Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

    Zo te zien nemen ze dus gewoon een rond bedrag, 15€ kosten valt nog mee moet ik zeggen
    Hoeveel was de prijs van het pakketje ?
    Want als dat maar enkele euro's is dan is die 15€ uiteraard wel veel
    De BTW zal je al betaald hebben via de verkoper veronderstel ik want anders moet je extra 21% btw betalen

    edit, zie nu pas je laatst toegevoegde bericht met de oorspronkelijke prijs van het pakketje
    Dan is die 15€ inderdaad wel héél erg veel, schandalig maar het is wat het is
    Gedaan met buiten de EU te kopen is mijn idee

    grts
    Sieg
    Last edited by Sieg; 26 juli 2021, 21:51. Reden: edit
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      edit, zie nu pas je laatst toegevoegde bericht met de oorspronkelijke prijs van het pakketje
      Dan is die 15€ inderdaad wel héél erg veel, schandalig maar het is wat het is
      Gedaan met buiten de EU te kopen is mijn idee
      Gewoon kopen in een shop dat BTW verrekent en de douaneformaliteiten vervult, dan heb je geen kosten. [emoji6]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

        Je hebt niet altijd keuze en het is ook zelden duidelijk of de shop de formaliteiten doet. Voor die connectoren vind ik enkel verkopers in China of UK. Tja, dan ben je snel uitgepraat. Met grote shops of fabrikanten is het minder een probleem.

        Comment


        • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Zeg ik ook al jaren dat er ergere dingen zijn dan zich bezig houden met futiliteiten. [emoji6]
          Wateroverlast, tornado, zwaar ziek door COVID, … dat zijn pas problemen.
          Zeer juist: er zijn in België en in zijn buurlanden veel slachtoffers gevallen door het noodweer en een levensbedreigende pandemie en men ligt periodiek te huilen over een pakketje dat een dag latere geleverd wordt dan verwacht of belooft.

          Comment


          • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

            Een dag te later dan voorzien zeg je?
            Ik moet hier nog steeds twee zendingen ontvangen sinds 09/06/2020 en omdat ze ondanks een refund alles afsloten bij een ander dezelfde bestelling geplaats op 04/08/2020.
            Dat was precies toch iets later dan voorzien, of niet?
            Trouwens twee refunds afgewezen en verwacht niet die zendingen nog ooit te zien.
            Last edited by Red Falcon; 28 juli 2021, 02:29.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Een dag te later dan voorzien zeg je?
              Ik moet hier nog steeds twee zendingen ontvangen sinds 09/06/2020 en omdat ze ondanks een refund alles afsloten bij een ander dezelfde bestelling geplaats op 40/08/2020.
              Dat was precies toch iets later dan voorzien, of niet?
              Trouwens twee refunds afgewezen en verwacht niet die zendingen nog ooit te zien.
              Als je maanden hebt met 40 dagen … dan kunt ge inderdaad nog lang wachten. [emoji6]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Als je maanden hebt met 40 dagen … dan kunt ge inderdaad nog lang wachten. [emoji6]
                Is gecorrigeerd.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Is gecorrigeerd.
                  We hadden u wel verstaan hoor. [emoji6]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                    bestelling gedaan bij ali, verschillende winkels, gecombineerd tot 1 verzending, aankoop prijs betaald, rechtstreeks aan Ali btw betaald en zonder verdere kosten toegestuurd gekregen!
                    Ioss lijkt te werken!
                    De gustibus et coloribus non est disputandum
                    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                    Comment


                    • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                      Ik heb ondertussen ook al een paar pakjes aangekregen van Aliexpress, de "vat" (BTW) is daar betaald en er waren geen extra onkosten.
                      Alles is daardoor wel 21% duurder geworden, maar de meeste spullen zijn er nog altijd een stuk goedkoper dan hier.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                        Vertragingen bij pakjes buiten de EU: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202...d&utm_term=0-2
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Ik heb ondertussen ook al een paar pakjes aangekregen van Aliexpress, de "vat" (BTW) is daar betaald en er waren geen extra onkosten.
                          Alles is daardoor wel 21% duurder geworden, maar de meeste spullen zijn er nog altijd een stuk goedkoper dan hier.
                          Goed om weten, we kunnen dus terug bestellen .

                          Comment


                          • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg:
                            Het gaat hem meestal om menselijke vergissingen die aan de basis liggen en wie maakt nooit eens een foutje?

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Ik kan je tot op zeker hoogte volgen, maar als een T&T enkel geprogrammeerd is om te werken als alles feilloos verloopt dan stopt het voor mij.
                            Als Bpost via een alarm in hun T&T onding nu na 2 weken automatisch geïnformeerd zou worden dat er met de bewuste levering iets misgelopen is, en ze me zouden contacteren om het te proberen oplossen, dan zou ik er nog enig begrip voor opbrengen.
                            Maar zelf helper moeten gaan spelen om HUN fouten recht te zetten vind ik toch een brug te ver.
                            Dus, binnen 10 jaar zal het bewuste pakje waarschijnlijk nog altijd, vermoedelijk via de Maan of Mars , onderweg zijn naar het plaatselijk postkantoor.
                            Ter afsluiting: Bpost heeft blijkbaar toch één of ander alarm in zijn T&T, want als ik nu de stand van het bewuste pakketje opvraag, blijkt de bewuste code niet meer te bestaan.
                            Heel slim: een schijnbaar probleem niet proberen oplossen maar gewoon deleten.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Ter afsluiting: Bpost heeft blijkbaar toch één of ander alarm in zijn T&T, want als ik nu de stand van het bewuste pakketje opvraag, blijkt de bewuste code niet meer te bestaan.
                              Heel slim: een schijnbaar probleem niet proberen oplossen maar gewoon deleten.
                              Toch weer iets dat dan vooral bij u gebeurt hé. [emoji23]
                              Hier staat een pakket al geruime tijd in verwerking … dat verdwijnt echter NIET uit mijn lijst.
                              Ik heb toen wel geen stappen ondernomen (niets gemeld) mits wel perfect en tijdig geleverd, wat uiteraard het belangrijkste is.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Toch weer iets dat dan vooral bij u gebeurt hé. [emoji23]
                                Hier staat een pakket al geruime tijd in verwerking … dat verdwijnt echter NIET uit mijn lijst.
                                Ik heb toen wel geen stappen ondernomen (niets gemeld) mits wel perfect en tijdig geleverd, wat uiteraard het belangrijkste is.
                                Toch een godsgeschenk hé, die "onfeilbare" Bpost T&T
                                Last edited by nete; 30 augustus 2021, 13:11.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X