Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Er moet een verbod komen op accu auto's

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

    Ik wil anders wel de roetfilter leverancier worden voor al die 42 Ton wegende Leopard tanks met
    de tien cilinder Mercedes motoren die 160 liter diesel per uur zuipen Freddy.

    Wij komen uit de tijd dat vetsmelter Verkest Askarel in het veevoeder vet vermengde en dat
    wij het normaal vonden dat middenklasse auto’s 15 liter benzine zopen.

    Hier twee kilometer van ons deur bouwen ze momenteel 1.000 woningen,
    er is op gans die verkaveling geen gas voorzien, bedoeling was al die huizen op het
    warmtenet van de verbrandingsoven van Roeselare aan te sluiten.
    Komt nu uit dat de capaciteit van die oven dat niet kon trekken, dus hebben ze
    maar een kleine warmtekrachtinstallatie op aardgas gebouwd.
    Resultaat een paar maand geleden kregen al die bewoners (momenteel een paar honderd
    super geïsoleerde huizen) een verwarmingsafrekening van 7.500€ in de bus, is trouwens
    op het nieuws geweest.
    En dat terwijl wij in 2011 nog een groene premie kregen om een gascondensatie ketel
    te installeren.

    Nog zo eentje “om de stijging van de vraag naar elektriciteit op te vangen moet België de komende jaren flink wat extra productiecapaciteit bijbouwen. De hoogspanningsnetbeheerder Elia stelde eind juni in een bevoorradingsrapport dat tegen 2034 een tekort van 3,5 gigawatt moet worden weggewerkt. Hoe dat moet gebeuren, zegt Elia niet, maar het ziet ernaar uit dat nog zeker één grote gascentrale extra nodig is bovenop de twee die gebouwd worden bij Luik.​“

    Elektriciteit produceren met aardgas met een rendement van 30% is duidelijk winstgevender
    dan dat gas aan te bieden aan de gewone mens die dat met een bijna 100% rendement kan
    verbruiken, ze zouden beschaamd moeten zijn, maar de ondervinding heeft ons geleerd dat geld ……..
    Uw laatste alinea klopt niet helemaal, u stelt het voor alsof gas 3 maal goedkoper is.

    Men gaat uit van een rendement van 40% om elektriciteit op te wekken met aardgas (inclusief transportverliezen).
    Zolang de aardgasprijs voor de consument op dezelfde manier wordt berekend als voor de centrale is de winst die de consument kan behalen door van die elektriciteit opnieuw warmte te maken met een warmtepomp gering.
    Zeker omdat dit een hogere investering vergt dan een aardgasketel (wat een argument achter een warmtenet zou zijn).
    Niet dat ik zelf sta te springen om op een warmtenet te worden aangesloten, maar opnieuw, de omslag is bezig, in nieuwe verkavelingen is er geen gas meer.

    Omdat de meeste warmtenetten een prijs vooropzetten die niet hoger mag zijn dan andere energiebronnen (NMDA - niet meer dan anders) zijn er door de vertraging aan de koppeling aan de aardgasprijs inderdaad verrassingen geweest bij een aantal netten. Maar dat was evenzeer het geval bij sommige gascontracten.

    Of warmtenetten het hier gaan halen is verre van uitgemaakt:



    Wij moeten spijtig genoeg aanvaarden dat CO2-neutraal opgewekte energie duurder kan uitkomen dan met fossiel, althans voor een hele tijd omdat het zware investeringen vergt.
    De weg langs elektriciteit heeft het grote voordeel dat die op zeer veel manieren kan opgewekt worden, waarvan gaandeweg meer hernieuwbaar. Er is dus weinig keuze.

    PS: aan iemand die in mijn negeerlijst staat en ik hier toevallig lees: het valt te vrezen dat onze kleinkinderen wel eens heel ongelukkig kunnen worden wanneer we verder met olie stoken
    Last edited by palombian; 26 november 2023, 19:51. Reden: zinswending

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door JuLi Bekijk bericht

      Sieg,

      Ik ben iemand die zijn mening baseert op feiten. Breng je me feiten waardoor ik die mening moet bijstellen, dan doe ik dat direct. Breng je geen feiten aan, en blijft je meningen spuien en verhalen vertellen, dan kan ik die mening respecteren voor het feit dat het een mening van iemand anders is, maar ... dan zie ik niet direct reden om daarom m'n mening bij te stellen. Als je bovendien begint zelf veronderstellingen te maken over wie een persoon is, hoe hij in mekaar zit, en wat zijn achtergrond is... da's voor uw rekening.

      Feiten dus.

      Als ik hier in dit draadje zeg dat als iedereen met een BEV rijdt, er dan slechts 4% extra electriciteit verbruikt wordt over gans Belgiê... dan blijft het stil. Toon ik aan dat je slechts 3 uur pauze moet inlassen op weg tussen Gent en Barcelona, ongeveer evenveel als met een benzineauto... idem dito. Feiten die niet stroken met een mening worden blijkbaar snel over het hoofd gezien denk ik dan.

      Feiten dus.
      • De Model Y heeft 2.158 liter laadruimte. https://ev-database.org/nl/auto/1743/Tesla-Model-Y
      • Laden:
        • Een EV laden van 20 tot 80% aan snellader duurt 20 minuten (google het). Tanken doe je dan weer in 5 minuten. Tanken is sneller. Geen twijfel.
        • Maar dan komt de praktijk van met een BEV rijden. Die praktijk is dat je als je elke dag op en af rijdt in België zelden naar een laadpaal moet, want elke ochtend vertrek je met een volle tank. En uitzonderlijk - ik ben in de eerste 15 jaar overigens nog niet op pensioen, en dat wil zeggen dat ik nog wel een tijdje op weg ben naar m'n klanten die zowel in Veurne als in Peer wonen , moet je je wagen 20% tot 30% opladen terwijl je onderweg bent. Lokeren, Kortrijk, Brugge, tussen Brussel en Leuven, aan het restaurant waar je toevallig een meeting hebt. In de praktijk zal je dus eens moeten 15 minuten laden langs de snelweg. Dat wil zeggen. Je plugt in Je gaat naar het toilet, je koopt een koffie, en als je koffie halverwege is zegt je app "keer maar al terug, want het is al gedaan". Op reis dat is dat niet anders, dan moet je eens 50 minuten laden, ah ja, dan eet je een broodje. En strek je de benen. Of bezoek je een winkel. Ik denk dat ik dit jaar al welgeteld 2 keer in mijn auto heb zitten "wachten". De vele games die in mijn auto zitten... ik zou het niet weten, ik heb ze nog niet moeten openen. Als ik dus beweer dat ik op een heel jaar minder tijd nodig heb om mijn auto te laden dan dat ik nodig had om te tanken dan is dat geen fantasietje van mij, of een gevolg van het veronderstelde Tesla fandom (ik kan geen fan zijn van auto's of een automerk van een Pipo, ik kan er wel mee rijden), maar dan is it dat een ervaring van mezelf.
      • Wat betreft je stelling dat er niet genoeg laadpalen zijn. Er zijn momenteel 30.000 publieke laadpalen, op het eerste zicht lijkt me dat al fantastisch veel, maar...
        • Als morgen iedereen een BEV heeft, dan heb je gelijk, dan hebben we er nog altijd te kort.
        • Maar vandaag is het net omgekeerd. Er zijn veel te veel laadpalen. Ik nodig je uit om dit te checken: https://nl.chargemap.com/cities/izegem-BE . Dus in mijn stad(je) zijn er maar liefst 44 laadpalen. Palen die dan nog aangemeld zijn op dit speficieke platform. En die openbaar zijn gemaakt. Het kunnen er gerust 70 zijn. Of 200. Of 300. Ik geef je te raden hoeveel er daarvan gebruikt worden? Niet zoveel. Ik weet er enkele staan, ik check uit nieuwsgierigheid, en... ze zijn in de praktijk bijna altijd vrij.
        • Als je morgen naar bv. Dok Noord Gent gaat, dan zijn er in de parking (ik weet het niet zeker, maar ik denk) 30 laadplaatsen. Als er daar 10 van gebruikt worden, het zal veel zijn.
        • In het afgelopen jaar hebben wij nog nooit moeten aanschuiven aan gelijk welke laadpalen-parking. Er is altijd en overal overschot.
        • In het grootste boereng*t in Denemarken (deze zomer op vakantie) stond geen enkele laadpaal op kaart in de app/map. Lichte paniek bij ons. Tot je dan het dorp binnenrijdt. Dan is er een openbare laadpaal bij het stadhuis, bij de lokale garagist en bij het hotel hadden we drijfkracht. Dus voor je het weet heb je 3 stuks ter beschikking, evenveel als er straten zijn in dat dorp.
      En nu ga ik me even terugtrekken uit deze discussie. Er is weinig dat nog niet gezegd of herhaald is. Een fijne avond iedereen.
      Neen U snapt het niet, het is uiteraard makkelijker om je terug te trekken uit de discussie
      Jullie rekenen steeds maar egocentrisch, daar bedoel ik mee wat als iedereen 20 minuten moet laden, je zegt tussendoor een stapje zetten en koffietje gaan drinken
      Nu, ja nu op het ogenblik is er uiteraard geen probleem en kan je makkelijk aanschuiven aan de laadpaal (al moet je wel eerst de caravan of remorque afkoppelen)
      Maar wat gaat er gebeuren als iedereen EV moet rijden en iedereen minstens 20 minuten nodig heeft om bij te laden (niet vol te laden zoals met brandstofmotor)
      Dus ik bekijk het in concept van wat nog moet komen, niet zoals jij kijkt op het huidige moment en enkel voor jezelf.

      Zoals ik reeds (verschuilende keren) schreef, als je op vakantie gaat nu tijdens de drukke weekends dan staan er al files op de autosnelwegen aan te schuiven om te kunnen gaan tanken
      Op het ogenblik heeft iedereen nu amper tussen de 5 en 10 minuten nodig om hun auto (volledig) vol te tanken en weg te rijden.
      Maar wat als iedereen minstens 20 minuten nodig heeft en tussendoor zich niks van de andere aanschuivende wagens aantrekt door even een koffietje te gaan drinken.

      Zelfde met ons huidige energie netwerk, nu rijden er amper wagens rond en staan er amper warmtepompen, doch is met al aan het kijken voor een afschakelplan
      Wat als iedereen in België EV gaat rijden en warmtepompen installeert ...

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

        Neen U snapt het niet, het is uiteraard makkelijker om je terug te trekken uit de discussie
        Jullie rekenen steeds maar egocentrisch, daar bedoel ik mee wat als iedereen 20 minuten moet laden, je zegt tussendoor een stapje zetten en koffietje gaan drinken
        Nu, ja nu op het ogenblik is er uiteraard geen probleem en kan je makkelijk aanschuiven aan de laadpaal (al moet je wel eerst de caravan of remorque afkoppelen)
        Maar wat gaat er gebeuren als iedereen EV moet rijden en iedereen minstens 20 minuten nodig heeft om bij te laden (niet vol te laden zoals met brandstofmotor)
        Dus ik bekijk het in concept van wat nog moet komen, niet zoals jij kijkt op het huidige moment en enkel voor jezelf.

        Zoals ik reeds (verschuilende keren) schreef, als je op vakantie gaat nu tijdens de drukke weekends dan staan er al files op de autosnelwegen aan te schuiven om te kunnen gaan tanken
        Op het ogenblik heeft iedereen nu amper tussen de 5 en 10 minuten nodig om hun auto (volledig) vol te tanken en weg te rijden.
        Maar wat als iedereen minstens 20 minuten nodig heeft en tussendoor zich niks van de andere aanschuivende wagens aantrekt door even een koffietje te gaan drinken.

        Zelfde met ons huidige energie netwerk, nu rijden er amper wagens rond en staan er amper warmtepompen, doch is met al aan het kijken voor een afschakelplan
        Wat als iedereen in België EV gaat rijden en warmtepompen installeert ...

        grts
        Sieg
        Dat laden tov tanken kan toch nooit een probleem zijn voor de gemiddelde automobilist.
        Met mijn auto rij ik 1000-1200 km met een tank, dat was toen ik nog werkte buiten vakanties één keer per maand. En veel benzinewagens rijden veel minder ver.
        Elke week - of dagelijks thuis als je het geluk hebt - laden, we worden dat wel gewoon. Er zijn al laadstations teveel in Vlaanderen (waardoor ze niet gelijk welke prijs zullen kunnen vragen).

        Ook zijn ALLE auto's veel duurder geworden.
        Ik hoor van iemand die al lang met een Skoda Octavia break rijdt en nu zelfstandige wordt en een nieuwe auto moet/kan kopen.
        Een vergelijkbare benzinewagen zou € 36.000 kosten, en voor € 47.000 heeft hij een instap Polestar (of Tesla).

        Deze prijzen zijn uiteraard niet voor iedereen weggelegd.
        Het probleem zit dus niet bij de EV, beste forumleden.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Maar wat gaat er gebeuren als iedereen EV moet rijden en iedereen minstens 20 minuten nodig heeft om bij te laden (niet vol te laden zoals met brandstofmotor)
          Met een wagen heeft de meerderheid de gewoonte om vol te tanken, zeker wie langere afstanden rijdt.
          Met een EV zou men onderweg dus ook volledig laden en al zeker als men nog een langere rit moet doen.
          Die twintig minuten zijn in realiteit toch wel wat meer bij de meesten, wie gelijk met ons toekomt staat er meestal ongeveer even lang.
          Ge kunt uiteraard na 20 minuten stoppen, maar dan moet ge ook veel sneller nog eens gaan laden.
          En met dit koude weer duurt het laden, zoals in de handleiding staat, toch redelijk wat langer.
          Hieronder effectieve laadsessies, niet uit de gazet, niet van FB, niet uit de duim gezogen.
          Ik zet er informatief even de capaciteit van de laders bij om aan te geven dat het niet door een tragere lader komt.

          Bij warmer weer. (Snellader van 300 kW).


          Bij kouder weer. (Snellader van 350 kW).
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

            Dat laden tov tanken kan toch nooit een probleem zijn voor de gemiddelde automobilist.
            Met mijn auto rij ik 1000-1200 km met een tank, dat was toen ik nog werkte buiten vakanties één keer per maand. En veel benzinewagens rijden veel minder ver.
            Elke week - of dagelijks thuis als je het geluk hebt - laden, we worden dat wel gewoon. Er zijn al laadstations teveel in Vlaanderen (waardoor ze niet gelijk welke prijs zullen kunnen vragen).

            Ook zijn ALLE auto's veel duurder geworden.
            Ik hoor van iemand die al lang met een Skoda Octavia break rijdt en nu zelfstandige wordt en een nieuwe auto moet/kan kopen.
            Een vergelijkbare benzinewagen zou € 36.000 kosten, en voor € 47.000 heeft hij een instap Polestar (of Tesla).

            Deze prijzen zijn uiteraard niet voor iedereen weggelegd.
            Het probleem zit dus niet bij de EV, beste forumleden.
            Ik doe ongeveer 700km met 1 tank en moet elke week tanken. Dat is voor mijn pendel naar het werk en bijkomende verplaatsingen voor het werk (grofweg 120km per dag) en persoonlijke verplaatsingen. Alles voor eigen rekening. Geen bedrijfswagen, geen tankkaart, geen vergoeding ervoor. Elke dag opladen? Met 1 laadpaal in de gemeente, wonende op het tweede verdiep, geen gerage en beurtelings parkeren. En dan nog pakweg 30% extra enkel voor de aanschaf van de wagen. En jij beweert dan dat EV's niet het probleem zijn? Op welke planeet leef jij? En als ik moet opladen onderweg dan telt dat niet als "werktijd". Dat uur dat Verseg hierboven op de snellader wacht komt uit eigen zak voor mij.

            En voor wie denkt dat ik bij een of ander klein familiebedrijf in hethol van pluto werk, ik ben een van de vele pseudo-ambenaren in een grote vlaamse stad. Geen uitzondering, ik heb zo enkele 1000 collega's.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

              Ik had mijn opmerking ondertussen al aangepast, dus lees het nog even opnieuw als je de moeite wil doen i.p.v. te staan springen
              U heeft mij blijkbaar geqout en dan pas na 5 minuten geantwoord

              Zoals ik schreef, dit is een doorsnee model, dus ik ben benieuwd hoe ze aan een laadvolume geraken van 2158 L
              En dat terwijl een grote break niet eens aan de 2000 L komt
              Dus blijkbaar foefelt men daar serieus met cijfertjes bij Tesla

              grts
              Oké, we zijn nu 12 uur later... lang genoeg gewacht Dat ik 10 minuten na jou post reageer is gewoon stom toeval, ik zit er heus niet op te wachten. Trouwens, jouw reactie komt ook niet veel later en als je in die mate een post aanpast heb je er toch niet veel over nagedacht.
              Soit, nu trek je ook de officiële cijfers van de fabrikant in twijfel. Als het over verbruik zou gaan, maar foefelen met de afmetingen
              En zo klein is die niet, ik zou die niet kunnen kopen wegens te breed voor mijn garagepoort.
              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

                Oké, we zijn nu 12 uur later... lang genoeg gewacht Dat ik 10 minuten na jou post reageer is gewoon stom toeval, ik zit er heus niet op te wachten. Trouwens, jouw reactie komt ook niet veel later en als je in die mate een post aanpast heb je er toch niet veel over nagedacht.
                Soit, nu trek je ook de officiële cijfers van de fabrikant in twijfel. Als het over verbruik zou gaan, maar foefelen met de afmetingen
                En zo klein is die niet, ik zou die niet kunnen kopen wegens te breed voor mijn garagepoort.
                Mss begrijpt Sieg het beter wanneer we in plaats van “liters” een andere eenheid gebruiken zoals….bananendozen ?


                Comment


                • Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht

                    Ik doe ongeveer 700km met 1 tank en moet elke week tanken. Dat is voor mijn pendel naar het werk en bijkomende verplaatsingen voor het werk (grofweg 120km per dag) en persoonlijke verplaatsingen. Alles voor eigen rekening. Geen bedrijfswagen, geen tankkaart, geen vergoeding ervoor. Elke dag opladen? Met 1 laadpaal in de gemeente, wonende op het tweede verdiep, geen gerage en beurtelings parkeren. En dan nog pakweg 30% extra enkel voor de aanschaf van de wagen. En jij beweert dan dat EV's niet het probleem zijn? Op welke planeet leef jij? En als ik moet opladen onderweg dan telt dat niet als "werktijd". Dat uur dat Verseg hierboven op de snellader wacht komt uit eigen zak voor mij.

                    En voor wie denkt dat ik bij een of ander klein familiebedrijf in hethol van pluto werk, ik ben een van de vele pseudo-ambenaren in een grote vlaamse stad. Geen uitzondering, ik heb zo enkele 1000 collega's.
                    Wow, dat is zo'n 5000 euro per jaar aan brandstofkosten die je niet terugkrijgt? Ik hoop dat je een mooi salaris hebt om dat te compenseren.
                    Duidelijk dat EV nog niet de ideale oplossing is voor iedereen. Maar is dat de fout van de EV? Zoals ik al eerder schreef is het aan de overheid om problemen zoveel mogelijk aan te pakken. Als ambtenaar moet je m.i. kunnen laden aan jouw werkplaats. En ja, dat zal aanpassingen vergen, en misschien moet je de auto 200 meter van jouw deur parkeren aan een laadpunt of moeten er nog laadpunten in jouw straat bijkomen.
                    Hombre

                    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                      En ja, dat zal aanpassingen vergen, en misschien moet je de auto 200 meter van jouw deur parkeren aan een laadpunt of moeten er nog laadpunten in jouw straat bijkomen.
                      Nog zo een bijkomend probleem, in bijna elk omnium contract staat dat de wagen 's nachts in een garage of carport moet staan, anders zijn er bepaalde waarborgen niet meer geldig of de omnium wordt weer duurder.
                      En in steden op straat parkeren zonder schade?
                      En dan 's nachts gaan verplaatsen als hij volgeladen is of anders een boete wegens blokkeren van een laadpaal.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

                        Wow, dat is zo'n 5000 euro per jaar aan brandstofkosten die je niet terugkrijgt? Ik hoop dat je een mooi salaris hebt om dat te compenseren.
                        Duidelijk dat EV nog niet de ideale oplossing is voor iedereen. Maar is dat de fout van de EV? Zoals ik al eerder schreef is het aan de overheid om problemen zoveel mogelijk aan te pakken. Als ambtenaar moet je m.i. kunnen laden aan jouw werkplaats. En ja, dat zal aanpassingen vergen, en misschien moet je de auto 200 meter van jouw deur parkeren aan een laadpunt of moeten er nog laadpunten in jouw straat bijkomen.
                        Ik verdien best ok, maar rijk ga ik er niet van worden en het is inderdaad een grote hap uit het budget. Om niet te zeggen mijn grootste onkost. De EV is een goed deel van het probleem. Er zijn namelijk geen betaalbare EV's die een betaalbare ice wagen kunnen vervangen. Als ik een wagen wil die een bruikbaar rijbereik heeft en deftige laadruimte dan kost die dadelijk 50% meer. En moet ik betalen voor een hele hoop zaken die ik niet nodig heb. Ik heb geen 300pk nodig. Maar omdat dat type wagens toch verkoopt want voor firma's belastingsvrij is zit iedereen die een "normale" auto nodig heeft in de problemen. Want die auto's brengen niets op aan de staat dus moeten wij dat nog eens extra betalen.

                        Ik moet mijn auto nu al 200m verderop parkeren. Voor een laadpaal is dat een kleine km verderop. En je kan hier geen laadpalen plaatsen want allemaal beurtelings parkeren en blauwe zone.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Nog zo een bijkomend probleem, in bijna elk omnium contract staat dat de wagen 's nachts in een garage of carport moet staan, anders zijn er bepaalde waarborgen niet meer geldig of de omnium wordt weer duurder.
                          En in steden op straat parkeren zonder schade?
                          En dan 's nachts gaan verplaatsen als hij volgeladen is of anders een boete wegens blokkeren van een laadpaal.
                          Bijna elk omnium contract? Allez, dan ben ik weer de uitzondering want in mijn KBC-omnium staat er niets van in.
                          En juist, niemand durft in de steden hun auto buiten te parkeren.
                          Je bent weer spijkers aan het zoeken...
                          Hombre

                          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

                            Bijna elk omnium contract? Allez, dan ben ik weer de uitzondering want in mijn KBC-omnium staat er niets van in.
                            En juist, niemand durft in de steden hun auto buiten te parkeren.
                            Je bent weer spijkers aan het zoeken...
                            Jij bent weer met de mokerhamer aan het slaan.
                            En zoals altijd naast de kwestie door niet alles te lezen of te willen begrijpen.
                            Het stuk “ofwel is de omnium duurder“ heb je uiteraard niet gelezen.
                            Bij afsluiten van een verzekering wordt met enkele punten rekening gehouden om de premie te berekenen en dat is o.a. de woonplaats, eventuele garage of carport, leeftijd, … en als men aan één van de voorwaarden niet meer voldoet, dan kan de premie wijzigen.
                            Mogelijks biedt uw polis zelfs helemaal geen korting als je een garage of carport hebt en betaal je dan automatisch meer?
                            Wij zijn ook klant bij KBC, maar niet voor verzekeringen want die zijn fors duurder en willen niet eens elk risico (voertuig) verzekeren.
                            Voor mijn moto vragen ze bijvoorbeeld 52 € per maand, ik betaal 190 € per jaar.
                            Mijn auto willen ze niet eens verzekeren zonder bijkomende beveiliging en tracking en hogere vrijstelling en hoge premie niettegenstaande al meer dan 30 jaar op de laagste BM.
                            En ja hoor, we hebben de berekening toen gevraagd en ze zijn veel duurder,
                            Ohhh ja ik was vergeten dat alleen bij u alles perfect, goedkoper, eenvoudiger, beter …, beter …, beter … is.
                            Ge kunt het u anders ook gemakkelijk maken, als je elke reactie van mij toch zever vindt, lees ze dan niet meer en reageer er niet op.
                            Maar we wijken af van EV op zich.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht

                              Mss begrijpt Sieg het beter wanneer we in plaats van “liters” een andere eenheid gebruiken zoals….bananendozen ?

                              Triestige reactie en zelfs denigrerend, wilt U mij belachelijk maken misschien, en eigenlijk is het zelfs een redelijk racistische opmerking die U hier geeft !

                              Kunt U dan mss verklaren waarom deze doorsnee wagen op papier een grotere bagageinhoud heeft dan de grotere station wagens ?

                              grts
                              Sieg
                              Last edited by Sieg; 27 november 2023, 16:56.
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

                                Wow, dat is zo'n 5000 euro per jaar aan brandstofkosten die je niet terugkrijgt? Ik hoop dat je een mooi salaris hebt om dat te compenseren.
                                Duidelijk dat EV nog niet de ideale oplossing is voor iedereen. Maar is dat de fout van de EV? Zoals ik al eerder schreef is het aan de overheid om problemen zoveel mogelijk aan te pakken. Als ambtenaar moet je m.i. kunnen laden aan jouw werkplaats. En ja, dat zal aanpassingen vergen, en misschien moet je de auto 200 meter van jouw deur parkeren aan een laadpunt of moeten er nog laadpunten in jouw straat bijkomen.
                                Eindelijk schrijft U nu ook eens wat wij hier al gans die tijd aan het aanhalen zijn

                                grts
                                Sieg
                                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                                Comment

                                Working...
                                X