Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

G-mail en vpn

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    Neen, maar dat ze dat doen op een manier dat ze de privacy respecteren. En daar is het probleem. Google leest ook al je contacten op je telefoon. En dat heeft niets met de beveiliging van mijn paypal te maken. Dat is misbruik maken. En je hebt geen keuze buiten de telefoon. Juist omdat ze al je nummers willen kennen.
    Het is toch niet omdat je je telefoonnummer opgeeft dat ze al je contacten hebben?
    Verder is daar geen inbreuk op de privacy om je telefoonnummer te vragen als identificatie, ze doen dat niet zonder je medeweten en delen dat ook niet.
    Vooral PayPal is eigenlijk werkende als bank en die zouden in theorie elke gebruiker officieel moeten kunnen identificeren, hetgeen in Europa met een mobiel nummer zo zou moeten zijn mits elk nummer geregistreerd moet zijn.

    Het is wat andere gegevens betreft zoals met andere clouddiensten, je kiest ervoor om je data daar te plaatsen en over delen heb je de keuze.
    Je kan verder toch ook kiezen om al of niet je contacten te synchroniseren met Google?
    Indien je contacten enkel op je toestel bewaart, dan kan Google daar niet aan, tenzij je een of andere app weer expliciet toestemming geeft, wat voor telefoneren en e-mail uiteraard nodig is.

    Veel mensen interpreteren ook de toestemming dat voor apps en programma's gevraagd wordt verkeerd.
    Als men bijvoorbeeld in Outlook de vraag krijgt of er toegang tot contacten mag zijn, dan is dat om die in de app te kunnen gebruiken en niet om aan Microsoft te geven voor gebruik door hun.
    Verder kan men Google ook best gebruiken binnen de landen waar de Europese regels van toepassing zijn, die zijn strenger dan elders.
    Via een VPN buiten deze zone werken geeft dus extra risico.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

      Het is toch niet omdat je je telefoonnummer opgeeft dat ze al je contacten hebben?
      Verder is daar geen inbreuk op de privacy om je telefoonnummer te vragen als identificatie, ze doen dat niet zonder je medeweten en delen dat ook niet.
      Je moet dus duidelijk de legale voorwaarden eens lezen. Staat zwart op wit dat ze al de persoonlijke gegevens die ze van je verzamelen delen met derden. Ook die van je contacten als je toestemming geeft om die te lezen.

      Maar ja, niemand leest die voorwaarden...

      Comment


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

        Heb je er last van dat ze beveiligen?
        Tot nu toe nog nooit geweten dat daar misbruik van geweest is.
        Ik geef liever mijn telefoonnummer op als beveiliging dan dat iemand mijn account zomaar kan hacken en gebruiken.
        Verder heb je de keuze wel, niemand verplicht je om van hun (meestal gratis) diensten gebruik te maken.
        Verder was PayPal vroeger eigendom van eBay voor zover ik weet, maar daar gebeuren zoveel overnames dat men het uiteindelijk niet meer weet. Ook al langer vragen die een telefoonnummer, is hier al enkele jaren zo.
        U heeft er blijkbaar geen moeite mee dat Google uw telefoonnummer weet. Ik wel. Tot op heden weet ik nog altijd niet hoe ik Google ervan kan overtuigen dat ik ben wie ik beweer dat ik ben, zonder dat ik daarvoor mijn telefoonnummer moet opgeven. Weet iemand hoe dat moet?
        https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

        Comment


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht

          Je moet dus duidelijk de legale voorwaarden eens lezen. Staat zwart op wit dat ze al de persoonlijke gegevens die ze van je verzamelen delen met derden. Ook die van je contacten als je toestemming geeft om die te lezen.

          Maar ja, niemand leest die voorwaarden...
          Er zijn de standaard gebruiksvoorwaarden en deze voor gebruikers die onder de Europese wetgeving vallen wat betreft persoonsgegevens, daar is wel een groot verschil in.
          Er staat inderdaad een voorbeeld in hun voorwaarden hoe en waarom ze info delen met derden.
          Als voorbeeld wordt gegeven dat als je via hun systemen e-mail stuurt naar een winkel, zij uw e-mailadres delen met de bestemmeling (winkel).
          Uiteraard worden deze gegevens gedeeld met derden, dat doet elk e-mailprogramma standaard.
          Eveneens wordt je telefoonnummer met derden gedeeld, als je via hun applicatie een sms stuurt naar iemand, dan wordt ook uw nummer meegegeven.

          Trouwens deelt ook elke online winkel uw gegevens met derden … hoe kan het transportbedrijf anders uw pakje leveren als uw naam en adres niet gedeeld wordt?

          Ik weet ook wel dat men niet onvoorzichtig moet zijn, maar er zijn nu eenmaal zaken waar men moeilijk tegen kan zijn.

          Misschien is IOS dan beter dan Android op dat vlak?
          Toch nog niets ondervonden.
          Last edited by VerSeg; 22 augustus 2023, 20:51.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #20
            Oorspronkelijk geplaatst door cuco Bekijk bericht

            U heeft er blijkbaar geen moeite mee dat Google uw telefoonnummer weet. Ik wel. Tot op heden weet ik nog altijd niet hoe ik Google ervan kan overtuigen dat ik ben wie ik beweer dat ik ben, zonder dat ik daarvoor mijn telefoonnummer moet opgeven. Weet iemand hoe dat moet?
            Ik heb het veel moeilijker met mensen die overal anoniem willen blijven en nergens hun echte naam of referentie naar zichzelf willen gebruiken.
            Op al die jaren heb ik nog nooit enige nadeel ondervonden door ook maar ergens mijn telefoonnummer te vermelden als beveiliging van een account, niet bij Google, niet bij eBay, niet bij Apple, niet bij Microsoft, nergens simpel gezegd.
            Nogmaals, als men niet akkoord is met de voorwaarden dan is men niet verplicht hun diensten te gebruiken.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

              Heb je er last van dat ze beveiligen?
              Tot nu toe nog nooit geweten dat daar misbruik van geweest is.
              Ik geef liever mijn telefoonnummer op als beveiliging dan dat iemand mijn account zomaar kan hacken en gebruiken.
              Verder heb je de keuze wel, niemand verplicht je om van hun (meestal gratis) diensten gebruik te maken.
              Verder was PayPal vroeger eigendom van eBay voor zover ik weet, maar daar gebeuren zoveel overnames dat men het uiteindelijk niet meer weet. Ook al langer vragen die een telefoonnummer, is hier al enkele jaren zo.
              U heeft er blijkbaar geen moeite mee dat Google uw telefoonnummer kent. Als ik uw telefoonnummer opgeef, zou u mij dan de verificatiecode willen doorsturen? Google vraagt niet naar "mijn" telefoonnummer, maar naar "een" telefoonnummer om de verificatiecode door te sturen. Alvast bedankt bij voorbaat.
              https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

              Comment


              • #22
                Oorspronkelijk geplaatst door cuco Bekijk bericht

                U heeft er blijkbaar geen moeite mee dat Google uw telefoonnummer kent. Als ik uw telefoonnummer opgeef, zou u mij dan de verificatiecode willen doorsturen? Google vraagt niet naar "mijn" telefoonnummer, maar naar "een" telefoonnummer om de verificatiecode door te sturen. Alvast bedankt bij voorbaat.
                Google stuurt de verificatiecode normaal naar een GSM nummer dat vooraf aan het account gelinkt werd en dat kan men enkel doen zolang men niet geblokkeerd is en dus toegang heeft tot het account.
                En als Google hun systemen correct werken dan zou het niet mogen lukken met mijn GSM nummer op te geven voor uw account omdat mijn nummer aan een ander account gelinkt is.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  En als Google hun systemen correct werken dan zou het niet mogen lukken met mijn GSM nummer op te geven voor uw account omdat mijn nummer aan een ander account gelinkt is.
                  Volgens Google is het perfect mogelijk om meerdere accounts aan hetzelfde telefoonnummer te koppelen. Lijkt me ook logisch trouwens dat je voor je werk en privé account hetzelfde nummer kan gebruiken.

                  Comment


                  • #24
                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht

                    Volgens Google is het perfect mogelijk om meerdere accounts aan hetzelfde telefoonnummer te koppelen. Lijkt me ook logisch trouwens dat je voor je werk en privé account hetzelfde nummer kan gebruiken.
                    Klopt inderdaad, maar het nummer moet toch eerst gelinkt worden aan het account voordat je er een code kan op ontvangen en dat linken kan men toch niet als men al geblokkeerd is?
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #25
                      Er moet een mogelijkheid zijn want hoe zou je anders in je account kunnen als je je telefoon kwijt geraakt?

                      Comment


                      • #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                        Er moet een mogelijkheid zijn want hoe zou je anders in je account kunnen als je je telefoon kwijt geraakt?
                        Misschien door een nieuwe telefoon te kopen en daar uw oud nummer op te gebruiken?
                        Op elk toestel waarop je reeds geverifieerd ingelogd was kan je ook nog steeds verder.
                        Men kan ook een alternatief e-mailadres opgegeven om inloggen te herstellen.
                        Logische zou zijn dat je deze eerder als herstelgegevens ingesteld hebt voordat je vast zit.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #27
                          Al twee keer reageerde ik op deze discussie, maar als ik dan de dag erna keek, waren mijn reacties weg. Is er iets mis met het forum of doe ik iets verkeerd?
                          https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

                          Comment


                          • #28
                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                            Heb je er last van dat ze beveiligen?
                            Tot nu toe nog nooit geweten dat daar misbruik van geweest is.
                            Ik geef liever mijn telefoonnummer op als beveiliging dan dat iemand mijn account zomaar kan hacken en gebruiken.
                            Verder heb je de keuze wel, niemand verplicht je om van hun (meestal gratis) diensten gebruik te maken.
                            Verder was PayPal vroeger eigendom van eBay voor zover ik weet, maar daar gebeuren zoveel overnames dat men het uiteindelijk niet meer weet. Ook al langer vragen die een telefoonnummer, is hier al enkele jaren zo.
                            U heeft er blijkbaar geen moeite mee dat Google uw telefoonnummer kent. Misschien kan ik uw telefoonnummer opgeven wanneer Google "een" telefoonnummer vraagt. En dan stuurt u de verificatiecode per e-mail door naar mij. Dank bij voorbaat!
                            https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

                            Comment


                            • #29
                              Oorspronkelijk geplaatst door cuco Bekijk bericht
                              U heeft er blijkbaar geen moeite mee dat Google uw telefoonnummer kent. Misschien kan ik uw telefoonnummer opgeven wanneer Google "een" telefoonnummer vraagt. En dan stuurt u de verificatiecode per e-mail door naar mij. Dank bij voorbaat!
                              Tweede keer dat u hetzelfde post in reactie 21 en 28.

                              Ik heb er inderdaad geen moeite mee dat Google mijn telefoonnummer kent voor mijn account waarop ik ook geregistreerd ben met mijn echte gegevens.

                              En neen ik ga mijn telefoonnummer niet gebruiken voor uw account want ik weet niet hoe correct u die account gebruikt en er enkel legale zaken mee doet.

                              Maar 1 ding weet ik wel, ik heb geen geblokkeerde Google account en zit niet bijna een maand te zoeken om mij te identificeren zonder echte gegevens te gebruiken.
                              Lijkt er op dat die Google account voor u niet veel betekent of dat u om een of andere reden niet gekend wil zijn.

                              Het zou wat mij betreft beter zijn mocht men net als met mobiele nummers iedereen in Europa en nog beter in de wereld verplichten zich officieel te registreren, het zou al veel van het misbruik voorkomen.
                              Last edited by VerSeg; 29 augustus 2023, 21:10.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #30
                                Het probleem is opgelost met een tijdelijk telefoonnummer waarop ik sms kan ontvangen.

                                https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

                                Comment

                                Working...
                                X