Hey juppekes.
Ik zit hier weer in de knoei.
Ik wil eens op een gemakkelijke manier een back up maken van mijn foto's.
Het is wel zo dat het een back up is tussen twee externe harde schijven.
Ik werk dus op schijf F en ik wil toch om de paar dagen een back up doen naar schijf E.
Ik heb nu al van alles gelezen en geprobeerd na te doen maar het lukt me niet.
Het is wel zo dat ik zelf wil beslissen wanneer, want die schijven zijn niet altijd verbonden met mijn laptop.
Nu smijt ik telkens die map weg op de E schijf en kopieer ik die dan van schijf F naar schijf E.
Maar dat is bijna 400G en dat duurt telkens uren tegen dat dit gedaan is.
Het zou veel simpeler zijn moest het enkel de wijzigingen of de nieuwe foto's zijn die moeten geback upt worden.
Ik kan ook die map niet kleiner maken want elke dag verandert er wel iets in een van die mappen, (ben bezig met bijna 20 jaar fotografie een beetje te sorteren).
En er komen natuurlijk ook nog elke dag nieuwe foto's bij.
Iemand die mij een beetje op weg kan helpen aub.
Alvast bedankt.
Ik zit hier weer in de knoei.
Ik wil eens op een gemakkelijke manier een back up maken van mijn foto's.
Het is wel zo dat het een back up is tussen twee externe harde schijven.
Ik werk dus op schijf F en ik wil toch om de paar dagen een back up doen naar schijf E.
Ik heb nu al van alles gelezen en geprobeerd na te doen maar het lukt me niet.
Het is wel zo dat ik zelf wil beslissen wanneer, want die schijven zijn niet altijd verbonden met mijn laptop.
Nu smijt ik telkens die map weg op de E schijf en kopieer ik die dan van schijf F naar schijf E.
Maar dat is bijna 400G en dat duurt telkens uren tegen dat dit gedaan is.
Het zou veel simpeler zijn moest het enkel de wijzigingen of de nieuwe foto's zijn die moeten geback upt worden.
Ik kan ook die map niet kleiner maken want elke dag verandert er wel iets in een van die mappen, (ben bezig met bijna 20 jaar fotografie een beetje te sorteren).
En er komen natuurlijk ook nog elke dag nieuwe foto's bij.
Iemand die mij een beetje op weg kan helpen aub.
Alvast bedankt.
Comment