Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verbruik jacuzzi meten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verbruik jacuzzi meten

    Hallo.
    Ik heb vandaag onze intex jacuzzi terug uitgezet.
    Vorig jaar stak ik een energie meter ertussen om het verbruik bij te houden.
    Nu ben ik aan het denken dat zo een jacuzzi redelijk veel stroom afneemt en dat mijn energiemeter van de suprabazar mss eens zou kunnen doorbranden.
    (Met alle gevolgen van dien).
    Er bestaat wss iets dat ik kan monteren in mijn zekeringkast zodat ik het verbruik van mijn jacuzzi kan bijhouden?
    Weet er daar iemand iets meer van?
    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Verbruik jacuzzi meten

    Oorspronkelijk geplaatst door Netebuk Bekijk bericht
    Er bestaat wss iets dat ik kan monteren in mijn zekeringkast zodat ik het verbruik van mijn jacuzzi kan bijhouden?
    Weet er daar iemand iets meer van?
    Alvast bedankt.
    Een gewone simpele mono groene stoom teller kan tot 40 Amp
    aan, nadeel, je kan die niet resetten.

    Comment


    • #3
      Re: Verbruik jacuzzi meten

      Ik heb de indruk dat onze diepvrieskast (Liebherr GN2313 van 2009) frequent "draait". Onlangs de achterzijde eens goed stofvrij gemaakt.
      We hebben 3-fase elektrische installatie. Kan ik verbruik meten met zo'n meter zoals u aangeeft? Ik zie op de afbeelding geen stekker gaten. Plug je dat toestel in het stopcontact en daarna de stekker vd vriezer in dit toetselletje?

      Comment


      • #4
        Re: Verbruik jacuzzi meten

        Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
        Ik heb de indruk dat onze diepvrieskast (Liebherr GN2313 van 2009) frequent "draait". Onlangs de achterzijde eens goed stofvrij gemaakt.
        We hebben 3-fase elektrische installatie. Kan ik verbruik meten met zo'n meter zoals u aangeeft? Ik zie op de afbeelding geen stekker gaten. Plug je dat toestel in het stopcontact en daarna de stekker vd vriezer in dit toetselletje?
        Een dergelijk toestelletje is nauwkeurig genoeg daarvoor.

        https://www.bol.com/be/nl/p/energiem...tm_content=txl

        Comment


        • #5
          Re: Verbruik jacuzzi meten

          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          Een dergelijk toestelletje is nauwkeurig genoeg daarvoor.

          https://www.bol.com/be/nl/p/energiem...tm_content=txl
          Ik heb iets gelijkaardig. Maar dan met zeer veel functies op.
          Kan 20A aan dacht ik.
          Je moet er een en ander aan configureren maar eens klaar is het wel super handig.
          Hij meet bv over lange tijd hoeveel het totaalverbruik is maar ook de gemiddelden per jaar/maand/week/dag/uur... en hij rekent dat uit in geld ook.
          Ik heb het vooral gebruikt om sluipverbruikers in de woning op te sporen. Was ik aardig van verrast.

          Comment


          • #6
            Verbruik jacuzzi meten

            Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
            Ik heb de indruk dat onze diepvrieskast (Liebherr GN2313 van 2009) frequent "draait". Onlangs de achterzijde eens goed stofvrij gemaakt.
            We hebben 3-fase elektrische installatie. Kan ik verbruik meten met zo'n meter zoals u aangeeft? Ik zie op de afbeelding geen stekker gaten. Plug je dat toestel in het stopcontact en daarna de stekker vd vriezer in dit toetselletje?
            Neen, mijn antwoord was op vraag van TS eentje
            dat hij kan inbouwen in zijn zekeringkast.
            Eentje voor in een stopcontact staan reeds in linkjes hier boven.

            Comment

            Working...
            X