Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Energieprijzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Energieprijzen

    Indirect wel. Er is natuurlijk ook een heel groot stuk speculatie.

    Comment


    • Re: Energieprijzen

      Speculatie, inderdaad, er worden ook orders gegeven om trager te varen, of te stoppen, om de verhoging van morgen mee te nemen. Alsook meer btw te kunnen rijven, komt hen allemaal ten goede, behalve ........... !
      https://ggpics.be/

      Comment


      • Re: Energieprijzen

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Milledju, gisteren getankt EURO 95, € 58,00 voor net geen dertig liter.
        En komt dat allemaal door die oorlog?
        Ik heb er deze week (maandag 7 maart) nog eentje gevonden aan 1,819 Euro/liter voor Euro 95.
        Is een tankstation in de industriezone hier met een tiental pompen waar dagelijks tientallen vrachtwagens uit diverse landen komen tanken, maar er is ook een pomp met diesel + benzine voor gewone wagens (wat ik niet wist).
        Mijn tankbeurt : 31.89 liter aan 1.819 euro/liter = 58,01 euro.
        Nu is mijn bakske vol nafte, en ik kan daarmee toch een paar maand mee verder om rond de kerktoren te rijden (reizen met de wagen zijn voor begin juni en begin september...) dus tegen dan... misschien goedkoper of toch nog duurder, wie weet het .
        Last edited by Guest43; 12 maart 2022, 16:31.

        Comment


        • Re: Energieprijzen

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Milledju, gisteren getankt EURO 95, € 58,00 voor net geen dertig liter.
          En komt dat allemaal door die oorlog?
          Neen, vooral paniekreacties zijn hier de oorzaak van, doch dat gaat over huidige olieprijzen per vat, niet wat je aan de pomp tankt want dat is al lang geleden aangekocht
          En uiteraard vadertje Staat die met 2/3 de kas spijst zoals gewoonlijk

          Doch alles wat vandaag en de volgende maanden getankt zal worden aan de pomp is nog allemaal aan de goedkopere prijzen aangekocht
          Dus dubbel op dubbel winst

          grts
          Sieg
          Last edited by Sieg; 12 maart 2022, 22:55.
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • Re: Energieprijzen

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Neen, vooral paniekreacties zijn hier de oorzaak van, doch dat gaat over huidige olieprijzen per vat, niet wat je aan de pomp tankt want dat is al lang geleden aangekocht
            En uiteraard vadertje Staat die met 2/3 de kas spijst zoals gewoonlijk

            Doch alles wat vandaag en de volgende maanden getankt zal worden aan de pomp is nog allemaal aan de goedkopere prijzen aangekocht
            Dus dubbel op dubbel winst

            grts
            Sieg
            Omdat de mensen massaal gaan tanken stijgen de prijzen?
            Ik denk het niet want de prijzen zullen sowieso blijven stijgen door die hoer (putin) zijn oorlog.
            En vadertje staat gaat lopen met juist 1/2 op de prijs aan de pomp.
            En leve Open VLD die koppig de prijzen hoog wilt houden.
            Die zes regeringen, een senaat die niks te doen heeft en tien gouvernementen moeten ergens van betaald worden hé.
            Natuurlijk heeft het alles met die oorlog te maken, er is absoluut geen schaarste bij ons of elders in de EU.


            Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

            Comment


            • Re: Energieprijzen

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Neen, vooral paniekreacties zijn hier de oorzaak van, doch dat gaat over huidige olieprijzen per vat, niet wat je aan de pomp tankt want dat is al lang geleden aangekocht
              En uiteraard vadertje Staat die met 2/3 de kas spijst zoals gewoonlijk

              Doch alles wat vandaag en de volgende maanden getankt zal worden aan de pomp is nog allemaal aan de goedkopere prijzen aangekocht
              Dus dubbel op dubbel winst

              grts
              Sieg
              Beetje vreemde redenering, want diezelfde groothandelaars zullen vroeg of laat heel dure brandstof moeten aankopen als hun voorraden slinken.
              Als de prijs daarna dan daalt, dan moeten ze dan ook kunnen opvangen.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • Re: Energieprijzen

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Doch alles wat vandaag en de volgende maanden getankt zal worden aan de pomp is nog allemaal aan de goedkopere prijzen aangekocht
                Dus dubbel op dubbel winst

                grts
                Sieg
                Op de linkeroever van het kanaal Roeselare-Leie bouwt Waterwegen en Zeekanaal een nieuwe kaaimuur. Die zal door de firma Unitank-G&V uit Kuurne worden gebruikt voor haar tankterminal, die in Roeselare wordt gebouwd voor de opslag van de strategische voorraad brandstoffen voor West-Vlaanderen.

                Comment


                • Re: Energieprijzen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                  Beetje vreemde redenering, want diezelfde groothandelaars zullen vroeg of laat heel dure brandstof moeten aankopen als hun voorraden slinken.
                  Als de prijs daarna dan daalt, dan moeten ze dan ook kunnen opvangen.
                  Neen hoor, geen vreemde redenering, gewoon realiteit

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • Re: Energieprijzen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Omdat de mensen massaal gaan tanken stijgen de prijzen?
                    Ik denk het niet want de prijzen zullen sowieso blijven stijgen door die hoer (putin) zijn oorlog.
                    En vadertje staat gaat lopen met juist 1/2 op de prijs aan de pomp.
                    En leve Open VLD die koppig de prijzen hoog wilt houden.
                    Die zes regeringen, een senaat die niks te doen heeft en tien gouvernementen moeten ergens van betaald worden hé.
                    Natuurlijk heeft het alles met die oorlog te maken, er is absoluut geen schaarste bij ons of elders in de EU.
                    Waar heb ik ergens geschreven wat jij insinueert ?? "Omdat de mensen massaal gaan tanken stijgen de prijzen?"

                    Er is op het ogenblik niemand die kan voorspellen hoe en wat de prijzen zullen doen binnen een aantal weken.
                    De felle prijsstijgingen van de brandstof afgelopen weken zijn paniekreacties, zoals ik reeds geschreven heb, en dat kan snel omslaan.

                    Zo kon je deze week opeens 28% goedkoper mazout tanken dan de week ervoor, heel eigenaardig toch die bokkensprongen
                    Iemand die dan 2000 liter liet thuis bezorgen deed zich opeens een 500€ profijt dan degene die een week daarvoor 2000 liter mazout kocht

                    Dus tjah ...

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • Re: Energieprijzen

                      Als de regering dan toch iets wil doen, dan kunnen ze misschien het structureel telewerk nog wat aanhouden. Ik zit nu al 2 jaar thuis te werken. Nu de benzine plots zoveel meer kost zou ik elke dag terug 110km moeten rijden.... Als dat gedurende die 2 jaar geen probleem was om thuis te werken dan kunnen er nog wel enkele maanden bij zou ik zeggen.

                      Comment


                      • Re: Energieprijzen

                        Ik heb het geluk dat ik op pensioen ben en me zo min mogelijk nog verplaats. Mijn dochter en schoonzoon werken hoofdzakelijk van thuis uit maar mijn zoon en schoondochter hebben hun auto echt wel nodig, montage kan niet vanop afstand denk ik dan met mijn simpel (?) verstand.

                        Comment


                        • Re: Energieprijzen

                          Neen, je kan niet alle jobs vanop afstand doen. En ik ben in die 2 jaar ook wel af en toe naar het werk geweest omdat het nodige materiaal nu eenmaal enkel daar ter beschikking is.

                          Maar ik zou dus nu elke dag 110km moeten rijden om dan op het werk een halve dag vergaderingen te hebben via Teams. Toch idioot dat je daarvoor je moet verplaatsen? En voor de rest, excel en word werken even goed thuis. Zelfs beter, want daar heb ik tenminste een engelstalige versie ter beschikking

                          Comment


                          • Re: Energieprijzen

                            We hebben vandaag een contract afgesloten voor de levering van electriciteit en gas bij Engie.
                            Zoals overal een variabel contract en de voorschotten zijn +/- € 100,00 meer dan bij de vorige leverancier met een vast contract.
                            Dit contract loopt in mei af en ik ga niet meer bij hen kopen omdat ik er niet tevreden mee was. Nee, ik ga deze leverancier niet vernoemen.


                            Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                            Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

                            Comment


                            • Re: Energieprijzen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              We hebben vandaag een contract afgesloten voor de levering van electriciteit en gas bij Engie.
                              Zoals overal een variabel contract en de voorschotten zijn +/- € 100,00 meer dan bij de vorige leverancier met een vast contract.
                              Voorschotten zeggen weinig over de effectieve prijs, men moet het op jaarbasis bekijken.
                              Hopelijk geen grote afrekening nadien.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Re: Energieprijzen

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Voorschotten zeggen weinig over de effectieve prijs, men moet het op jaarbasis bekijken.
                                Hopelijk geen grote afrekening nadien.
                                Inderdaad, toen ik mijn nieuw vast contract (3 jaar) met Engie afsloot, vroeg de operator welk voorschot ik wou betalen.
                                En aangezien ik ook zelf wel geld opzij kan zetten, heb ik een zo laag mogelijk bedrag gekozen.
                                (contract ging in in 11/2021, maar omwille van problemen is de overstap uiteindelijk pas in december geformaliseerd)

                                peter

                                Comment

                                Working...
                                X