Wat is er gaande met de service van onze telecom bedrijven ?
1) Mijn broer (83) is wat allergisch voor techniek en hij woont 75 km van bij ons vandaan. Hij krijgt vorig week een bericht dat zijn Telenet modem aan vervanging toe is en dat zo'n vervanging POEPSIMPEL is.
Vermits we zondag bij hem op bezoek gingen ga ik eens poolshoogte nemen in een Telenet center in de buurt. Geen probleem zegt de medewerker daar, ik kan u een modem meegeven, hem van hieruit starten met initialiseren, en morgen dient u gewoon de modem bij uw broer te vervangen. Ik verwittig mijn broer dat hij vanaf zaterdagnamiddag geen internet en vaste telefoon zal hebben tot zondag, voor hem geen probleem.
Zondag modem vervangen en de nieuwe aangesloten: niks werkt. Telenet gebeld en ja, het blijkt dat de "poepsimpele procedure" ergens onderweg gestopt is. Maar de helpdesk kan zoiets niet zelf verder behandelen, dat moet de technische dienst doen, er wordt een opdracht aangemaakt, en binnen de 48 UUR komt het in orde (wablieft, tot 48 UUR om een initialisatie te hernemen, waar gaan we naartoe ???) . Maar ja, dat zal allemaal wel beschreven staan in ellenlange procedures, uitgewerkt door heel slimme koppen ergens in een ivoren toren. Vermits er gisteren niks gebeurde heb ik het gedaan gekregen dat men in het Telenet center hier in het Gentse een afspraak gepland heeft bij hem thuis deze namiddag, om die "poepsimpele" omwisseling in orde te krijgen.
Vanmorgen rond 8 uur een SMS dat zijn modem "geprovisioneerd & geactiveerd" is. Zeer begrijpelijk taal voor een leek hoor... Mijn broer heeft nu wel internet maar nog altijd geen werkende vaste telefoon. Dus mag uiteindelijk de technieker toch langsgaan deze namiddag. Normaal los je zoiets op via een telefoontje naar de helpdesk, maar wegens "de drukte en blablabla" geraak je tegenwoordig vrijwel niet meer binnen.
Wel een dikke pluim voor het Telenet Center in Sint-Amandsberg !! De service van Telenet zelf, voordien een schoolvoorbeeld hoe het moet, krijgt wel een serieuze knauw.
2) Ik krijg op mijn smartphone, SIMkaart Mobile Vikings, dikwijls meldingen dat men mij totaal niet verstaat als ik bel. Eventjes die SIM omgewisseld voor een Orange SIM waar nog wat beltegoed op stond, iedereen hoort me perfect.
Ik meld dat aan MV en schrijf erbij dat het mijn nummer 0486-****** betreft. En dat mijn toestel een Moto G5G is. Dat laatste had ik dus beter niet gedaan, want ik krijg een ganse uitleg dat het 5G net nog niet overal werkt
Terug gemaild en ja, ik krijg bericht dat er een opdracht is doorgegeven om een vervang SIMkaart te versturen voor het nummer 0498-******, terwijl ik tot tweemaal toe het 486 nummer vermeld heb.
Uiteindelijk is er intussen een kaartje onderweg voor het juiste nummer.
Zou dit allemaal te maken hebben met een overvloed aan personeel in service centers die dan waarschijnlijk met hun vingers zitten draaien en daardoor niet allert meer zijn ?
1) Mijn broer (83) is wat allergisch voor techniek en hij woont 75 km van bij ons vandaan. Hij krijgt vorig week een bericht dat zijn Telenet modem aan vervanging toe is en dat zo'n vervanging POEPSIMPEL is.
Vermits we zondag bij hem op bezoek gingen ga ik eens poolshoogte nemen in een Telenet center in de buurt. Geen probleem zegt de medewerker daar, ik kan u een modem meegeven, hem van hieruit starten met initialiseren, en morgen dient u gewoon de modem bij uw broer te vervangen. Ik verwittig mijn broer dat hij vanaf zaterdagnamiddag geen internet en vaste telefoon zal hebben tot zondag, voor hem geen probleem.
Zondag modem vervangen en de nieuwe aangesloten: niks werkt. Telenet gebeld en ja, het blijkt dat de "poepsimpele procedure" ergens onderweg gestopt is. Maar de helpdesk kan zoiets niet zelf verder behandelen, dat moet de technische dienst doen, er wordt een opdracht aangemaakt, en binnen de 48 UUR komt het in orde (wablieft, tot 48 UUR om een initialisatie te hernemen, waar gaan we naartoe ???) . Maar ja, dat zal allemaal wel beschreven staan in ellenlange procedures, uitgewerkt door heel slimme koppen ergens in een ivoren toren. Vermits er gisteren niks gebeurde heb ik het gedaan gekregen dat men in het Telenet center hier in het Gentse een afspraak gepland heeft bij hem thuis deze namiddag, om die "poepsimpele" omwisseling in orde te krijgen.
Vanmorgen rond 8 uur een SMS dat zijn modem "geprovisioneerd & geactiveerd" is. Zeer begrijpelijk taal voor een leek hoor... Mijn broer heeft nu wel internet maar nog altijd geen werkende vaste telefoon. Dus mag uiteindelijk de technieker toch langsgaan deze namiddag. Normaal los je zoiets op via een telefoontje naar de helpdesk, maar wegens "de drukte en blablabla" geraak je tegenwoordig vrijwel niet meer binnen.
Wel een dikke pluim voor het Telenet Center in Sint-Amandsberg !! De service van Telenet zelf, voordien een schoolvoorbeeld hoe het moet, krijgt wel een serieuze knauw.
2) Ik krijg op mijn smartphone, SIMkaart Mobile Vikings, dikwijls meldingen dat men mij totaal niet verstaat als ik bel. Eventjes die SIM omgewisseld voor een Orange SIM waar nog wat beltegoed op stond, iedereen hoort me perfect.
Ik meld dat aan MV en schrijf erbij dat het mijn nummer 0486-****** betreft. En dat mijn toestel een Moto G5G is. Dat laatste had ik dus beter niet gedaan, want ik krijg een ganse uitleg dat het 5G net nog niet overal werkt
Terug gemaild en ja, ik krijg bericht dat er een opdracht is doorgegeven om een vervang SIMkaart te versturen voor het nummer 0498-******, terwijl ik tot tweemaal toe het 486 nummer vermeld heb.
Uiteindelijk is er intussen een kaartje onderweg voor het juiste nummer.
Zou dit allemaal te maken hebben met een overvloed aan personeel in service centers die dan waarschijnlijk met hun vingers zitten draaien en daardoor niet allert meer zijn ?
Comment