog mensen die dit ervaren?

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
    Het gaat bvb om mails met titels als "Lidl winnen, Philips Airfryer, KetoXpode, Philips Airfryer winnen,..."
    Wat zou er aan de hand zijn? Zijn er nog mensen die dit ervaren?
    Hier ook van dat.

    Comment


    • #3
      Hier normaal bijna nooit Spam, nu meer dan 700 op het WE.
      Is via hosting bij Combell en vermoedelijk ook iets fout met hun spam-filter.
      Maar als men belt, dan is het enige antwoordt dat men krijgt eigenlijk om u wandelen te sturen.
      Als het binnen drie dagen nog bezig is, ben dan eens terug.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Hier normaal bijna nooit Spam, nu meer dan 700 op het WE.
        Is via hosting bij Combell en vermoedelijk ook iets fout met hun spam-filter.
        Maar als men belt, dan is het enige antwoordt dat men krijgt eigenlijk om u wandelen te sturen.
        Als het binnen drie dagen nog bezig is, ben dan eens terug.
        Blijkbaar opgelost nu, er zal ergens een mus op de draad gezeten hebben….

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

          Blijkbaar opgelost nu, er zal ergens een mus op de draad gezeten hebben….
          Zal hier dan wel eerder een Vultur gryphus geweest zijn.

          Maar ook ineens opgelost op eentje na.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Hier ook veel verbeterd. Toch nog 2 stuks (waaronder ene die schrijft dat hij alles weet van mij)
            Voor Verseg moet het een echte verlossing zijn... van 700 naar slechts ééntje ! ( ... maar een slechte dag voor de "Oekraiense schoonheden"... )

            Comment


            • #7
              Vandaag een mail van Telenet... in de spambox. Je zou toch denken dat ze hun eigen sh*t onder controle hebben. Geen anti-spam instelling in mijn outlook, btw.
              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • #8
                En vandaag is het hier weer begonnen, SPAM hier, SPAM daar, SPAM overal. Dus weeral eens Telenet, een mens zou het echt beu worden.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  En vandaag is het hier weer begonnen, SPAM hier, SPAM daar, SPAM overal. Dus weeral eens Telenet, een mens zou het echt beu worden.
                  Als ik dat hier allemaal lees, ben ik toch blij dat ik al jaaaaaaren bij mijn "ouderwetse" Yahoomail gebleven ben.
                  Soms eens één spamberichtje per dag in de spambox, maar de meeste dagen niks.

                  Comment


                  • #10
                    Eerlijk gezegd, die spamfilters van providers waar je eigenlijk absoluut niet van weet wat en hoe die filteren zijn een probleem. Bij Proximus heb ik weinig last van spam maar vooral last van de spamfilter die enkel mail die geen spam is in de spamfolder steekt. Moest je dat volledig kunnen uitzetten, het zou waarschijnlijk simpelder en beter zijn als je het zelf regelt.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht

                      Als ik dat hier allemaal lees, ben ik toch blij dat ik al jaaaaaaren bij mijn "ouderwetse" Yahoomail gebleven ben.
                      Soms eens één spamberichtje per dag in de spambox, maar de meeste dagen niks.
                      Ik denk niet dat de mailprovider hier het probleem is maar wel de plaats(en) waar je het e-mailadres overal gebruikt. En, het unieke karakter van de van het adres. Bovendien, sommige spammail-lijsten worden gewoon automatisch gegenereerd, maakt niet uit dat die bestaan of niet. Het hoeven dan ook niet allemaal gehackte database bestanden te zijn.
                      Hombre

                      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                      Comment


                      • #12
                        Vandaag terug veel spam in de inbox van Telenet, zelfde verhaal als bij het begin van het draadje
                        zeven weken geleden.

                        Comment


                        • #13
                          Hier hetzelfde!

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                            Hier hetzelfde!
                            Blijkt momenteel terug opgelost te zijn Wasbeer.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                              Hier hetzelfde!
                              Probleem lijkt opgelost, sinds enkele dagen “geen enkel” spambericht meer in de
                              spambox.
                              Lijkt nu wel of deze niet meer bestaat, moeten we ons zorgen maken?
                              Of hebben ze bij Telenet het probleem “echt” gevonden en opgelost?


                              Comment

                              Working...
                              X