Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tis de moment! Intekenen op vast contract voor energie.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Tis de moment! Intekenen op vast contract voor energie.

    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    Ik zal dan ook geen benzine of diesel meer moeten kopen, dus mag je dat er eigenlijk niet bijrekenen.
    Wat voor verkeerde redenering is dat nu weer?
    Zelfs tot op heden kost een elektrische wagen een heel pak meer per km dan een diesel en dan heb ik niet eens het capaciteitstarief in aanmerking kunnen nemen.

    Erger nog, ik zal het helemaal niet uit mijn eigen zonnepanelen kunnen halen zoals u, ik zal moeten aanschuiven aan de exact 2 laadpalen hier in de buurt en de volle prijs betalen.
    De volgende verkeerde redenering … de meeste werkende mensen kunnen hun auto pas laden wanneer ze thuis komen van het werk, voor 90% dus wanneer de zon weg is.
    Het wordt dus nog een grotere ramp met de digitale teller.
    Zelfs met weer bijkomende investering kan er zelfs in de zomer weinig van die wagen geladen worden door opbrengst van de panelen.
    Het is ook niet met een thuisbatterij dat men plots voldoende zal hebben om daar bijvoorbeeld 50 kWh bij te laden.

    Best mogelijk dat u de kWh voor uw auto vergoed krijgt en er nog winst op maakt.
    Beseft u hoeveel onzin u steeds uit uw duim zuigt?
    Kans op, vermoedelijk dit, waarschijnlijk dat, bevoorrechte positie, ……

    Realiseert u zich wel in welke bevoorrechte positie u bent ?
    Welke bevoorrechte positie zou ik dan hebben, leg me dat eens uit … liefst met effectieve feiten en niet met iets dat ge weer rap uit uwen duim gaat zuigen.
    Ik werk voor mijn geld zoals velen, ik betaal al mijn facturen zelf en mijn investeringen heb ik zelf betaald, uiteraard ook met mijn vrouw haar loon.

    Door te blijven klagen over een - door u vooropgestelde en oncontroleerbare - verwachte verhoging van uw elektriciteitsrekening van € 1860 per jaar of 155 per maand stelt u zich aan als een verwend kind dat een voordeel wordt ontzegt. Bovendien bent u dan nog jaloers op wie dit nooit gehad heeft en daar al lang heeft mee leren leven. Of doet er neerbuigend over zoals het u uitkomt.
    Uw grote onzin begint fameus de spuigaten uit te hangen.
    Uw redenering en vaststelling is volledig fout zoals altijd en extreem egoïstisch!

    Wij hebben 12.000€ geïnvesteerd om geen stroom te moeten aankopen, en de facturen zo laag mogelijk te houden, daar zie ik niets bij als zijnde verwend nest want alles zelf verdiend en betaald.
    Als de rekening plots bijna 2000€ per jaar duurder wordt door onnozele aanpassingen dan is dat nog steeds een groot verschil.
    Stel dat u na uw investeringen plots uw factuur met 2000€ zou zien toenemen, zou u wel tevreden zijn?
    En als je het toch over een verwend nest hebt … subsidies ontvangen waar je nooit iets voor moest doen en welke wij niet hebben (geen cent) op een veel grotere investering … wie zou er dan het meest verwend zijn? [emoji848]

    En ge moogt ook stilaan stoppen om mensen te beledigen want dat is het enige dat jij doet, ze als debiel, ongeschoolden en nu als verwend nest en jaloers te aanzien.
    Gij mankeert echt iets hoor!

    Het spijt mij om het zo te stellen, maar het bent u die de uitzondering bent, niet ik en zovele anderen die het nemen zoals het is en zich aanpassen.
    Nogmaals zoals al tiental keren vermeld, als men het over energieprijzen heeft, dan heb ik het niet over mezelf maar de impact op de maatschappij.
    Bij u zie ik enkel maar ikke doe beter.
    Last edited by VerSeg; 15 april 2023, 00:17.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #32
      Re: Tis de moment! Intekenen op vast contract voor energie.

      Hoe we het ook draaien of keren, we werden en worden voortdurend in tzak gezet wat energie betreft.

      Nu lees ik dat "de Nederlandse netbeheerders adviseren de regering om in het kalenderjaar 2040 bij erg zonnig weer en een lage energievraag 45 procent van de stroom die zonnepanelen leveren af te toppen. Dat betekent dat huishoudens nog maar 55 procent van de maximale piekproductie van hun zonnepanelen op het stroomnet kunnen zetten."

      Dat is misschien nog ver af, maar wat de Nederlandse netbeheerders adviseren wordt waarschijnlijk goed (op)gevolgd door onze netbeheerders...
      Wordt vervolgd, maar misschien niet meer voor mij.

      Hoogstwaarschijnlijk zullen ze, na het aanrekenen van prosumententarief, het afschaffen van de terugdraaiende teller, het heffen van een belasting op een batterij, straks beginnen met het afromen of zelfs afschaffen van de vergoeding voor injectie van stroom, en misschien (nadat iedereen een digitale teller heeft), dan nog belastingen heffen voor gewoon het bezit van zonnepanelen.

      Enfin, wij moeten ons alles laten welgevallen zeker, zoals met zoveel zaken.

      Comment


      • #33
        Re: Tis de moment! Intekenen op vast contract voor energie.

        Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
        Hoogstwaarschijnlijk zullen ze, na het aanrekenen van prosumententarief, het afschaffen van de terugdraaiende teller, het heffen van een belasting op een batterij, straks beginnen met het afromen of zelfs afschaffen van de vergoeding voor injectie van stroom, en misschien (nadat iedereen een digitale teller heeft), dan nog belastingen heffen voor gewoon het bezit van zonnepanelen.
        En een vergoeding te betalen op een slechte cos-phi (en die is met alle elektronica in huis gegarandeerd slecht) is vrijwel zeker in aantocht. Die goudmijn zal de VREG wel niet laten liggen, alhoewel dat al eeuwen verrekend zit in de huidige stroomprijs.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #34
          Re: Tis de moment! Intekenen op vast contract voor energie.

          Als ze geld vragen voor piekbelastingen, dan zouden ze eerder premies moeten blijven geven voor de batterijen, want die zorgen ervoor dat het net veel minder zwaar wordt belast, het piekvermogen voor deze maand zal hier heel laag zijn.
          Maar ze zullen natuurlijk wel iets verzinnen om toch gelijk te krijgen waardoor ze weer toestemming krijgen van de politiekers om geld af te troggelen van iedereen die een accu heeft laten plaatsen...

          Zeker in de zomermaanden verdienen ze te weinig aan klanten met zonnepanelen + een accusysteem (tot nu toe heb ik deze maand 7 KWh gekocht, en 72 KWH op het net gezet), dan moeten ze zeker iets nieuw bedenken om aan geld te geraken, dat is altijd al zo geweest.
          Dat komt er ook nog aan voor elektrische auto's, want die worden voor een deel geladen met zonnepanelen waar ze niets aan verdienen (dat gaat dan over de Belgische staat die geen accijnzen krijgt op energie die je zelf hebt opgewekt, met brandstoffen betaal je die accijns en BTW aan de pomp).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment

          Working...
          X