Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
ingeval je een rode kaart krijgt, krijg je ook extra tijd om dit in orde te laten brengen.
Je mag inderdaad ondertussen niet de baan op (maar da's normaal aangezien de wagen is afgekeurd).
Dus geen paniek en ik werk altijd op afspraak (kost toch niets en vaak zijn er extra periodes)
Heel andere vraag:
Ik ga al jaren naar Stekene met mijn auto voor keuring. Gisteren het bekende groene kaartje in de bus. Groene kaart vorige keuring vervalt op 9 maart.
Ik ben nog nooit op afspraak langs geweest, dus, deze keer ga ik dat eens proberen. Tot mijn lichte verbijstering kan ik ten vroegste op 7 maart een afspraak maken. Dat is 2 dagen voor het vervallen van het keuringsbewijs van begin 2021.
Ik heb vrijwel nooit opmerkingen en zelfs nog nooit (voor zover ik me herinner) een rode kaart gekregen.
Wat nu als Murphy op bezoek komt en ik op 7 maart een rode kaart zou krijgen voor een inbreuk vlak voor de vervaldatum van mijn keuringsbewijs ?
Ik denk eraan om toch maar één dezer dagen braafjes te gaan aanschuiven zonder afspraak.
Vrijdag a.s. ook naar Stekene met afspraak
"""Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
George Orwell
Ze laten altijd een paar gaatjes voor spoedgevallen.
Moet je voor bellen en je krijgt voorrang.
Niet alleen voor spoedgevallen. Vaak zeggen mensen af en blijft het op het net als niet beschikbaar staan. Gewoon bellen is vaak het beste. Zeker als je jezelf gemakkelijk kan vrijmaken (of iemand anders die met de wagen kan gaan).
Niet alleen voor spoedgevallen. Vaak zeggen mensen af en blijft het op het net als niet beschikbaar staan. Gewoon bellen is vaak het beste. Zeker als je jezelf gemakkelijk kan vrijmaken (of iemand anders die met de wagen kan gaan).
Wat een onzin. Als je geen online afspraak kan maken schuif je gewoon in de rij aan. Sinds wanneer kan een autokeuring een spoedgeval zijn?
Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Wat een onzin. Als je geen online afspraak kan maken schuif je gewoon in de rij aan. Sinds wanneer kan een autokeuring een spoedgeval zijn?
Hier was de eerste mogelijke datum op afspraak ook na de uiterste datum, dus gewoon zonder afspraak geweest.
Kaartje zat drie weken voor vervaldag in de bus en pas meer dan een maand later was er een afspraak mogelijk.
Heb nu gewoon in mijn agenda iets gezet om volgende keer twee maand vooraf een afspraak te maken.
Men heeft dat kaartje toch niet nodig om te gaan.
Zouden ze verdomme niet beter de fietsen controleren op lichten, reflectoren, remmen en bel?
Ze hebben weer geld nodig zeker en weeral een verdoken belasting verdikke.
Gisteren op de VRT krijgen staatsambtenaren 2% loons- en pensioen erbij en dan volgt dat.
Geven en direct terug pakken, ppppffffffffffffffffff.
Wat denk u van voetgangers met een geleide hond en rolstoelers: die kunnen zomaar zonder uit te kijken oversteken.
Hier was de eerste mogelijke datum op afspraak ook na de uiterste datum, dus gewoon zonder afspraak geweest.
Kaartje zat drie weken voor vervaldag in de bus en pas meer dan een maand later was er een afspraak mogelijk.
Heb nu gewoon in mijn agenda iets gezet om volgende keer twee maand vooraf een afspraak te maken.
Doe ik dus ook, 2 maanden voor uiterste datum afspraak maken.
Ps, erdoor trouwens, vorige week 👍
"""Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
George Orwell
Dat is nu net wat ik nogal eens aankaart: een bedrijf koopt een paar computers en dan kleedt men de daaraan verbonden diensten qua personeel uit tot op het bot.
Resultaat: Ellenlange wachttijden voor afspraak autokeuring (terwijl men het ten stelligste aanraadt), ellenlange wachttijden aan de telefoon bij een groeiend aantal bedrijven, ellenlange wachttijden afrekening El en gas verbruik na doorgeven tellerstanden, ellenlange wachttijden bij uitbetaling "groene" premies (mijn naaste buur), ellenlange wachttijden als men ergens een vraag via mail stelt, vrijwel nooit nakomen beloftes dat men u terug zal bellen.
Je zou kunnen besluiten: het aantal computers in de bedrijven is omgekeerd evenredig met de kwaliteit van de dienstverlening.
Wat ik nog het ergste vind: iedereen lijkt dat intussen doodnormaal te vinden.
Sinds ik dit heb overkomen.
Het zat zo....
Ik kreeg een kaartje van de keuring om langs te gaan.
De auto binnen gedaan bij de garage voor nazicht. Ik had nog iets van 2 maanden dacht ik.
Bleek er een probleem te zijn met het chassis. Er moesten stukken vervangen worden.
Die hebben erg lang op zich laten wachten.
En zo zat mijn tijd voor de keuring er bijna op.
Ik had nog 1 dag over.
Natuurlijk kan je het schudden om nog een afspraak te krijgen.
En zo werd mijn keuring plots urgent.
Ben maar een paar dagen nadien kunnen gaan.
Ik was door een ANPR camera gereden en paar dagen nadien al gezever met de politie.
Kon ik het gaan uitleggen waarom ik zonder geldige keuring reed.
Ze hebben het door de vingers gezien maar voor hetzelfde geld had ik serieus problemen.
We zijn er nog niet helemaal.
De garagist had zijn werk blijkbaar niet goed gedaan want ik kreeg een rood op de remmen vanachter.
Gelukkig kreeg ik een attest voor 14 dagen.
Veel is dat niet want sowieso kon je niet boeken vroeger dan 1 maand vooruit.
De garage heeft dan gebeld en ik kreeg nog een afspraak er tussenin.
Ik ben woensdag dus zonder afspraak naar de keuring geweest. Mooi groene kaart en dus voor twee jaar gerust. Ik ga al jaren naar Stekene, maar ik denk dat ik binnen twee jaar eens elders ga gaan: toegekomen om half elf, terug vertrokken om half twee in de namiddag. Drie uur aanschuiven dus. Eén lijn (er zijn er maar vier dacht ik) voor wie zonder afspraak kwam, een oneindige rij voor en achter mij. Tweede lijn nu en dan een paar wagens op afspraak...
Ofwel in januari 2025 al een afspraak proberen voorzien. Ik noteer het alvast in mijn agenda
Ik ga SBAT toch eens aanschrijven of het geen optie zou zijn om in Stekene, met zijn beperkt aantal lijnen, bepaalde dagen, (bv. twee per week en wisselend), uitsluitend op afspraak te werken zodat men misschien een afspraak kan vastleggen binnen de periode van ontvangst van de herinnering en het einde van de geldigheisdsduur. In dat geval zou men al twee lijnen kunnen gebruiken op die twee dagen en dus véél meer afspraken kunnen vastleggen.
Alhoewel het mijn probleem momenteel niet is ook omdat ik niet meer moet werken (ik ga van vanuit Leuven naar Tienen, daar maandag met mijn aanhanger zonder afspraak aangeschoven en op een goed uur buiten) is de vervaldag van het keuringsbewijs toch al langer dan 2 maand op voorhand bekend.
Zeer vriendelijke mensen daar trouwens.
Afspraken zijn gemakkelijk te maken, alsook de vervaldaldatum is altijd dezelfde.
Ik zie niet in waarom men nog 3 uur zou willen aanschuiven met al die kennis.
Afspraken zijn gemakkelijk te maken, alsook de vervaldaldatum is altijd dezelfde.
Ik zie niet in waarom men nog 3 uur zou willen aanschuiven met al die kennis.
Wie in het actieve leven staat heeft een drukke agenda, wie daar vanaf is wenst net NIET op voorhand vast te leggen wat je binnen drie maanden op een bepaald uur moet doen .
Voor iedereen wat wils.
Bovendien zijn er webcams om de drukte op te volgen.
Comment