Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

spam van "bpost"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • spam van "bpost"

    Toch wel vreemd. Ik heb zeker 2 maand niets besteld op het net en het is in mijn mailbox dan ook kalm gebleven. Niets van spam dat je moet betalen voor een pakje dat niet kan geleverd worden.

    Nu bestel ik dit weekend iets (in het uk). Dinsdag een eerste bericht van "bpost" dat mijn pakje niet geleverd kan worden want dat er te betalen is. En vandaag terug een van "bpost" dat er te betalen is voor een pakje. Telkens eentalifg frans met afzenders van een frans domein. Het vorige pakje is met een koerier gekomen en dan waren er zo geen emails.

    Dat lijkt toch echt geen toeval. Het is precies alsof die spammers toegang hebben tot de tracking van bpost en daar gaan halen wie er een pakje verwacht en zijn email.

  • #2
    Normaal gezien krijg je een mail van de verzendfirma dat er kosten zijn verbonden aan je pakje buiten de EU
    Dus als je iets besteld in het UK dan zal je een mail ontvangen van Bpost, DHL, UPS; .... met de kosten om het pakketje in te klaren.
    Betaal je dit niet dan hangt het er vanaf met welke verzendfirma het pakje verstuurd is, ik heb al gehad dat bij niet betaling het pakje terug wordt gestuurd naar afzender.
    Maar ik heb ook al gehad dat het pakje door de inklaring komt en thuisgeleverd wordt en ik nadien pas een rekening krijg via brief.
    Dus tjah, het is wat wikken en wegen of deze mail weldegelijk echt van de verzendfirma komt of niet.

    Maar ik moet je wel gelijk geven, heb ikzelf ook al ondervonden dat wanneer ik iets besteld heb dat ik daarna fake mails krijg over betalingen voor levering pakketje, ook als het gewoon hier bij ons besteld is.
    Misschien is het toeval maar het valt wel op.
    Ik heb het zelf meestal als ik iets bestel in Frankrijk

    grts
    Sieg
    Last edited by Sieg; 9 augustus 2023, 20:38.
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Dus tjah, het is wat wikken en wegen of deze mail weldegelijk echt van de verzendfirma komt of niet.
      Dat zal bij TS wel geen probleem zijn zeker?
      Telkens eentalifg frans met afzenders van een frans domein.
      Maar dergelijke mails krijg ik soms ook, meestal ook in het Frans en vandaag nog eentje dat ik zogezegd moet betalen voor een pakje van Amazon niettegenstaande ik helemaal niets verwacht.
      Zelfs als een pakje via PostNL of DPD geleverd gaat worden, dan krijg ik mails dat ik bij Bpost moet betalen maar ik ga ervan uit dat dit dus puur toeval is.
      Maar waar kan men heden zeker van zijn waar de oorzaak ligt.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Normaal gezien krijg je een mail van de verzendfirma dat er kosten zijn verbonden aan je pakje buiten de EU
        Dus als je iets besteld in het UK dan zal je een mail ontvangen van Bpost, DHL, UPS; .... met de kosten om het pakketje in te klaren.

        Klopt, maar bpost gebruikt bij mijn weten geen adressen zoals
        Code:
        From: BPOST <Sj8udh@ionos-db1sgotr0.sendserver.email>
        To: *******
        Subject: Nous n'avons pu livrer votre colis
        Date: Tue, 8 Aug 2023 19:58:20 +0200 (CEST)
        Reply-To: Usu@sf.fr
        
        of ​
        
        From: BPOST <Su927u@ionos-wb39osxww.sendserver.email>
        To: *******
        Subject: Colis en attente n°BL7747638839
        Date: Wed, 9 Aug 2023 17:25:10 +0200 (CEST)
        Reply-To: Hzye7@sjd.fr
        Het zijn echte adressen, spammers mogen ze gebruiken van mij part Die domeinen sf.fr en sjd.fr gaan dus direct in de spamfilter nu, net zoals "ionos".

        De spamfilter van Proximus die laat die wel allemaal door. Behalve echte email, die gaat in de spam...​

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Dat zal bij TS wel geen probleem zijn zeker?
        Meestal niet omdat mijn email applicatie steeds de volledige sender en reply adressen laat zien. Enige die problemen geven zijn die emails ivm de e-box, die zijn echt wel overtuigend. Maar ik heb geen e-box geactiveerd. Probleem is dat als je gaat kijken je je e-box activeert. En dat wil ik dus niet.

        Maar ik kan me inbeelden dat wie met webmail werkt het lastiger heeft. Dat er niet veel logica in de inhoud zit helpt ook wel. Er staat bvb soms een pakketnummer in, dat je kan nakijken met wat je verwacht. En als dan in de link om te gaan kijken een ander pakketnummer staat... De laatste email was dat er €3.40 te betalen was "voor verzending". En Bpost zijn betere dieven, die vragen direct €23!

        Comment


        • #5
          Vandaag in junkmail mail van B-post.1.36 eu te betalen voor 09/08.Was dus gisteren.
          Niets in bestelling.
          Ze zijn dus terug bezig.

          Comment

          Working...
          X