Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie zou er nu nog een diesel kopen ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Daarnet een Nederlands persartikel gelezen waar in staat dat hun aanpak
    betreffende het ontraden van ICE auto’s net een omgekeerd effect heeft.
    De inschrijving van een ICE auto is er de laatste jaren bijna onbetaalbaar geworden.
    (De BPM voor een auto met een co2 uitstoot van 181 gram bv. bedraagt
    er ongeveer 20.000€).
    Resultaat, veel mensen kunnen er geen deftige auto ICE auto meer kopen
    maar ook geen deftige EV wegens te duur, wat op zijn beurt resulteert
    dat mensen met hun oudere nog meer co2 uitstotende auto’s blijven rijden.
    Zelfs lease auto maatschappijen kiezen ervoor om Duitse tweedehands
    auto’s aan te kopen en in de verhuur te steken.
    Resultaat, een flinke economische domper op de autoverkoop.

    Comment


    • Ik heb moeten opzoeken wat ICE eigenlijk wil zeggen; https://www.mkb-brandstof.nl/leesvoe...he-afkortingen
      Doet mij denken aan de tijd tijd toen men beeldbuis tv's CRT's ging noemen .
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • Meld je aan bij Facebook om te delen en contact te maken met je vrienden, familie en mensen die je kent.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
          Waar haal jij het dat er procentueel méér blijven staan dan er EV's verkocht.
          Begrijpen is ook niet uw sterkste kant, maar dat doe je eerder bewust.
          Als 10,9 procent van al de verdeelde wagens EV's zijn en op een parking van niet verkochte wagens is het aandeel EV's 16 procent, dan is het percentage niet verkochte EV's ten opzichte van het aantal geproduceerde toch groter dan de andere voertuigen?

          Misschien moet je anders eens met eenvoudigere getallen werken?

          Voorbeeld op een andere manier berekend:
          10.000 voertuigen fabriceren waarvan 1100 EV's (11%).
          1000 op de parking waarvan 160 EV's (16%) en dus 840 andere.

          - Percentage EV's die niet verkocht zijn, 160 van de 1100 = 14,54% van de gefabriceerde is nog niet verkocht.
          - Percentage andere die niet verkocht zijn, 840 van de 8900 gefabriceerde = 8,57% is nog niet verkocht.
          - Laat 14,54% nu net 59 % meer zijn dan 8,57%.

          Dus ja, procentueel staan er veel meer onverkochte EV's op die parking!

          En voor je de bemerking maakt, ik heb 10,9% afgerond naar 11% om eenvoudiger te tellen.
          En ja ik weet dat het artikel enkel over Zeebrugge ging, daar ging de reactie dus over.
          Al de rest van uw betoog is bullshit en rond de pot draaien want het ging er niet over hoe lang ze er staan, hoeveel er ingeschreven zijn of wat ook!
          Last edited by VerSeg; 13 mei 2024, 13:21.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Wat ene hier op antwoord Freddy zal ergens wel kloppen vermoed ik.
            (zelf niet aan het rekenen gegaan)
            Als voorbeeld neemt hij een Franse snelweg waar in het hoogseizoen 2.000 auto’s
            voorbij komen, (lijkt mij vrij realistisch).
            Als dat allemaal EV’s zouden zijn, dan zou je om de 150Km een “actieve” laadplaats
            nodig hebben van 8 voetbalvelden groot.
            Geen parking dus maar wel EV’s die effectief aan de lader hangen, hij hanteerde daarvoor
            dat één EV de plaats inneemt van 5m X 2m.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Begrijpen is ook niet uw sterkste kant, maar dat doe je eerder bewust.
              Als 10,9 procent van al de verdeelde wagens EV's zijn en op een parking van niet verkochte wagens is het aandeel EV's 16 procent, dan is het percentage niet verkochte EV's ten opzichte van het aantal geproduceerde toch groter dan de andere voertuigen?

              Misschien moet je anders eens met eenvoudigere getallen werken?

              Voorbeeld op een andere manier berekend:
              10.000 voertuigen fabriceren waarvan 1100 EV's (11%).
              1000 op de parking waarvan 160 EV's (16%) en dus 840 andere.

              - Percentage EV's die niet verkocht zijn, 160 van de 1100 = 14,54% van de gefabriceerde is nog niet verkocht.
              - Percentage andere die niet verkocht zijn, 840 van de 8900 gefabriceerde = 8,57% is nog niet verkocht.
              - Laat 14,54% nu net 59 % meer zijn dan 8,57%.

              Dus ja, procentueel staan er veel meer onverkochte EV's op die parking!

              En voor je de bemerking maakt, ik heb 10,9% afgerond naar 11% om eenvoudiger te tellen.
              En ja ik weet dat het artikel enkel over Zeebrugge ging, daar ging de reactie dus over.
              Al de rest van uw betoog is bullshit en rond de pot draaien want het ging er niet over hoe lang ze er staan, hoeveel er ingeschreven zijn of wat ook!
              Oei, wat is er gebeurt met de 68% onverkochte EV's uit uw vorige uitleg? Hoe wordt dat plots 8.57%?

              En wat me nog het meeste verbaast: geen enkele van uw anti-EV club durft uw berekening ook maar enigszins in twijfel te trekken. De zitten nochtans knappe koppen tussen die zeker weten dat er wat fout zit.

              Der zitten een aantal fouten in uw redenering.
              - u gaat uit van Europese cijfers (11% ingeschreven EV) en projecteert die op lokale cijfers (haven BE: 16%EV op jaarbasis). Of: van de 1.500.000 EV in 2023 ingeschreven (EU) vergelijking met de 400.000EV in+uitvoer via BE.
              - u heeft geen enkel idee hoeveel van de 16% EV omzet verkocht is of niet maar blijft hardnekkig volhouden dat die 400.000EV op jaarbasis in de haven BE niet verkocht zijn. Terwijl er toch maar plaats is voor ongeveer 70.000 auto's. Oh, en volgens u staan die daar al méér dan 1.5 jaar. Gaat het dan over 600.000EV die onverkocht ergens in de Belgische havens staan?
              - u gaat uit van het idee dat ALLE ICE wél reeds verkocht zijn. Terwijl onder andere de Chinese invoerpolitiek daar geen enkel verschil EV-ICE maakt.
              - 1000 auto's op de parking waarvan 160 EV's: 16% blijven staan, 840 ICE van de 1000 maakt 84% onverkocht (in uw idee) is samen 100%.
              - het enige dat zeker is; er worden in de BE havens procentueel méér EV's verhandeld dan ICE. 16% import/export EV tegenover EU gemiddelde 11%, meer dan waarschijnlijk omdat in onze regio meer EV verkocht worden dan in pakweg zuid-oost Europa
              - Niet alle EV komen EU binnen via BE havens, net zo min als alle ICE via die havens komen.
              - De cijfers over EU betreft ingeschreven -en dus verkochte- auto's. Die in de haven zijn nog niet ingeschreven, maar een gedeelte al wel besteld.
              - Het artikel gaat inderdaad voornamelijk over Zeebrugge (en nog een tweede haven) gebruik dan ook enkel de informatie die je hebt over die haven en dat artikel en verzin geen "alternatieve feiten".

              Nog even een quote uit het artikel:
              Op enkele rijen elektrische wagens na, zijn er niet veel Chinese auto’s te zien. “Ja, er komen steeds meer Chinese elektrische merken naar Europa, maar het nieuws dat het hier vol staat met Chinese wagens is ferm overroepen.”
              Kijk, blijf vooral volharden in de onzin. Het maakt uw EV haat steeds meer waanzinnig en uw reacties ongeloofwaardiger.


              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • uit een krantenartikel - dus niet van mij geschreven.


                Mercedes-Benz zet de ontwikkeling van het elektrische autoplatform ‘MB.EA-Large’ stil. Volgens een bericht in de media is de reden hiervoor dat de kosten te hoog zijn en de vraag laag.

                Mercedes-Benz stopt met de ontwikkeling van zijn elektrische platform ‘MB.EA-Large’, zo meldt het ‘Handelsblatt’. Het project was een van de centrale toekomstige projecten van het bedrijf en was bedoeld om de basis te vormen voor de elektrificatie van zijn luxe modellen. Daartoe behoort ook de legendarische S-Klasse. Volgens insiderinformatie waarover het Handelsblatt beschikt, waren de belangrijkste redenen voor het besluit de hoge kosten en de lage vraag naar elektrische auto's uit de luxeklasse.

                Mercedes-Benz kan enkele miljarden euro's besparen
                Concreet gaat het om een ​​investeringsvolume in de orde van grootte van een miljard dat Mercedes-Benz zou willen besparen door de ontwikkeling stop te zetten. In plaats daarvan zou het bedrijf bestaande elementen uit zijn bestaande “EVA2” elektrische architectuur willen gebruiken. Volgens het rapport moeten dure productiefaciliteiten in de carrosserie van voertuigen worden overgenomen om kosten te besparen.​

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                  Oei, wat is er gebeurt met de 68% onverkochte EV's uit uw vorige uitleg? Hoe wordt dat plots 8.57%?
                  Omdat jij niet kan lezen of niet wil begrijpen en het nu met een van de pot gerukte zever weer belachelijk wil maken!
                  Ik heb geschreven dat er procentueel meer onverkochte EV's op de parking staan dan ICE's
                  En het verschil in mijn laatste voorbeeld is geen 8,75 procent onverkocht maar 59 procent “VERSCHIL” tegenover ICE.
                  En als je nu voor een keer niet belachelijk zou doen, dan weet je heel goed dat 14,54 procent onverkochte EV's uiteraard veel meer is dan 8,57 procent onverkochte wagens met andere aandrijvingen.
                  En nergens, maar dan ook nergens heb ik 8,57 procent met EV's gekoppeld, dat doe jij nu heel verkeerdelijk!
                  Met de vermelde procenten in het artikel kwam dat op een schatting van 68 procent zonder een effectief voorbeeld te nemen, klopt dat dit licht afwijkt aan de 59 procent in de berekening van het voorbeeld.
                  Blijft dat er procentueel meer EV's onverkocht blijven staan.
                  Het is gewoon 100% zeker dat jij per “OPZET” alles in het belachelijke wil trekken, nu zelfs uzelf.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Grashalm Bekijk bericht
                    uit een krantenartikel - dus niet van mij geschreven.


                    Mercedes-Benz zet de ontwikkeling van het elektrische autoplatform ‘MB.EA-Large’ stil. Volgens een bericht in de media is de reden hiervoor dat de kosten te hoog zijn en de vraag laag.

                    Mercedes-Benz stopt met de ontwikkeling van zijn elektrische platform ‘MB.EA-Large’, zo meldt het ‘Handelsblatt’. Het project was een van de centrale toekomstige projecten van het bedrijf en was bedoeld om de basis te vormen voor de elektrificatie van zijn luxe modellen. Daartoe behoort ook de legendarische S-Klasse. Volgens insiderinformatie waarover het Handelsblatt beschikt, waren de belangrijkste redenen voor het besluit de hoge kosten en de lage vraag naar elektrische auto's uit de luxeklasse.

                    Mercedes-Benz kan enkele miljarden euro's besparen
                    Concreet gaat het om een ​​investeringsvolume in de orde van grootte van een miljard dat Mercedes-Benz zou willen besparen door de ontwikkeling stop te zetten. In plaats daarvan zou het bedrijf bestaande elementen uit zijn bestaande “EVA2” elektrische architectuur willen gebruiken. Volgens het rapport moeten dure productiefaciliteiten in de carrosserie van voertuigen worden overgenomen om kosten te besparen.​
                    Het duurt lang voor Hombre schrijft dat dit uit een roddelkrant komt, geschreven door anti-EV'ers. ;-)
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Omdat jij niet kan lezen of niet wil begrijpen en het nu met een van de pot gerukte zever weer belachelijk wil maken!
                      Ik heb geschreven dat er procentueel meer onverkochte EV's op de parking staan dan ICE's
                      En het verschil in mijn laatste voorbeeld is geen 8,75 procent onverkocht maar 59 procent “VERSCHIL” tegenover ICE.
                      En als je nu voor een keer niet belachelijk zou doen, dan weet je heel goed dat 14,54 procent onverkochte EV's uiteraard veel meer is dan 8,57 procent onverkochte wagens met andere aandrijvingen.
                      En nergens, maar dan ook nergens heb ik 8,57 procent met EV's gekoppeld, dat doe jij nu heel verkeerdelijk!
                      Met de vermelde procenten in het artikel kwam dat op een schatting van 68 procent zonder een effectief voorbeeld te nemen, klopt dat dit licht afwijkt aan de 59 procent in de berekening van het voorbeeld.
                      Blijft dat er procentueel meer EV's onverkocht blijven staan.
                      Het is gewoon 100% zeker dat jij per “OPZET” alles in het belachelijke wil trekken, nu zelfs uzelf.
                      Ja, nu wordt het veel duidelijker. Hahahahahahahahahaha..... *ademd diep in... Hahahahahahahahahaha
                      Hombre

                      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

                        Wat ene hier op antwoord Freddy zal ergens wel kloppen vermoed ik.
                        (zelf niet aan het rekenen gegaan)
                        Als voorbeeld neemt hij een Franse snelweg waar in het hoogseizoen 2.000 auto’s
                        voorbij komen, (lijkt mij vrij realistisch).
                        Als dat allemaal EV’s zouden zijn, dan zou je om de 150Km een “actieve” laadplaats
                        nodig hebben van 8 voetbalvelden groot.
                        Geen parking dus maar wel EV’s die effectief aan de lader hangen, hij hanteerde daarvoor
                        dat één EV de plaats inneemt van 5m X 2m.
                        Tja, ik denk dat die man dezelfde wiskundeleraar heeft gehad als onze vriend Verseg.
                        De Facebook-held spreekt van iedere 100 tot 150 km laden. Dat is wel een héél laag gemiddelde. Er zullen er wel zijn met kleinere batterijen, maar 350 km lijkt me geen overdreven gemiddelde rijbereik.
                        2000 auto's die een oppervlakte nodig hebben van (5x2) 10m² is 20.000m² en ik ken de voetbalvelden in FR niet maar hier zijn ze 5000m². Met 4 voetbalvelden houdt het dus op. Gelukkig moeten we ook geen vol uur laden en is 1/2 uur ruim voldoende. Dus kom je met 2 voetbalvelden om de 350km wel toe. Maar we hebben geluk, om de 50 km is er wel een laadstation te vinden. Maakt 2/7 of ruwweg 1/3 van een voetbalveld is wel genoeg. Niet vandaag maar tegen 2035 als het even kan. Nog niet gemerkt dat er overal laadstations bijkomen?

                        Hombre

                        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                          Gelukkig moeten we ook geen vol uur laden en is 1/2 uur ruim voldoende. Dus kom je met 2 voetbalvelden om de 350km wel toe.
                          Hopelijk voor U komt daar dan geen display te staan waar op komt “er zijn nog twee wachtenden voor u”
                          dan zou het wel eens wat langer kunnen duren.
                          Klopt uiteraard dat er overal laadstations bij komen, maar vraag is enkel of ze het voor elkaar krijgen
                          om al de zwaar vermogen DC laders op “vol vermogen” zullen kunnen blijven voeden.
                          Wat zeker niet ondenkbaar is.



                          Laadpalenexploitant Park&Charge gaat 191 bestaande laadpalen in de provincie Utrecht en Gelderland vernieuwen. Het bedrijf kocht eerder de oude oplaadpunten. Na de vernieuwing laden elektrische auto’s soms minder snel op dan nu. In deze gemeentes gaat er wat veranderen.

                          Hoewel dit negatief klinkt, is het kunnen aanpassen van de laadsnelheden van laadpalen essentieel. Een klein deel van de auto’s in Nederland is elektrisch, maar nu al dreigen er problemen met het elektriciteitsnet. Die kunnen deels voorkomen worden door netbewustte laden. Netbewuste laadpalen voor jouw elektrische auto


                          Netbewust laden betekent dat laadpalen minder stroom kunnen leveren als het elektriciteitsnet overbelast is. Het is dus positief voor iedereen in jouw gemeente, maar het kan zijn dat je elektrische auto minder snel laadt dan nu. Het is niet mogelijk dat het opladen volledig stopt. Een minimale laadsnelheid kan het bedrijf op dit moment niet noemen.

                          Deze gemeentes zijn het eerst


                          Het is daarom handig om te weten waar de laadpalen staan. Park&Charge laat weten dat de laadpalen staan in de gemeenten Apeldoorn, Barneveld, Ede, Nijkerk, Nijmegen, Overbetuwe, Rheden, Scherpenzeel, Veenendaal, Wageningen en Zevenaar. In de toekomst kan het dus zijn dat je elektrische auto hier minder snel laadt dan nu. Het is nog onduidelijk of en hoe de netbewuste palen herkenbaar zijn. (Afbeelding: Park&Charge)
                          Of de netbewuste laadpalen in de gemeentes te herkennen zijn, is nog onduidelijk. Park&Charge laat aan Autovisie weten dat er momenteel nog geen plan is voor het herkenbaar maken van de palen, maar dat hier wel naar gekeken wordt. Ook naar de tarieven wordt op een later moment gekeken. En dat is belangrijk. Als jouw elektrische auto trager oplaadt, ben je door het optreden van meer laadverliezen iets meer kwijt voor een volle accu.
                          Last edited by Geerten; 13 mei 2024, 22:08.

                          Comment


                          • omdat jullie het over te veel EV's hebben

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

                              Hopelijk voor U komt daar dan geen display te staan waar op komt “er zijn nog twee wachtenden voor u”
                              dan zou het wel eens wat langer kunnen duren.
                              .................................................. ................
                              Het is dan te verwachten dat er naast verkeersagressie ook nog laadpaal agressie gaat komen.

                              " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

                                Hopelijk voor U komt daar dan geen display te staan waar op komt “er zijn nog twee wachtenden voor u”
                                dan zou het wel eens wat langer kunnen duren.
                                Klopt uiteraard dat er overal laadstations bij komen, maar vraag is enkel of ze het voor elkaar krijgen
                                om al de zwaar vermogen DC laders op “vol vermogen” zullen kunnen blijven voeden.
                                Wat zeker niet ondenkbaar is.



                                Ja, daar in NL hebben ze erg plaatselijk problemen met de distributie van stroom. Er is meer dan voldoende stroom, alleen zijn de netwerken al jaren onvoldoende uitgebreid en vernieuwd. Er zijn bedrijven die zelfs niet meer toekomen aan uitbreidingen omdat nieuwe machines teveel stroom vergen. Bedrijven krijgen ook stevige boetes als ze meer stroom afnemen dan aangevraagd. Deze week nog ergens een nieuwsbericht gelezen over de verlaging van de stroomprijs aan laadpunten op rustige momenten, dat heeft een verschuiving (vermindering) van de piekstroommomenten teweeg gebracht van 15 tot 17%. Dat is dus ook een manier om het op te lossen.
                                Hombre

                                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                                Comment

                                Working...
                                X