Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie zou er nu nog een diesel kopen ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

Als dit draadje geen politiek is weet ik het niet meer .

Denk wat verder na en leer nuanceren, niets is zwart-wit.
    Om over respect voor een afwijkende mening te zwijgen.

Reden waarom ik jullie gedag zeg, ik zou Hombre aanraden hetzelfde te doen, spaart veel ergernis.

Dat een fotografieforum toelaat dat dergelijke geladen onderwerpen ter sprake komen gaat mijn petje te boven.

Het ga jullie goed.
    De enigen die hier steeds politiek gezinde opmerkingen geven zijn Jij en Hombre en nog enkelen.
    Als het niet past in jullie straatje/denkwijze dan is al de rest verkeerd bezig
    Hetzelfde heb je gedaan in het draadje als het ging over energie, spijtig toch want daar was U zelf wel heel erg zwart/wit bezig.

En nu probeer je weer om op jouw manier iemand ervan te overtuigen om dit draadje alsnog te sluiten door je laatste zin.
    .
    En Hombre reageert weer op kinderlijke wijze op mijn gemeende voorbeeld over de nadelen van EV tegenover ICE om op vakantie te gaan, zijn reactie spreekt boekdelen en dat is niet de eerste keer dat hij op die manier reageert.
    Maar verder over EV, U bent net als Dhr. Hombre met pensioen en hebt dus alle tijd van de wereld om routes uit te zoeken, te vertrekken wanneer het jullie past, wachten om je eigen woonst te verlaten totdat je batterij is volgeladen door je eigen zonnepanelen, al lijkt me dat laatste afgelopen maanden erg moeilijk met de weinige zon.

Ook wijst U steeds naar anderen, wat ze beter moeten doen omdat U van zichzelf vind dat U alles perfect heeft gedaan, weet U nog toen U uw vinger wees naar de mensen die op een terras zaten terwijl U zelf aan het isoleren was ...
    Of vingerwijzend naar mensen die met hout/kolen verwarmden tijdens de winter omdat voor hen de elektriciteit/gasprijs te duur werd, doch verwarmde uzelf uw tweede verblijf/buitenverblijf met hout (dus dat besluit om met hout te stoken zal niet zijn omdat het financieel niet anders gaat maar gewoon uit vrije keuze)
    Over hypocriet gesproken.

En nu komt U af en toe eens een stok in het hok gooien, goed bezig Jan ...

grts
    Sieg
    Last edited by Sieg; 1 juni 2024, 21:40.
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

• The Diesel Story:
      (De reden waarom er in Europa zoveel dieselwagens werden verkocht.)

Support the channel by shopping through this link: https://amzn.to/3RIqU0uPatreon: https://www.patreon.com/d4aBecome a member: https://www.youtube.com/channe...

http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        The Diesel Story:
        (De reden waarom er in Europa zoveel dieselwagens werden verkocht.)

Support the channel by shopping through this link: https://amzn.to/3RIqU0uPatreon: https://www.patreon.com/d4aBecome a member: https://www.youtube.com/channe...

Dank voor deze objectieve bijdrage aan de discussie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

De enigen die hier steeds politiek gezinde opmerkingen geven zijn Jij en Hombre en nog enkelen.
          Als het niet past in jullie straatje/denkwijze dan is al de rest verkeerd bezig
          Hetzelfde heb je gedaan in het draadje als het ging over energie, spijtig toch want daar was U zelf wel heel erg zwart/wit bezig.

En nu probeer je weer om op jouw manier iemand ervan te overtuigen om dit draadje alsnog te sluiten door je laatste zin.
          .
          En Hombre reageert weer op kinderlijke wijze op mijn gemeende voorbeeld over de nadelen van EV tegenover ICE om op vakantie te gaan, zijn reactie spreekt boekdelen en dat is niet de eerste keer dat hij op die manier reageert.
          Maar verder over EV, U bent net als Dhr. Hombre met pensioen en hebt dus alle tijd van de wereld om routes uit te zoeken, te vertrekken wanneer het jullie past, wachten om je eigen woonst te verlaten totdat je batterij is volgeladen door je eigen zonnepanelen, al lijkt me dat laatste afgelopen maanden erg moeilijk met de weinige zon.

Ook wijst U steeds naar anderen, wat ze beter moeten doen omdat U van zichzelf vind dat U alles perfect heeft gedaan, weet U nog toen U uw vinger wees naar de mensen die op een terras zaten terwijl U zelf aan het isoleren was ...
          Of vingerwijzend naar mensen die met hout/kolen verwarmden tijdens de winter omdat voor hen de elektriciteit/gasprijs te duur werd, doch verwarmde uzelf uw tweede verblijf/buitenverblijf met hout (dus dat besluit om met hout te stoken zal niet zijn omdat het financieel niet anders gaat maar gewoon uit vrije keuze)
          Over hypocriet gesproken.

En nu komt U af en toe eens een stok in het hok gooien, goed bezig Jan ...

grts
          Sieg
          Inderdaad Sieg, ik ben één van de weinigen die heeft geprobeerd om enig weerwerk te bieden tegen de algemene - onmiskenbaar conservatieve - toon van deze discussies.
          Mogelijk behoor ik tot een progressieve stedelijke bevolkingsgroep die hier minder geliefd is.
          Ik heb uiteraard een aantal zaken extra in de verf gezet, maar de interpretatie dat dit minachtend zou bedoeld zijn voor andere bevolkingsgroepen is de jouwe.
          Bovendien ben ik nooit op de man beginnen schelden wat hier bij een kleine groep die de discussie beheert schering en inslag is.

Ik zal mij onthouden van verdere politieke analyses, mijn mening is gekend en het is niet het moment om die onder de korenmaat te plaatsen.

Tot slot, als ik jou was zou toch echt geen nieuwe diesel meer kopen .

Comment

Dank voor deze objectieve bijdrage aan de discussie.
            Tja, door zijn betoog op het einde kan je eea natuurlijk interpreteren zoals je wil…

De enige objectieve conclusie is dat prive verplaatsingen van personen met voertuigen met grof geteld gemiddeld 750 kg tot 1 ton per inzittende , ongeacht de energiebron, noch economisch noch kwa milieu-impact te verantwoorden valt…. ()

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht

Tja, door zijn betoog op het einde kan je eea natuurlijk interpreteren zoals je wil…

De enige objectieve conclusie is dat prive verplaatsingen van personen met voertuigen met grof geteld gemiddeld 750 kg tot 1 ton per inzittende , ongeacht de energiebron, noch economisch noch kwa milieu-impact te verantwoorden valt…. ()
              Uiteraard blijft dit een pro-auto betoog, maar het veegt wel een aantal argumenten mbt tot overheidsinmenging ed die hier door tegenstanders van EV's worden te berde gebracht van tafel.
              Wij zijn allemaal in min of meerdere mate pion in, slachtoffer van en schuldige aan de niet meer te ontkennen klimaatsverandering (voor wie dit vergeten was), maar ontkennen, naar de andere kant kijken of volharden in de boosheid is erg betreurenswaardig (en ook dom en/of misleidend, het spijt me voor deze elitaristische toon ).
              Last edited by palombian; 3 juni 2024, 18:45.

Comment

Inderdaad Sieg, ik ben één van de weinigen die heeft geprobeerd om enig weerwerk te bieden tegen de algemene - onmiskenbaar conservatieve - toon van deze discussies.
                Mogelijk behoor ik tot een progressieve stedelijke bevolkingsgroep die hier minder geliefd is.
                Ik heb uiteraard een aantal zaken extra in de verf gezet, maar de interpretatie dat dit minachtend zou bedoeld zijn voor andere bevolkingsgroepen is de jouwe.
                Bovendien ben ik nooit op de man beginnen schelden wat hier bij een kleine groep die de discussie beheert schering en inslag is.

Ik zal mij onthouden van verdere politieke analyses, mijn mening is gekend en het is niet het moment om die onder de korenmaat te plaatsen.

Tot slot, als ik jou was zou toch echt geen nieuwe diesel meer kopen .
                Jan, het is niet omdat men de negatieve punten van iets opnoemt dat men ergens tegen is
                Het is niet zo zwart-wit zoals jij vermoedt

grts
                Sieg

Comment

slachtoffer van en schuldige aan de niet meer te ontkennen klimaatsverandering (voor wie dit vergeten was), maar ontkennen, naar de andere kant kijken of volharden in de boosheid is erg betreurenswaardig (en ook dom en/of misleidend, het spijt me voor deze elitaristische toon ).
                  Ontkennen heeft totaal geen zin...is al een tijdje bezig hoor:

Ik vraag me wel af hoe snel en of we dit gaan kunnen oplossen door in Belgie met EV's te rijden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht

Ontkennen heeft totaal geen zin...is al een tijdje bezig hoor:

Ik vraag me wel af hoe snel en of we dit gaan kunnen oplossen door in Belgie met EV's te rijden...
                    Off topic.
                    Een tijdje geleden las ik een artikel over een Zwitsers bedrijf dat een enorme installatie bouwt
                    om CO2 uit de lucht te halen, die installatie vraagt dan ook nog eens veel energie…..
                    En dat terwijl bomen net hetzelfde doen.

1 voetbalveld per seconde. In 2020 is er in totaal 25,8 miljoen hectare aan bos gekapt, blijkt uit cijfers van Global Forest Watch, evenveel als de gehele oppervlakte van het Verenigd Koninkrijk, het gastland van de klimaattop.
                    En dan zouden wij ons autootje moeten vervangen door een EV waar elektriciteit nog voor
                    een groot stuk met fossiele brandstoffen wordt geproduceerd.

Kan het nog zotter?

Comment

• Kan het nog zotter?
                      Ja , de zotten zijn de wereld niet uit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

Off topic.
                        Een tijdje geleden las ik een artikel over een Zwitsers bedrijf dat een enorme installatie bouwt
                        om CO2 uit de lucht te halen, die installatie vraagt dan ook nog eens veel energie…..
                        En dat terwijl bomen net hetzelfde doen.

En dan zouden wij ons autootje moeten vervangen door een EV waar elektriciteit nog voor
                        een groot stuk met fossiele brandstoffen wordt geproduceerd.

Kan het nog zotter?
                        DAC (het capturen van CO2) is een marginale oplossing, en zal quasi niets bijdragen in de vermindering van CO2 uitstoot wereldwijd.

Waar het wel nuttig is:
                        - we gaan nooit productie van CO2 op nul kunnen zetten, net zoals we het gebruik van Olie niet op nul kunnen zetten (plastics, ...). Dus met DAC kan je in een productieomgeving de uitstoot bij de bron onmiddellijk gaan afvangen (ik denk dat ze dat in Rotterdam aan het uitrollen zijn)
                        - in Ijsland is er mega initiatief ivm DAC, want die mannen hebben daar energie op overschot. Dus ik denk dat het in Zwitserland van hetzelfde is, bv. nabij een stuwdam.

DAC in belachelijke trekken is niet nodig. Het zal ervoor zorgen dat er een paar koppigaards wat langer met hun diesel kunnen blijven rondrijden.

There are days where the act of seeing appears to be true happiness.
                        | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Lumix 70-300 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Lumix GX80 | Laowa 10 | PL 15 1.7 | OLY 25 1.8 | PL 42,5 1.7 | Sigma 60 2.8 | PL 14-140 | PL 100-300 |

Comment

• In de meeste natuurgebieden hier in de buurt zijn er de laatste jaren heel veel bomen gekapt om er "terug" heidegebied van te maken, of het daar in de geschiedenis altijd al heidegebied is geweest, of dat het heidegebied is geworden omdat de mensen hout nodig hadden om te stoken en voor het bouwen van woningen, dat zal wel een andere discussie zijn.
                          In ieder geval halen die bomen nu geen CO2 meer uit de lucht.

De niet-inheemse boomsoorten zijn ook het slachtoffer (is dat geen discriminatie? ), die moeten er eerst aan geloven.
                          Op sommige plaatsen worden er wel nieuwe boompjes geplant, maar ik heb de indruk dat die het lang niet overal even goed doen (ik zie daar vooral onkruid, de boompjes die er een paar jaar geleden zijn geplant, die zijn amper zichtbaar).

http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            De niet-inheemse boomsoorten zijn ook het slachtoffer (is dat geen discriminatie? ), die moeten er eerst aan geloven.
                            Op sommige plaatsen worden er wel nieuwe boompjes geplant, maar ik heb de indruk dat die het lang niet overal even goed doen (ik zie daar vooral onkruid, de boompjes die er een paar jaar geleden zijn geplant, die zijn amper zichtbaar).
                            100% gelijk Bart, aan de kant van Beernem en Brugge zijn de laatste jaren duizenden niet - inheemse bomen gekapt geweest, en dan las ik enkele dagen geleden dat.

Ook hoog tijd dat ze de houtstook volledig verbieden, hier in het Roeselaarse kregen
                            alle grote bedrijven een omzendbrief van Mirom om hun afvalhout te laten ophalen
                            om de verbrandingsoven bij te stoken omdat ze tekorten voorzagen om het warmtenet
                            te voeden, ook zoiets, en dan nieuw hout verhakselen om OSB platen te produceren.
                            Allemaal ideeën bedacht door geleerde mensen zonder verstand.

Comment

• Gelukkig hebben ze op BD nog mensen met verstand

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht

Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JuLi Bekijk bericht
                                Het zal ervoor zorgen dat er een paar koppigaards wat langer met hun diesel kunnen blijven rondrijden.
                                Heeft U misschien al eens nagedacht dat veel mensen hun geen EV kunnen permitteren en zo wel moeten blijven rondrijden met hun dieseltje ?
                                En inderdaad mss rijden die mensen dan ook niet met de nieuwste properste diesels, maar als je het vermogen er niet voor hebt dan stopt ook de keuze.
                                Mij lijkt het dat veel mensen die het wel goed hebben steeds meer gaan wijzen naar mensen die niet anders kunnen dan met hun oud wagentje te blijven rondrijden of geen geld genoeg hebben om hun woning ook nog eens te isoleren en van de nieuwste technieken qua warmteopbrengst te voorzien.
                                Mensen hebben toch snel een oordeel klaar, vooral als ze het zelf wel goed hebben !

grts
                                Sieg

Comment

Working...
                                X