Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Energieprijzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Energieprijzen

    Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
    Inderdaad, volledig mee akkoord, want dit zijnde o.a. de criteria :


    Zijn scholen te voet of met de fiets bereikbaar? Zijn altijd te voet of per fiets te bereiken voor wie niet te lui is.
    Ik ga niet naar school.

    Kan u makkelijk met de bus of de trein naar uw werk? Wat is makkelijk, is dat als de bus of de trein stopt aan je voordeur ?
    Helemaal niet, ik kan niet van mijn slaapkamer naar mijn bureau met de trein of bus. [emoji23]

    Moet u altijd de auto nemen om te gaan sporten of naar het theater te gaan? Sporten kan reeds beginnen aan je voordeur, en niemand is verplicht om een aantal keer per jaar naar het theater te gaan.
    Ik sport niet, tenzij op de hometrainer. [emoji849]

    Hebt u uw auto nodig om naar de bakker of de post te gaan? Je kan altijd te voet of met de fiets naar de bakker gaan, ook al is het 5 of 10 km ver. En wie gaat er nog naar de post....ik zou niet weten waarom.
    Ja, naar de bakker maar da’s dan gecombineerd met de andere boodschappen.

    Kan u te voet of met de fiets naar de dokter of de tandarts? Dat is altijd mogelijk, ook als is het 5 of 10 km ver.
    Als men ziek is of ne poot gebroken heeft, dan gaat dat niet … maar de dokter kan ook tot bij mij komen. [emoji23]

    Als ik de keuze zou moeten maken, in een stinkende stad wonen in een woning met een prima mobiscore of op het platteland wonen met een slechte mobiscore.... mijn keuze is rap gemaakt.
    Ja … alles heeft in principe voor- en nadelen, maar een stad toch alleen nadelen voor mij.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Re: Energieprijzen

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      .................................

      Ja … alles heeft in principe voor- en nadelen, maar een stad toch alleen nadelen voor mij.
      Ben van hetzelfde gedacht .

      Comment


      • Re: Energieprijzen

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Ik ga niet naar school.

        Helemaal niet, ik kan niet van mijn slaapkamer naar mijn bureau met de trein of bus. [emoji23]

        Ik sport niet, tenzij op de hometrainer. [emoji849]

        Ja, naar de bakker maar da’s dan gecombineerd met de andere boodschappen.

        Als men ziek is of ne poot gebroken heeft, dan gaat dat niet … maar de dokter kan ook tot bij mij komen. [emoji23]

        Ja … alles heeft in principe voor- en nadelen, maar een stad toch alleen nadelen voor mij.
        Toen wij vroeger een plek zochten om te wonen hadden wij geen zin om ons halve leven taxi te spelen voor onze kinderen zoals we zagen bij mensen die te ver van een centrum woonden.
        Onze kinderen hebben hun verplaatsingen naar school, sportclub, uitgaansmogelijkheden enz. altijd zelf gedaan te voet of met de fiets.
        Zelf nam ik om 8h25 de trein in het station om de hoek en was om 9h in Brussel.

        Als dit inzicht, tesamen met de keuze voor een rijwoning, tot gevolg heeft gehad dat ik nu mijn gasrekening nog kan betalen, was dat misschien toch iets minder dom dan u hier laat uitschijnen.

        Voortgaande op de toon van uw interventies in verschillende discussies vermoed ik dat u niet tot de bevolkingsgroep behoort die in financiele problemen dreigt te komen,
        Wanneer u mij dan belachelijk maakt - en het spijt mij want ik blijf beleefd - dan mag ik toch eens lachen met het feit dat de gasrekening u wel dwars zit.
        U hebt misschien niet de juiste maatregelen genomen.
        Nochtans zijn er forumleden die recent nog hebben uitgelegd hoeveel zij al hebben verdiend met de energietransitie .

        Comment


        • Re: Energieprijzen

          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          Toen wij vroeger een plek zochten om te wonen hadden wij geen zin om ons halve leven taxi te spelen voor onze kinderen zoals we zagen bij mensen die te ver van een centrum woonden.
          Onze kinderen hebben hun verplaatsingen naar school, sportclub, uitgaansmogelijkheden enz. altijd zelf gedaan te voet of met de fiets.
          Zelf nam ik om 8h25 de trein in het station om de hoek en was om 9h in Brussel.

          Als dit inzicht, tesamen met de keuze voor een rijwoning, tot gevolg heeft gehad dat ik nu mijn gasrekening nog kan betalen, was dat misschien toch iets minder dom dan u hier laat uitschijnen.

          Voortgaande op de toon van uw interventies in verschillende discussies vermoed ik dat u niet tot de bevolkingsgroep behoort die in financiele problemen dreigt te komen,
          Wanneer u mij dan belachelijk maakt - en het spijt mij want ik blijf beleefd - dan mag ik toch eens lachen met het feit dat de gasrekening u wel dwars zit.
          U hebt misschien niet de juiste maatregelen genomen.
          Nochtans zijn er forumleden die recent nog hebben uitgelegd hoeveel zij al hebben verdiend met de energietransitie .
          Wij wonen op 'den buiten' maar op slechts op ongeveer 10 km van het centrum van een relatief kleine gemeente. Onze kinderen hebben altijd hun verplaatsingen naar school, naar het voetbal, uitgaan met de fiets gedaan. Toen ze in Gent op school waren werden ze door mij afgezet en afgehaald aan het station en dit op weg naar mijn werk, ik passeerde er toch.

          Wij hebben een (nu veel te grote) alleenstaande woning die waar het kon volledig geïsoleerd is, wij installeerden zonnepanelen, wij installeerden drie jaar geleden een nieuwe Viessmann aardgasketel (achteraf gezien de slechtste investering ooit, wij hadden beter onze nog steeds perfect werkende stookolieketel van Viessmann behouden, nu ik de evolutie van de gasprijzen zie).

          Die (nu te grote) woning gaan wij zeker niet verlaten indien de omstandigheden qua gezondheid het toelaten. Je kan niet geloven hoe leuk het is 10 stappen te doen en op je terras neer te gaan zitten tussen het groen. Of naar de moestuin gaan om sla, boontjes, tomaten, prei, andijvie... enz net voor je die gaat klaarmaken, of in het najaar je druiven, appelen, peren en pruimen te plukken. En zo kan ik nog even doorgaan .

          Wij zullen zoals reeds eerder geschreven, mocht de aardgas ons drie keer zoveel kosten, ongeveer 1.800 euro/jaar betalen wat ik makkelijk doch met enige tegenzin zal betalen. Elektriciteit betalen wij niet... of toch wel, de onwettelijke prosumententaks, die ze na promotie van de zonnepanelen hebben ingevoerd.

          Wij hebben steeds met twee gewerkt en tot de geboorte van onze eerste deden wij er met ons twee nog een job bij. Wij hadden dus drie jobs.

          En ik ga de bevolkingsgroep die het misschien moeilijk zal hebben met het betalen van de energieprijzen niet allemaal over dezelfde kam scheren, maar ik zag ooit een programma op TV over rijke/arme mensen, en wat me opviel dat die "armen" allemaal geld hadden om te roken en om dure GSM' s te kopen en te gebruiken, niet alleen de ouders maar ook de kinderen (ook het roken). Er is voldoende werkgelegenheid ook, er zijn in januari 2022 ongeveer 163.795 vacatures in België. Er is een groot verschil tussen geen werk vinden of niet willen werken. Dus arm is heel relatief, en evenzo rijk.

          Iedereen een leuke zondag verder.
          Last edited by Guest43; 16 januari 2022, 08:33.

          Comment


          • Energieprijzen

            Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
            Elektriciteit betalen wij niet... of toch wel, de onwettelijke prosumententaks.
            Moest “ik” de mogelijkheid hebben te kunnen kiezen tussen het procumententarief en de slimme meter, dan weet ik meteen voor wat gekozen, een goedkopere batterij waar je tijdens de zonnige momenten oneindig veel kan in opslaan bestaat niet, dus
            momenteel niets goedkoper dan het procumententarief,
            voor die prijs schrijf je geen batterij af.
            Gelukkig hier met mijn “nog tot 2025” terugdraaiende teller.
            Last edited by Guest42; 16 januari 2022, 15:28.

            Comment


            • Re: Energieprijzen

              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              Toen wij vroeger een plek zochten om te wonen hadden wij geen zin om ons halve leven taxi te spelen voor onze kinderen zoals we zagen bij mensen die te ver van een centrum woonden.
              Onze kinderen hebben hun verplaatsingen naar school, sportclub, uitgaansmogelijkheden enz. altijd zelf gedaan te voet of met de fiets.
              Zelf nam ik om 8h25 de trein in het station om de hoek en was om 9h in Brussel.

              Als dit inzicht, tesamen met de keuze voor een rijwoning, tot gevolg heeft gehad dat ik nu mijn gasrekening nog kan betalen, was dat misschien toch iets minder dom dan u hier laat uitschijnen.

              Voortgaande op de toon van uw interventies in verschillende discussies vermoed ik dat u niet tot de bevolkingsgroep behoort die in financiele problemen dreigt te komen,
              Wanneer u mij dan belachelijk maakt - en het spijt mij want ik blijf beleefd - dan mag ik toch eens lachen met het feit dat de gasrekening u wel dwars zit.
              U hebt misschien niet de juiste maatregelen genomen.
              Nochtans zijn er forumleden die recent nog hebben uitgelegd hoeveel zij al hebben verdiend met de energietransitie .
              U belachelijk maken? [emoji849]
              Waar haalt u deze zever vandaan?
              Te eerste gaat dit topic over energieprijzen en niet over personen en al zeker draait deze wereld niet om u alleen … misschien moet u er eens aan denken dat andere mensen waaronder zeker niet mezelf een heel andere situatie kennen.
              En trouwens is het niet omdat men het nog wel kan betalen, dat men daarom niet mag vinden dat alles plots heel duur wordt.
              Als ik alle reacties lees, dan bent u het wel dat de meesten belachelijk maakt want u vond energie te goedkoop, u vond dat anderen zich maar moesten aanpassen, maar u alleen heeft altijd alles voorzien. [emoji849]
              Met uw eerste reactie in #3 begint u al met dergelijke reacties … ga eens voor de spiegel staan alvorens u “denkt” dat anderen u belachelijk maken … u doet het effectief!

              En toen wij een huis kochten, dan was dat kort bij ons werk maar zoals bij velen blijft het huis staan maar verandert het werk.
              Men kan moeilijk telkens mee verhuizen als er een verandering in de situatie komt.
              En als kind nam ik gewoon de bus om naar school te gaan, daar heeft nooit iemand omwegen voor moeten doen. [emoji6]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: Energieprijzen

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                U belachelijk maken? [emoji849]
                Waar haalt u deze zever vandaan?
                Te eerste gaat dit topic over energieprijzen en niet over personen en al zeker draait deze wereld niet om u alleen … misschien moet u er eens aan denken dat andere mensen waaronder zeker niet mezelf een heel andere situatie kennen.
                En trouwens is het niet omdat men het nog wel kan betalen, dat men daarom niet mag vinden dat alles plots heel duur wordt.
                Als ik alle reacties lees, dan bent u het wel dat de meesten belachelijk maakt want u vond energie te goedkoop, u vond dat anderen zich maar moesten aanpassen, maar u alleen heeft altijd alles voorzien. [emoji849]
                Met uw eerste reactie in #3 begint u al met dergelijke reacties … ga eens voor de spiegel staan alvorens u “denkt” dat anderen u belachelijk maken … u doet het effectief!

                En toen wij een huis kochten, dan was dat kort bij ons werk maar zoals bij velen blijft het huis staan maar verandert het werk.
                Men kan moeilijk telkens mee verhuizen als er een verandering in de situatie komt.
                En als kind nam ik gewoon de bus om naar school te gaan, daar heeft nooit iemand omwegen voor moeten doen. [emoji6]
                Ik ga er maar mee ophouden want u bent ervoor gekend altijd het laatste woord te hebben .

                Ik heb me inderdaad vergist, ik was de mening toegedaan dat het nuttig was om te begrijpen waarom de prijzen zo hoog zijn en wat er aan kan gedaan worden om er zo onafhankelijk mogelijk van te worden.

                U vindt er blijkbaar vooral genoegen in dit om nog eens extra in de verf te zetten. Daarvoor kan ik ook de krant lezen.

                Wat mij vooral stoort is de negatieve attitude bij een aantal posters hier.
                Ik probeer mij doorgaans ver te houden van maatschappelijk en politiek geladen onderwerpen maar ik dacht over energie enige nuttige input te geven.
                De graad van ontkenning die in vele reacties te lezen valt heeft me doen inzien dat dit verloren moeite is.

                Hou jullie warm.

                Comment


                • Re: Energieprijzen

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Moest “ik” de mogelijkheid hebben te kunnen kiezen tussen het procumententarief en de slimme meter, dan weet ik meteen voor wat gekozen, een goedkopere batterij waar je tijdens de zonnige momenten oneindig veel kan in opslaan bestaat niet, dus
                  momenteel niets goedkoper dan het procumententarief,
                  voor die prijs schrijf je geen batterij af.
                  Gelukkig hier met mijn “nog tot 2025” terugdraaiende teller.
                  Zegt en schrijft iemand die zijn zonnepanelen al dubbel en dik terug verdiend heeft met groene stroom certificaten....😉. Er zijn ook anderen, die nul komma nul subsidies noch andere voordelen kreeg bij zijn installatie van zonnepanelen.

                  Comment


                  • Re: Energieprijzen

                    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                    Ik probeer mij doorgaans ver te houden van maatschappelijk en politiek geladen onderwerpen maar ik dacht over energie enige nuttige input te geven.
                    Niets mis met het geven van nuttige info, maar vele van uw reacties zijn wel met de verwijtende vinger naar wie volgens u niet genoeg geïnvesteerd heeft wat energiebesparende maatregelen betreft.
                    Er zijn anders mensen genoeg die wel veel inspanningen deden, maar toch wordt het duurder omdat men nu betaalt voor wat men niet verbruikt, net door de investeringen die velen deden.
                    Hoe minder we verbruiken, hoe duurder dat het zal worden want energieleveranciers mogen geen verlies doen en da’s een groot probleem.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: Energieprijzen

                      Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
                      Zegt en schrijft iemand die zijn zonnepanelen al dubbel en dik terug verdiend heeft met groene stroom certificaten....��. Er zijn ook anderen, die nul komma nul subsidies noch andere voordelen kreeg bij zijn installatie van zonnepanelen.
                      Wat heeft dat ermee te maken dat hij zijn investering er al terug uit heeft? Goed voor hem... Ik had het beter ook vroeger gedaan...

                      Mij hebben ze ook in't zak gezet met die terugdraaiende teller maar het klopt toch wat emeyereg schrijft hoor...inderdaad toch nog liever terugdraaiend met procumententaks dan die rotte slimme meter....

                      Ochja, ze gaan het oplossen met een premie van 200,- eur.... Ohja, je mag wel niet met 2 gaan werken of iets meer verdienen omdat je hard werkt...dan krijg je niets en mag je alles mee betalen.......
                      Last edited by Dpix; 17 januari 2022, 06:59.

                      Comment


                      • Re: Energieprijzen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                        Wat heeft dat ermee te maken dat hij zijn investering er al terug uit heeft? Goed voor hem... Ik had het beter ook vroeger gedaan...

                        Mij hebben ze ook in't zak gezet met die terugdraaiende teller maar het klopt toch wat emeyereg schrijft hoor...inderdaad toch nog liever terugdraaiend met procumententaks dan die rotte slimme meter....

                        Ochja, ze gaan het oplossen met een premie van 200,- eur.... Ohja, je mag wel niet met 2 gaan werken of iets meer verdienen omdat je hard werkt...dan krijg je niets en mag je alles mee betalen.......
                        Heeft er alles mee te maken. Inderdaad, daar geef ik je gelijk, goed voor Geert. Maar ik spreek voor mijn eigen, want toen ik jaaren geleden mijn zonnepanelen liet plaatsen werd me een terugverdientijd van x aantal jaren voorgeschoteld omdat er op die moment geen sprake was van prosumententaks.

                        Dan toveren ze na enkele jaren plots die taks uit hun hoed en mijn terugverdientijd verdubbelt quasi. Moest ik GSC's betaald worden aan een dikke prijs, (de eerste in 2006 waren 450 euro waard, maar nul komma nul krijgen, is voor mij toch geen dikke prijs) dan zou je me zelfs niet horen klagen over die prosumententaks, dan betaal ik de prosumententaks met hetgeen mij wordt overgemaakt voor die GSC's.
                        Dus volgens jou heeft die prosumententaks er niks mee te maken... ????

                        En dat ze bij jou een slimme meter hebben geplaatst komt waarschijnlijk omdat je tamelijk recent zonnepanelen hebt laten plaatsen, en dan wist je vooraf dat ze ook die teller gingen installeren.
                        Ofwel heb je je laten ringeloren en ze binnengelaten om die teller te plaatsen, en dan wist je het natuurlijk ook.
                        Hier komen ze net zoals bij Geert niet binnen voor 2025.
                        Last edited by Guest43; 17 januari 2022, 09:32.

                        Comment


                        • Re: Energieprijzen

                          Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
                          Heeft er alles mee te maken. Inderdaad, daar geef ik je gelijk, goed voor Geert. Maar ik spreek voor mijn eigen, want toen ik jaaren geleden mijn zonnepanelen liet plaatsen werd me een terugverdientijd van x aantal jaren voorgeschoteld omdat er op die moment geen sprake was van prosumententaks.

                          Dan toveren ze na enkele jaren plots die taks uit hun hoed en mijn terugverdientijd verdubbelt quasi. Moest ik GSC's betaald worden aan een dikke prijs, (de eerste in 2006 waren 450 euro waard, maar nul komma nul krijgen, is voor mij toch geen dikke prijs) dan zou je me zelfs niet horen klagen over die prosumententaks, dan betaal ik de prosumententaks met hetgeen mij wordt overgemaakt voor die GSC's.
                          Dus volgens jou heeft die prosumententaks er niks mee te maken... ????

                          En dat ze bij jou een slimme meter hebben geplaatst komt waarschijnlijk omdat je tamelijk recent zonnepanelen hebt laten plaatsen, en dan wist je vooraf dat ze ook die teller gingen installeren.
                          Ofwel heb je je laten ringeloren en ze binnengelaten om die teller te plaatsen, en dan wist je het natuurlijk ook.
                          Hier komen ze net zoals bij Geert niet binnen voor 2025.
                          Ik heb nergens gezegd dat ik een digitale teller heb hoor! Hier komen ze ook niet binnen...
                          Ik heb er in november 2020 laten plaatsen en keuren en 2 maand later schaffen ze de terugdraaiende teller af (vanaf 2025)...dus mijn terugverdientijd is ook aanzienlijk verlengd door die prul-politiekers....

                          Volgens mij heeft de prosumententaks niets met GSC's te maken maar met en alle kosten om energie op het net te plaatsen e.d....
                          Die GSC's bedragen zijn volgens mij allang bij de distributiekosten gevoegd?

                          Comment


                          • Re: Energieprijzen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                            Ik heb nergens gezegd dat ik een digitale teller heb hoor! Hier komen ze ook niet binnen...
                            Ik heb er in november 2020 laten plaatsen en keuren en 2 maand later schaffen ze de terugdraaiende teller af (vanaf 2025)...dus mijn terugverdientijd is ook aanzienlijk verlengd door die prul-politiekers....

                            Volgens mij heeft de prosumententaks niets met GSC's te maken maar met en alle kosten om energie op het net te plaatsen e.d....
                            Die GSC's bedragen zijn volgens mij allang bij de distributiekosten gevoegd?
                            Voor de afschaffing heb jij dan een vergoeding gekregen van minister Demir die zeker in de buurt ligt van wat er nu opnieuw als eenmalige subsidie wordt gegeven.
                            Nochtans boomt de verkoop van PV panelen opnieuw. Hebben al die mensen zich (weer) vergist ?

                            Zet je uitgaven (aankoop) en inkomsten in het huidige regime (Demir schadeloosstelling, wegvallen van prosumententarief en vergoeding voor geïnjecteerde stroom) eens uit tegen hoeveel je nu zou betalen wanneer je GEEN PV panelen had geplaatst. Ook rekening houdend met de hogere inflatie.
                            Dan zal je zien dat je toch nog een goede zaak hebt gedaan en misschien zelfs een digitale meter overwegen.
                            Last edited by palombian; 17 januari 2022, 12:46. Reden: prosumententarief

                            Comment


                            • Re: Energieprijzen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                              Ik heb nergens gezegd dat ik een digitale teller heb hoor! Hier komen ze ook niet binnen...
                              Ik heb er in november 2020 laten plaatsen en keuren en 2 maand later schaffen ze de terugdraaiende teller af (vanaf 2025)...dus mijn terugverdientijd is ook aanzienlijk verlengd door die prul-politiekers....

                              Volgens mij heeft de prosumententaks niets met GSC's te maken maar met en alle kosten om energie op het net te plaatsen e.d....
                              Die GSC's bedragen zijn volgens mij allang bij de distributiekosten gevoegd?
                              Misverstand dan zeker... je schreef letterlijk "Mij hebben ze ook in't zak gezet met die terugdraaiende teller...." daarom ging ik er van uit dat je die teller reeds had.

                              En ik heb nergens geschreven dat de prosumententaks iets met de GSC's te maken heeft. Ik schreef dat wie GSC's krijgt, makkelijk die prosumententaks kan betalen van de sommen die hij ontvangt voor die GSC's.

                              En voor alle duidelijkheid, ik heb onze zonnepanelen voor de volle 100 % zelf gefinancierd, geen subsidies, geen goedkope lening, geen premie(s), niets van dat alles omdat er toen ik de panelen liet plaatsen er niks te krijgen was. Mijn 18 panelen hebben exact 7.350 euro gekost BTW inbegrepen. Geert zal, gezien veel vroeger geplaatst, nog meer betaald hebben. Nu kosten ze veel minder.
                              Last edited by Guest43; 17 januari 2022, 13:17.

                              Comment


                              • Re: Energieprijzen

                                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                                Voor de afschaffing heb jij dan een vergoeding gekregen van minister Demir die zeker in de buurt ligt van wat er nu opnieuw als eenmalige subsidie wordt gegeven.
                                Ik heb niks vergoeding gekregen van minister Demir... die krijg je enkel als je een digitale meter laat plaatsen....

                                Tot 2025 komen ze hier niet binnen en daarna ben ik heel weinig thuis denk ik...

                                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                                Nochtans boomt de verkoop van PV panelen opnieuw. Hebben al die mensen zich (weer) vergist ?
                                Ja, dankzij de incompetente politiekers zijn de electriciteitsprijzen super hoog...
                                En dan zullen ze de prijzen voor electriciteit wel verlagen en die kosten bij de gasprijzen voegen...dan is de business case terug in hun voordeel...

                                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                                Zet je uitgaven (aankoop) en inkomsten in het huidige regime (Demir schadeloosstelling, wegvallen van prosumententarief en vergoeding voor geïnjecteerde stroom) eens uit tegen hoeveel je nu zou betalen wanneer je GEEN PV panelen had geplaatst. Ook rekening houdend met de hogere inflatie.
                                Dan zal je zien dat je toch nog een goede zaak hebt gedaan en misschien zelfs een digitale meter overwegen.
                                Voor mensen in pensioen waarschijnlijk wel....
                                Last edited by Dpix; 17 januari 2022, 13:28. Reden: quote

                                Comment

                                Working...
                                X