Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hallucinant

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Hallucinant

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Spijtig dat je het weer zo negatief voorstelt.

    Uiteraard heeft iedereen graag alles zo snel mogelijk in orde, maar je bent niet alleen op aarde.
    Geen enkele procedure zal zeggen dat het 48 uur “moet” duren, maar eerder “kan” of “mag” duren.
    Dat zijn echter altijd maar vooropgestelde doelstellingen, er kunnen zich altijd een onverwacht groot aantal incidenten voordoen.

    Als er zich tijdens een WE slechts één incident voordoet, dan zal dat de maandag uiteraard snel behandeld kunnen worden.
    Maar als er zich 100 incidenten voordoen en jij bent nummer 98, dan zal je logischerwijze wat langer moeten wachten.
    Aandoenlijk dat je echt altijd alles wil vergoelijken, terwijl iedereen weet dat vrijwel alle bedrijven diensten die niet puur geld binnenhalen, uitkleden.
    Het heeft uiteindelijk van zondagnamiddag tot gisteren na 17 uur geduurd, dat is 75 uur. Voor een defect waar Telenet zelf de oorzaak van was.
    Ik heb de oude modem in de doos gestopt van de nieuwe en meegenomen omdat ik, indien nodig, van thuis uit alle MAC adressen zou kunnen doorgeven.
    In de mail die mijn broer ontving om desgewenst een modem te laten opsturen naar zijn adres staat er niets over wat er moet gebeuren met de oude modem. Ik zou hem graag eens uit elkaar halen om eens te zien wat er allemaal inzit.
    Maar ik lees ergens dat je die oude modem moet binnengeven in een Telenet center. Maar dat kan blijkbaar niet zomaar, nee, er moet blijkbaar eerst een dossier aangemaakt worden en pas dan mag je die binnenbrengen.
    Helaas is Telenet tegenwoordig telefonisch zo goed als onbereikbaar (krijg je trouwens al maanden als eerste zin na de verwelkoming te horen).

    En herlees #5 eens goed: heb ik daar echt last van ? Nee, ik gebruik die voetweg zelden bij duisternis. Maar Fluvius maakt zich wel redelijk belachelijk hier in de buurt.
    De tegenwoordige acute vorm van "proceduritis" tot in het oneindige is een pest in de maatschappij, even erg als de gruwelijke onderbezetting van vele helpdesks.

    De medewerkers in het Telenetcenter (maar dat zijn mensen en geen procedures): super behulpzaam met kennis van zaken !!
    De technieker die het uiteindelijk ter plaatse oploste: super vriendelijk en parate kennis !! (maar dat was een mens en geen procedure)

    Als het goed is zal ik dat dus ook met plezier melden.
    Last edited by nete; 1 december 2022, 09:08.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #17
      Hallucinant

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Het heeft uiteindelijk van zondagnamiddag tot gisteren na 17 uur geduurd, dat is 75 uur.
      Dat is net het probleem, eisen dat iedereen dag en nacht in de bres springt.
      Respect voor anderen hun nachtrust, WE, feestdagen, dat ontbreekt steeds in dergelijke situaties.
      Als ik op een zaterdag ergens iets aanvraag en er staat dat ze binnen de twee dagen antwoorden, dan ga ik er standaard van uit dat dit maandag of dinsdag (2 werkdagen) zal zijn.
      Misschien heb ik wat meer geduld? [emoji848]


      En herlees #5 eens goed: heb ik daar echt last van ? Nee, ik gebruik die voetweg zelden bij duisternis. Maar Fluvius maakt zich wel hopeloos belachelijk hier in de buurt.
      Je zou beginnen vermoeden dat ze daar bij Fluvius rapporten moeten opmaken aan de hand van lijstjes met het aantal geplande werken. Dus, zoveel mogelijk streepjes zetten voor zoveel mogelijk geplande werken.
      Misschien is de volgende stap dat er binnen een maand of zo een ploeg speciaal komt om een kabel in de palen klaar te steken van de aansluitmodule onderaan tot bovenaan waar ooit in de verre toekomst de lamp komt.
      Weken of maanden later zal dan een ploeg kunnen komen om de lamp te plaatsen, en misschien, o wonder, kan dan weer veel later een ploeg komen om die kabels onderaan en (misschien) bovenaan te verbinden (als de module onderaan intussen wegens waterschade niet al moet vervangen worden, want dat staat waarschijnlijk niet in de "procedure"). Waarschijnlijk moet er dan weken of maanden later (de heilige planning weet je) een paar techniekers komen die de kabel in de cabine verbinden en misschien ook de zekeringen op die circuit inpluggen, tenzij dat laatste volgens de "procedure" ook appart moet "gepland" worden.
      Veel misschien en waarschijnlijk in uw reactie.
      Deze reactie zegt veel, u weet niet de reden waarom dit zo gebeurt maar u heeft er wel kritiek op.
      In deze tijden is het best mogelijk dat er stukken ontbreken of mensen uitgevallen zijn en dat ze die palen al plaatsen om al te doen wat ze kunnen en een achterstand te beperken.
      De echte reden ken ik ook niet, maar het is gewoon een positievere of realistischere kijk op een situatie.

      Voorbeeld met iets gelijkaardigs dat ik wou toevoegen, bij de buren zijn ze zonnepanelen komen plaatsen maar eerst geen omvormer wegens niet beschikbaar.
      Dat bedrijf plaatst dus overal de panelen en gaat daarna, wanneer beschikbaar, de omvormers plaatsen.
      Waarom zou dit bij Fluvius niet kunnen?

      Ik besef heel goed dat er werkflows nodig zijn, maar de tegenwoordige lachwekkende acute proceduritis heeft hoogstnodig een vaccin nodig want het wordt stilaan een kanker in de maatschappij.
      Dat niet alles perfect loopt is een feit, maar niet alles is steeds zoals u het hier voorstelt.
      Men moet steeds de achtergrond kennen alvorens men met de vinger wijst en procedures zijn niet altijd de oorzaak van vertragingen.
      Langs de andere kant zijn voor veel zaken procedures ook verplicht en heeft men ook vaak te maken met wettelijke voorschriften, opgelegde controles door externe partijen, keuringen, … er komt veel meer bij kijken dan wat velen denken.
      Zoals in het Fluvius voorbeeld zien de mensen maar één ding en dat is dat die palen niet afgewerkt zijn … waarom weet men eigenlijk niet. [emoji57]

      Ik breek u hiermee niet af, ik probeer gewoon toe te lichten dat er veel meer meespeelt dan een planning of dergelijke.
      Trouwens met de energiecrisis doven ze nu toch de lichten. [emoji23][emoji23][emoji23]

      Geniet van je dag want geen enkele planning weet of we er morgen nog zijn. [emoji57]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #18
        Re: Hallucinant

        Lijkt mij de normale werking van zo'n bedrijf als Fluvius. Onlangs was Farys hier zo bezig voor een lek. Dezelfde dag grote toeloop en lek gedicht, putje toegegooid en borden er rond. Enkele weken later zijn ze terug gekomen om alles terug open te gooien en (denk ik) definitief te maken. Putje dicht en borden er rond. Nu wachten tot de volgende ploeg komt om het fietspad definitief te herstellen.

        Dat is overal zo tegenwoordig. In de werkplaats zijn er voor bepaalde onderhouden "paketten" samengesteld. Op zich een goede zaak, alles wat je nodig hebt is bij de hand als je er aan begint. Alleen is die procedure zo onflexibel dat als om de een of andere reden een onderdeel reeds vervangen is vorige week, dan vervangen we dat onderdeel nu opnieuw. Zelfs al kost dat een hoop geld en tijd. Want er is geen procedure om een onderdeel uit zo'n pakket als apart wisselstuk terug in stock te leggen.

        Eerlijk gezegd is dat een gevolg van de digitalisering van al die zaken. Die systemen zijn zo opgezet om de ideale gang van zaken te doen. Al wat past in het voorgeprogrammeerde model gaat vlot(ter). Maar alles wat niet 100% zo is is daarna onmogelijk.

        Comment


        • #19
          Re: Hallucinant

          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
          Alleen is die procedure zo onflexibel dat als om de een of andere reden een onderdeel reeds vervangen is vorige week, dan vervangen we dat onderdeel nu opnieuw. Zelfs al kost dat een hoop geld en tijd. Want er is geen procedure om een onderdeel uit zo'n pakket als apart wisselstuk terug in stock te leggen.

          Eerlijk gezegd is dat een gevolg van de digitalisering van al die zaken. Die systemen zijn zo opgezet om de ideale gang van zaken te doen. Al wat past in het voorgeprogrammeerde model gaat vlot(ter). Maar alles wat niet 100% zo is is daarna onmogelijk.
          En juist door het totaal gebrek aan ook maar 0,001% flexibiliteit zorgt dan voor meer en meer echte KAFKA.
          Je zou verwachten dat de mensen die de palen kwamen zetten zonder de lampen dan toch minstens het gat bovenaan zouden mogen afdekken voor de regen, maar driewerf helaas, DAT zal nu juist niet in DE procedure gestaan hebben en dus formeel verboden.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #20
            Re: Hallucinant

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            En juist door het totaal gebrek aan ook maar 0,001% flexibiliteit zorgt dan voor meer en meer echte KAFKA.
            Je zou verwachten dat de mensen die de palen kwamen zetten zonder de lampen dan toch minstens het gat bovenaan zouden mogen afdekken voor de regen, maar driewerf helaas, DAT zal nu juist niet in DE procedure gestaan hebben en dus formeel verboden.
            Men mag er toch van uitgaan dat ze weten waarmee ze bezig zijn, of niet? [emoji848]
            Weet jij trouwens of er al iets in de paal zit dat niet nat mag worden of dat het kwaad kan?
            Palen leveren ze normaal ook leeg, zo liggen ze ook vaak vooraf aan een werf.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment

            Working...
            X