Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Derde prik vraagje.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Derde prik vraagje.

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    Werkelijk? Een normale? bezetting van de IZ, als die er al is, vergt een personeelsbestand van 3 verplegenden per 24 uur, je hebt er dus 9 nodig per etmaal.
    Nooit in ploeg gewerkt zo te lezen. Waar een dienst 24/24 7/7 werkt zitten ze normaal al met een 4 ploegen stelsel en dit dan nog volgens een mogelijks verschillend werkrooster bv:4-ploegenrooster 136 u/w, 4-ploegenrooster 3-4, 4-ploegenrooster kort cyclisch, 4-ploegenrooster minder nachten en 4-ploegenrooster 12 op/2 af.
    Last edited by Laurens; 28 november 2021, 21:52.

Comment

Moderator Note: Geen ‘op de man’ reacties meer, aub.
      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Freddy, iemand met covid vraagt veel meer aandacht dan iemand die zojuist drie overbruggingen heeft gehad.
        Dus met covid zijn bijna alle bedden bezet waar daar er ander hooguit vijf zijn bezet en dan nog met mensen die niet om de haverklap verzorgd moet worden.
        Ik vermelde het al, in IC is dat totaal anders dan in een ziekenkamer.
        Ge ligt daar aan een hoop toestellen en een hoop infuus, niet normaal hé.
        Ik zou in elk geval dat werk NOOIT willen doen en die meisjes doen dat nu al twee jaar aan een stuk hé.
        Ik ken een verpleegster en die heeft verleden jaar twee dagen verlof gehad, stel je dat eens voor.
        Ze moete dan mensen helpen die voor hun plezier ergens naar het buitenland zijn geweest alsof er daar geen corona was.
        Toch om de moed in je schoenen te zakken hé, hoe zou je zelf zijn.
        Awel Luc, ik zou daar ook niet willen werken en daarom ook gekozen voor een andere job.
        De job die ik doe vinden veel frustrerend, zelf doe ik die graag en maak er mij niet druk in.

Persoonlijk ken ik enkele mensen die in een ziekenhuis werken en ook een paar die in een labo werken (COVID testen o.a.).
        De ene werkt al vele jaren op intensieve en doet dit nu nog steeds even graag als vroeger, die klopt zijn gewone uren zoals altijd.
        De laborante is elke dag op het gewone uur thuis, doet 4/5 en dat blijft nog steeds zo.
        Een paar verpleegsters en dokters die hier in de buurt wonen idem, die doen hun job als altijd ervoor en klagen niet meer dan een ander.
        Ik ga heel regelmatig naar het ziekenhuis, soms meermaals per week en alle consultaties en onderzoeken zijn tot op heden gewoon doorgegaan, begin van de week zelfs nog geopereerd geweest.

Moeten ze mensen helpen dat voor hun plezier naar het buitenland geweest zijn … die vraag kan je stellen, maar door vaak te gaan kent men daar op den duur ook wat mensen en sommigen kom je ook eens elders tegen, anderen spreken tijdens de consultatie van hun reis of uitstap … denk je echt dat ze allen braaf thuis blijven in hun vrije tijd?
        Neen, dat zijn mensen zoals wij die ook hun privéleven hebben en ook op reis gaan wanneer ze kunnen, ook op restaurant gaan wanneer het mag, ook eens naar de kust trekken of een (kerst)markt bezoeken.

Beweer ik daarmee dat het in elk ziekenhuis identiek dezelfde situatie is, dat niet, maar ik heb het hier toch al over meer dan één ziekenhuis.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Wil je misschien een lockdown?
          Ook daarmee zal niets opgelost worden, dat hebben de vorige al lang bewezen!
          Ik weet niet waar jij de afgelopen twee jaar geweest bent Freddy maar Lockdowns was het enige wat de stijgingen kon doen keren
          En het zijn vooral de scholen dichtgooien dat het 'm gedaan heeft.

Kijk simpel naar die test die men gedaan heeft in de States, als onze Weyts daar nu eens aan zou willen toegeven hé

grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Ik weet niet waar jij de afgelopen twee jaar geweest bent Freddy maar Lockdowns was het enige wat de stijgingen kon doen keren
            En het zijn vooral de scholen dichtgooien dat het 'm gedaan heeft.

Kijk simpel naar die test die men gedaan heeft in de States, als onze Weyts daar nu eens aan zou willen toegeven hé

grts
            Sieg
            Onze experten hebben het deze week eigenlijk ook aangekaart, net als de overheid … een lockdown zorgt enkel voor een jojo effect.
            Op het moment zelf alles dicht, net erna wil iedereen alles tegelijk en is er overal een toestroom van massa’s mensen.
            Buiten dit enorm veel faillissementen en mensen die hun job verloren zijn.
            Werd je niet ziek van COVID, dan ging je kapot van iets anders.
            Je ziet het in gewone omstandigheden ook al … een verlengd WE en de dag ervoor en erna is het alsof ze maanden geen boodschappen meer konden doen en is het een overrompeling.
            Bestaat er een ideale oplossing? [emoji848]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Lockdown of geen, wat is de ideale oplossing? Inderdaad, wat ze ook beslissen, het zal nooit 100% in goede aarde vallen bij de mensen.
              Maar feit is dat in de vijftiger jaren ook alles dicht ging voor de Spaanse griep en dus zeker de scholen.
              En toen droegen de mensen al mondmaskers, maar in 2020 vonden ze dat maar niks.

Freddy, zoals in elke afdeling heb je mensen die een leuk jobke hebben en je hebt mensen die bijna geen tijd hebben om te eten.
              Ik werkte bij de NMBS met de meest uiteen lopende uren, de vroegen (dat was om 03h00 uit bed), de laten (van 12h30 tot 20h30, als er niemand aan het loket was om nog efkes rap zijn abonnement te verlengen, en ook een dagdienst.
              In een en dezelfde week had wij zulke diensten. Niet echt gezond hoor en heel je systeem overhoop.
              Bij het verplegend personeel is het ook zo hoor.
              Ik kan me een heel klein beetje inleven in hun plaats, maar ik kan het natuurlijk niet voelen, en maar best ook.
              En wat vooral voor mentale druk zorgt is dat ze geen keuze hebben, een dagdienst is leuk in het station kenden wij drie diensten.
              Ik denk dat het verplegend personeel meer dan drie verschillende diensten hebben want ik kan me moeilijk inbeelden dat zij dit acht uren kunnen volhouden.
              Enfin soit, laat ons hopen dat we zo lang mogelijk vrijwaart blijven van dat beestje.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
              Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Lockdown of geen, wat is de ideale oplossing?
                Wat is de oplossing, wie zal het zeggen?[emoji848]
                De eerste lockdown ging alles oplossen, niet dus.
                De tweede lockdown ging dat ook doen en er zou nooit meer een lockdown komen, niet dus.
                De derde lockdown heeft het ook niet opgelost.
                Alle reizen verbieden ook niet, mondmaskers ook niet en vaccinatie ook niet.
                Het grootste effect is anders wel van de vaccinatie gekomen, dat helpt langer, mensen worden meestal veel minder of zelfs niet ziek en het aantal doden is ook lager (tot nu toe).
                Ge kunt natuurlijk alles in lockdown zetten, thuis gevaccineerd met een mondmasker en in isolatie zitten … maar ooit moeten we terug buiten komen en het virus zal niet weg zijn.
                Maar we kunnen toch ook moeilijk eeuwig thuis opgesloten blijven?
                Enige oplossing zal moeten komen van nog betere vaccins voor iedereen, medicatie die echt helpt … maar het effect ervan zullen we alleen kunnen weten als mensen buiten komen en elkaar ontmoeten.
                We zijn er dus nog niet vanaf zeker?
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Ja, en daarmee volgt men in Chit-Chat ook de richting die de (a-)sociale media uitgaan. Eerst waren de verplegenden en de dokters de helden, vandaag doet men alsof het allemaal zo erg niet is. Meer zelfs, door sommigen worden het nu al profiteurs genoemd en lamzakken. Het is allemaal in scene gezet om meer middelen vanuit de overheid los te krijgen, en meer van die onzin. Dat maakt me woest
                  Denkt men nu echt dat het een pretje is om een covid patiënt op IZ te verzorgen? Niet alleen heeft die veel meer zorgen nodig dan een andere patiënt, de verplegenden en dokters moeten ook extra beschermmiddelen gebruiken. In mijn job moest ik ook regelmatig werken met adembescherming, gelaatsbescherming en beschermpakken aan. Ik kan je verzekeren dat zelfs gewone werkjes plots veel vermoeiender worden. En dat is allemaal oké, maar niet als dit de dagelijkse norm wordt zodat je niet meer kan recupereren. Voor de meeste facebookers is het al teveel om hun masker op te zetten om 5 minuten een winkel binnen te stappen. Want dat doen pijn aan hun oren. Of neus. Of ze kunnen zo goed niet ademen, en het is heel ongezond met zo'n masker op.
                  Oh, ja, iedereen kent wel een verpleegster/dokter/laborante die het allemaal niet zo zwaar vinden. Wel, spreek dan eens met iemand die effectief op intensieve werkt. Of spreek eens met een schoonmaakster die de covid afdeling moet proper houden en regelmatig desinfecteren.
                  Natuurlijk willen we allemaal a la minute geholpen worden op de spoed. En liefst hebben we dubbel zo veel brandweermannen moest er eens een grote natuurbrand ontstaan ergens in uw buurt. En graag ook veel meer materiaal en mensen voor de burgerbescherming, zou er zich nog eens een overstroming voordoen. Zetten we dat bij op het lijstje van meer, betere en bredere (snel-) wegen.
                  En dan kunnen we weer zeuren over te hoge belastingen...
                  Natuurlijk zijn er zaken die beter kunnen of konden. Achteraf is het gemakkelijk spreken, helaas heeft niemand een glazen bol. Een klein beetje respect is nog steeds op zijn plaats.
                  Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Vanaf vandaag kan iedereen zich laten vaccineren in Brussel indien hij aan de voorwaarden voldoet.
                    Mijn echtgenote vandaag, ik morgen.

In Vlaanderen blijft het blijkbaar nog een beke wachten

Peter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                      Ja, en daarmee volgt men in Chit-Chat ook de richting die de (a-)sociale media uitgaan. Eerst waren de verplegenden en de dokters de helden, vandaag doet men alsof het allemaal zo erg niet is. Meer zelfs, door sommigen worden het nu al profiteurs genoemd en lamzakken. Het is allemaal in scene gezet om meer middelen vanuit de overheid los te krijgen, en meer van die onzin. Dat maakt me woest
                      Denkt men nu echt dat het een pretje is om een covid patiënt op IZ te verzorgen? Niet alleen heeft die veel meer zorgen nodig dan een andere patiënt, de verplegenden en dokters moeten ook extra beschermmiddelen gebruiken. In mijn job moest ik ook regelmatig werken met adembescherming, gelaatsbescherming en beschermpakken aan. Ik kan je verzekeren dat zelfs gewone werkjes plots veel vermoeiender worden. En dat is allemaal oké, maar niet als dit de dagelijkse norm wordt zodat je niet meer kan recupereren. Voor de meeste facebookers is het al teveel om hun masker op te zetten om 5 minuten een winkel binnen te stappen. Want dat doen pijn aan hun oren. Of neus. Of ze kunnen zo goed niet ademen, en het is heel ongezond met zo'n masker op.
                      Oh, ja, iedereen kent wel een verpleegster/dokter/laborante die het allemaal niet zo zwaar vinden. Wel, spreek dan eens met iemand die effectief op intensieve werkt. Of spreek eens met een schoonmaakster die de covid afdeling moet proper houden en regelmatig desinfecteren.
                      Natuurlijk willen we allemaal a la minute geholpen worden op de spoed. En liefst hebben we dubbel zo veel brandweermannen moest er eens een grote natuurbrand ontstaan ergens in uw buurt. En graag ook veel meer materiaal en mensen voor de burgerbescherming, zou er zich nog eens een overstroming voordoen. Zetten we dat bij op het lijstje van meer, betere en bredere (snel-) wegen.
                      En dan kunnen we weer zeuren over te hoge belastingen...
                      Natuurlijk zijn er zaken die beter kunnen of konden. Achteraf is het gemakkelijk spreken, helaas heeft niemand een glazen bol. Een klein beetje respect is nog steeds op zijn plaats.
                      Ludo ,
                      Dit is wat ik nu al maanden denk maar wel niet schreef. Zoals steeds staan de beste stuurlui aan de wal. Veel maken uitspraken over zaken die ze gezien hebben van ene die het gehoord heeft.
                      Er wordt immens veel tijd verloren aan mensen die het allemaal maar opgeblazen vinden ... Men wil niet gevaccineerd worden maar men eist wel een voorkeursbehandeling in een ziekenuis.
                      Men vind dat iedereen alleen maar plichten heeft bij werkcontracten maar zelf vinden ze dat ze recht hebben op verlof, een dikke pré, .... Zoals steeds elk voor zich en niemand voor een ander. Men eist respect op voor zichzelf, maar respect voor een ander betuigen staat niet in hun gefilterd woordenboek. Ze alleen hebben maar rechten, de plichten zijn voor de anderen (verzorgingspersoneel, artsen, ...)
                      Onlangs een jonge moeder gehoord in bijzijn van haar kinderen: "'T is allemaal flauwe kul ... Ik vind dat de natuur zelf moet beslissen, natuurlijke selectie ...". Misschien moest die dame wel eens nadenken over, indien er een natuurlijke selectie moet zijn, zij er misschien niet, niet meer was. Medicatie, vaccin tegen polio, ... allemaal tegen de natuurlijke selectie in. Kortzichtigheid of olifantenoogkleppen ... De rotte appels

Chapeau voor het vele ongekende, zwaar belastende werk die de verzorgingsmensen, artsen, ... kuispersoneel die werken in ziekenhuizen om het de patient zo goed mogelijk te maken. Zij hebben vooral recht op respect. De medemens is verplicht dat respect te betuigen. Maar blijkbaar niet dus.
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

Comment

Derde prik vraagje.

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                        Oh, ja, iedereen kent wel een verpleegster/dokter/laborante die het allemaal niet zo zwaar vinden. Wel, spreek dan eens met iemand die effectief op intensieve werkt.
                        Niet goed gelezen of verkeerd begrepen?
                        Ik spreek regelmatig met mensen die daar effectief werken en diegene die op IZ werken … “we moeten wat extra bescherming dragen maar we dragen al jaren elke dag een mondmasker en andere bescherming”.

Dat sommigen een andere mening gaan hebben zal zeker zo zijn, maar wat wil je dat ik anders schrijf dan hetgeen ze zelf zeggen?
                        En ja, die mensen weten dat ze extra alert moeten zijn en dat zal zeker een impact hebben.
                        Maar staat men ooit stil bij alle techniekers die bij klanten thuis moeten gaan werken, bij mensen die mogelijks (onwetend) besmet zijn, waar noch de klant noch de technieker veel meer kan doen dan een mondmasker dragen en (zware) handarbeid moet verrichten?
                        Mensen die ziek zijn en absoluut meteen een technieker willen omdat hun TV of internet niet goed gaat … ooit bij stil gestaan welke risico’s die mensen moeten nemen?
                        Meer dan een mondmasker en/of wat handgel zal de werkgever niet voorzien.
                        En ja, ook die mensen moeten blijven werken of ze nu willen of niet.
                        Maar in de media zie je daar niets van en niemand spreekt er dan over of vind het allemaal maar normaal. [emoji6]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Studie van Sciensano: "Gevaccineerden lopen 8 keer minder kans om te sterven aan COVID-19"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Studie van Sciensano: "Gevaccineerden lopen 8 keer minder kans om te sterven aan COVID-19"
                            https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/11/26/studie-vaccins/
                            Wat Sciensano ook wel zegt bij de gerapporteerde sterfgevallen is dat elke sterfgeval waarbij de patiënt besmet was met COVID en of symptomen gelijkend op deze van COVID had of men een vermoeden heeft van een mogelijke besmetting, mee geteld wordt in het totaal ook al is de infectie niet bevestigd.
                            De doodsoorzaak moet dus niet specifiek COVID zijn om opgenomen te worden in de cijfers, het vermoeden van een COVID-besmetting is al voldoende.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Wat Sciensano ook wel zegt bij de gerapporteerde sterfgevallen is dat elke sterfgeval waarbij de patiënt besmet was met COVID en of symptomen gelijkend op deze van COVID had of men een vermoeden heeft van een mogelijke besmetting, mee geteld wordt in het totaal ook al is de infectie niet bevestigd.
                              De doodsoorzaak moet dus niet specifiek COVID zijn om opgenomen te worden in de cijfers, het vermoeden van een COVID-besmetting is al voldoende.
                              Klopt, maar geldt in beide groepen.
                              Maw, de 1 tot 8 verhouding blijft.

Comment

Niet goed gelezen of verkeerd begrepen?
                                Ik spreek regelmatig met mensen die daar effectief werken en diegene die op IZ werken … “we moeten wat extra bescherming dragen maar we dragen al jaren elke dag een mondmasker en andere bescherming”.

Dat sommigen een andere mening gaan hebben zal zeker zo zijn, maar wat wil je dat ik anders schrijf dan hetgeen ze zelf zeggen?
                                En ja, die mensen weten dat ze extra alert moeten zijn en dat zal zeker een impact hebben.
                                Maar staat men ooit stil bij alle techniekers die bij klanten thuis moeten gaan werken, bij mensen die mogelijks (onwetend) besmet zijn, waar noch de klant noch de technieker veel meer kan doen dan een mondmasker dragen en (zware) handarbeid moet verrichten?
                                Mensen die ziek zijn en absoluut meteen een technieker willen omdat hun TV of internet niet goed gaat … ooit bij stil gestaan welke risico’s die mensen moeten nemen?
                                Meer dan een mondmasker en/of wat handgel zal de werkgever niet voorzien.
                                En ja, ook die mensen moeten blijven werken of ze nu willen of niet.
                                Maar in de media zie je daar niets van en niemand spreekt er dan over of vind het allemaal maar normaal. [emoji6]
                                Ludo gaf de opmerking op je schrijven over ziekenhuispersoneel.
                                Ook daar sprak je niet over andere beroepen.
                                De andere beroepen hier nu plots boven halen is geen aanvulling.
                                Betekent niet dat andere beroepen geen problemen hebben,... Ook zij hebben regels en ook zij kunnen in de vuurlinie komen te liggen, maar, de insteek is volledig anders.
                                TV kapot is geen levensbedreigende situatie indien technieker pas na 4 dagen kan komen en de tv mee moet voor herstelling en pas na 2 weken weer bruikbaar is. Maar ik wijk hier ook af van de situatie ziekenhuizen

Comment

Working...
                                X