Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

G-mail en vpn

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • G-mail en vpn

    De gratis VPN die bij Opera zit, werkt al een tijdje niet meer. Daardoor is mijn IP-adres veranderd. Google bestempelt dat als verdacht. Om te bewijzen dat ik het ben, willen ze mijn telefoonnummer. Dat krijgt google niet. Weet iemand een manier om de nieuwsgierigeheid van google te omzeilen?
    https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door cuco Bekijk bericht
    De gratis VPN die bij Opera zit, werkt al een tijdje niet meer. Daardoor is mijn IP-adres veranderd. Google bestempelt dat als verdacht. Om te bewijzen dat ik het ben, willen ze mijn telefoonnummer. Dat krijgt google niet. Weet iemand een manier om de nieuwsgierigeheid van google te omzeilen?
    Ben je zeker dat een veranderd IP-adres de reden is en dat de vraag echt van hun komt?
    Zelf nog nooit last gehad van veranderde IP adressen want anders zou er telkens een melding moeten komen als men overschakelt van vaste naar mobiele verbinding.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

      Ben je zeker dat een veranderd IP-adres de reden is en dat de vraag echt van hun komt?
      Zelf nog nooit last gehad van veranderde IP adressen want anders zou er telkens een melding moeten komen als men overschakelt van vaste naar mobiele verbinding.
      NIets is zeker bij google. Het probleem stelt zich telkens als het IP-adres niet dat is waar ik gewoonlijk mee inlog. De VPN van Opera stond ingesteld op "snelste verbinding". Meestal was dat via OeKraïne. Via het IP-adres weet google ook het land waarin u zich bevindt. Als u in België overschakelt van een vaste naar een mobilele verbinding, dan blijft het IP-adres een Belgisch IP-adres. Ik denk dat google het verdacht vindt dat ik vroeger altijd vanuit "Oekraïne" mijn gmail controleerde, en nu ineens vanuit België. De vraag blijft: hoe los ik dat op zonder mijn telefoonnummer aan google toe te vertrouwen?
      https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

      Comment


      • #4
        Ik vraag mij anderzijds ook wel af of een gratis VPN wel zo veilig en goed werkt als de 'leading' betalende VPN-aanbieders (zoals Nord, Express, enz).
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
          Ik vraag mij anderzijds ook wel af of een gratis VPN wel zo veilig en goed werkt als de 'leading' betalende VPN-aanbieders (zoals Nord, Express, enz).
          Daar kan ik niet over oordelen. Ik heb nooit een "leading" betalende VPN-aanbieding gebruikt. De gratis VPN van Opera verbergt mijn IP-adres voor pottenkijkers zoals google, YouTube, Twitter en facebook. Dat is voor mij voldoende. De vraag blijft: hoe kan ik google ervan overtuigen dat ik de rechtmatige eigenaar van mijn gmailaccount ben, zonder mijn telefoonnummer te vermelden?
          https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door cuco Bekijk bericht

            Daar kan ik niet over oordelen. Ik heb nooit een "leading" betalende VPN-aanbieding gebruikt. De gratis VPN van Opera verbergt mijn IP-adres voor pottenkijkers zoals google, YouTube, Twitter en facebook. Dat is voor mij voldoende. De vraag blijft: hoe kan ik google ervan overtuigen dat ik de rechtmatige eigenaar van mijn gmailaccount ben, zonder mijn telefoonnummer te vermelden?
            Interessante lectuur, misschien best eens lezen: https://www.top10vpn.com/guides/is-opera-vpn-safe/
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht

              Interessante lectuur, misschien best eens lezen: https://www.top10vpn.com/guides/is-opera-vpn-safe/
              Dank voor de reactie. Wat lees ik bovenaan bij top10vpn? "We may earn commissions if you buy a VPN through links on our site.​" Op Opera valt niets te verdienen. Op de vraag hoe ik google (gmail) ervan kan overtuigen dat ik ben wie ik beweer dat ik ben, heb ik nog steeds geen antwoord gekregen. Het is niet de bedoeling om een discussie over de beste VPN te starten.
              https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door cuco Bekijk bericht

                Dank voor de reactie. Wat lees ik bovenaan bij top10vpn? "We may earn commissions if you buy a VPN through links on our site.​" Op Opera valt niets te verdienen. Op de vraag hoe ik google (gmail) ervan kan overtuigen dat ik ben wie ik beweer dat ik ben, heb ik nog steeds geen antwoord gekregen. Het is niet de bedoeling om een discussie over de beste VPN te starten.
                Nee, dat wou ik zeker ook niet. Daar heb ik geen belang bij.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #9
                  Wat me in die link ook opvalt is dat ze het steeds hebben over de "intrusive privacy policy". Maar verder staat dan weer "The policy only states: “We do not log any information related to your browsing activity or originating network address” when you use Opera VPN.". En ze geven geen bewijs dat het niet zo is, enkel dat ze het niet weten. Als dat "intrusive" is dan hebben ze nog nooit de policy van MS of Google gelezen. Lijkt me dat dit "top10vpn" site zelf liever andere producten promoot waar ze aan verdienen.

                  Comment


                  • #10
                    Waarom ben je zo bang je rechtmatig te identificeren gij Google voor je eigen account?
                    Het is ook in je voordeel om je account te beveiligen zodat niemand ermee lopen kan gaan.
                    Beste is daarvoor nog de twee staps authenticatie, niemand kan het in uw plaats doen en je hebt zelf al de controle om je eigen account te deblokkeren.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Waarom ben je zo bang je rechtmatig te identificeren gij Google voor je eigen account?
                      Het is ook in je voordeel om je account te beveiligen zodat niemand ermee lopen kan gaan.
                      Beste is daarvoor nog de twee staps authenticatie, niemand kan het in uw plaats doen en je hebt zelf al de controle om je eigen account te deblokkeren.
                      De manier waarop Google mijn account meent te moeten beveiligen, bevalt mij niet. Waarom moet Google daarvoor mijn telefoonnummer weten? Dat kan toch ook op een andere manier? U weet waarschijnlijk dat de meeste smartphones tegenwoordig uitgerust zijn met Android. Wie ontwikkelt Android? De combinatie van een e-mailadres verbonden aan een smartphone levert Google veel meer informatie op dan een e-mailadres alleen. Het is daar waar het Google om te doen is. Veiligheid is het mom waaronder ze aan uw telefoonnummer willen geraken. Wist u dat het tegenwoordiig niet meer mogelijk is om een gmailadres aan te maken zonder dat u daarbij uw telefoonnummer dient te vermelden?
                      https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door cuco Bekijk bericht

                        De manier waarop Google mijn account meent te moeten beveiligen, bevalt mij niet. Waarom moet Google daarvoor mijn telefoonnummer weten? Dat kan toch ook op een andere manier? U weet waarschijnlijk dat de meeste smartphones tegenwoordig uitgerust zijn met Android. Wie ontwikkelt Android? De combinatie van een e-mailadres verbonden aan een smartphone levert Google veel meer informatie op dan een e-mailadres alleen. Het is daar waar het Google om te doen is. Veiligheid is het mom waaronder ze aan uw telefoonnummer willen geraken. Wist u dat het tegenwoordiig niet meer mogelijk is om een gmailadres aan te maken zonder dat u daarbij uw telefoonnummer dient te vermelden?
                        Mijn gmail account is beveiligd met 2 staps authenticatie en ervoor al langer met een telefoonnummer.
                        Als iemand zonder mijn weten mijn account zou toevoegen aan zijn toestel, dan moet ik dat eerst goedkeuren, een beveiliging dus.
                        Herstellen van een account eveneens, indien nodig een SMS met een code.
                        Die SMS code kan ook voor een gmail account dat op een PC staat, een ander toestel dus dan dit waarvan het GSM-nummer is.
                        Er zijn ook apps, maar als uw toestel defect is, dan kan je de app niet gebruiken, ook niet op een ander toestel.
                        Verder zijn hier alle toestellen uitgerust met IOS, geen enkele met Android.
                        Het is uiteraard ieders vrije keuze om al dan niet te beveiligen met de beschikbare methoden, maar zoals blijkt uit dit topic, zorgt niet beveiligen wel voor een geblokkeerde account.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Het is uiteraard ieders vrije keuze om al dan niet te beveiligen met de beschikbare methoden, maar zoals blijkt uit dit topic, zorgt niet beveiligen wel voor een geblokkeerde account.
                          Neen, het is geen vrije keuze, daar gaat heel de draad over. Heb dit weekend dezelfde zever voorgehad met Paypal (ook Google) die moesten ook mijn telefoon hebben omdat ik iets wou betalen via de laptop. Geen probleem dat ze daarvoor een email zouden sturen, maar eigenlijk hebben ze mijn telefoonnummer daar helemaal niet voor nodig.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht

                            Neen, het is geen vrije keuze, daar gaat heel de draad over. Heb dit weekend dezelfde zever voorgehad met Paypal (ook Google) die moesten ook mijn telefoon hebben omdat ik iets wou betalen via de laptop. Geen probleem dat ze daarvoor een email zouden sturen, maar eigenlijk hebben ze mijn telefoonnummer daar helemaal niet voor nodig.
                            Heb je er last van dat ze beveiligen?
                            Tot nu toe nog nooit geweten dat daar misbruik van geweest is.
                            Ik geef liever mijn telefoonnummer op als beveiliging dan dat iemand mijn account zomaar kan hacken en gebruiken.
                            Verder heb je de keuze wel, niemand verplicht je om van hun (meestal gratis) diensten gebruik te maken.
                            Verder was PayPal vroeger eigendom van eBay voor zover ik weet, maar daar gebeuren zoveel overnames dat men het uiteindelijk niet meer weet. Ook al langer vragen die een telefoonnummer, is hier al enkele jaren zo.
                            Last edited by VerSeg; 22 augustus 2023, 09:07.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Neen, maar dat ze dat doen op een manier dat ze de privacy respecteren. En daar is het probleem. Google leest ook al je contacten op je telefoon. En dat heeft niets met de beveiliging van mijn paypal te maken. Dat is misbruik maken. En je hebt geen keuze buiten de telefoon. Juist omdat ze al je nummers willen kennen.

                              Comment

                              Working...
                              X