Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste prijs/kwaliteit steelstofzuiger?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Beste prijs/kwaliteit steelstofzuiger?

    Hier een ouderwetse Miele C3 cats&dogs.
    Dus met snoer en klassiek model : in elk geval de beste stofzuiger die we al gehad hebben.
    Dyson spullen komen hier niet binnen : als ze in reclames spreken over een "digitale motor" dan loop ik snel een blokje om...
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #17
      Re: Beste prijs/kwaliteit steelstofzuiger?

      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      Dyson spullen komen hier niet binnen : als ze in reclames spreken over een "digitale motor" dan loop ik snel een blokje om...
      Dyson komt hier zeker ook nooit binnen, volledig mee eens polleke.
      Maar een digitale motor bestaat eigenlijk wel, is een driefasen "brushless motor", en in wezen wordt deze digitaal
      aangestuurd, maar noem dat ding dan gewoon een brushless motor zoals de meesten en reeds jaaaren gebruikt
      in koelventilatoren van pc ed.
      Zelfde varhaal met die Dyson Pure ventilatoren, is gewoon een toren met een ring en gleuf die werkt op
      het venturi princiepe en daar betaal je dan 500€ voor, hoe zot kan het...

      Comment


      • #18
        Re: Beste prijs/kwaliteit steelstofzuiger?

        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Hier een ouderwetse Miele C3 cats&dogs.
        Dus met snoer en klassiek model : in elk geval de beste stofzuiger die we al gehad hebben. ...
        Die Miele toestellen zijn idd waanzinnig goed.
        Heel sterke zuigkracht.
        Vroeger hebben we zo een silverstar gehad. (35 jaar geleden) Als ik mij niet vergis had die een motor van 2Kw.
        Spectaculair wat een zuigkracht. Eigenlijk een beetje teveel van het goede. Gelukkig kon je die toen al regelen.

        Comment


        • #19
          Re: Beste prijs/kwaliteit steelstofzuiger?

          Ik ben anders wel tevreden over onze Dyson V8 absolute (gekocht aan 289 euro met alle borstels) Toegegeven, ze zijn zeker niet goedkoop maar in het land van de draadlozen zijn ze volgens mij toch echt moeilijk te verslaan.
          Hier wordt deze zonder zwans 5x per dag gebruikt om vlug even rond te zuigen. Kat/hond en zwarte vloer met een stuk parket
          Telkens ritjes van ong. 15 minuten en dat lukt prima. Batterij is dan net voorbij de helft.
          Onze vorige was van Rowenta, vrienden hebben de witte Bosch met verwisselbare accu's, mijn ouders één van Aldi en nu een Black&Decker die bijna een kopie is vd Dyson maar ik ben 'm ondertussen al 3x moeten gaan ontstoppen/deblokkeren en nu zit er een slecht contact in het schakelaartje....En toch blijf ik gelukkig met onze (ondertussen verouderde) Dyson. Onze buren hebben de nieuwe V15 en dat is nog een andere categorie maar ook die zit netjes in elkaar hoor. Maar 600 euro is wel heeel veel geld.
          Waarom Dysons zo duur zijn? Omdat de 'zot' dat blijft geven natuurlijk.

          We hebben ook nog een (bijna nieuwe) Philips met snoer maar die wordt enkel gebruikt door de poetsvrouw.
          Of de volgende weer een Dyson wordt weet ik nog niet maar ik vermoed van wel...

          Groeten,
          Bart

          Comment


          • #20
            Re: Beste prijs/kwaliteit steelstofzuiger?

            Hier ook tevreden van onze Dyson.
            Kwa zuigkracht doet deze niet onder voor die met kabel.

            Een ander voordeel is dat de onderdelen makkelijk uit elkaar kunnen gehaald worden om te reinigen..

            Mbg
            nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

            Comment


            • #21
              Re: Beste prijs/kwaliteit steelstofzuiger?

              Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
              Hier wordt deze zonder zwans 5x per dag gebruikt om vlug even rond te zuigen. Kat/hond en zwarte vloer met een stuk parket
              Telkens ritjes van ong. 15 minuten en dat lukt prima. Batterij is dan net voorbij de helft.
              Omdat je die waarschijnlijk tussenin telkens terug aan de lader hangt? [emoji848]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #22
                Re: Beste prijs/kwaliteit steelstofzuiger?

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Omdat je die waarschijnlijk tussenin telkens terug aan de lader hangt? [emoji848]
                Uiteraard.
                Ik bedoel dat onze 'beneden' op een 15-tal minuutjes is gestofzuigd en dan gaat de stofzuiger het hoekje om in zijn laadstation. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die dat niet doen of die de stekker uit de lader halen bij niet gebruik.

                Comment


                • #23
                  Re: Beste prijs/kwaliteit steelstofzuiger?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
                  Uiteraard.
                  Ik bedoel dat onze 'beneden' op een 15-tal minuutjes is gestofzuigd en dan gaat de stofzuiger het hoekje om in zijn laadstation. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die dat niet doen of die de stekker uit de lader halen bij niet gebruik.
                  Hier idem. Een "oude" Dyson V8 ook. Wordt ook een paar keer per dag gebruikt op volle kracht (want je kan ook op halve kracht). Natuurlijk plaats je hem altijd direct terug op het laadstation, hangt meteen netjes op zijn plaats en hij laadt op. Een ouderwetse kruimeldief hing je toch ook altijd terug op de lader ?! Waarom zou je die apparaten van de lader laten....wanneer ze opgeladen zijn verbruikt die toch nauwelijks nog iets van stroom. Het is niet omdat onze electra nog wat duurder is geworden dat we er overal op moeten gaan besparen en aan comfort inboeten hé. Je gaat naar het apparaat en verwacht dat het opgeladen is, klaar voor gebruik, dat is toch met je wagen ook zo hé 😉. Als die Dyson V8 de geest geeft komt hier onmiddellijk het nieuwste model 👍. Wij hebben nog een Nilfisk ook, maar die komt nog nauwelijks uit de garage. Enkel de auto wordt er mee gestofzuigd omdat het handiger is dat je alleen met de slang in de auto komt.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Beste prijs/kwaliteit steelstofzuiger?

                    Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
                    Hier idem. Een "oude" Dyson V8 ook. Wordt ook een paar keer per dag gebruikt op volle kracht (want je kan ook op halve kracht). Natuurlijk plaats je hem altijd direct terug op het laadstation, hangt meteen netjes op zijn plaats en hij laadt op. Een ouderwetse kruimeldief hing je toch ook altijd terug op de lader ?!
                    Uiteraard is dat de logica zelve voor wie het toestel kent, er zijn ook andere toestellen waar men een losse adapter moet gebruiken en dan doet men dat niet elke keer.
                    Wie het toestel niet kent en enkel onderstaande reactie zou lezen, die zou verkeerdelijk kunnen verstaan dat men 5 keer 15 minuten kan werken en kog 50% resterend heeft.
                    Was gewoon ter verduidelijking. [emoji6]

                    Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
                    Hier wordt deze zonder zwans 5x per dag gebruikt om vlug even rond te zuigen. Kat/hond en zwarte vloer met een stuk parket
                    Telkens ritjes van ong. 15 minuten en dat lukt prima. Batterij is dan net voorbij de helft.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment

                    Working...
                    X