Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie zou er nu nog een diesel kopen ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ...nog meer slecht nieuws

    Comment


    • Er is ook goed nieuws :

      Stellantis zet een stap terug, omdat de Citroën Berlingo, Opel Combo en Peugeot Rifter opnieuw worden aangeboden met conventionele verbrandingsmotoren.
      Zowel benzine- als dieselmotoren zijn terug beschikbaar.
      Begin 2022 besloot de Stellantis-groep om zijn aanbod van bestelwagens te beperken tot uitsluitend elektrische varianten,
      met als doel de CO2-uitstoot op de Europese markt te verminderen.

      Dit besluit had echter een sterk negatieve impact op de verkoop.
      Omdat de elektrische e-Berlingo en zijn afgeleiden bijna twee keer zo duur bleken te zijn als de benzineversie.
      Met daarenboven nog een beperkt rijbereik. De verkoop ervan viel bijna helemaal stil.

      Toyota bleef echter de technisch vrijwel identieke ProAce City Verso met een benzinemotor verkopen.
      Deze wagen verkocht heel goed, zoals nooit tevoren.

      Stellantis hoopt met de herintroductie van de verbrandingsmotoren terug Berlingo’s en afgeleiden te verkopen.

      EV? ‘t Kan verkeren zei Bredero.​
      " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

      Comment


      • Tjah, het wordt nog wat met dat EV rijden, steeds meer merken brengen hun verbrandingsmotoren terug in het assortiment.
        De prijs van EV zal flink moeten dalen om de meerderheid te overtuigen + nog enkele nadelen van een EV tegenover de ICE

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Tjah, het wordt nog wat met dat EV rijden, steeds meer merken brengen hun verbrandingsmotoren terug in het assortiment.
          De prijs van EV zal flink moeten dalen om de meerderheid te overtuigen + nog enkele nadelen van een EV tegenover de ICE

          grts
          Sieg
          De laatste stuiptrekkingen van een voorbijgestreefde technologie uit de 19e en vroege 20e eeuw, toch ?


          Immers : “België doet het qua elektrificatie beter dan de Europese trend.​”
          en : “Er is in België een stormloop op elektrische wagens, doordat het aandeel bedrijfswagens zo hoog is​.”

          bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/05...stoot-klimaat/

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht

            De laatste stuiptrekkingen van een voorbijgestreefde technologie uit de 19e en vroege 20e eeuw, toch ?
            EV's? Tja, die zijn eigenlijk ouder dan ICE's en toen ook al aan de kant geschoven voor dezelfde redenen. Misschien de geschiedenis die zich herhaalt?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht
              Immers : “België doet het qua elektrificatie beter dan de Europese trend.​”
              en : “Er is in België een stormloop op elektrische wagens, doordat het aandeel bedrijfswagens zo hoog is​.”
              Weeral een voordeel ter promotie van firmawagens

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                Komkommertijd is vroeg dit jaar.
                “We hebben het al drie keer meegemaakt”, bevestigt Dirk Steyvers, woordvoerder van Electric by D’Ieteren, kortweg EDI.
                Hombre

                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                Comment


                • Nou omdat er nog steeds blijkbaar mensen zijn die het niet (willen) geloven

                  Ford bestelt naar verluidt minder batterijen om de verliezen te beteugelen. Het verlies van de elektrische divisie van Ford is in het eerste kwartaal dit jaar verdubbeld en bedraagt ruim 1,2 miljard euro. Per elektrische auto verliest Ford bijna 100 duizend euro. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers van het bedrijf. Bloomberg meldt dat Ford het...


                  En daarentegen zegt de baas van Volvo dan dit, in tegenstelling dat men in Gent waar Ev wordt gemaakt nog nooit zoveel thuis zijn moeten blijven omdat er geen werk is wegens slechte verkoopcijfers

                  De transitie naar elektrisch rijden gaat voor veel automerken niet zonder slag of stoot, maar Volvo voorziet geen problemen.


                  En dan heb je ook nog dit



                  Dus duidelijker kan het niet zijn dat velen in hun eigen bubbel leven ...

                  Je kan hier vele pagina's vullen met linkjes naar pro en contra, dus eigenlijk zijn al die links gewoon nutteloos
                  En enkel het "Europees bestuur" zet nog massaal in op EV en wil af van de ICE en dit terwijl ze zelf allemaal een dikke ICE onder hun gat hebben zitten, over in een bubbel leven gesproken ...

                  grts
                  Sieg


                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

                    Dus duidelijker kan het niet zijn dat velen in hun eigen bubbel leven ...

                    Je kan hier vele pagina's vullen met linkjes naar pro en contra, dus eigenlijk zijn al die links gewoon nutteloos
                    En enkel het "Europees bestuur" zet nog massaal in op EV en wil af van de ICE en dit terwijl ze zelf allemaal een dikke ICE onder hun gat hebben zitten, over in een bubbel leven gesproken ...

                    grts
                    Sieg

                    Als die links nutteloos zijn, waarom post je er hier dan nog drie?

                    Uit één van die artikels die je aanhaalt:
                    China blijft de markt voor elektrische voertuigen domineren, met een verdubbeling van de verkoop ten opzichte van 2023. Elders is de groei echter veel minder spectaculair, met +29% in Europa en +41% in Noord-Amerika.​
                    Ieder bedrijf zou er voor tekenen om +29% en +41% hogere cijfers te halen.

                    En graag een link (nu je er toch over begint) naar de cijfers ivm het "Europees bestuur" waar jij van beweert dat ze allemaal een dikke ICE rijden. Of geeft jouw duim correcte getallen?

                    Ondertussen:



                    https://topgear.nl/autonieuws/jaguar-stopt-dit-jaar-al-met-de-productie-van-verbrandingsmotoren/

                    https://www.bloomberg.com/news/articles/2024-05-28/the-slowdown-in-us-electric-vehicle-sales-looks-more-like-a-blip?



                    Last edited by Hombre; 29 mei 2024, 10:13. Reden: Aanvulling
                    Hombre

                    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                    Comment


                    • België is voorloper electrificatie door de firmawagens. Tegenwoordig zo goed als verplicht om EV te nemen door de werkgever. Privémarkt voor EV in België zal minuscuul zijn.

                      Comment


                      • Vrouw schrikt als ze een handtasje koopt en deze 4.999 euro blijkt te kosten.
                        Vrouw schrikt van kasticket na aankoop kleedje bij E5 mode.

                        Vrouw zal nog vaak schrikken als er iets aankoopt zonder de prijzen te controleren. En in afwachting van betere prijsaanduidingen op laadpalen, tot nader order helaas ook voor de EV-rijder. Tenminste, de leasingrijder kan het geen bal schelen wat het kost en de privémarkt voor EV is minuscuul lees ik.



                        Hombre

                        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

                          Vrouw schrikt als ze een handtasje koopt en deze 4.999 euro blijkt te kosten.
                          Vrouw schrikt van kasticket na aankoop kleedje bij E5 mode.

                          Vrouw zal nog vaak schrikken als er iets aankoopt zonder de prijzen te controleren. En in afwachting van betere prijsaanduidingen op laadpalen, tot nader order helaas ook voor de EV-rijder. Tenminste, de leasingrijder kan het geen bal schelen wat het kost en de privémarkt voor EV is minuscuul lees ik.


                          Hahaaaa, nu zijn we echt wel On Topic bezig Hombre .

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

                            Hahaaaa, nu zijn we echt wel On Topic bezig Hombre .
                            Geerten,
                            Nochtans vindt je bij Delvaux handtassen die niet zo duur zijn.
                            'k Heb er voor mijn echtgenote eentje in solden gekocht.


                            " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

                              Wat is er mis met een paar kilometer omrijden? Toen ik nog met een benzine of dieselwagen reed moest ik ook meestal 5 km omrijden om te gaan tanken in de buurt.
                              Er is een enorm verschil.
                              Ik kan gaan tanken voor ik vertrek en kan gerust op en af zonder overdag of 's nachts ergens te moeten stoppen.
                              Buiten dit is er ook een groot verschil tussen 5 minuten spenderen om te gaan tanken en 50 minuten om te gaan laden.
                              Ik kan niet geloven dat u het geen nadeel zou vinden wanneer u laat op de avond of 's nachts naar huis komt, onderweg moet stoppen om te laden ook al zou er een lader te vinden zijn onderweg.

                              Mensen met een firma tankkaart moeten vaak nog veel verder omrijden.
                              Heb ik meer dan 20 jaar moeten doen, maar op momenten dat het best uitkomt en niet bij elke iets langere rit waarbij men vol geladen niet de op en af mee kan doen.

                              Nu kan ik ook 150 rijden ronder een benzinestation tegen te komen, als ik maar genoeg kleine wegen neem.
                              Dat kan zeker, maar als je volgetankt bent met diesel of benzine kan je die afstand minstens 5 keer afleggen zonder te moeten tanken.

                              Maar als jij de meest logische weg 150 km gaat rijden, toch snel aan of over de BE grenzen, ben ik er zeker van de onderweg terecht kunt bij een snellader.
                              Jij DENKT wat je wil, ik ben ZEKER dat ik er geen snellader tegenkom op die route.
                              Ik snap van geen kanten welk voordeel of nu jij eraan hebt dit te ontkennen.
                              Zoals reeds altijd al aangekaart, ieders ervaring is anders zoals ieders gebruik ook anders is.

                              Voor de rest klasseer ik jouw bewering onder "niet verklaarbare onzin". Een screenshot van de route kan me nog van idee doen veranderen.
                              Ik zal uw reactie dan ook maar als uit de duim gezogen onzin klasseren, puur omdat u maar niet wil toegeven dat er een groot verschil in gebruik zit van een EV tegenover de rest.
                              Zoals reeds gemeld, een screenshot van de route heeft geen zin want u komt gegarandeerd met een andere route af.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X