Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MP4 bestanden samenvoegen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• MP4 bestanden samenvoegen

Binnenkort gaan we met een groep op uitstap naar Ieper en Diksmuide. Het gebeurt met een uitgebreide groep met een bus vanuit Gent. Ik heb een DVD over "De Groote Oorlog" overgezet op een stick om die op de bus te tonen aan de groep (in moderne bussen blijkt al geen DVD speler meer te zitten). Die Video bestaat nu uit 4 MP4 bestanden die op de laptop wel mooi achter alkaar afgespeeld worden. Ik had wel graag die 4 bestanden (elk rond 500 MB) samengevoegd tot 1 bestand maar dat lukt niet direct. Als er al een app het doet zijn de ondertitels verdwenen, of anders moet je relatief veel betalen voor eenmalig gebruik.
    Vroeger had je een commando in CMD "copy /b bestand 1 + bestand 2" enz... en dat werkte prima maar sinds Windows 10 heeft MShet nodig gevonden om dat te disabelen.
    Ik zou het ook liefst offline doen gezien anders de bijna 2 GB upload.
    Ik zoek nu al twee dagen naar een bruikbare oplossing, al een stuk of tien programma's vruchteloos uitgetest, maar ik moet nu toch even hulp vragen of iemand een echt bruikbare freeware toepassing kent die ook de ondertiteling intact laat.
    Dank om mee te denken.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

ik ben er vroeger een tijdje mee bezig geweest en heb het uiteindelijk opgegeven. vooral de ondertitels (apart srt bestand) geven idd het probleem, omdat alle tijden moeten worden aangepast. je zou kunnen de ondertitels "vast" zetten in de bestanden en dan de 4 samen voegen maar ook dat heb ik als amateur nooit gevonden.. is al enige jaren geleden dus misschien zijn er intussen makkelijkere programma's die dat doen.
    Waarom laat je het niet 4 stukken? elke zolang even snel een nieuw stuk starten moet niet zo storend zijn denk ik dan.
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Ik gebruik voor mijn filmpjes het programma van Adobe premiere elements, dat kan je eenmalig aankopen voor ongeveer 100 euro. Als je op zoek bent naar een gratis programma, is dat natuurlijk geen optie. Maar, als je het leuk vindt om met filmpjes bezig te zijn, dan is het toch wel de moeite want je kan er leuke dingen mee doen. En dan denk ik aan een mooie overgang tussen de verschillende filmpjes of muziek en stem toevoegen, in- of uit zoemen enz.. Maak zeker de fout niet om je overgangen tussen de filmpjes met verschillende of drukke overgangen te maken, misschien leuk om te doen maar voor diegene die er moet naar kijken wordt er gek van.

Comment

De filmpjes samenvoegen gaat geen probleem zijn.
        Alleen de ondertiteling gaat niet meer kloppen.
        Ze gaat zelfs helemaal niet meer werken omdat de naam van de film niet meer gaat kloppen met de naam van de ondertitels.

Je moet dus eerst de ondertitels vast in de film branden
        Dit zou al kunnen met het gratis programma VLC : https://nzbusenet.com/ondertitels-va...-media-player/
        Al zijn er wel andere programma's die daar speciaal zijn voor gemaakt.

Als de ondertitel vast ingebrand is in elk deel van de film, dan kan je ze samenvoegen.

mvg
        nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
          De filmpjes samenvoegen gaat geen probleem zijn.

Je moet dus eerst de ondertitels vast in de film branden
          Dit zou al kunnen met het gratis programma VLC : https://nzbusenet.com/ondertitels-va...-media-player/
          Al zijn er wel andere programma's die daar speciaal zijn voor gemaakt.

Als de ondertitel vast ingebrand is in elk deel van de film, dan kan je ze samenvoegen.

mvg
          Dit ga ik eens uittesten, goeie tip.
          Het probleem is in feite dat we niet weten op wat voor software zo'n installatie in bussen draait. Als je bij het inpluggen van een USB stick met 4 mp4 bestanden een keuzemenu zou krijgen dan is er geen probleem.
          Daarom zou ik eerder gokken op één mp4 bestand. We trachten nog voor de trip eens te kunnen testen op bewuste bus.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Denk ook aan de copyright rechten, om in het publiek te tonen, bij controle kan de chauffeuer een een fikse boete oplopen. Wat zeg je dan " hij had het moeten zeggen/weten ! In beperkte kring (thuis) kan je kopies afspelen, bus is publiek.
            Last edited by guido.g; 4 september 2023, 13:39.
            https://ggpics.be/

Comment

Eens informeren bij Focus WTV, ik meen dat zij dat in de tijd nog uitgezonden hebben.
              Als het in hun archief zit, kan je daar een uitzending kopen, kostte vroeger 40€
              en je krijgt dan een download link waar je het bestand kan downloaden met de
              bijhorende rechten om het af te spelen in beperkte kring.
              Ik heb enkele jaren geleden op deze manier het programma “Van blauwers en komiezen”
              bij hun gekocht.
              Of als je iemand kent die een externe DVD speler op usb heeft, of een DVD speler
              voor in de auto, mogelijkheden zat denk ik.

Comment

Working...
              X