Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Versoepeling maatregelen

    Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
    Er zal nogal gezaag komen, 2X testen en quarantaine bij terugkomst uit rode zone, dus heel Europa.
    Er is altijd gezaag, wat men ook doet.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • Re: Versoepeling maatregelen

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      ... maar ge moet niet altijd alleen schieten op iedereen dat anders doet dan wat je zelf doet.
      .....
      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Waarom dragen vele ouderen (65+) die dat NIET op reis gaan het mondmasker HIER dan niet zoals het hoort en houden ze ook GEEN afstand?
      Pure ellende. Ik geloof mijn ogen niet.


      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Waarom leest men enkel iets van reizigers en niet van de zoveel klagers die zelf de regels niet volgen?
      Wanneer de derde golf er komt kunnen ze het misschien klagen op het ziekenbed. Veel van klagers zijn hopelijk niet de reizigers. Of misschien kunnen ze een schoon vertelling doen over hoe veilig het wel was ?


      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      ... maar niettegenstaande bewezen dat zij NIET de oorzaak zijn, werden ze wel gesloten.
      Indien we Jan Pierke moeten geloven is NIEMAND oorzaak van covid19 en veel bewijslast is er helaas niet.
      En toch is er Covid19 en gezien ik niet de oorzaak ben dan moet het toch wel een ander zijn ? Oei een mogelijke vingerwijzing ...
      In eenmaal voor publiek afgesloten ruimtes is het inderdaad logisch dat daar geen oorzakelijk verband zit. Geldt ook voor musea ... voor alle afgesloten leefruimtes
      Indien nu iedereen zou doen wat van hem verwacht wordt, zoveel als mogelijk thuis blijven, zou ook daar geen oorzakelijk verband te vinden zijn en krijgen we alles hopelijk onder controle.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • Re: Versoepeling maatregelen

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        1) EINDELIJK. Als de controle nu ook nog volgt...
        2) Het is nooit een "aanbeveling" geweest, altijd een dringend verzoek, maar helaas, helaas, geen verbod. En dan weet een deel Belgen direct wat ze moeten doen...
        Niet Eindelijk maar véél te laat zoals met alles bij onze regering, dit had begin december al moeten beslist zijn !

        En een dringend verzoek is nog altijd GEEN verplichting, verre van zelfs, ook hier durft onze regering weer geen resoluut besluit nemen !

        Hoe moeilijk kan het zijn om te zeggen, niemand verlaat het land dit jaar om op vakantie te gaan !
        Hetzelfde met de controles van terugkomende reizigers met de auto, overal staan camera's aan de grenzen, awel dat ze deze nu eindelijk eens gebruiken voor iets goeds.
        Dan weten ze ook meteen welke Belgen er vanuit het buitenland terugkomen, als ze echt willen dan kunnen ze gewoon alles te weten komen via o.a. betalingsverkeer.
        Maar zoals altijd staan ook daar dan weer advocaten te springen om erop te springen en daar klacht tegen neer te leggen op basis van privacy

        En eigenlijk mogen we ons gelukkig prijzen dat er zoveel privacy regels zijn in België maar ondertussen tijdens deze pandemie is al gebleken dat dit ook enorm veel nadelen heeft ...

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • Re: Versoepeling maatregelen

          En dan kom je thuis uit vakantie... geen brood in huis, frigo leeg enz. dus naar bakker en supermarkt en de maandag verwacht je baas je terug op je werk
          of zeg je dan tegen hem sorry ik kom niet werken want De Croo verplicht ons om nog wat thuis te blijven.

          Comment


          • Re: Versoepeling maatregelen

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Net nu dat België één van de betere cijfers in de wereld kan voorleggen...
            Geloof je dat zelf ??
            België doet het veel slechter dan vele andere europese landen hoor, ok men heeft hier nu een daling maar die is te danken aan de kerstvakantie
            Vergelijk België maar eens bvb met Duitsland, dan val je plat achterover !
            Waar wij met ons aantal besmettingen in België spreken van een versoepeling deed Duitsland net strengere maatregelen met datzelfde aantal gevallen per 100k inwoners
            Men laat het nu zo uitschijnen dat het hier zo goed gaat, maar dat geloofd toch niemand die een beetje de actuele cijfers opvolgt.
            Tevens hebben ze hier in België tijdens de piek van de tweede golf opeens beslist om veel minder te gaan testen, omdat de testcentra het zogezegd niet aan konden , tuurlijk kregen ze dan opeens een daling en dat had en heeft niks met de lockdown te maken
            Hetzelfde met dat gemuteerde virus uit Engeland, men doet hier nu precies alsof de Britten voor dit gemuteerde virus de schuldigen zijn, blijkbaar vertellen ze op televisie er niet bij dat diezelfde mutatie hier in België al in Oktober-November op verschillende plaatsen is gespot tussen de testen.

            Dus tjah, ik vraag me af of het sluiten van al die zaken echt een voordeel heeft gegeven, ik heb er mijn twijfels over want men zag en ziet nog steeds geen resultaat daarvan.

            En mensen met vingertjes wijzen is lekker makkelijk, schuldigen worden er altijd wel gevonden en die zullen niet alleen bij de reizigers zitten, ik weet niet of je de beelden gezien hebt van onze steden.
            Brugge overvol, Brussel overvol, Antwerpen overvol, als je die beelden zag dan was het over de koppen lopen omdat met toch nog een kleedje of trui wil hebben
            En in Brugge was het weeral eens een drama, blijkbaar is een lichtfestival belangrijker dan je gezondheid, trouwens ik snap niet waarom dat massa evenement toch mag doorgaan.
            Dus de besmettingen zullen niet alleen uit het buitenland komen, ook niet de gemuteerde versie

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • Re: Versoepeling maatregelen

              Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
              Er zal nogal gezaag komen, 2X testen en quarantaine bij terugkomst uit rode zone, dus heel Europa.
              België is ook rode zone, eigenlijk zelfs donkerrood ;-)

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • Re: Versoepeling maatregelen

                Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                ....
                Pure ellende. Ik geloof mijn ogen niet.
                Wanneer de derde golf er komt kunnen ze het misschien klagen op het ziekenbed. Veel van klagers zijn hopelijk niet de reizigers. Of misschien kunnen ze een schoon vertelling doen over hoe veilig het wel was ?
                Indien we Jan Pierke moeten geloven is NIEMAND oorzaak van covid19 en veel bewijslast is er helaas niet..
                Die derde golf komt er sowieso hoor Wim, wij als België lopen namelijk altijd een drie a viertal weken achter op de buurlanden vanwege onze vakanties

                Een schuldige aanwijzen in een pandemie lijkt me persoonlijk héél moeilijk en vooral héél gevaarlijk, met de vinger wijzen is makkelijk.
                Maar wat als jij binnenkort een besmetting oploopt ?
                Ik ken mensen hier in onze gemeente die zich enorm streng aan de regels gehouden hebben en die toch besmet zijn geweest, die wezen ook altijd met de vinger naar anderen ... nu niet meer !
                Dit is iets wat iedereen kan overkomen gelijk wat je doet.

                En het ergste vind ik persoonlijk dat men de besmette mensen bekijkt alsof ze iets misdaan hebben
                Mensen toch, het is een infectieziekte, iedereen kan dit oplopen en niemand is daar schuldig aan als je je een beetje aan de logische maatregelen houdt (behalve dan een regering die geen besluiten durft te nemen of veel te laat neemt)

                grts
                Sieg
                Last edited by Sieg; 30 december 2020, 21:15.
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • Re: Versoepeling maatregelen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  behalve dan een regering die geen besluiten durft te nemen of veel te laat neemt

                  grts
                  Sieg
                  Inderdaad, zoals nu wééééér opnieuw: wie met het vliegtuig terugkomt MOET zich de eerste dag van terugkomst laten testen. Men gaat zelfs in de luchthavens testcentra openen waar die terugkomers zich MOGEN laten testen als ze WILLEN.

                  Dit hou je toch echt niet voor mogelijk
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • Versoepeling maatregelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                    Als je daar zeker van bent koop dan heel veel aandelen van Deliveroo en Take-Away.
                    Dan deel jij ook in de winst.
                    Waarom denk je meteen aan thuislevering wat restaurants betreft?
                    Veel mensen gaan ook zelf afhalen. [emoji848]
                    Maar het klopt dat die diensten enorm veel werk hebben in deze periode ... al maanden aan een stuk.
                    Meestal moeten die afhaalrestaurants rond de 30% afgeven. De aandeelhouders doen gouden zaken.
                    Dat er een kost mee gemoeid is, dat klopt zeker, maar al eens de prijzen vergeleken?
                    De prijzen zijn bij enkele restaurants hoger bij thuislevering dan bij afhaling, bij de meeste andere restaurants net hetzelfde bij levering of zelfs 10% korting bij afhaling.
                    Nu zijn er specifieke maatregelen, maar anders,ook nog een verschil in BTW.
                    Restaurants hebben geen zaalpersoneel nodig, geen opkuis van de zaal, geen afwas van glazen, bestek of borden, minder verlichting en verwarming, geen tafellakens te wassen, ... een extra kost voor Deliveroo halen ze er heel snel dubbel uit en dat de klant meer moet betalen is dan eigenlijk geen eerlijke praktijk.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Versoepeling maatregelen

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Inderdaad, zoals nu wééééér opnieuw: wie met het vliegtuig terugkomt MOET zich de eerste dag van terugkomst laten testen. Men gaat zelfs in de luchthavens testcentra openen waar die terugkomers zich MOGEN laten testen als ze WILLEN.
                      Iedereen dat ooit een stap durft zetten buiten zijn woning of iemand laten komen heeft (al dan niet binnen), naar de dokter geweest is of wat ook KAN evenveel risico genomen hebben dan iemand dat met eigen vervoer op verlof geweest is.

                      Mensen die elke dag VERPLICHT naar hun werk moeten gaan omdat hun job (of baas) thuiswerk onmogelijk maakt, die dagelijks met het openbaar vervoer moeten gaan omdat ze geen andere keuze hebben, die dagelijks met tientallen of zelfs honderden klanten in contact komen ... die lopen evenveel of zelfs veel meer risico op dan die dat op verlof gaan.
                      Gaat men die dan ook stelselmatig in quarantaine zetten en testen laten doen?

                      Ooit bij stil gestaan dat er HIER in eigen land dagelijks veel meer mensen in contact komen met anderen omdat ze geen andere keuze hebben?
                      Al die mensen in quarantaine?

                      Hoe lang blijft een virus leven op of in verpakkingen?
                      We krijgen anders wel allemaal verpakkingen thuis (gehaald of geleverd) met een potentieel risico.
                      Iedereen in quarantaine dat een pak opent?

                      Het is 100% fout om specifiek verlofgangers te viseren, ook al is dat geen ideale activiteit.

                      En inderdaad ... er zijn hier regio’s die hier slechter scoren dan sommige of zelfs vele in het buitenland.
                      Mocht dit risico hier niet zo zijn, dan zouden we met kerst en nieuwjaar tenminste familie mogen ontvangen ... maar dat is niet zo!

                      Wat de verplichte quarantaine betreft is er wel een uitzondering voor wie een belangrijke job heeft. [emoji848]
                      Net als wie op TV komt wel naar de kapper mag gaan.
                      Ik begrijp daaronder dat ze vooral zichzelf uitsluiten van de verplichtingen en verboden. [emoji6]
                      Heb je al een viroloog of minister gezien dat niet recent naar de kapper gegaan is?
                      Last edited by VerSeg; 31 december 2020, 01:01.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Versoepeling maatregelen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                        En dan kom je thuis uit vakantie...
                        Wie heeft er beslist dat die mensen op vakantie MOESTEN gaan in deze onzalige tijden ?
                        Als je uw g*t verbrand enz....
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • Re: Versoepeling maatregelen

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Iedereen dat ooit een stap durft zetten buiten zijn woning of iemand laten komen heeft (al dan niet binnen), naar de dokter geweest is of wat ook KAN evenveel risico genomen hebben dan iemand dat met eigen vervoer op verlof geweest is.

                          Mensen die elke dag VERPLICHT naar hun werk moeten gaan omdat hun job (of baas) thuiswerk onmogelijk maakt, die dagelijks met het openbaar vervoer moeten gaan omdat ze geen andere keuze hebben, die dagelijks met tientallen of zelfs honderden klanten in contact komen ... die lopen evenveel of zelfs veel meer risico op dan die dat op verlof gaan.
                          Gaat men die dan ook stelselmatig in quarantaine zetten en testen laten doen?

                          Ooit bij stil gestaan dat er HIER in eigen land dagelijks veel meer mensen in contact komen met anderen omdat ze geen andere keuze hebben?
                          Dat is dus DE reden om er dan niet nog een véél groter risico bovenop te nemen, dat bovendien in alle toonaarden afgeraden wordt. Maar ja, die smeekbeden om niet te reizen da's voor watjes hé...
                          Dus stop toch eens eindelijk uw treurzang dat op vakantie gaan enkel "niet ideaal" is. Het is gewoon een middenvinger opsteken naar de mensen die de aanbevelingen WEL volgen. Punt.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • Re: Versoepeling maatregelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            Die derde golf komt er sowieso hoor Wim, wij als België lopen namelijk altijd een drie a viertal weken achter op de buurlanden vanwege onze vakanties

                            Een schuldige aanwijzen in een pandemie lijkt me persoonlijk héél moeilijk en vooral héél gevaarlijk, met de vinger wijzen is makkelijk.
                            Maar wat als jij binnenkort een besmetting oploopt ?
                            Ik ken mensen hier in onze gemeente die zich enorm streng aan de regels gehouden hebben en die toch besmet zijn geweest, die wezen ook altijd met de vinger naar anderen ... nu niet meer !
                            Dit is iets wat iedereen kan overkomen gelijk wat je doet.

                            En het ergste vind ik persoonlijk dat men de besmette mensen bekijkt alsof ze iets misdaan hebben
                            Mensen toch, het is een infectieziekte, iedereen kan dit oplopen en niemand is daar schuldig aan als je je een beetje aan de logische maatregelen houdt (behalve dan een regering die geen besluiten durft te nemen of veel te laat neemt)

                            grts
                            Sieg
                            Dat die derde golf er komt twijfel ik ook niet aan.
                            Vingerwijzing, neen, normaliter doe ik daar niet aan mee, tenzij ik een massa ongelovigen bezig zie en die dan nog plezierkes gaan zoeken in vervaarlijke zones ... Vergelijk het met een mijnenveld.
                            Je hebt de persoon die accidenteel zo'n gebied betreedt zonder waarschuwingsborden, zonder kennis dat dit een mijnenveld is. Loopt hij verwondingen op door daar accidenteel aanwezig te zijn,dan treft hem in feite geen schuld, wel de eigenaar van het grondgebied waar die mijnen zitten en hij dat WEET maar geen waarschuwingen uit via platen, ...
                            Maar indien een groep idioten zich in het gedied moedwilig gaan verplaatsen met alle waarschuwingen ... en het loopt fout dan zijn ze wel schuldig. Bij deze laatste groep ben ik dan ook niet zo happig in het mee dragen in verzorgingskosten.
                            Nu, gelukkig is die ziekte (laat ons het mijngekte) niet besmettelijk, overdraagbaar.
                            Wanneer hier een groep asocialen (ik heb er geen ander woord voor) alles aan hun gat vegen en plezierkes verkiezen boven aandacht voor de medemens waardoor de gemeenschap potentieel gevaar loopt, dan voel ik me wel verplicht met de vinger te wijzen, neen, zelfs met de hand.

                            Ik wil en kan niet gezegd hebben dat iemand die besmet is fout is. Eventueel is hij wel verantwoordelijk maar inderdaad, velen worden besmet zonder zich bewust te zijn ergens in een 'onveilige' omgeving tekomen en een onbewust ongelukje op veiligheid is snel gebeurd. De eventueel schuldigen zijn diegene die zich bewust ontdoen aan alle regels. Maar inderdaad, het is niet omdat je alles aan je gat veegt, je ook daadwerkelijk bij draagt aan verspreiding.
                            Maar zoals je zelf zegt: iedereen kan dit oplopen en niemand is daar schuldig aan als je je een beetje aan de logische maatregelen houdt maar er zijn er wel een groep die het woord beetje heel ruimdenkend opvatten en misschien moeten we groep even de betekenis van beetje in verplichte regels op leggen en dan nog zal dit door hen weer ruimdenkend worden opgevat of zal naar juridische rommel worden gezocht om de term beetje ruier op te vatten.
                            Je kan je zin ook in de zwart-wit versie ipv wit-zwart: iedereen kan dit oplopen en is daar schuldig aan als je je zelden aan de logische maatregelen houdt
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

                            Comment


                            • Re: Versoepeling maatregelen

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Het is 100% fout om specifiek verlofgangers te viseren, ook al is dat geen ideale activiteit.
                              En het is 1000% (duizend %) verkeerd om nu op reis te gaan.
                              Last edited by nete; 31 december 2020, 08:41.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • Re: Versoepeling maatregelen

                                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                Dat is dus DE reden om er dan niet nog een véél groter risico bovenop te nemen, dat bovendien in alle toonaarden afgeraden wordt. Maar ja, die smeekbeden om niet te reizen da's voor watjes hé...
                                Dus stop toch eens eindelijk uw treurzang dat op vakantie gaan enkel "niet ideaal" is. Het is gewoon een middenvinger opsteken naar de mensen die de aanbevelingen WEL volgen. Punt.
                                Nete, doe geen moeite, maak je niet druk, ik heb gisteren nog een stukje over anti-vaxxers gehoord, daar zei me, een bepaald percentage kan je toch niet overtuigen, naar analogie hiervan, hoef je hier dan ook geen energie in te steken.
                                Het blijft zuur, dat ik mijn kinderen met kerst niet mocht ontvangen, terwijl ik dan die beelden zie van landgenoten op vakantie...

                                Comment

                                Working...
                                X