Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste prijs/kwaliteit steelstofzuiger?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beste prijs/kwaliteit steelstofzuiger?

    Mijn Rowenta silent force 750W stofzuiger heeft het gehad net voor black friday 😁 als er grote kortingen gaan zijn of eerst de prijzen kunstmatig verhogen is een andere zaak.

    Een vriend zei dat Dyson de beste zuigkracht hebben, maar wil geen 500 eur ofzo betalen, wel de beste prijs kwaliteit.

    Iemand tips of welke review sites of youtube kanalen doen goede tests?

  • #2
    Re: Beste prijs/kwaliteit steelstofzuiger?

    Kijk eens op https://www.besteproduct.nl/
    geen echte testsite, maar wel reviews van gebruikers

    Comment


    • #3
      Re: Beste prijs/kwaliteit steelstofzuiger?

      Wel wij hebben een Dyson en voor de zuigkracht moet die echt niet kopen want daar hadden we veel meer van verwacht.
      De batterij is ook veel te snel plat, waarom hebben ze deze niet vervangbaar gemaakt?
      Bij mijn snoerloze boormachine zitten twee batterijen in, waarom doet Dyson dat niet?
      De steel van de Rowenta is in elk geval handiger dan die van Dyson, maar of Rowenta nu beter is dan Dyson weet ik niet.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Beste prijs/kwaliteit steelstofzuiger?

        Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
        Mijn Rowenta silent force 750W stofzuiger heeft het gehad net voor black friday �� als er grote kortingen gaan zijn of eerst de prijzen kunstmatig verhogen is een andere zaak.

        Een vriend zei dat Dyson de beste zuigkracht hebben, maar wil geen 500 eur ofzo betalen, wel de beste prijs kwaliteit.

        Iemand tips of welke review sites of youtube kanalen doen goede tests?
        Ze mogen zeggen wat ze willen, maar de beste stofzuiger is nog steeds Nilfisk GM80c (geen steelstofzuiger) maar een topper
        wordt bijna overal professioneel gebruikt, altijd wisselstukken voor te krijgen enz.
        Wel enorme prijsverschillen, kost bij vandeborre bijna 200€ méér dan bij Bol.

        Comment


        • #5
          Re: Beste prijs/kwaliteit steelstofzuiger?

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Ze mogen zeggen wat ze willen, maar de beste stofzuiger is nog steeds Nilfisk GM80c (geen steelstofzuiger) maar een topper
          wordt bijna overal professioneel gebruikt, altijd wisselstukken voor te krijgen enz.
          Wel enorme prijsverschillen, kost bij vandeborre bijna 200€ méér dan bij Bol.
          https://www.bol.com/be/nl/p/nilfisk-...RoCQy8QAvD_BwE
          Dat klopt, wij hebben er zo een gehad maar de vrouw werkte er niet graag mee omdat ze die overal moest meesleuren.
          Maar wat zuigkracht betreft is die niet te overtreffen en zo heel veel lawaai maakt die ook niet.
          Dit is inderdaad de beste op alle gebied.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Beste prijs/kwaliteit steelstofzuiger?

            Bij de test van de Nederlandse Consumenten bond komen drie (accu)steelstofzuigers als beste uit de test 7.2 punten: Bij voorbeeld de Rowenta Air Force Flex 760 RH9574WO 329 euro. En de Dyson V12 Detect Slim Absolute 549 euro.
            Om de gehele test te zien moet je lid zijn.
            De zuigkracht van een accuzuiger valt in het niet ten opzichte van de goedkoopste snoer stofzuiger. Ook de accu's hebben een zeer beperkte gebruiksduur: gemiddeld 9 minuten. Ik heb bij de MediaMarkt zelf de verschillende merken eens getest, maar de zuigkracht valt bij alle merken accu steelzuigers daar aanwezig tegen. Hand accu stofzuigers zijn weggegooid geld, op een tapijt kun je het helemaal vergeten. Dus we zeulen maar gewoon de zware snoer stofzuiger de trap omhoog. Overigens de accu steelzuigers zijn ook behoorlijk zwaar.

            Comment


            • #7
              Re: Beste prijs/kwaliteit steelstofzuiger?

              Wij hebben 2 van deze

              De ene hebben we jaren en de andere sinds gisteren. Onder de €100 en doet het meer dan prima. Op beide etage staat er nu eentje. Klein genoeg om uit het zicht op te bergen. Gewicht 4kg, mijn fototas is beduidend zwaarder.
              http://www.smuttynose.nl

              Comment


              • #8
                Re: Beste prijs/kwaliteit steelstofzuiger?

                Het is eigenlijk een beetje de logica zelf dat een batterij gevoed toestel nooit de performantie kan hebben van een toestel dat aan het snoer hangt.
                Toch zeker niet als gewicht en autonomie een belangrijk punt zijn.
                Er moet een vermogen in het systeem gestopt worden om een zeker resultaat te kunnen bereiken.

                Batterij gevoede systemen zullen meestal een hoge kracht proberen te leveren op korte tijd om ergens nog efficient te kunnen zijn.
                Dat maakt dat ze maar weinig lang kunnen presteren als het gewicht van de batterij mee in de berekening komt.
                We zien dit zelfde verhaal bij de elektrische wagen en andere batterij gevoede systemen.

                Dus de overweging die je vooral moet maken is waar je het toestel voor zal inzetten.
                Als een korte gebruikstijd meestal het geval is dan kan een batterij gevoed systeem volstaan. Ik denk dan vooral aan weinig lastige klusjes zoals het stofzuigen van een parket, kleine ruimtes,... Snel, kort en krachtig.
                Het gemak van snoerloos te kunnen rondlopen is wel iets. Maar ben je nu echt ZO extreem lui geworden om dat snoertje even in een andere stekker te stoppen? Is da nu echt nodig?

                Denk je eerder aan een meer intens (langdurig) gebruik dan zal een batterij gevoed systeem ook zwaar teleur stellen. De kwestie zal meestal de gebruiksduur zijn. Batterij leeg nog voor je goed gestart bent.
                Ik denk hier bv aan mensen die langharige tapijten hebben, huisdieren, stoffen zetels, grote woning, moeilijker stof en vuil...

                Dus die overweging ga je al moeten maken eerst.

                Dan komen we bij het punt van welk merk dat dan moet zijn.
                Daar spelen een paar dingetjes mee zoals met alles in de verkoop. Marketing, design, duurzaamheid, ergonomie,....

                Dyson en gelijkaardig ben ik absoluut geen fan van. Voor wat mij betreft is dit een zeer sterk marketing gedreven bedrijf. Beetje zoals Apple en Tesla... Veel show, veel design, veel blabla maar weinig ernstig als je wat nadenkt. Vooral extreem duur.
                Een stofzuiger is niet veel meer dan een krachtige motor en een opvangbak voor stof. Super simpel design. Het is niet redelijk om daar 500 euro aan te willen uitgeven. Dat kan het ding in productie nooit waard zijn.
                Idem met stofzuigers van ... (ik ben het merk even kwijt, black star? zoiets) Iets dat ze verkopen in piramide verkoop. Je betaald meer dan 1000 euro tot zelfs 2000 euro voor iets dat hooguit 50 euro productie gekost heeft. De rest is allemaal geld dat naar marketing en premies voor de leurders gaat.

                Bekijk het even zo....
                Met regelmaat komt bv in de Lidl of Aldi een aanbieding voor een eenvoudig stofzuiger aan prijzen a rato 50 euro.
                Het is pakken slimmer om zoiets te kopen. Is em versleten dan kan hij de container in. Smart move.
                Misschien wel stukken minder mooi design. (je kan je familie en vrienden niet imponeren met de schoonheid ervan).
                MAAR je steekt wel mooi het verschil in je zak.
                De vraag is of je geld wil uitgeven aan design en marketing. Het is weinig rationeel denken.

                Comment


                • #9
                  Re: Beste prijs/kwaliteit steelstofzu

                  Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                  Het is eigenlijk een beetje de logica zelf dat een batterij gevoed toestel nooit de performantie kan hebben van een toestel dat aan het snoer hangt.
                  Toch zeker niet als gewicht en autonomie een belangrijk punt zijn.
                  Er moet een vermogen in het systeem gestopt worden om een zeker resultaat te kunnen bereiken.

                  Batterij gevoede systemen zullen meestal een hoge kracht proberen te leveren op korte tijd om ergens nog efficient te kunnen zijn.
                  Dat maakt dat ze maar weinig lang kunnen presteren als het gewicht van de batterij mee in de berekening komt.
                  We zien dit zelfde verhaal bij de elektrische wagen en andere batterij gevoede systemen.

                  Dus de overweging die je vooral moet maken is waar je het toestel voor zal inzetten.
                  Als een korte gebruikstijd meestal het geval is dan kan een batterij gevoed systeem volstaan. Ik denk dan vooral aan weinig lastige klusjes zoals het stofzuigen van een parket, kleine ruimtes,... Snel, kort en krachtig.
                  Het gemak van snoerloos te kunnen rondlopen is wel iets. Maar ben je nu echt ZO extreem lui geworden om dat snoertje even in een andere stekker te stoppen? Is da nu echt nodig?

                  Denk je eerder aan een meer intens (langdurig) gebruik dan zal een batterij gevoed systeem ook zwaar teleur stellen. De kwestie zal meestal de gebruiksduur zijn. Batterij leeg nog voor je goed gestart bent.
                  Ik denk hier bv aan mensen die langharige tapijten hebben, huisdieren, stoffen zetels, grote woning, moeilijker stof en vuil...

                  Dus die overweging ga je al moeten maken eerst.

                  Dan komen we bij het punt van welk merk dat dan moet zijn.
                  Daar spelen een paar dingetjes mee zoals met alles in de verkoop. Marketing, design, duurzaamheid, ergonomie,....

                  Dyson en gelijkaardig ben ik absoluut geen fan van. Voor wat mij betreft is dit een zeer sterk marketing gedreven bedrijf. Beetje zoals Apple en Tesla... Veel show, veel design, veel blabla maar weinig ernstig als je wat nadenkt. Vooral extreem duur.
                  Een stofzuiger is niet veel meer dan een krachtige motor en een opvangbak voor stof. Super simpel design. Het is niet redelijk om daar 500 euro aan te willen uitgeven. Dat kan het ding in productie nooit waard zijn.
                  Idem met stofzuigers van ... (ik ben het merk even kwijt, black star? zoiets) Iets dat ze verkopen in piramide verkoop. Je betaald meer dan 1000 euro tot zelfs 2000 euro voor iets dat hooguit 50 euro productie gekost heeft. De rest is allemaal geld dat naar marketing en premies voor de leurders gaat.

                  Bekijk het even zo....
                  Met regelmaat komt bv in de Lidl of Aldi een aanbieding voor een eenvoudig stofzuiger aan prijzen a rato 50 euro.
                  Het is pakken slimmer om zoiets te kopen. Is em versleten dan kan hij de container in. Smart move.
                  Misschien wel stukken minder mooi design. (je kan je familie en vrienden niet imponeren met de schoonheid ervan).
                  MAAR je steekt wel mooi het verschil in je zak.
                  De vraag is of je geld wil uitgeven aan design en marketing. Het is weinig rationeel denken.

                  Zoals gezegd, je moet eerst kijken wat het gebruik ervan zal zijn.
                  Persoonlijk haat ik dingen met een snoer….en tegenwoordig zijn de Li Ion batterijen van zulk een goede kwaliteit dat je best die overweging kan maken. ALS het voldoet voor je gebruik weliswaar. Want ik kan me best voorstellen dat een stofzuiger op batterijen totaal onvoldoende is wanneer je verschillende kamers met tapijten hebt. Plus stofzuigers met een snoer zijn zeker krachtiger, volledig akkoord.

                  Maar er is ook gebruiksgemak en voor ons is dit de gulden middenweg:

                  Wij hebben een steelstofzuiger op batterijen waarvan je de steel kan loskoppelen en je dus een krachtige handstofzuiger hebt: die wordt vooral gebruikt voor de wagens, of sporadisch eens op een harde vloer, of bij een klusbeurt ( boren bv ); er is ook een rolborstel stuk bij dat we gebruiken om de matrassen eens te stofzuigen.

                  Doordat hij redelijk krachtig is, kan hij op korte tijd veel doen, en meestal krijg ik hem nooit volledig leeg. Hij gaat na het werk dan ook direct in zijn dock om op te laden. Twee matrassen grondig stofzuigen ( op volle kracht, want niveau is instelbaar ) , doet hij niet op 1 batterij. Maar ik heb voor die keren nog een tweede.
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beste prijs/kwaliteit steelstofzu

                    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                    Doordat hij redelijk krachtig is, kan hij op korte tijd veel doen, en meestal krijg ik hem nooit volledig leeg. Hij gaat na het werk dan ook direct in zijn dock om op te laden. Twee matrassen grondig stofzuigen ( op volle kracht, want niveau is instelbaar ) , doet hij niet op 1 batterij. Maar ik heb voor die keren nog een tweede.
                    Hangt van het toestel af, maar afhankelijk van de stand (normaal/krachtig) kunnen wij minstens 20 minuten tot 40 minuten gebruik maken van één laadbeurt.
                    Dat is dan ook nog niet het toestel met de grootste autonomie.
                    Dan is er toch wel meer dan voldoende om twee matrassen te stofzuigen. [emoji6]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beste prijs/kwaliteit steelstofzu

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Hangt van het toestel af, maar afhankelijk van de stand (normaal/krachtig) kunnen wij minstens 20 minuten tot 40 minuten gebruik maken van één laadbeurt.
                      Dat is dan ook nog niet het toestel met de grootste autonomie.
                      Dan is er toch wel meer dan voldoende om twee matrassen te stofzuigen. [emoji6]
                      Zoals gezegd, hangt van het toestel af.
                      De maximum stand bij een ander toestel is misschien gelijk aan de minimum stand van mijn toestel. Dus moeilijk te vergelijken.

                      En hangt van de gebruiker af. Je weet dat ik héél grondig ben in alles wat onderhoud en poetsen betreft.

                      Maar daarom - welk toestel op batterijen je ook hebt - een reserve batterij is steeds een goed idee.
                      1) soms omdat je het gewoon nodig hebt. ( bij een bepaald gebruik )
                      2) indien je het niet nodig hebt, is het vaak wel gemakkelijk. ( geen tijdverlies door opladen )

                      Edit: zou het es echt moeten meten, maar ik doe ook steeds de airco’s als ik de matrassen stofzuig.
                      Last edited by Alfa Centauri; 17 november 2021, 14:04.
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #12
                        Beste prijs/kwaliteit steelstofzuiger?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                        En hangt van de gebruiker af. Je weet dat ik héél grondig ben in alles wat onderhoud en poetsen betreft.
                        Misschien ben je ook wel wat te traag? [emoji23]

                        Maar daarom - welk toestel op batterijen je ook hebt - een reserve batterij is steeds een goed idee.
                        Veel van dergelijke toestellen hebben een vaste batterij, een reserve-batterij brengt je dan niet veel verder. [emoji6]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Beste prijs/kwaliteit steelstofzuiger?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Wel wij hebben een Dyson en voor de zuigkracht moet die echt niet kopen want daar hadden we veel meer van verwacht.
                          De batterij is ook veel te snel plat, waarom hebben ze deze niet vervangbaar gemaakt?
                          Bij mijn snoerloze boormachine zitten twee batterijen in, waarom doet Dyson dat niet?
                          De steel van de Rowenta is in elk geval handiger dan die van Dyson, maar of Rowenta nu beter is dan Dyson weet ik niet.
                          Ik heb een Bosch stofzuiger die werkt op verwisselbare accu's, er waren 2 accu's bijgeleverd, en ik had al een boormachine die op dezelfde accu's werkt.
                          Productfiche bosch unlimited bcs612w: Vind hier de karakteristieken, de handleiding en de accessoires van de bosch unlimited bcs612w bij Vanden Borre.

                          Die steelstofzuiger werkt prima, maar ik heb nog een andere Bosch stofzuiger die op 230V werkt, en die zuigt toch een stuk krachtiger.
                          Meestal gebruik ik tegenwoordig toch de oplaadbare steelstofzuiger omdat die handiger is (veel lichter).
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Beste prijs/kwaliteit steelstofzuiger?

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Misschien ben je ook wel wat te traag? [emoji23]

                            Veel van dergelijke toestellen hebben een vaste batterij, een reserve-batterij brengt je dan niet veel verder. [emoji6]
                            Haast en spoed is zelden goed.

                            Niet allemaal, de onze heeft een verwisselbare batterij, en die van Bart ook.
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment


                            • #15
                              Re: Beste prijs/kwaliteit steelstofzuiger?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                              Haast en spoed is zelden goed.

                              Niet allemaal, de onze heeft een verwisselbare batterij, en die van Bart ook.
                              Een beetje rapper kan wel geen kwaad hoor. [emoji6]
                              En inderdaad niet allemaal … heeft ook niemand beweerd. [emoji848]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X