Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1.6 miljoen kilometer met dezelfde auto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
    Ik twijfel ook erg aan de geloofwaardigheid van dit verhaal.
    Je moet al vertegenwoordiger zijn of zo wil je dit soort afstanden rijden.
    Telkens dat ding geladen krijgen om die afstanden te kunnen bollen....
    Of taxichauffeur.

    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Ik ken er die er gemiddeld 34 km , ... per uur rijden 24uur,met 2 chauffeurs dat zijn er dus, ja 300k per jaar.Maar dan met een diesel. Met 2 auto's.het merk laten we, maar de betrouwbaarheid speelt hier een grote rol. En die mogen niet te lang stilstaan , wand die zorgen dat zeeschepen de schelde opkunnen.
      De contractant moet om de dienst te verzekeren dus minsten 4 auto's in het totaal bezitten, of leasen. Met EV moet die per dag 3a4 keer wisselen van voertuig, dus altijd 2rijden en 2 aan de paal,plus 2 in reserve voor onderhoud. Plus als je eentje hebt die nog 100km op zijn batt. heeft maar je moet een rit van 200km, dus weeral wisselen, als er al één staat met voldoende geladen batt. Of een containerschip laten wachten= boete ( pardon ) Dus wat een gedoe om die dienst te verzekeren. Dus voor sommige is alles op EV niet zo simpel, en duur !
      Last edited by guido.g; 31 augustus 2023, 12:07.
      https://ggpics.be/

      Comment


      • #18
        Dat zijn zo van die gevallen waar je niet direct aan denkt.

        Heb zo ook eens in een repotage gezien van het labo dat 2x per dag bij de boeren de stalen van de melk ging ophalen in Wallonië. Die kwamen ook aan een 500km per dag.

        Comment


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
          Ter info,
          Het verhaal van de drie batterijen is een beetje te nuanceren. Bij de lancering van de Model S tien jaar geleden was dit het eerste automodel van Tesla dat op grote schaal geproduceerd werd. De garantie op de auto en batterij was toen 8 jaar en onbeperkt aantal kilometers. Mogelijk/waarschijnlijk als verkoopargument. Het vervangen van oa de batterij is dus op kosten van Tesla geweest, het is trouwens ook onduidelijk of de man een nieuwe dan wel gereviseerde batterij heeft gekregen.
          Als je vandaag een Model S koopt, is de garantie aangepast tot 8 jaar en 240.000 km. Ondertussen evolueren de batterijen verder. In 2019 heeft Tesla in een interview te kennen gegeven dat de (nieuwe) motoren ontworpen zijn om 1 miljoen kilometer te rijden, en de (nieuwe) batterijen 1,6 miljoen kilometer.
          Oja ? Garantie op WAT ? Laat ze het dan gewoon eens op papier zetten. Voor die prijs mag dat toch wel ?

          Comment


          • #20
            Maar wel met drie nieuwe batterijen en 13 keer een nieuwe motor.
            Last edited by Geerten; 6 december 2023, 21:24.

            Comment


            • #21
              Daar gaan we weer ….
              ( neemt een zak popcorn + dekentje en laat de rugleuning wat zakken… )

              Comment


              • #23
                Ik was dat bericht ook al een paar keer tegen gekomen, wat mij opviel was de beperkte levensduur van de elektromotor, dat is het onderdeel waarvan iedereen denkt dat het veel betrouwbaarder is dan een verbrandingsmotor omdat een elektromotor veel minder bewegende onderdelen heeft.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #24
                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Ik was dat bericht ook al een paar keer tegen gekomen, wat mij opviel was de beperkte levensduur van de elektromotor, dat is het onderdeel waarvan iedereen denkt dat het veel betrouwbaarder is dan een verbrandingsmotor omdat een elektromotor veel minder bewegende onderdelen heeft.
                  Om de 211.111km valt nog mee. De batterijen gaan erg veel langer mee. Maar dat is mogelijk ook door het intensief gebruik. Batterijen kunnen niet zo ged tegen "niets doen"
                  Geyst

                  Comment


                  • #25
                    Repost, gaan we hier dezelfde discussie voeren?
                    Deze Tesla van 10 jaar oud doet het wel goed. 1,6 miljoen kilometers zonder noemenswaardige stukken. Enkele onderdelen van de ophanging vooraan werden vervangen nadat de man op een houten spie was gereden. Schokdempers werden een maal vervangen. Opvallend, de remblokjes moeten slechts na 500.000km vervangen worden (wegens
                    Hombre

                    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                    Comment


                    • #26
                      Even rekenen.
                      2014 30.000 km
                      2023 1.900.000 km
                      In 9 jaar tijd 1.870.000 km, wat een gemiddelde geeft van 207.777,78 km per jaar of 569 km per dag.
                      569 km per dag gemiddeld. Doet mij toch de wenkbrauwen fronsen.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #27
                        Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                        Even rekenen.
                        2014 30.000 km
                        2023 1.900.000 km
                        In 9 jaar tijd 1.870.000 km, wat een gemiddelde geeft van 207.777,78 km per jaar of 569 km per dag.
                        569 km per dag gemiddeld. Doet mij toch de wenkbrauwen fronsen.
                        Onafhankelijk of het klopt voor betreffende wagen.
                        Op zich kan dat aantal kilometers nog, hangt ervan af waarvoor een wagen gebruikt wordt.
                        Ik ken bedrijven die een wagen 24/7 inzetten bijvoorbeeld als taxi of koeriersdienst, die wagen stopt enkel voor onderhoud, herstelling en tanken of laden.
                        Met 569 km per dag is dat nog geen 24 km per uur en op zich haalbaar, zelfs met de stops voor het laden.
                        Met een van mijn eerste jobs reed ik zelf elke dag op en af naar het (uiterste) noorden van Nederland om 1 of 2 klanten in die omgeving te doen, ook dat was 500 à 600 km en soms meer per dag.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #28
                          Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                          Repost, gaan we hier dezelfde discussie voeren?
                          https://forum.belgiumdigital.com/for...-dezelfde-auto
                          Moderator Note: En daarom ook zijn beide discussies nu samengevoegd.

                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                          Comment


                          • #29
                            Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                            Even rekenen.
                            2014 30.000 km
                            2023 1.900.000 km
                            In 9 jaar tijd 1.870.000 km, wat een gemiddelde geeft van 207.777,78 km per jaar of 569 km per dag.
                            569 km per dag gemiddeld. Doet mij toch de wenkbrauwen fronsen.
                            De eigenaar van die Tesla is op pensioen, en zijn hobby is de hele dag rondrijden om de teller zo hoog mogelijk te krijgen.
                            Het is niet omdat hij ergens moet zijn, alleen de kilometerteller hoger krijgen is het doel.
                            Om een of andere reden is hij niet graag thuis want als je dagelijks gemiddeld 569 km moet rijden (tegen een maximum van 100 km/h), dan ben je met de herlaadbeurten erbij elke dag toch minstens 8 uur van huis (het zal waarschijnlijk zelfs wel meer zijn).
                            Je zal er ook rekening mee moeten houden dat er wel dagen zullen zijn dat hij niet kan rijden om een of andere reden (de dagen dat de auto in de garage staat voor een nieuwe accu bijvoorbeeld, maar ik vermoed dat hij zoals iedereen ooit wel eens andere verplichtingen heeft, en dat hij ook wel eens ziek kan worden).
                            Hij heeft al 194 MWh verbruikt, hoeveel bruinkool hebben ze daarvoor al moeten opstoken ?
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #30
                              Grote Tesla klanten kunnen er toch blijkbaar niet mee lachen.

                              Comment

                              Working...
                              X