Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auto verandering merk wegens teleurstellende beschikbaareid onderdelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Auto verandering merk wegens teleurstellende beschikbaareid onderdelen

    Je zegt daar ook zoiets.
    Ik kreeg eens een stek voor de koplampen op de keuring.
    Zoals met veel koplampen worden die wat gelig in de plastiek na enige jaren.
    Ik zag er niet veel verkeerd aan.
    Heb ik met polish de lampen weer mooi zuiver gemaakt.
    Zag er uit als nieuw.
    Maar daar waren ze het nie mee eens op de keuring. Opnieuw afgekeurd.

    Dan maar naar de garage e.
    Hebben ze zowat heel de voorkant van de auto moeten afbreken om die lampmodule te vervangen.

    Naargja, nieuwe tijden, nieuwe gewoontes dan maar zeker?

    Waar is de tijd dat ik met mijn vader de auto aan het repareren was.
    Een peugeot 404 (model met kerktorens).
    Roestgaten opvullen met krantenpapier en kiekendraad er over Daar een goei smak polyester op en dan zelf spuiten.
    Hahahaha. Het zag er niet uit. Maar toen kon dat wel.

    Comment


    • #32
      Re: Auto verandering merk wegens teleurstellende beschikbaareid onderdelen

      [QUOTE=buurmanBert;4899802
      Naargja, nieuwe tijden, nieuwe gewoontes dan maar zeker?

      Waar is de tijd dat ik met mijn vader de auto aan het repareren was.
      Een peugeot 404 (model met kerktorens).
      Roestgaten opvullen met krantenpapier en kiekendraad er over Daar een goei smak polyester op en dan zelf spuiten.
      Hahahaha. Het zag er niet uit. Maar toen kon dat wel.[/QUOTE]

      Vroeger 50 frank tussen de papieren deed ook wonderen.
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

      Comment


      • #33
        Re: Auto verandering merk wegens teleurstellende beschikbaareid onderdelen

        Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
        Vroeger 50 frank tussen de papieren deed ook wonderen.
        Nu ook hoor, ze controleren wat extra tot ze iets vinden om een rode kaart te kunnen geven. [emoji23]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #34
          Re: Auto verandering merk wegens teleurstellende beschikbaareid onderdelen

          En als dat niet werkt, passen ze gewoon de wetgeving aan. Standlichtje dat niet werkt? Meteen rode kaart, niks groene kaart met waarschuwing meer.
          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • #35
            Re: Auto verandering merk wegens teleurstellende beschikbaareid onderdelen

            Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
            Helaas is dit voor alles zo geworden. Kapot ? Wegsmijten maar. En dan maar klagen over de afvalberg.
            Ik heb er zelf ook een gruwelijke hekel aan. Repareren kunnen ze niet meer of willen ze niet meer, ik gok op beiden (ik heb hallucinante voorbeelden beleefd).
            Zelfde met die LED achterlichten. Vroeger een lampje defect? Voor 50 cent en 10 minuten werk was je weer vertrokken. Nu? De hele module wegsmijten en vervangen (ingegoten, niet herstelbaar): 250 euro. VEEL ecologischer....

            Trouwens, een koplamp van een auto vervangen is tegenwoordig al een hele klus. Dat gaat van de hele voorkant eraf halen tot wielen eraf halen of de halve motorblok eruit.

            Comment


            • #36
              Re: Auto verandering merk wegens teleurstellende beschikbaareid onderdelen

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
              Zelfde met die LED achterlichten. Vroeger een lampje defect? Voor 50 cent en 10 minuten werk was je weer vertrokken. Nu? De hele module wegsmijten en vervangen (ingegoten, niet herstelbaar): 250 euro. VEEL ecologischer....

              Trouwens, een koplamp van een auto vervangen is tegenwoordig al een hele klus. Dat gaat van de hele voorkant eraf halen tot wielen eraf halen of de halve motorblok eruit.
              Zeker weten. Vroeger zat je met een duitser of een japanner nog goed, fransen en italianen waren steevast een ramp op het gebied van logica.
              Gloeikaarsje vervangen bij een OM617 (Mercedes) ? 5 Minuutjes werk (ik heb er trouwens maar ééntje moeten vervangen na 450 000 km), trek er nu maar een dag (en een doos valiums) voor uit.
              Ik heb voor vrienden ooit de startmotor van een Renault Espace (model 1) vervangen, manmanman, wat een gepruts om dat er uit te krijgen. Bij de afbraak een andere gaan halen (de motor lag los), heel simpel gedoe.
              De ene ingenieur weet tegenwoordig duidelijk niet meer wat de andere doet.
              Kan er daar iets worden aan gedaan ? Ir. en goede vriend Patrick De Vos was een aantal jaar verantwoordelijk voor de soldeertechnieken bij Philips, hoeveel duizend keren hij me heeft gezegd dat ze geen printsoldeerpunten mochten gebruiken als fysieke bevestiging weet ik niet meer, niks aan te doen. Ontwerpers hebben geen oren.

              Comment

              Working...
              X