Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 307 : systeme defaillant electrique - alternator?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Peugeot 307 : systeme defaillant electrique - alternator?

    Inderdaad raar. Tenzij er een lager de geest gegeven heeft en daardoor de riem er af gelopen is. Maar inderdaad dan zou je direct een melding moeten krijgen. Die startmotor vermoed ik dat daar de relais/contactor is nagekeken of die niet blijft hangen. En of die niet teveel stroom trekt bij starten. Maar ja, blijft giswerk.

    Comment


    • #32
      Re: Peugeot 307 : systeme defaillant electrique - alternator?

      Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
      De garagist heeft hem getakeld en een nieuwe alternator ingestoken voor €337.

      Comment


      • #33
        Re: Peugeot 307 : systeme defaillant electrique - alternator?

        Takelen is ook niet gratis...

        Comment


        • #34
          Re: Peugeot 307 : systeme defaillant electrique - alternator?

          Als de alternator vastloopt, dan is het mogelijk dat de riem er af loopt, maar meestal heb je dan vooraf toch al "rare geluiden" onder de motorkap gehoord (de meeste lagers maken eerst een tijdje lawaai voor ze helemaal kapot draaien).
          Het is natuurlijk ook mogelijk dat de garagist wat meer onderdelen (de alternator in dit geval) in rekening bracht om er meer aan te kunnen verdienen (maar zonder de "kapotte" alternator te zien is dat nooit te bewijzen), het is niet uitzonderlijk dat dit gebeurt.

          En je hebt vooraf ook een waarschuwingslampje op het dashboard genegeerd, want als de alternator niet draait, dan gaat er een lampje aan.
          Als dat lampje aan gaat, dan kan je nog doorrijden tot de accu leeg is, of tot de motor te heet wordt, want bij heel wat auto's wordt de waterpomp met dezelfde riem aangedreven.
          Last edited by Black B@ndit; 20 januari 2022, 19:19.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #35
            Re: Peugeot 307 : systeme defaillant electrique - alternator?

            In een garage zijn auto-onderdelen altijd een heel stuk duurder, en er komen ook nog werkuren bij.
            Hopelijk hebben ze de riem toch ook vervangen.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #36
              Re: Peugeot 307 : systeme defaillant electrique - alternator?

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              In een garage zijn auto-onderdelen altijd een heel stuk duurder, en er komen ook nog werkuren bij.
              Vermoedelijk daarmee dat TS ook de 80€ werk vermeld heeft. [emoji6]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #37
                Re: Peugeot 307 : systeme defaillant electrique - alternator?

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Als de alternator vastloopt, dan is het mogelijk dat de riem er af loopt, maar meestal heb je dan vooraf toch al "rare geluiden" onder de motorkap gehoord (de meeste lagers maken eerst een tijdje lawaai voor ze helemaal kapot draaien).
                Het is natuurlijk ook mogelijk dat de garagist wat meer onderdelen (de alternator in dit geval) in rekening bracht om er meer aan te kunnen verdienen (maar zonder de "kapotte" alternator te zien is dat nooit te bewijzen), het is niet uitzonderlijk dat dit gebeurt.

                En je hebt vooraf ook een waarschuwingslampje op het dashboard genegeerd, want als de alternator niet draait, dan gaat er een lampje aan.
                Als dat lampje aan gaat, dan kan je nog doorrijden tot de accu leeg is, of tot de motor te heet wordt, want bij heel wat auto's wordt de waterpomp met dezelfde riem aangedreven.
                Mijn gedacht. Ik vind het een vreemd verhaal waarin ik de samenhang mis.

                Comment


                • #38
                  Re: Peugeot 307 : systeme defaillant electrique - alternator?

                  Nu een ander probleem : moet wel 5x met mijn sleutel draaien voor hij start, ruitenwissers starten direct (ook al staan ze uit) en auto is standaard automatisch vergrendeld. Had dus alle zekeringen bekeken, garagist zei dat ik eentje verkeerd zou hebben teruggestoken.

                  Raar dat hij niet direct meer start, vroeger wel, weet iemand wat het probleem kan zijn met de ruitenwisser die direct start en de automatische vergrendeling standaard vd achterdeuren, misschiem zekering ?

                  Comment


                  • #39
                    Re: Peugeot 307 : systeme defaillant electrique - alternator?

                    Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
                    Nu een ander probleem : moet wel 5x met mijn sleutel draaien voor hij start, ruitenwissers starten direct (ook al staan ze uit) en auto is standaard automatisch vergrendeld. Had dus alle zekeringen bekeken, garagist zei dat ik eentje verkeerd zou hebben teruggestoken.

                    Raar dat hij niet direct meer start, vroeger wel, weet iemand wat het probleem kan zijn met de ruitenwisser die direct start en de automatische vergrendeling standaard vd achterdeuren, misschiem zekering ?
                    Tijd voor ne nieuwe. [emoji6]
                    Daar zijn duidelijk elektrische (en andere) problemen met die wagen … maar met een glazen bol gaat niemand dat kunnen oplossen.
                    Ga terug naar de garage, die kunnen u het best helpen.
                    Met alle problemen dat ge hier al over die wagen gepost hebt in de loop der tijd, stel ik mij toch de vraag of die nog veilig is om de baan op te mogen. [emoji848]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #40
                      Re: Peugeot 307 : systeme defaillant electrique - alternator?

                      Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
                      Nu een ander probleem : moet wel 5x met mijn sleutel draaien voor hij start, ruitenwissers starten direct (ook al staan ze uit) en auto is standaard automatisch vergrendeld. Had dus alle zekeringen bekeken, garagist zei dat ik eentje verkeerd zou hebben teruggestoken.

                      Raar dat hij niet direct meer start, vroeger wel, weet iemand wat het probleem kan zijn met de ruitenwisser die direct start en de automatische vergrendeling standaard vd achterdeuren, misschiem zekering ?
                      Lijkt me eerder dat er enkele instellingen verloren gegaan zijn door lang zonder batterij te staan. Ik weet dat er bij mij ergens in een menu iets staat van ruitenwissers automatisch aangaan en zo. Ga een rustig door alle menu's van de auto. Ik zie echt niet hoe je zekeringen verkeerd kan steken of waarom dit de ruitenwissers automatisch zou doen gaan. Moest je een zekering van de ruitenwissers verkeerd steken dan gaan die ofwel helemaal niet ofwel gaan ze wel. Een zekering is alles of niks, daar stel je geen functies mee in.

                      Comment


                      • #41
                        Peugeot 307 : systeme defaillant electrique - alternator?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                        Lijkt me eerder dat er enkele instellingen verloren gegaan zijn door lang zonder batterij te staan. Ik weet dat er bij mij ergens in een menu iets staat van ruitenwissers automatisch aangaan en zo.
                        En dat hij vijf keer de sleutel moet draaien om te kunnen starten? [emoji848]
                        Terug naar de garage zal de beste oplossing zijn.
                        Bij vele wagens is vijf keer contact op en af zetten de oplossing om toch te kunnen starten als die in alarm staat wegens een systeemstoring.
                        En een systeemstoring moet dan gereset worden nadat de storing opgelost is.
                        Last edited by VerSeg; 29 januari 2022, 12:51.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #42
                          Re: Peugeot 307 : systeme defaillant electrique - alternator?

                          De onderhoudsteller staat ook op -10.000 raar genoeg. In de keuring moet je motor wel blijven draaien, dus zou niet opvallen denk ik. Zal het wel aan een andere garagist vragen want lijkt amateur, antwoordde zelfs niet meer.

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          En dat hij vijf keer de sleutel moet draaien om te kunnen starten? [emoji848]
                          Terug naar de garage zal de beste oplossing zijn.
                          Bij vele wagens is vijf keer contact op en af zetten de oplossing om toch te kunnen starten als die in alarm staat wegens een systeemstoring.
                          En een systeemstoring moet dan gereset worden nadat de storing opgelost is.

                          Comment


                          • #43
                            Peugeot 307 : systeme defaillant electrique - alternator?

                            Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
                            In de keuring moet je motor wel blijven draaien, dus zou niet opvallen denk ik.
                            Ik weet niet naar welke keuring jij gaat, maar bij ons moet de motor telkens uit wanneer het kan.
                            Technische keuring bedoel je toch?
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #44
                              Re: Peugeot 307 : systeme defaillant electrique - alternator?

                              Ja de jaarlijkse keuring, moet blijven draaien wegens een diesel voor de roetfilter controle.
                              Dacht erna ook (als ik mij goed herinner), maar ben niet zeker.

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Ik weet niet naar welke keuring jij gaat, maar bij ons moet de motor telkens uit wanneer het kan.
                              Technische keuring bedoel je toch?

                              Comment


                              • #45
                                Re: Peugeot 307 : systeme defaillant electrique - alternator?

                                Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
                                Ja de jaarlijkse keuring, moet blijven draaien wegens een diesel voor de roetfilter controle.
                                Dacht erna ook (als ik mij goed herinner), maar ben niet zeker.
                                Al vaak met diesel geweest en telkens stil zetten (ook buiten) tot je binnen bent, roettest (zoals ze dat ook noemen), dan stil zetten tot ze iets ingeven in computer, terug starten en naar test van lichten, motor stil zetten, uitstappen.
                                Dan nemen ze het over voor de remtest, dan even stil zetten tot de brug vrij is, dan zetten ze die op de brug en motor terug uit.
                                Zo gaat dat hier al jaren. [emoji6]
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X