Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Er moet een verbod komen op accu auto's

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    En dan 's nachts gaan verplaatsen als hij volgeladen is of anders een boete wegens blokkeren van een laadpaal.
    Dat is één van de dingen die ik hier steeds maar herhaal
    Op het ogenblik, omdat er nog heel weinig EV's rondrijden, nog niet echt een probleem maar als iedereen EV moet rijden ...
    Daarmee dat ik hier ook steeds zeg dat er hier enkele personen zijn die redelijk egocentrisch ingesteld zijn, als zij maar kunnen laden
    Hopelijk gaat men het inderdaad flink beboeten dat men blijft staan aan een laadpaal terwijl de wagen al geladen is.
    Zo zie je bvb ook al in sommige steden EV's aan de laadpalen en de eigenaars zijn voor de ganse dag gaan shoppen, tjah erger moet het niet worden toch

    grts
    Sieg

    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • Misschien is dit een eerlijke weergave van de feiten?

      Zo nu en dan haalt een brandende elektrische auto het nieuws, maar over een brandende auto met verbrandingsmotor lees je vrijwel nooit.
      Geyst

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

        Oké, we zijn nu 12 uur later... lang genoeg gewacht Dat ik 10 minuten na jou post reageer is gewoon stom toeval, ik zit er heus niet op te wachten. Trouwens, jouw reactie komt ook niet veel later en als je in die mate een post aanpast heb je er toch niet veel over nagedacht.
        Soit, nu trek je ook de officiële cijfers van de fabrikant in twijfel. Als het over verbruik zou gaan, maar foefelen met de afmetingen
        En zo klein is die niet, ik zou die niet kunnen kopen wegens te breed voor mijn garagepoort.
        Kunt U dan mss verklaren waarom deze doorsnee wagen op papier een grotere bagage inhoud heeft dan de grotere station wagens ?

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

          Wow, dat is zo'n 5000 euro per jaar aan brandstofkosten die je niet terugkrijgt? Ik hoop dat je een mooi salaris hebt om dat te compenseren.
          Duidelijk dat EV nog niet de ideale oplossing is voor iedereen. Maar is dat de fout van de EV? Zoals ik al eerder schreef is het aan de overheid om problemen zoveel mogelijk aan te pakken. Als ambtenaar moet je m.i. kunnen laden aan jouw werkplaats. En ja, dat zal aanpassingen vergen, en misschien moet je de auto 200 meter van jouw deur parkeren aan een laadpunt of moeten er nog laadpunten in jouw straat bijkomen.
          Zelfs toen ik nog werkte was de werkgever verplicht om het abonnement op het openbaar vervoer te betalen (de auto moest ik zelf betalen).
          Maar dat eerste is steeds minder een haalbare oplossing, bedrijven vestigen zich steeds meer verspreid en weinige werknemers willen/kunnen nog in bestaande centra wonen.
          Wij hebben indertijd onze woonplaats gekozen in functie daarvan, onze auto diende enkel voor recreatie en grote boodschappen.

          Maar vandaag mag men zelfs stellen dat het openbaar vervoer wordt afgebouwd.
          Zeer verontrustend want individueel vervoer zal steeds duurder worden en de groep die dat niet meer kan betalen groter.

          Veel (terechte) bezwaren tegen een EV komen vanuit dit besef.

          PS: de laadproblematiek voor wie niet op eigen terrein kan laden (meer dan 50% van de bevolking) is reëel. De meeste gemeenten doen of hun neus bloedt en verwijzen naar reglementen die bepalen dat de stoep altijd vrij moet blijven. Uitzonderingen worden enkel toegestaan voor wie geen laadpaal op minder dan 250m heeft (althans minder ver dan de criteria voor een bushalte).
          Nu ik toch op de eerste verdieping aan het verbouwen ben ga ik alvast een stopkontakt buiten aan het raam voorzien, dan kan ik met een uitdraaibare arm de laadkabel tot aan de auto laten zakken (als ik een plaatsje kan veroveren) zodat de stoep vrijblijft.
          Alternatief is een laadmogelijkheid in de gemeenschappelijke garage (hoeft voor mij maar een gewoon stopkontakt voor een type 2 te zijn). Maar blijkbaar hebben de mensen schrik voor brand.

          Waarmee we terug aan het begin zijn .
          Last edited by palombian; 27 november 2023, 17:07.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            PS: de laadproblematiek voor wie niet op eigen terrein kan laden (meer dan 50% van de bevolking) is reëel. De meeste gemeenten doen of hun neus bloedt en verwijzen naar reglementen die bepalen dat de stoep altijd vrij moet blijven. Uitzonderingen worden enkel toegestaan voor wie geen laadpaal op minder dan 250m heeft (althans minder ver dan de criteria voor een bushalte).
            Nu ik toch op de eerste verdieping aan het verbouwen ben ga ik alvast een stopkontakt buiten aan het raam voorzien, dan kan ik met een uitdraaibare arm de laadkabel tot aan de auto laten zakken zodat de stoep vrijblijft.
            Wat ga je doen met al die mensen die in straten wonen met afwisselend links en rechts parkeren ?
            Voorzie dan maar al een langere uitdraaibare arm zodat je in dat deel van de maand ook aan de overkant kunt geraken

            Of misschien komt er nog wel een tijd dat het afwisselend gaat zijn wie in die week mag rijden/laden, even nummers en oneven nummers

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

              Wat ga je doen met al die mensen die in straten wonen met afwisselend links en rechts parkeren ?
              Voorzie dan maar al een langere uitdraaibare arm zodat je in dat deel van de maand ook aan de overkant kunt geraken

              grts
              Sieg
              Nu ik eens meeging met jouw sociale bekommernissen, Sieg !
              Uit deze reactie leid ik af dat die - zoals in gelijkaardige discussies - maar praat voor de vaak zijn .

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Geyst Bekijk bericht
                Misschien is dit een eerlijke weergave van de feiten?

                https://www.anwb.nl/auto/elektrisch-...ndgevaarlijker
                Uiteraard, maar dat is hier al verschillende malen aangehaald geweest
                De brand bij een EV heeft gewoon meer impact en is voorlopig nog moeilijker te blussen (al is men daar ook al oplossingen aan het zoeken)

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

                  Nu ik eens meeging met jouw sociale bekommernissen, Sieg !
                  Uit deze reactie leid ik af dat die - zoals in gelijkaardige discussies - maar praat voor de vaak zijn .
                  Dus interesseren andere mensen je niet, als je zelf maar alle dagen de auto voor de deur kunt laden dan ?
                  In gelijkaardige discussies, zoals je zelf aanhaalt, kijk je ook steeds naar jezelf toch ;-)

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

                    Dus interesseren andere mensen je niet, als je zelf maar alle dagen de auto voor de deur kunt laden dan ?
                    In gelijkaardige discussies, zoals je zelf aanhaalt, kijk je ook steeds naar jezelf toch ;-)

                    grts
                    Sieg
                    Jij gebruikt je bezorgdheid voor andere mensen gewoon als argument om alles bij het oude te laten.
                    Ik laat de kop niet hangen en probeer mijn plan te trekken.
                    Of moet ik uit solidariteit soms mee de sukkelaar uithangen ?

                    Einde discussie want we komen op verboden terrein (wat niet belet dat populistische praat hier vrij spel heeft - en doorgaans niet uit de mond van sukkelaars).

                    Groeten

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

                      Kunt U dan mss verklaren waarom deze doorsnee wagen op papier een grotere bagage inhoud heeft dan de grotere station wagens ?

                      grts
                      Sieg
                      Precies toch moeilijk om eens uw ongelijk toe te geven...
                      Een VW passat is ongeveer even lang en heeft 1780L maximale laadruimte. Dat is al dicht tegen de 2000, nietwaar? Bovendien is de Tesla Y ongeveer 10cm breder en 20cm hoger. Bovendien zit de chauffeur ook wat meer naar voor, er hoeft ook geen verbrandingsmotor en toebehoren in de motorruimte vooraan. Tenzij ook VW gefoefeld heeft in de afmetingen natuurlijk. Benieuwd welk argument er nu nog bijgehaald wordt.
                      Hombre

                      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

                        Kunt U dan mss verklaren waarom deze doorsnee wagen op papier een grotere bagage inhoud heeft dan de grotere station wagens ?

                        grts
                        Sieg

                        Vermits de bananendozen blijkbaar niet overtuigden…: https://www.carsized.com/en/cars/com...4-estate/rear/

                        (en neen, ik heb geen Tesla, maar feiten zijn feiten)

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

                          Zelfs toen ik nog werkte was de werkgever verplicht om het abonnement op het openbaar vervoer te betalen (de auto moest ik zelf betalen).
                          Maar dat eerste is steeds minder een haalbare oplossing, bedrijven vestigen zich steeds meer verspreid en weinige werknemers willen/kunnen nog in bestaande centra wonen.
                          Wij hebben indertijd onze woonplaats gekozen in functie daarvan, onze auto diende enkel voor recreatie en grote boodschappen.

                          Maar vandaag mag men zelfs stellen dat het openbaar vervoer wordt afgebouwd.
                          Zeer verontrustend want individueel vervoer zal steeds duurder worden en de groep die dat niet meer kan betalen groter.
                          Oh ja, ze betalen inderdaad een halftijds abonnement want we mogen 2 dagen thuiswerken. Wat ze er niet bij zeggen is dat het maximaal 2 dagen zijn, dat er 5 dagen in de week zijn en dat je zeker niet elke week die 2 dagen thuis kan werken. Niet iedereen zit van powerpointjes te tekenen. Als je in techniek zit komt er meer bij kijken. op 1 dag van Brussel naar antwerpen (Merksem), Oostende, Kortrijk en terug naar huis is niet abnormaal. Net zoals Brussel-Turnhout-Kinrooi-Turnhout-Brussel.

                          En zie je me al met 2 laptops, 1 rugzak met sleutels en schroevendraaiers en een tas kabels (en soms een doos reserve onderdelen) de trein en bus nemen? Echt realistisch hé... Ga zo maar eens van Brussel naar Kinrooi heen-en-terug op 1 werkdag. En voor ik het vergeet, alle tijd van verplaatsing telt niet mee voor werktijd en je moet je dagtaak doen hé. Tijds- en plaatsonafhankelijk werken noemen ze dat. Mooi hé?

                          Openbaar vervoer is onbruikbaar als je meer dan 1x moet overstappen. En genie Weyts heeft er voor gezorgd dat je niet meer zonder een hoop overstappen ergens kan komen. Dus snul heeft de nagel in de kist van het openbaar vervoer in Vlaanderen geklopt. Nu is hij dat met het onderwijs aan het doen.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

                          Precies toch moeilijk om eens uw ongelijk toe te geven...
                          Een VW passat is ongeveer even lang en heeft 1780L maximale laadruimte. Dat is al dicht tegen de 2000, nietwaar? Bovendien is de Tesla Y ongeveer 10cm breder en 20cm hoger. Bovendien zit de chauffeur ook wat meer naar voor, er hoeft ook geen verbrandingsmotor en toebehoren in de motorruimte vooraan. Tenzij ook VW gefoefeld heeft in de afmetingen natuurlijk. Benieuwd welk argument er nu nog bijgehaald wordt.
                          ​Die liters zeggen niks van de bruikbaarheid van een laadruimte. Tegenwoordig zijn de koffers zodanig afgerond en met drempels dat je er amper iets in of uit krijgt. Heb dat met een vorige auto ook voorgehad. Die had zogezegd meer liters laadruimte dan de pruts van mijn zus. Enkel had mijn zus een nette, bijna kubusvormige koffer zonder drempel en was dat geval van mij met drempel, rugleuning die niet helemaal vlak neerklapte en alles afgerond en naar binnen gebogen. Als je dat moet vullen met okkernoten langs het dak kreeg je er meer in. Maar in die van mijn zus ging een ingepakte wasmachine. In de mijne 2 bierbakken als ik ze goed stapelde en de rugleuning neerklapte.

                          Niks dan marketing.

                          Comment


                          • Toch even de puntjes op de i zetten: de werkgever is helemaal niet verplicht tussen te komen in vervoerkosten. Dat verschilt van cao tot cao. Het kan dat het geregeld is op sectorniveau, maar dat kan evengoed niet.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht

                              Oh ja, ze betalen inderdaad een halftijds abonnement want we mogen 2 dagen thuiswerken. Wat ze er niet bij zeggen is dat het maximaal 2 dagen zijn, dat er 5 dagen in de week zijn en dat je zeker niet elke week die 2 dagen thuis kan werken. Niet iedereen zit van powerpointjes te tekenen. Als je in techniek zit komt er meer bij kijken. op 1 dag van Brussel naar antwerpen (Merksem), Oostende, Kortrijk en terug naar huis is niet abnormaal. Net zoals Brussel-Turnhout-Kinrooi-Turnhout-Brussel.

                              En zie je me al met 2 laptops, 1 rugzak met sleutels en schroevendraaiers en een tas kabels (en soms een doos reserve onderdelen) de trein en bus nemen? Echt realistisch hé... Ga zo maar eens van Brussel naar Kinrooi heen-en-terug op 1 werkdag. En voor ik het vergeet, alle tijd van verplaatsing telt niet mee voor werktijd en je moet je dagtaak doen hé. Tijds- en plaatsonafhankelijk werken noemen ze dat. Mooi hé?

                              Openbaar vervoer is onbruikbaar als je meer dan 1x moet overstappen. En genie Weyts heeft er voor gezorgd dat je niet meer zonder een hoop overstappen ergens kan komen. Dus snul heeft de nagel in de kist van het openbaar vervoer in Vlaanderen geklopt. Nu is hij dat met het onderwijs aan het doen.

                              ...
                              En jij werkt voor een lokale overheid ?
                              Ik betwijfel hoegenaamd niet wat je zegt maar dan is het in ons land toch al ver gekomen.

                              Spijtig genoeg mogen we volgens de forumregels dergelijke onderwerpen niet uitdiepen, maar dan mogen we enkel nog foto's van bloemetjes en bijtjes laten zien en schaffen we chit-chat beter meteen af.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

                                Jij gebruikt je bezorgdheid voor andere mensen gewoon als argument om alles bij het oude te laten.
                                Ik laat de kop niet hangen en probeer mijn plan te trekken.
                                Of moet ik uit solidariteit soms mee de sukkelaar uithangen ?

                                Einde discussie want we komen op verboden terrein (wat niet belet dat populistische praat hier vrij spel heeft - en doorgaans niet uit de mond van sukkelaars).

                                Groeten
                                Weeral uit je duim gezogen wat je denkt te weten over mij
                                En gelukkig geef je in deze ook weer toe dat jij weer de betere bent maar tevens ook alleen maar aan jezelf denkt, diep triest

                                grts
                                Sieg
                                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                                Comment

                                Working...
                                X