Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wegwerp TV

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Wegwerp TV

    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    De leds van zo'n backlight zullen waarschijnlijk nog heel zijn, als die defect raken, dan zal je eerder ergens een lijn zien, of een deel van het beeld dat geen licht meer geeft.
    Als alle leds tegelijk uitgevallen zijn, dan is het vrijwel zeker het voedingsgedeelte voor die leds waar een defect in zit.
    Als 1 led stuk is, dan is de kans zeer klein dat je daar iets van merkt, hoogstens een iets donkerdere kleine regio.

    De meeste TV’s hebben nog steeds edge LED, dus enkel rondom LED’s, sommige zone verlichting en de nog andere full LED.
    Men kan niet zomaar elke TV aanzien als zijnde dezelfde technologie.
    En uiteraard, vaak is het eerder de voeding (sturing van de LED’s).
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: Wegwerp TV

      Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
      De levensverwachting van een dergelijke tv is minstens tien jaar dus moet je een beroep doen op de wettelijke garantie want die gaat uit van de levensverwachting van apparaten en niet van de fabrieksgarantie van twee jaar.
      Dat is zo in Nederland, niet in België.
      En trouwens is de wettelijke garantie van 2 jaar ook geen volledige garantie, zeker het tweede jaar moet de klant kunnen bewijzen dat de fout er van in het begin in zat.
      Gelukkig geven de meeste fabrikanten een fabrieksgarantie dat eveneens minstens twee jaar is, al is dat niet verplicht.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #18
        Re: Wegwerp TV

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Gelukkig geven de meeste fabrikanten een fabrieksgarantie dat eveneens minstens twee jaar is, al is dat niet verplicht.
        Ik heb alvast 3 jaar op onze nieuwe Panasonic oled 65” LZ2000
        (2 jaar fabrieksgarantie en een jaar extra omdat ik die betaalde met
        een AXA kredietkaart met deze optie)

        Comment


        • #19
          Re: Wegwerp TV

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Ik heb alvast 3 jaar op onze nieuwe Panasonic oled 65” LZ2000
          (2 jaar fabrieksgarantie en een jaar extra omdat ik die betaalde met
          een AXA kredietkaart met deze optie)
          Fabrieksgarantie daar is men redelijk zeker van … de rest enkel zolang AXA de voorwaarden niet verandert. [emoji6]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #20
            Re: Wegwerp TV

            Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
            Waar vind je dat ?
            Je kan eventueel een kringloopcentrum bellen en daar vragen of er in de omgeving ergens een repair-café is.
            Daar kan je dan eventueel personen vinden die nog steeds elektronica als hobby hebben en die eventueel kunnen helpen.
            Of even hoehelen op 'elektronica clubs'. In Torhout is er elektronica-zaak waar je eventueel dezelfde vraag kan stellen.
            Tele-home, Burg 24. In mijn studietijd aan het internaat St-Rembert ging ik daar al de onderdelen halen die ik nodig had. Diodekes per stuk, weerstanden per stuk, ... in een magazijn waar je als kat je jongeren niet meer kon vinden, maar vriendelijk, correct, eerlijke prijs en je kreeg er steeds uitleg, tips. de uitbaters wisten alles liggen.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #21
              Re: Wegwerp TV

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Fabrieksgarantie daar is men redelijk zeker van … de rest enkel zolang AXA de voorwaarden niet verandert. [emoji6]
              Daar betaal je ook extra voor hé Freddy, en is niet één jaar maar twee jaar extra garantie.

              Kan het probleem tijdens de telediagnose niet verholpen worden, dan organiseert de verzekeraar binnen de 24 uur na
              ontvangst van de bewijsstukken een afspraak tussen de door de verzekeraar erkende hersteller en de verzekerde.
              De hersteller zal het verzekerde apparaat binnen de 5 werkdagen na de ontvangst van de bewijsstukken herstellen.
              Deze termijnen gelden maar voor zover de verzekerde persoon beschikbaar is voor het ontvangen van een erkende
              hersteller. Kan de erkende hersteller het verzekerde apparaat niet thuis bij de verzekerde persoon herstellen, dan
              organiseert de verzekeraar het transport en staat hij in voor de transportkosten - heen en terug - van het verzekerde
              apparaat.
              Is het verzekerde apparaat vervoerbaar (bijvoorbeeld een microgolfoven), dan brengt de verzekerde het apparaat binnen
              in een Kiala-afhaalpunt, van waaruit de verzekeraar instaat voor de transportkosten – heen en terug –naar de plaats van
              herstelling.
              De verzekeraar staat in voor de kosten van de interventie door de erkende hersteller en de kostprijs van de
              herstellingen.
              Leidt het defect tot een volledige panne van meer dan 7 werkdagen van een wasmachine, koelkast of diepvriezer, dan
              zal de erkende hersteller op verzoek van de verzekerde persoon binnen de 24 uur een leenapparaat met dezelfde
              functies leveren en installeren. Dit vervangapparaat moet niet hetzelfde model of hetzelfde merk zijn of dezelfde
              kenmerken hebben en dat onder voorbehoud van de beschikbaarheid van het materiaal en de aanvaarding van alle
              leenvoorwaarden die de erkende hersteller oplegt.
              De leenduur stemt overeen met de herstelduur van het defecte verzekerde apparaat, kan niet langer zijn dan 30
              opeenvolgende kalenderdagen en wordt in elk geval onmiddellijk beëindigd na de levering van het herstelde verzekerde
              apparaat.
              Wanneer er niet op tijd een leenapparaat geleverd kan worden, verbindt de verzekeraar zich ertoe een schadevergoeding
              van 50 euro incl. btw te storten aan de verzekerde persoon.
              5.3. Vervanging van een onherstelbaar apparaat
              Stelt de erkende hersteller vast dat het verzekerde apparaat onherstelbaar is (en de herstelkosten dus hoger liggen dan
              de vervangingswaarde van het defecte apparaat), dan kan de verzekerde persoon zijn verzekerde apparaat laten
              vervangen door een apparaat met dezelfde technische kenmerken. Het moet dan niet hetzelfde model of hetzelfde merk
              zijn.
              De energie-efficiëntie van het nieuwe apparaat moet volgens het energie-etiket binnen klasse A vallen.
              Het nieuwe apparaat wordt dan voor rekening van de verzekeraar bij de verzekerde persoon thuis geleverd binnen
              maximum vijf dagen na de bevestiging van de onherstelbare toestand.

              Kredietkaart Visa Premiumplus biedt u een reisverzekering, incl. medische bijstand, annulatie en een aankoopverzekering en nog zoveel meer. Voor 4.40 euro/maand
              Last edited by Guest42; 30 maart 2022, 07:49.

              Comment


              • #22
                Re: Wegwerp TV

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Wil je ook beeld, of moet het enkel als sierstuk op een kast dienen? [emoji848]
                Als sierstuk met beeld natuurlijk.
                Waarom vraag je dat eigenlijk?
                Is Medion niet goed soms?
                Ik heb er geen idee van, maar hun monitors waren in elk geval wel goed, heb er zelf eentje gehad.
                En vergeet niet, 3 jaar waarborg.
                Sony A7II + Carl Zeiss Lowia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #23
                  Re: Wegwerp TV

                  Ik vind die Medion wel héél erg goedkoop. Spijtig dat je die toestellen nooit kunt zien spelen.
                  Hij zal wel goed werken, daar twijfel ik niet aan, maar vaak zit er toch een addertje of zelfs een boa constrictor onder het gras.
                  Mijn vader zaliger had ooit es een laptop van Medion. Supergoed apparaat met alles er op en er aan, maar 1) loodzwaar ( was geen probleem, daar hij op een vaste plaats stond ) echter ….2) kijkhoek van het scherm om te huilen…..het minste dat je zelfs je hoofd een beetje bewoog was het niet meer af te lezen…..
                  Ik zeg niet dat die tv zo zal zijn, maar het zou kunnen hé.


                  Anderzijds: bij ALDI mag je de artikelen ook terug brengen, maar veel mensen zien er vaak tegen op, zeker als het grote stukken zijn.

                  Soit, ik heb toch ook zo’n beetje mijn twijfels. Als het te mooi is om waar te zijn….is het ….
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #24
                    Re: Wegwerp TV

                    Hier een Philips van 12 jaar oud. Is (in onze ogen) nog perfect. Toch hadden wij er reeds aan gedacht om die eens te vervangen (alleen wegens de ouderdom van het toestel) ondanks het voor ons nog steeds 'perfecte' beeld.
                    Tot mijn ouders vorig jaar twee nieuwe TV's kochten (grote voor de living, kleinere voor de keuken) en ik de beeldkwaliteit zag. Niks beter dan die van ons, dus doen we nog een tijd verder met ons oudje. Was er wel eentje dat 12 jaar geleden meer dan 2.000 euro heeft gekost, toen zeker niet goedkoop). Als er hier ooit een nieuwe komt, dan is het weer Philips, dat is een feit. Het toestel daarvoor was een Sony.... die het slechts een vijftal jaar volhield.... plots hadden wij op de Sony enkel nog vijftig tinten groen, maar geen andere kleur meer .
                    Last edited by Guest43; 30 maart 2022, 09:00.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Wegwerp TV

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Bijna alle fabrikanten voorzien voor grote toestellen een herstelling aan huis door een van hun partners.
                      Dit verloopt bij de deftige merken redelijk vlot.

                      Daar kan men nooit uitsluitsel over geven, alles kan stuk gaan, zowel Led als OLED.
                      Met geluk gaat die maar 1 dag mee, met pech tot 1 dag na de garantie, met veel geluk vele jaren zonder problemen.
                      Vandaag dit gevonden : https://eu.community.samsung.com/t5/...s/td-p/3177745

                      Comment


                      • #26
                        Re: Wegwerp TV

                        Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
                        Hier een Philips van 12 jaar oud. Is (in onze ogen) nog perfect. Toch hadden wij er reeds aan gedacht om die eens te vervangen (alleen wegens de ouderdom van het toestel) ondanks het voor ons nog steeds 'perfecte' beeld.
                        Tot mijn ouders vorig jaar twee nieuwe TV's kochten (grote voor de living, kleinere voor de keuken) en ik de beeldkwaliteit zag. Niks beter dan die van ons, dus doen we nog een tijd verder met ons oudje. Was er wel eentje dat 12 jaar geleden meer dan 2.000 euro heeft gekost, toen zeker niet goedkoop). Als er hier ooit een nieuwe komt, dan is het weer Philips, dat is een feit. Het toestel daarvoor was een Sony.... die het slechts een vijftal jaar volhield.... plots hadden wij op de Sony enkel nog vijftig tinten groen, maar geen andere kleur meer .
                        Van de oude Philips hoor je wel meer goed maar kan je deze lijn naar de huidige producten doortrekken? Van Wikipedia https://en.wikipedia.org/wiki/TP_Vision : TP Vision (TP standing for TPV Philips) is a wholly owned subsidiary of TPV Technology, based in Amsterdam, the Netherlands, which develops, manufactures and markets Philips branded TV sets in Europe, Russia, the Middle East, Brazil, Argentina, Uruguay, Paraguay, Mexico, Perú, Chile and selected countries in Asia-Pacific and they serves both consumer and hospitality markets.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Wegwerp TV

                          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                          Ja en hier zou dat met 18 maand onder garantie geweest zijn.
                          Al is de service van Samsung wel veel slechter dan bijvoorbeeld die van LG.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Wegwerp TV

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Ja en hier zou dat met 18 maand onder garantie geweest zijn.
                            Al is de service van Samsung wel veel slechter dan bijvoorbeeld die van LG.
                            Inderdaad grote kans dat de nieuwe TV een LG wordt. Sebiet even het Nanocell verhaal aftoetsen op diverse fora.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Wegwerp TV

                              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                              Opgelet met zulke berichten….meestal posten mensen enkel negatieve berichten.
                              Mijn schoonbroer had een Philips die na de kortste keren ook stuk was.

                              Van pappietje lees ik nu dat hij bijzonder tevreden is van zijn Philips.

                              Ik denk dat dit tegenwoordig bij alle merken voorkomt. Gewoon kopen wat je het beste bevalt zou ik doen.
                              Maar het is moeilijk, ik weet het. Ze doen er bovendien bijna alles aan om de consument te ontmoedigen om te laten herstellen…..
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

                              Comment


                              • #30
                                Re: Wegwerp TV

                                Ik dacht dat sinds enkele maanden, dat Vandenborre nu ook een eigen hersteldienst heeft??
                                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                                George Orwell

                                Comment

                                Working...
                                X