Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
1.6 miljoen kilometer met dezelfde auto
Collapse
X
-
-
Ik ken er die er gemiddeld 34 km , ... per uur rijden 24uur,met 2 chauffeurs dat zijn er dus, ja 300k per jaar.Maar dan met een diesel. Met 2 auto's.het merk laten we, maar de betrouwbaarheid speelt hier een grote rol. En die mogen niet te lang stilstaan , wand die zorgen dat zeeschepen de schelde opkunnen.
De contractant moet om de dienst te verzekeren dus minsten 4 auto's in het totaal bezitten, of leasen. Met EV moet die per dag 3a4 keer wisselen van voertuig, dus altijd 2rijden en 2 aan de paal,plus 2 in reserve voor onderhoud. Plus als je eentje hebt die nog 100km op zijn batt. heeft maar je moet een rit van 200km, dus weeral wisselen, als er al één staat met voldoende geladen batt. Of een containerschip laten wachten= boete ( pardon ) Dus wat een gedoe om die dienst te verzekeren. Dus voor sommige is alles op EV niet zo simpel, en duur !Last edited by guido.g; 31 augustus 2023, 12:07.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk berichtTer info,
Het verhaal van de drie batterijen is een beetje te nuanceren. Bij de lancering van de Model S tien jaar geleden was dit het eerste automodel van Tesla dat op grote schaal geproduceerd werd. De garantie op de auto en batterij was toen 8 jaar en onbeperkt aantal kilometers. Mogelijk/waarschijnlijk als verkoopargument. Het vervangen van oa de batterij is dus op kosten van Tesla geweest, het is trouwens ook onduidelijk of de man een nieuwe dan wel gereviseerde batterij heeft gekregen.
Als je vandaag een Model S koopt, is de garantie aangepast tot 8 jaar en 240.000 km. Ondertussen evolueren de batterijen verder. In 2019 heeft Tesla in een interview te kennen gegeven dat de (nieuwe) motoren ontworpen zijn om 1 miljoen kilometer te rijden, en de (nieuwe) batterijen 1,6 miljoen kilometer.
Comment
-
-
Ik was dat bericht ook al een paar keer tegen gekomen, wat mij opviel was de beperkte levensduur van de elektromotor, dat is het onderdeel waarvan iedereen denkt dat het veel betrouwbaarder is dan een verbrandingsmotor omdat een elektromotor veel minder bewegende onderdelen heeft.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk berichtIk was dat bericht ook al een paar keer tegen gekomen, wat mij opviel was de beperkte levensduur van de elektromotor, dat is het onderdeel waarvan iedereen denkt dat het veel betrouwbaarder is dan een verbrandingsmotor omdat een elektromotor veel minder bewegende onderdelen heeft.
Comment
-
Repost, gaan we hier dezelfde discussie voeren?
Deze Tesla van 10 jaar oud doet het wel goed. 1,6 miljoen kilometers zonder noemenswaardige stukken. Enkele onderdelen van de ophanging vooraan werden vervangen nadat de man op een houten spie was gereden. Schokdempers werden een maal vervangen. Opvallend, de remblokjes moeten slechts na 500.000km vervangen worden (wegensHombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
Even rekenen.
2014 30.000 km
2023 1.900.000 km
In 9 jaar tijd 1.870.000 km, wat een gemiddelde geeft van 207.777,78 km per jaar of 569 km per dag.
569 km per dag gemiddeld. Doet mij toch de wenkbrauwen fronsen.
Minder glas dan vroeger, maar beter.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk berichtEven rekenen.
2014 30.000 km
2023 1.900.000 km
In 9 jaar tijd 1.870.000 km, wat een gemiddelde geeft van 207.777,78 km per jaar of 569 km per dag.
569 km per dag gemiddeld. Doet mij toch de wenkbrauwen fronsen.
Op zich kan dat aantal kilometers nog, hangt ervan af waarvoor een wagen gebruikt wordt.
Ik ken bedrijven die een wagen 24/7 inzetten bijvoorbeeld als taxi of koeriersdienst, die wagen stopt enkel voor onderhoud, herstelling en tanken of laden.
Met 569 km per dag is dat nog geen 24 km per uur en op zich haalbaar, zelfs met de stops voor het laden.
Met een van mijn eerste jobs reed ik zelf elke dag op en af naar het (uiterste) noorden van Nederland om 1 of 2 klanten in die omgeving te doen, ook dat was 500 à 600 km en soms meer per dag.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk berichtRepost, gaan we hier dezelfde discussie voeren?
https://forum.belgiumdigital.com/for...-dezelfde-autoModerator Note: En daarom ook zijn beide discussies nu samengevoegd.
BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk berichtEven rekenen.
2014 30.000 km
2023 1.900.000 km
In 9 jaar tijd 1.870.000 km, wat een gemiddelde geeft van 207.777,78 km per jaar of 569 km per dag.
569 km per dag gemiddeld. Doet mij toch de wenkbrauwen fronsen.
Het is niet omdat hij ergens moet zijn, alleen de kilometerteller hoger krijgen is het doel.
Om een of andere reden is hij niet graag thuis want als je dagelijks gemiddeld 569 km moet rijden (tegen een maximum van 100 km/h), dan ben je met de herlaadbeurten erbij elke dag toch minstens 8 uur van huis (het zal waarschijnlijk zelfs wel meer zijn).
Je zal er ook rekening mee moeten houden dat er wel dagen zullen zijn dat hij niet kan rijden om een of andere reden (de dagen dat de auto in de garage staat voor een nieuwe accu bijvoorbeeld, maar ik vermoed dat hij zoals iedereen ooit wel eens andere verplichtingen heeft, en dat hij ook wel eens ziek kan worden).
Hij heeft al 194 MWh verbruikt, hoeveel bruinkool hebben ze daarvoor al moeten opstoken ?http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
Comment