Geen mens betaald graag teveel.
Het is ons allen bekend dat de voorbije maanden een nieuw contract afsluiten erg duur uitkwam.
Soms kon je niet anders.
Zoals in mijn geval de aankoop van een huis. Je kan niet zonder energie. En de marktprijzen waren toen extreem hoog.
Twas niet van willen maar van moeten en aan zeer slechte voorwaarden.
Maanden heb ik er zeer zuur tegenaan gekeken naar die van de pot gerukte prijzen.
Maar al enige tijd spreken ze van dalende energiekosten op tv.
Toch kon ik lange tijd geen contract vinden dat echt het verschil zou gaan maken. Tenzij ik voor een variabel contract ging.
NU, vandaag, heb ik via de test van de VREG een vast contract kunnen vinden bij Luminus voor 2 jaar aan prijzen die ongeveer het dubbel zijn van voor de crisis.
Voor mij persoonlijk scheelt dat meer dan de helft met mijn huidig (vorig) contract.
Mijn vorig contact was bij benadering 5x duurder dan voor de crisis.
Ik ga nu het dubbel betalen van voor de crisis maar daar kan ik nog ergens mee leven.
Ik probeer de formaliteiten online in orde te krijgen maar omdat ik al klant ben wou het systeem niet verder naar het toewijzen van nieuwe voorwaarden.
Heb ik Luminus gebeld en hun beleefd voor een ultimatum gesteld.
Nieuwe voorwaarden of ik ga op een ander en je moet nooit meer terug komen.
Het kwam er op neer dat ik de voorwaarden van de VREG wilde als bestaande klant.
Niet enkel de lagere tarieven maar in het bijzonder ook de lage vaste kosten.
Toen was het even stil aan de telefoon.
Na een 5 tal minuten kreeg ik bevestiging dat ze de nieuwe voorwaarden ook aanvaarde voor bestaande klanten.
En zo heb ik nu dus een nieuw contract als bestaande klant bij Luminus.
Met (op heden) behoorlijk goede voorwaarden.
En dat voor de duurtijd van 2 jaar.
Dat moet me toch wat meer nachtrust geven.
Met het verschil kan ik iets leuk doen. Ze groeien niet op mijn rug weet je.
Ik wou dat even delen met jullie.
Misschien heeft iemand anders er ook iets aan dit te weten.
Het is ons allen bekend dat de voorbije maanden een nieuw contract afsluiten erg duur uitkwam.
Soms kon je niet anders.
Zoals in mijn geval de aankoop van een huis. Je kan niet zonder energie. En de marktprijzen waren toen extreem hoog.
Twas niet van willen maar van moeten en aan zeer slechte voorwaarden.
Maanden heb ik er zeer zuur tegenaan gekeken naar die van de pot gerukte prijzen.
Maar al enige tijd spreken ze van dalende energiekosten op tv.
Toch kon ik lange tijd geen contract vinden dat echt het verschil zou gaan maken. Tenzij ik voor een variabel contract ging.
NU, vandaag, heb ik via de test van de VREG een vast contract kunnen vinden bij Luminus voor 2 jaar aan prijzen die ongeveer het dubbel zijn van voor de crisis.
Voor mij persoonlijk scheelt dat meer dan de helft met mijn huidig (vorig) contract.
Mijn vorig contact was bij benadering 5x duurder dan voor de crisis.
Ik ga nu het dubbel betalen van voor de crisis maar daar kan ik nog ergens mee leven.
Ik probeer de formaliteiten online in orde te krijgen maar omdat ik al klant ben wou het systeem niet verder naar het toewijzen van nieuwe voorwaarden.
Heb ik Luminus gebeld en hun beleefd voor een ultimatum gesteld.
Nieuwe voorwaarden of ik ga op een ander en je moet nooit meer terug komen.
Het kwam er op neer dat ik de voorwaarden van de VREG wilde als bestaande klant.
Niet enkel de lagere tarieven maar in het bijzonder ook de lage vaste kosten.
Toen was het even stil aan de telefoon.
Na een 5 tal minuten kreeg ik bevestiging dat ze de nieuwe voorwaarden ook aanvaarde voor bestaande klanten.
En zo heb ik nu dus een nieuw contract als bestaande klant bij Luminus.
Met (op heden) behoorlijk goede voorwaarden.
En dat voor de duurtijd van 2 jaar.
Dat moet me toch wat meer nachtrust geven.
Met het verschil kan ik iets leuk doen. Ze groeien niet op mijn rug weet je.
Ik wou dat even delen met jullie.
Misschien heeft iemand anders er ook iets aan dit te weten.
Comment