Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Derde prik vraagje.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Derde prik vraagje.

    Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
    Ludo gaf de opmerking op je schrijven over ziekenhuispersoneel.
    Ook daar sprak je niet over andere beroepen.
    De andere beroepen hier nu plots boven halen is geen aanvulling.
    Geen aanvulling als deze mensen ook risico’s moeten nemen?
    Er zijn meer techniekers die bij mensen thuis gaan dan dat er personeel op IZ werkt.

    Deze mensen (techniekers) die geen keuze maakten voor een medische job en nog minder weten hoe er mee om te gaan en veel minder middelen hebben om zich te beschermen worden er toch elke dag mee geconfronteerd en kunnen meestal ook niet weigeren.
    Hoeveel zijn er al (zwaar) ziek geworden?

    Internet of telefoon kapot in deze periode?
    Al een ramp in gewone tijden, nu met thuiswerken nog veel erger.
    Verwarming stuk, ook niet levensbedreigend maar hersteller moet ook bij zieke mensen gaan in broeihaard van virussen.

    Nu zijn ze vermoedelijk al gevaccineerd, maar ervoor niet en het zijn ook essentiële beroepen die steeds moesten blijven doorgaan.

    Het is anders al een heel geklaag als een pakje niet op 08:00 geleverd is. [emoji849]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #62
      Re: Derde prik vraagje.

      Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
      Klopt, maar geldt in beide groepen.
      Maw, de 1 tot 8 verhouding blijft.
      De verhouding, daar zou men werkelijke cijfers per oorzaak voor moeten nemen.
      Wie nu in een ziekenhuis sterft aan hartfalen en men heeft toevallig het vermoeden dat hij besmet (daarom niet ziek) was met COVID, die staat mee in de cijfers van COVID doden.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #63
        Re: Derde prik vraagje.

        Wij (68 en 70) zijn nog steeds aan het wachten op een uitnodiging voor onze derde prik. Het centrum waar wij onze derde moeten halen is nu bezig met de geboortejaren 1944-45 en 46.
        Wij zijn dus nog lang niet aan de beurt.
        Ze hebben blijkbaar een groot tekort aan "vrijwillige" verpleegkundigen om de prikken te zetten. "Gewone" vrijwilligers zijn er bij de vleet. Nochtans worden de verpleegkundigen die gaan helpen in een vaccinatiecentrum dik (47,25 euro/uur) betaald voor hun uren die ze daar spenderen, terwijl de gewone vrijwilligers een 35 euro/DAG krijgen en bedankt worden...
        Ik weet het van een nog maar één jaar gepensioneerd (familielid) verpleegster die er is gaan helpen. Zij kreeg die 35 euro en een dankuwel, haar collega/vriendin die nog één jaar moet werken werd dik betaald. Blijkbaar moesten de meeste betaalde verpleegkundigen bovendien stipt om 17 u naar huis, daarna konden zij die niet betaald werden hun werk verderzetten.
        Er zijn dus blijkbaar nog verpleegkundigen die niet overwerkt zijn, want ze kunnen na hun gewone dagelijkse taak nog enkele dik betaalde uren in vaccinatiecentra gaan werken.
        Ik weet wel dat we ze niet allemaal over dezelfde kam mogen scheren, er zullen er ook wel tegen hun limiet zitten na hun dagelijkse taak, vandaar misschien het tekort in de vaccinatiecentra.

        En blijkbaar zijn er nog die niet weten waar ze corona hebben opgelopen, net zoals wij.

        Ondanks twee vaccinaties heeft corona voormalig mijnwerker Xavier Huygen (66) zwaar geveld. Met een filmpje op sociale media wil hij iedereen waarschuwen de maatregelen ernstig te nemen.
        Last edited by Guest43; 29 november 2021, 13:44.

        Comment


        • #64
          Re: Derde prik vraagje.

          Pappietje,

          In Hasselt krijgen de "gewone" vrijwilligers niets betaald ... en toch zijn er meer dan voldoende. Ik kan het weten omdat ik zelf zo'n gewone vrijwilliger ben ...
          Ik denk dat het ook een kwestie van "instelling" is, en niet louter van geld.
          Alhoewel dat laatste voor velen zaligmakend schijnt te zijn ...

          Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #65
            Re: Derde prik vraagje.

            Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
            Pappietje,

            In Hasselt krijgen de "gewone" vrijwilligers niets betaald ... en toch zijn er meer dan voldoende. Ik kan het weten omdat ik zelf zo'n gewone vrijwilliger ben ...
            Ik denk dat het ook een kwestie van "instelling" is, en niet louter van geld.
            Alhoewel dat laatste voor velen zaligmakend schijnt te zijn ...

            Jaja
            Mij gaat het niet om het feit of geld nu al dan niet zaligmakend is, maar om gelijkheid.
            Iemand die spuitjes zet, of die nu nog werkende verpleegkundige is of verpleegkundige op rust is, het spuitje zetten blijft hetzelfde. Waarom dan dat grote verschil !?
            Ofwel iedereen niks, ofwel iedereen 35 euro per dag, ofwel iedereen 47 euro/uur. Mij is het om het even wat ze kiezen als het maar gelijk is voor het zelfde werk.

            PS Wij doen beiden reeds vrijwilligerswerk van bij onze opruststelling, en dit op vier verschillende plaatsen en dit dus reeds lang van voor de Corona.
            Wij weten dus al te goed wat vrijwilligerswerk inhoudt. Alle vier de plaatsen zijn onbezoldigd, want VRIJWILLIGERSwerk.
            Het gaat om rusthuizen, waardoor ons vrijwilligerswerk om begrijpelijke redenen reeds bijna twee jaar omzeggens niet meer door gaat.

            Comment


            • #66
              Re: Derde prik vraagje.

              Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
              Ja, en daarmee volgt men in Chit-Chat ook de richting die de (a-)sociale media uitgaan. Eerst waren de verplegenden en de dokters de helden, vandaag doet men alsof het allemaal zo erg niet is. Meer zelfs, door sommigen worden het nu al profiteurs genoemd en lamzakken. Het is allemaal in scene gezet om meer middelen vanuit de overheid los te krijgen, en meer van die onzin. Dat maakt me woest
              Denkt men nu echt dat het een pretje is om een covid patiënt op IZ te verzorgen? Niet alleen heeft die veel meer zorgen nodig dan een andere patiënt, de verplegenden en dokters moeten ook extra beschermmiddelen gebruiken. In mijn job moest ik ook regelmatig werken met adembescherming, gelaatsbescherming en beschermpakken aan. Ik kan je verzekeren dat zelfs gewone werkjes plots veel vermoeiender worden. En dat is allemaal oké, maar niet als dit de dagelijkse norm wordt zodat je niet meer kan recupereren. Voor de meeste facebookers is het al teveel om hun masker op te zetten om 5 minuten een winkel binnen te stappen. Want dat doen pijn aan hun oren. Of neus. Of ze kunnen zo goed niet ademen, en het is heel ongezond met zo'n masker op.
              Oh, ja, iedereen kent wel een verpleegster/dokter/laborante die het allemaal niet zo zwaar vinden. Wel, spreek dan eens met iemand die effectief op intensieve werkt. Of spreek eens met een schoonmaakster die de covid afdeling moet proper houden en regelmatig desinfecteren.
              Natuurlijk willen we allemaal a la minute geholpen worden op de spoed. En liefst hebben we dubbel zo veel brandweermannen moest er eens een grote natuurbrand ontstaan ergens in uw buurt. En graag ook veel meer materiaal en mensen voor de burgerbescherming, zou er zich nog eens een overstroming voordoen. Zetten we dat bij op het lijstje van meer, betere en bredere (snel-) wegen.
              En dan kunnen we weer zeuren over te hoge belastingen...
              Natuurlijk zijn er zaken die beter kunnen of konden. Achteraf is het gemakkelijk spreken, helaas heeft niemand een glazen bol. Een klein beetje respect is nog steeds op zijn plaats.
              Inderdaad volledig akkoord !

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #67
                Re: Derde prik vraagje.

                Het echte vrijwilligerswerk, waaraan wij ook al jaren meedoen, is onbezoldigd.
                Dat men nu verschillende categorieën in het leven roept doet afbreuk aan het aspect "vrijwilliger", maar we begeven ons nu buiten het onderwerp van dit topic [emoji6]

                Jaja
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                Comment


                • #68
                  Re: Derde prik vraagje.

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  De verhouding, daar zou men werkelijke cijfers per oorzaak voor moeten nemen.
                  Wie nu in een ziekenhuis sterft aan hartfalen en men heeft toevallig het vermoeden dat hij besmet (daarom niet ziek) was met COVID, die staat mee in de cijfers van COVID doden.
                  Dan denk ik, hoeveel mensen sterven er aan hartfalen waarvan men toevallig een vermoeden hebben van besmet te zijn (zonder ziektesymptomen, dus toch een helderziende dokter op de spoed) die dan onterecht in de cijfers met covid doden zal komen? Dat zal wel heel weinig impact hebben op die 1 op 8 verhouding.
                  Hombre

                  Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                  Comment


                  • #69
                    Re: Derde prik vraagje.

                    Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
                    Ze hebben blijkbaar een groot tekort aan "vrijwillige" verpleegkundigen om de prikken te zetten. "Gewone" vrijwilligers zijn er bij de vleet. Nochtans worden de verpleegkundigen die gaan helpen in een vaccinatiecentrum dik (47,25 euro/uur) betaald voor hun uren die ze daar spenderen, terwijl de gewone vrijwilligers een 35 euro/DAG krijgen en bedankt worden...
                    Ik neem aan dat uw bewering klopt, maar dat is toch in de hele maatschappij zo? Er zijn vrijwillige brandweermensen en brandweerlui die betaald worden voor dezelfde job. Idem voor Rode Kruis medewerkers. Heel wat grote, zo niet de meeste organisaties die draaien op vrijwilligers hebben ook betaalde krachten in dienst. Ook in het rusthuis waar u en uw vrouw vrijwilligerswerk doen.
                    Hier alvast het grootste respect voor de vrijwilligers! Maar het is niet het ene OF het andere.
                    Hombre

                    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                    Comment


                    • #70
                      Re: Derde prik vraagje.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                      Dan denk ik, hoeveel mensen sterven er aan hartfalen waarvan men toevallig een vermoeden hebben van besmet te zijn (zonder ziektesymptomen, dus toch een helderziende dokter op de spoed) die dan onterecht in de cijfers met covid doden zal komen? Dat zal wel heel weinig impact hebben op die 1 op 8 verhouding.
                      Hartfalen is maar een voorbeeld hé, er sterven ook mensen aan nierfalen, ouderdom, … zoveel mogelijkheden.
                      Niet voor niets dat de gevaccineerden die overlijden vooral een bijkomende aandoening hebben en/op op leeftijd zijn.
                      Het is zo dat zij (niet ik) het opgesteld hebben om de berekening te maken.
                      Uiteraard stelt hetzelfde probleem zich bij zowel gevaccineerden als niet gevaccineerden.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #71
                        Re: Derde prik vraagje.

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Geen aanvulling als deze mensen ook risico’s moeten nemen?
                        Er zijn meer techniekers die bij mensen thuis gaan dan dat er personeel op IZ werkt.

                        Deze mensen (techniekers) die geen keuze maakten voor een medische job en nog minder weten hoe er mee om te gaan en veel minder middelen hebben om zich te beschermen worden er toch elke dag mee geconfronteerd en kunnen meestal ook niet weigeren.
                        Hoeveel zijn er al (zwaar) ziek geworden?

                        Internet of telefoon kapot in deze periode?
                        Al een ramp in gewone tijden, nu met thuiswerken nog veel erger.
                        Verwarming stuk, ook niet levensbedreigend maar hersteller moet ook bij zieke mensen gaan in broeihaard van virussen.

                        Nu zijn ze vermoedelijk al gevaccineerd, maar ervoor niet en het zijn ook essentiële beroepen die steeds moesten blijven doorgaan.

                        Het is anders al een heel geklaag als een pakje niet op 08:00 geleverd is. [emoji849]
                        Je moet wel mijn citaat volledig geven.
                        Ik heb ook duidelijk geschreven dat ik alle ander werk ook respecteer, maar dat dat andere werk, die andere beroepen niets te maken hebben met de malaise in de ziekenhuizen en waar gespeculeerd werd dat ze niets doen en klagen en zagen voor spek en bonen en dat het de fout van die of ...
                        Het gaat hem voor de overdruk die bij de verpleegkundigen bestaat en alsmaar toe neemt. Mensen kunnen een korte poos aan 120% werken (en dat kan theoretisch niet, je kan niet meer werken dan wat je kan) en door het tekort aan personeel in verband met de intensieve zorg die Corona eist wordt het voor hen ook almaar moeilijker dit vol te houden ... Waar wildvreemden maar vinden dat dit bij hun werk hoort en prietpraat uit kramen. Schoenmaker blijf bij je leest.
                        Als frequent UZ-bezoeker vind ik het altijd aardig dat ik met een glimlach begroet wordt, dat niets teveel gevraagd is ... Die houding hoort bij hun vak en maakt het voor de patient leefbaarder. Achter dat masker zit wel meer woede en vermoeidheid verborgen dan wat velen denken ... Woede omdat weer eens ze problemen moeten helpen oplossen die vermeden hadden kunnen worden, vermoeidheid omdat weer eens een bende onozelaars alles aan hun laarzen lapt en waarbij het cumulerende overwerk misschien niet nodig was geweest en misschien wel eens de mogelijkheid hadden om hun kinderen te zien, te bed te leggen.

                        Geklaag en gezaag over pakjesdienst is hier niet ter sprake. Daar is een ander forumtopic voor opgestart.
                        't Ja diegenen die de winterbanden nu moeten leggen lopen ook wel risico zeker ? Echter ook een ander topic.
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

                        Comment


                        • #72
                          Derde prik vraagje.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                          Je moet wel mijn citaat volledig geven.
                          …/…
                          Geklaag en gezaag over pakjesdienst is hier niet ter sprake. Daar is een ander forumtopic voor opgestart.
                          't Ja diegenen die de winterbanden nu moeten leggen lopen ook wel risico zeker ? Echter ook een ander topic.
                          1) Correct quoten doet men door enkel de tekst te behouden welke duidelijk maakt waarop men reageert.
                          Telkens heel de tekst behouden maakt topics onnodig lang, dat is een algemene regel. [emoji6]
                          2) Neen, het past niet in uw plaatje dat ook andere jobs besproken worden.
                          Een “openbaar “topic” geeft iedereen de kans een visie, mening of reactie te hebben.
                          En ja, als het over covid en werkdruk en risico gaat dan horen daar sommige andere jobs ook bij welke een enorme impact ondervinden.
                          Uiteraard verdient verplegend personeel het nodige respect, maar dat verdienen de andere ook.
                          Maar waarom nu plots weer in het belachelijke trekken?
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #73
                            Re: Derde prik vraagje.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                            Ik neem aan dat uw bewering klopt, maar dat is toch in de hele maatschappij zo? Er zijn vrijwillige brandweermensen en brandweerlui die betaald worden voor dezelfde job. Idem voor Rode Kruis medewerkers. Heel wat grote, zo niet de meeste organisaties die draaien op vrijwilligers hebben ook betaalde krachten in dienst. Ook in het rusthuis waar u en uw vrouw vrijwilligerswerk doen.
                            Hier alvast het grootste respect voor de vrijwilligers! Maar het is niet het ene OF het andere.
                            Kleine correctie wel. Vrijwilligers van het Rode Kruis worden inderdaad niet betaald of vergoed. Dat kan ik ook weten, want één van de vrijwilligerstaken van mijn vrouw gaat via het Rode Kruis, zij zorgt voor de maandelijkse rondgaande bibliotheek en voor een maandelijkse vertelmoment in een rusthuis. Oeps, zij krijgt hier wel een vergoeding voor....zij mag gratis aanschuiven aan het jaarlijks etentje van het plaatselijk Rode Kruis, ik als echtgenoot moet natuurlijk betalen .

                            Als vrijwilliger bij de brandweer krijg je geen loon maar een vergoeding die afhangt van je graad. Voor de berekeningen van deze vergoeding worden meegeteld : de wachtdiensten in de kazerne, de interventies, de preventie, administratieve of logistieke vragen, oefeningen en opleidingen. Dus niet alleen de interventies tellen, maar zowat alles.
                            .
                            Zoals je ziet wordt het woordje vrijwilliger heel makkelijk gebruikt zoals jaja ook schrijft in #67.

                            Comment


                            • #74
                              Re: Derde prik vraagje.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                              Dan denk ik, hoeveel mensen sterven er aan hartfalen waarvan men toevallig een vermoeden hebben van besmet te zijn (zonder ziektesymptomen, dus toch een helderziende dokter op de spoed) die dan onterecht in de cijfers met covid doden zal komen? Dat zal wel heel weinig impact hebben op die 1 op 8 verhouding.
                              De klemtoon ligt dus niet op de aandoening of ziekte...

                              Dan denk ik, hoeveel mensen sterven er aan (vul zelf aan: hartfalen, nierziekte, ouderdom,...) waarvan men toevallig een vermoeden hebben van besmet te zijn (zonder ziektesymptomen, dus toch een helderziende dokter op de spoed) die dan onterecht in de cijfers met covid doden zal komen? Dat zal wel heel weinig impact hebben op die 1 op 8 verhouding.
                              Hombre

                              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                              Comment


                              • #75
                                Re: Derde prik vraagje.

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                1)Uiteraard verdient verplegend personeel het nodige respect, maar dat verdienen de andere ook.
                                Maar waarom nu plots weer in het belachelijke trekken?
                                Heb nergens geschreven dat ik geen respect heb voor de andere ambachten, beroepen ... in deze tijd en eveneens buiten Corona-tijd, integendeel.
                                Belachelijk ?
                                Pakjes moeten niet om 8u.00 geleverd worden. Staat nergens in regels ... Integendeel, bij Bpost moet er zelfs geen contact meer (aanbienden van document, signeermachine ter ondertekening). Aanbellen en pakje aan voordeur zetten en achteruit gaan. Postbode mag zelf aftekenen nadat hij de ontvanger gezien heeft. Dus nergens contact en normaliter steeds 1.5 m afstand. De aanmerking van levering om 8.00 komt hier niet ter zake. Heeft niets met Corona te maken. Natuurlijk kan ik niet spreken voor andere courierbedrijven, maar over Bpost kan en mag ik dat wel.
                                Winterbanden ? Vorig jaar met de volledige lockdown zijn veel garages gedwongen geweest tot sluiten. Net zoals de vele andere sluitingsslachtoffers en daar had, heb ik enorm veel respect voor. Vandaar dat ik aankopen nog steeds in eigen land doe en heb ik geduld. Soms heel veel geduld. Niemand kan toveren. En na die lockdown bij bezoek aan garagist, handelaars probeer ik steeds de regels te volgen ...
                                Zij moeten ervoor zorgen dat alles 'safe' was, garagehouders moeten het interieur van de wagen ontsmetten voor hij terug naar de klant ging. Deed de klant dit ook ? Ik denk, vrees het niet.
                                En inderdaad, ik had evengoed een ander beroep kunnen uit kiezen. Dus, in het belachelijke trekken ? Ik denk het niet. Misschien een ongelukkige keuze.
                                https://www.fotospotter.be
                                Je suis content d’être heureux

                                Comment

                                Working...
                                X