Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wallbox installeren...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Wallbox installeren...

    Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    Dan wordt die ook ineens meegenomen
    Wacht er dan maar niet te lang mee. [emoji6]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Re: Wallbox installeren...

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Dank voor de info, zo had ik toch ook overal vernomen.
      Men kan maar beter in orde zijn. [emoji6]
      Klopt Freddy, beter geen risico nemen, installateur zei dat de keuring zeker binnen de 2 weken zou gebeuren....installatie gebeurd op 8 februari...

      Verstuurd vanaf mijn SM-G988B met Tapatalk
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • Re: Wallbox installeren...

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Wacht er dan maar niet te lang mee. [emoji6]
        Een keuring is in wezen verplicht bij “iedere uitbreiding van een vaste stroomkring”
        De vraag is enkel wat de gevolgen kunnen zijn als je dat niet doet…
        Een paar geleden heb ik mijn mijn zekeringkast volledig
        vernieuwd en het een aantal stroomkringen die er reeds waren
        gescheiden, volgens de regels zou deze ook moeten herkeurd
        worden, zou je geloven dat ze hier mooi de pot op kunnen…
        Vb. als je in je garage een zware drie fasen+0 van stel 25 Amp
        hebt staan, en je verbind je wallbox met een losse soepele kabel
        van 5X4mm, die je gewoon los op de grond legt,
        dan moet je dat wettelijk eigenlijk niet laten keuren,
        leg dat maar maar eens uit.

        Comment


        • Wallbox installeren...

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Een keuring is in wezen verplicht bij “iedere uitbreiding van een vaste stroomkring”
          De vraag is enkel wat de gevolgen kunnen zijn als je dat niet doet…
          Een paar geleden heb ik mijn mijn zekeringkast volledig
          vernieuwd en het een aantal stroomkringen die er reeds waren
          gescheiden, volgens de regels zou deze ook moeten herkeurd
          worden, zou je geloven dat ze hier mooi de pot op kunnen…
          Vb. als je in je garage een zware drie fasen+0 van stel 25 Amp
          hebt staan, en je verbind je wallbox met een losse soepele kabel
          van 5X4mm, die je gewoon los op de grond legt,
          dan moet je dat wettelijk eigenlijk niet laten keuren,
          leg dat maar maar eens uit.
          Zolang er niks gebeurt, is er vaak niets aan de hand … maar wie weet vooraf dat er nooit iets zal gebeuren?
          Woningen van na 1981 moeten in principe ook om de 25 jaar gekeurd worden.
          Een zware laadpaal bij zetten is ook niet zo min als bijvoorbeeld een extra lichtpunt waar een LED-lampje op komt te staan.
          Of iedereen dat doet is een ander punt, maar excuses zoeken om het niet te doen is niet de juiste redenering. [emoji6]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Wallbox installeren...

            Tja, een 150 euro voor opnieuw 25 jaar gemoedsrust kan ik er voor over hebben. Een paar jaar geleden na 25 jaar elektrische installatie opnieuw laten keuren, kleine moeite om ook de documenten aan te passen aan de werkelijke situatie want in de loop van de jaren worden toch wat kleine zaken links en rechts aangepast. Vooral voor de verzekering, moest er ooit wat mislopen met de installatie.
            Hombre

            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

            Comment


            • Re: Wallbox installeren...

              Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
              Tja, een 150 euro voor opnieuw 25 jaar gemoedsrust kan ik er voor over hebben. Een paar jaar geleden na 25 jaar elektrische installatie opnieuw laten keuren, kleine moeite om ook de documenten aan te passen aan de werkelijke situatie want in de loop van de jaren worden toch wat kleine zaken links en rechts aangepast. Vooral voor de verzekering, moest er ooit wat mislopen met de installatie.
              Inderdaad ingedekt zijn voor de verzekering is hier ook de belangrijkste motivatie. In de installatie zelf heb ik immers een redelijk groot vertrouwen sinds de vernieuwing van de primaire zekeringkast.

              Ik heb vandaag trouwens de firma die de nieuwe panelen en batterij hebben gekeurd, aangeschreven voor een offerte met de vraag welke documenten ik allemaal nodig heb. Vooral dat ééndraadschema zal een leuke worden.

              Comment


              • Re: Wallbox installeren...

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Zolang er niks gebeurt, is er vaak niets aan de hand … maar wie weet vooraf dat er nooit iets zal gebeuren?
                Woningen van na 1981 moeten in principe ook om de 25 jaar gekeurd worden.
                maar excuses zoeken om het niet te doen is niet de juiste redenering. [emoji6]
                Ik zoek geen excuses Freddy, wil alleen maar aankaarten
                dat gans die keuringswet met haken en ogen aan elkaar hangt.
                Toen ze hier mijn zonnepanelen zijn komen keuren hebben ze
                enkel de kast een bijkomende installatie plus aarding gekeurd,
                Naar de rest hebben ze nooit gekeken.
                En kwestie van verzekering bij brand, moet ik de eerste nog
                tegen komen waar de verzekering niet betaalde omwille
                van geen elektrische keuring.

                Comment


                • Re: Wallbox installeren...

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Ik zoek geen excuses Freddy, wil alleen maar aankaarten
                  dat gans die keuringswet met haken en ogen aan elkaar hangt.
                  Toen ze hier mijn zonnepanelen zijn komen keuren hebben ze
                  enkel de kast een bijkomende installatie plus aarding gekeurd,
                  Naar de rest hebben ze nooit gekeken.
                  En kwestie van verzekering bij brand, moet ik de eerste nog
                  tegen komen waar de verzekering niet betaalde omwille
                  van geen elektrische keuring.
                  Klopt Geert dat ze geen volledige keuring doen, zo staat het ook in de voorschriften dat bij plaatsing van zonnepanelen enkel die uitbreiding en wat er bij hoort moet gekeurd worden, is ook logisch mits de rest in principe al gekeurd is. [emoji6]
                  Bij het plaatsen van een laadpaal idem, enkel het bijkomend gedeelte en wat erbij hoort moet gekeurd worden.

                  Wat verzekering betreft kan een verzekering enkel weigeren te betalen indien in de algemene of specifieke voorwaarden een uitsluiting vermeld staat dat een geldige keuring vereist is.
                  Staat dat niet vermeld, dan kunnen ze ook niet weigeren.

                  Anderzijds, net zoals met met een gekeurde wagen ook een ongeval of een panne kan hebben, kan men ook met een volledig in orde zijnde en gekeurde woning schade oplopen … dat valt nooit 100% uit te sluiten.
                  Een niet gekeurde wagen kan ook perfect in orde zijn, net zoals een gekeurde gebreken kan vertonen omdat er na de keuring aanpassingen werden gemaakt.
                  Maar een keuring is nu eenmaal verplicht.
                  En eerlijk gezegd, voor 150€ extra kost bij een dergelijke investering ga ik niet riskeren wettelijk niet in orde te zijn en een boete te riskeren mocht men er ooit controle op doen. [emoji6]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: Wallbox installeren...

                    Klopt dat men enkel de wijzigingen (zonnepanelen, laadpaal, enz) keurt. Maar wel vreemd dat op het attest staat dat de (hele) installatie goedkeurd is tot 25 jaar verder. Aangezien het een gedeeltelijke keuring betreft, zou ik dan weer verwachten dat de volledige keuring op de oorspronkelijke vervaldatum blijft.
                    Hombre

                    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                    Comment


                    • Re: Wallbox installeren...

                      Morgen wordt de installatie gekeurd...... vandaag opgebeld geweest.....
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • Re: Wallbox installeren...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        Morgen wordt de installatie gekeurd...... vandaag opgebeld geweest.....
                        https://www.aceg-vzw.be/
                        Weer iets dat afgehandeld zal zijn. [emoji6]
                        Nu de auto nog?
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Re: Wallbox installeren...

                          Zonet heb ik een tweede offerte aangevraagd voor een volledige keuring want de eerste firma heeft niet gereageerd binnen 24h zoals geadverteerd

                          Verder ben ik super tevreden. Laden in 1u40 ipv 5u30 maakt een gigantisch verschil en eerlijk gezegd voel ik me er een stuk veiliger bij. Immers bij het traag laden zat de auto nog in het stopcontact na bedtijd

                          Comment


                          • Re: Wallbox installeren...

                            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                            Verder ben ik super tevreden. Laden in 1u40 ipv 5u30 maakt een gigantisch verschil en eerlijk gezegd voel ik me er een stuk veiliger bij. Immers bij het traag laden zat de auto nog in het stopcontact na bedtijd
                            En toch zou ik de lader op een aanvaardbare C waarde instellen
                            Frank, beter voor je batterij en niet te belastend voor het net.

                            Comment


                            • Re: Wallbox installeren...

                              Keuring langs geweest, zeer zwijgzame jonge kerel, weinig info, niks uitleg, na 20 minuten gedaan..... mijn vraag : is alles ok? Zijn antwoord : dat mag ik niet zeggen.
                              Dat was het, ik mag blijkbaar het resultaat enkel krijgen van mijn wallbox installateur... die krijgt het verslag.
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                              Comment


                              • Re: Wallbox installeren...

                                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                                Keuring langs geweest, zeer zwijgzame jonge kerel, weinig info, niks uitleg, na 20 minuten gedaan..... mijn vraag : is alles ok? Zijn antwoord : dat mag ik niet zeggen.
                                Dat was het, ik mag blijkbaar het resultaat enkel krijgen van mijn wallbox installateur... die krijgt het verslag.
                                Wat een sukkel was dat zeg pff.

                                Comment

                                Working...
                                X