Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn HP Desktop met Windows 10 hapert als ik de Power On toets indruk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn HP Desktop met Windows 10 hapert als ik de Power On toets indruk

    Hallo,

    Mijn HP 110 Desktop met Windows 10 hapert als ik de Power On toets indruk. Na een aantal seconden wachten start de desktop toch op. Soms start de desktop ook onmiddellijk op. In de Windows Event Log vind ik geen relevante foutmeldingen.

    Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn of hoe ik deze zou kunnen vinden ?

    Mvg

  • #2
    Re: Mijn HP Desktop met Windows 10 hapert als ik de Power On toets indruk

    De paar seconden dat het BIOS start?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Mijn HP Desktop met Windows 10 hapert als ik de Power On toets indruk

      Best even nagaan of er geen bios updates zijn voor je systeem.
      Is mij ook overkomen bij mijn MSI laptop.
      De poweron wou niet "off". Ik moest na het stopzetten van windows altijd nog een harde shutdown doen via de powerknop want ander bleef het toestel in een soort dormant state.
      Na een bios en systeemupdate was het euvel weg.

      Comment


      • #4
        Re: Mijn HP Desktop met Windows 10 hapert als ik de Power On toets indruk

        Het duurt een aantal seconden vooraleer de PC echt opstart. Knop indrukken, er gebeurt niets, de echte start dwz alsof je de knop een tweede keer indrukt gebeurt pas na x seconden. Niet altijd maar toch vrij frequent.Volgens HP update zijn er geen updates beschikbaar voor de PC. Kan zijn dat er iets mis is met de schakelaar zelf, met de voeding of andere. Heb geen idee.

        Comment


        • #5
          Re: Mijn HP Desktop met Windows 10 hapert als ik de Power On toets indruk

          Het zou de voeding kunnen zijn.

          Zeker als het probleem zich voordoet als de voeding koud is.

          Als hij wel van de eerste keer opstart, nadat nadat hij pas is uitgeschakeld en de voeding dus warm is kan het een elco probleem zijn.

          Mvg
          nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

          Comment


          • #6
            Re: Mijn HP Desktop met Windows 10 hapert als ik de Power On toets indruk

            Wat zou het BIOS dan wel doen? Als het geen stroom krijgt gebeurt er juist niks.
            Volgens mijn ervaring is uw voeding stilletjes aan het sterven.
            Vele voedingen doen dat en opeens is hey over en uit.
            Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Mijn HP Desktop met Windows 10 hapert als ik de Power On toets indruk

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Wat zou het BIOS dan wel doen? Als het geen stroom krijgt gebeurt er juist niks.
              Volgens mijn ervaring is uw voeding stilletjes aan het sterven.
              Vele voedingen doen dat en opeens is hey over en uit.
              Alles kan inderdaad stuk gaan, maar om te spreken over “vele”? [emoji849]
              Op 30 jaar tijd dat ik al PC’s gemonteerd heb, nog nooit een voeding gehad die zoiets deed en/of stukgegaan is na montage.
              Dan heb ik veel geluk of jij veel pech zeker?
              Of komen we hiermee terug op een oud topic … een correcte voeding steken met wat reserve? [emoji6]

              De vraag over het BIOS was logisch.
              Doet het probleem zich voor tijdens , voor of na het inladen van het BIOS, of tijdens de start van Windows?
              TS heeft het ook over de Windows Event log, daar kan nooit iets in staan als Windows niet aan het starten is of gestart is.
              Uit de openingspost kon men dat niet opmaken.

              Hetgeen ik wel één keer gehad heb met een PC, dat is een aan/uit knop met een slecht contact, dan moest er soms meermaals op gedrukt worden voordat er iets gebeurde.

              Er staat ook niet vanuit welke status de PC start … volledig koude start, sleep mode, …

              Sommigen hier zouden goede verkopers zijn … zonder analyse er van uitgaan dat het stuk is. [emoji23]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Mijn HP Desktop met Windows 10 hapert als ik de Power On toets indruk

                Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
                Als hij wel van de eerste keer opstart, nadat nadat hij pas is uitgeschakeld en de voeding dus warm is kan het een elco probleem zijn.
                Ik ken TS zijn PC niet, maar hoeveel zijn er nog die de voeding volledig uitschakelen?
                Bij de meeste PC’s blijft de voeding steeds onder spanning en is de aan/uit knop een drukknop.
                Ik beweer daarmee niet dat een voeding niet stuk kan gaan. [emoji6]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Mijn HP Desktop met Windows 10 hapert als ik de Power On toets indruk

                  Een BIOS moet niet opstarten, een BIOS is altijd paraat daarom hangt er een batterijtje aan.
                  Bedoelde je niet eerder de POST? Dat doet elke pc, maar dat gaat tegenwoordig zo snel dat je dat zelfs niet merkt.
                  En van die kapotte voedingen, begin weer niet dat het enkel bij gebeurt hé, daarmee maak je mij leugenachtig en daar heb ik de pest aan.
                  Een voorbeeld: twee identieke Be-Quiet 630Watt voedingen in minder dan een maand stuk.
                  Ik had het eerst niet door en uiteindelijk alles gemeten en daar kwam niks stroom meer uit.
                  Toevallig of niet, wie zal het zeggen.
                  Ik koop bijvoorbeeld een nieuwe Corsair Pc case.
                  Niets aan te zien en als de pc ineen zit en ik test alles dab blijkter niks te werken aan die kast.
                  Corsair heeft wel in de kortste keren vervanging opgestuurd.
                  Zoals je eerder zei alles kan kapot gaan en dan vraag ik mij af waarom je dan zegt dat het enkel bij mij gebeurt?
                  Wat heb ik eraan als ik hier leugens kom rondstrooien Frddy? Rien de knots hé man, dus stopt er aub mee van telkens tegen mijn kar te rijden
                  Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mijn HP Desktop met Windows 10 hapert als ik de Power On toets indruk

                    Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
                    Het zou de voeding kunnen zijn.

                    Zeker als het probleem zich voordoet als de voeding koud is.

                    Als hij wel van de eerste keer opstart, nadat nadat hij pas is uitgeschakeld en de voeding dus warm is kan het een elco probleem zijn.

                    Mvg

                    Heb hier ook al een HP PC gehad met opstartperikkelen. Voeding vervangen en opgelost.
                    BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mijn HP Desktop met Windows 10 hapert als ik de Power On toets indruk

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Een BIOS moet niet opstarten, een BIOS is altijd paraat daarom hangt er een batterijtje aan.
                      Bedoelde je niet eerder de POST? Dat doet elke pc, maar dat gaat tegenwoordig zo snel dat je dat zelfs niet merkt.
                      Bij de koude start van een PC wordt het BIOS gelezen, op zich eigenlijk een mini OS om de hardware op te starten en deze voert de POST uit, het is wel degelijk het BIOS dat start en de POST is een deel van testen dat het BIOS uitvoert.
                      De batterij dient niet om het BIOS gestart te houden, maar om de geheugenchip te voeden zodat bepaalde settings niet gewist wordt.
                      Haal de batterij er uit en het BIOS wordt niet gewist, wel enkele parameters (instellingen) dat het gebruikt.
                      Een actuele PC staat trouwens altijd deels onder spanning, ook al zet men die uit … tenzij ook de spanning effectief wordt uitgezet.

                      En van die kapotte voedingen, begin weer niet dat het enkel bij gebeurt hé, daarmee maak je mij leugenachtig en daar heb ik de pest aan.
                      …/…
                      Zoals je eerder zei alles kan kapot gaan en dan vraag ik mij af waarom je dan zegt dat het enkel bij mij gebeurt?
                      Wat heb ik eraan als ik hier leugens kom rondstrooien Frddy? Rien de knots hé man, dus stopt er aub mee van telkens tegen mijn kar te rijden
                      Niets tegen u, maar tegen onjuistheden.
                      Misschien wat minder overdrijven en geen technische onjuistheden verkondigen? [emoji6]

                      Jij bent de enige dat hier komt zeggen dat “vele voedingen” dat probleem krijgen. [emoji848]
                      Straf dat het bij u “vele voedingen” zijn en bij mij nog geen enkele met een identiek probleem op de vele PC’s dat ik ooit in elkaar stak.
                      Misschien heb ik dan meer geluk en jij meer pech, maar dan wel veel meer pech.
                      Mocht je nu nog schrijven dat het soms eens kan gebeuren, dat zou al wat geloofwaardiger zijn. [emoji6]
                      Uiteraard kan alles stuk gaan, maar er is een groot verschil tussen kunnen en zullen. [emoji6]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mijn HP Desktop met Windows 10 hapert als ik de Power On toets indruk

                        Freddy, we weten ondertussen alles dankzij uw oordeelkundig advies uit dertig jaar ervaring met het bouwen van Pc's en het herstellen van Pc's.
                        En uw commentaar gewogen met een apotheker weegschaal is altijd krek het tegengestelde aan dat van mij.
                        Dus hou ik het hier voor bezien en laat het gissen aan deskundigen over, die weten het direkt.
                        Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mijn HP Desktop met Windows 10 hapert als ik de Power On toets indruk

                          Wil geen olie op het vuur gooien,maar ik heb jaren gelden (win XP) twee pc's gehad van een trio, geassembleerd door dezelfde winkel,die krek hetzelfde probleem hadden.
                          Oorzaak:voeding.Dus het kan.
                          De derde draait nu nog sporadisch om te scannen,en heeft nooit problemen gehad.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mijn HP Desktop met Windows 10 hapert als ik de Power On toets indruk

                            Idem hier.
                            Ik heb ook 2x krek hetzelfde voorgehad.
                            De eerste keer was een splinternieuwe PC van een bekend merk met W95. Jullie weten nog, het befaamde StartMeUp deuntje
                            Ook de tweede PC was helemaal nieuw, samengesteld door de computerwinkel, een inmiddels bekende keten. Ook de voeding defect die dan een kortsluiting gaf in de kast. Soms startte die op, soms niet. Daar heb ik hard moeten discuteren vooraleer dat na zeven (7) keer terug binnenbrengen (en nochtans garantie aan huis) het eindelijk opgelost was. Je begrijpt dat ik daar nooit meer ben teruggekeerd

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mijn HP Desktop met Windows 10 hapert als ik de Power On toets indruk

                              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              Freddy, we weten ondertussen alles dankzij uw oordeelkundig advies uit dertig jaar ervaring met het bouwen van Pc's en het herstellen van Pc's.
                              En uw commentaar gewogen met een apotheker weegschaal is altijd krek het tegengestelde aan dat van mij.
                              Dus hou ik het hier voor bezien en laat het gissen aan deskundigen over, die weten het direkt.
                              Hou het zelf maar voor bezien, uw potje zever loopt ondertussen al lang over.
                              En nog zo een onzin dat ge uitkraamt in uw laatste zin, bij problemen moet men niet “gissen” maar “deftig analyseren”. [emoji107]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X