Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Energieprijzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Energieprijzen

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
    Ik denk dat je best zo kan redeneren, als je de pensioenen in Europa bekijkt staan we ergens achteraan te trappelen.
    Inderdaad, want de gemiddelde ambtenaar krijgt nu ongeveer 63 % van zijn wedde als pensioen, iemand uit de privé ongeveer 43 %.
    Tamelijk groot verschil hé
    Maar ze gaan er "iets" aan doen... hoor ik al jaaaaaaaaaaaaaren.

Comment

• Energieprijzen

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Amaai, dit is bijna drie maand pensioen dat dit mij gaat kosten.
      Wees blij dat het “maar” bijna 3 maand pensioen is, voor velen is het bijna 5 maand en half pensioen tot bijna 7 maand pensioen.
      Is schandalig veel geld!
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
        Inderdaad, want de gemiddelde ambtenaar krijgt nu ongeveer 63 % van zijn wedde als pensioen, iemand uit de privé ongeveer 43 %.
        Tamelijk groot verschil hé
        Maar ze gaan er "iets" aan doen... hoor ik al jaaaaaaaaaaaaaren.

Met gemiddelden kan je afkomen
        Ik hoor geregeld bedragen van 6.000 euro pensioen. Maar dat is niet de doorsnee ambtenaar.

In de privé bestaat zoiets als groepsverzekering, maaltijdchecques, bedrijfswagens, onkostenvergoedingen allerhande, voordelen alle aard, ....
        Onlangs gesproken met iemand die het schandalig vond dat hij maar 7 euro en nog wat kreeg van zijn bedrijf per dag thuiswerk. So what? Een ambtenaar kreeg 1 euro, nu tijdelijk 2 omdat thuiswerk zo goed als verplicht was. Ambtenaren krijgen wel sociaal abonnement geloof ik.

Ergens 20 jaar geleden hebben ze gestaakt voor hogere weddes, toen hebben ze 2 extra verlofdagen gekregen. En later nog eens 2 en nog eens 2.
        Je mag ook niet vergeten dat de ambtenaren er indertijd eerst waren om BBSZ te betalen , pas daarna de gewone burger. Wie betaalt tenslotte hun weddes?

De huidige generatie gepensioneerde ambtenaren geniet trouwens "uitgesteld loon", zoals dat ook noemt. In de toekomst zal dat uitdoven omdat de lonen ondertussen hoger liggen dan vroeger, meer gelijkgeschakeld met de privé en statutairen vervangen door contractuelen. Het is nog niet zo lang geleden dat een gemiddeld ambtenaar een 13e maand kreeg gelijk aan een bedrag van een 53ste en halve week, dan een tijdje een 54e week erbij kreeg en zo beetje per beetje meer. Het vakantiegeld was lange tijd voldoende voor een daguitstap naar de zee, als je niet te zot deed.

Maar weinigen wouden indertijd ambtenaar worden want per maand was dat preeke te weinig
        Last edited by nabi; 9 maart 2022, 19:25.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
          Maar weinigen wouden indertijd ambtenaar worden want per maand was dat preeke te weinig
          Ik wil gerust mijn loon ruilen tegen het pensioen van vele ambtenaren en ik wil er dan nog een maand voor gaan werken ook.
          Dat ze niet allemaal evenveel hebben klopt, maar toch een pak meer dan een gewone bediende die dezelfde job doet.
          Ik ben nog niet met pensioen, maar als ik zie wat ik op mijn pensioenleeftijd zal krijgen, da’s om achterover te vallen.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
            Ik denk dat je dit bedrag met een flinke korrel zout, of liever een groot pak zout, moet nemen. Ik heb nog in geen enkele publicatie gezien of gevonden hoe ze aan dit bedrag komen.
            Niks te korrel of pak zout, gewoon realiteit !
            Heb je misschien mijn voorbeeld niet gezien dat ik hier een tijdje geleden gepost heb https://forum.belgiumdigital.com/f59...ml#post4890189
            Dus 6000€ per jaar met ik nu betalen en dat waren nog prijzen voor de oorlog en vooral nog voor de belachelijk panische prijsverhogingen van de laatste twee weken !

grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Je moet eens kijken op carbu.com onder de zone Menen, daar staat Auchan Frankrijk bij.
              Prijs euro 95 1,45 Euro per liter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Je moet eens kijken op carbu.com onder de zone Menen, daar staat Auchan Frankrijk bij.
                Prijs euro 95 1,45 Euro per liter.
                Inderdaad Geert, ook bij de Carrefour en nog enkele net over de grens in Frankrijk, 1,46 € per liter
                Vergelijk brandstofprijzen en prijzen van Stookolie, Mazout, pellets, diesel, benzine, CNG, Super ...

grts
                Sieg

Comment

• Energieprijzen

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Inderdaad Geert, ook bij de Carrefour en nog enkele net over de grens in Frankrijk, 1,46 € per liter
                  Vergelijk brandstofprijzen en prijzen van Stookolie, Mazout, pellets, diesel, benzine, CNG, Super ...

grts
                  Sieg
                  Ge moet er dan wel alles bij vermelden hé. [emoji6]
                  Kijk eens naar de datum van de prijzen. [emoji848]

En bestaat 95 E5 daar nog?
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    ...........
                    En bestaat 95 E5 daar nog?
                    Tot ergens na 23/11/2019 of zo?
                    " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                      Tot ergens na 23/11/2019 of zo?
                      Ja logischerwijze.
                      Maar zou het niet kunnen dat de meeste pompen met 95 E5 al een tijd geleden vervangen werden door 95 E10 waardoor de oude prijs blijven staan is?
                      Lijkt me toch zeer verwonderlijk dat het meer dan een halve Euro goedkoper zou zijn dan elders?
                      Of zie ik dat verkeerd?
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Je ziet dat juist!
                        " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Ge moet er dan wel alles bij vermelden hé. [emoji6]
                          Kijk eens naar de datum van de prijzen. [emoji848]
                          Inderdaad, daarmee de link om te kunnen vergelijken.

Hier bij ons zit er ook toch redelijk wat verschil in, maar uiteraard geen halve euro per liter.
                          Een 20 cent verschil kan je nog wel vinden.

Vandaag gezien op het nieuws, blijkbaar zijn er verschillende pompen in België die al meer vragen dan de toegelaten maximum prijs.
                          Volgens hun zeggen liggen de internationale prijzen nu hoger dan de toegelaten maximum prijs aan de pomp.
                          Dus volgens die typkes doen ze er alleen maar verlies aan als ze de reguliere max. prijs vragen.
                          Wat hij er niet bij verteld is dat die aankopen gebeurt zijn al een hele tijd terug toen de prijzen nog redelijk wat lager waren
                          Tjah ...

grts
                          Sieg

Comment

Voor een halve euro minder per liter zou ik zeker eens boodschappen gaan doen naar Auchan, misschien zelfs voor 20 cent goedkoper ook nog.

Maar voor de prijzen die ze op vandaag vragen zeker niet :

Diesel 2,179 euro/liter
                            Super SP 95 E10 2,023 euro/liter
                            Super SP 98 2,109 euro/liter

Ik tank nu bij DATS de SP 95 E10 aan 1,951 euro/liter.
                            Last edited by Guest43; 11 maart 2022, 11:41.

Comment

Dubbel

Comment

Milledju, gisteren getankt EURO 95, € 58,00 voor net geen dertig liter.
                                En komt dat allemaal door die oorlog?

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                                Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Working...
                                X