Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Versoepeling maatregelen

    Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
    Ik ga je zeker niet tegenspreken hierin. Ebola noem ik een "dom" virus, roeit op korte tijd zijn doelpubliek uit, HIV is al een stuk slimmer, houdt zich een tijd gedeisd, verspreid zich en slaat dan toe. Maar verspreidt zich dan enkel via bepaalde contacten waar je in hoofdzaak zelf mee te maken hebt. Een horrorscenario zou een ebolavariante zijn met de besmettingsgraad van ebola en de incubatie van aids.
    Men vergeet dat er op dit ogenblik een vrij straffe variant van het vogelgriep in omloop is, onschadelijk voor de mens ... sja een "vrijage" met wat covid-19 levert mogelijk een leuke variant op .. daarbij is er nog een potentieel gevaarlijke "varkensgriep" variant die men nauwgezet in het oog houdt, aan het rommelen, dus keuze genoeg ... (2020 G4 EA H1N1, also known as the G4 swine flu virus (G4))

    Comment


    • Re: Versoepeling maatregelen

      Owja, nog iemand die het niet ziet zitten om tijdens de BOB campagne op dat toetertje te blazen ?
      Iedereen loopt met een mondmasker, probeert zo veilig mogelijk de dagen door te komen (alé de meesten toch)
      en dan gaat de politie ons allemaal in hetzelfde toestelletje laten blazen ... mij niet gezien !
      Tevens staan die mannen (en vrouwen) weliswaar met een mondmasker, op nog geen halve meter in uwen auto te blazen

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • Re: Versoepeling maatregelen

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Tuurlijk niet, maar het zou wel een positieve noot zijn voor de mensen.

        Onze bekende viroloog (BV) is al met de vinger aan het wijzen om het nog strenger aan te pakken.
        Blijkbaar hadden ze dit niet zien aankomen, alé er zijn er wel die het wisten maar daar werd niet naar geluisterd
        Ben benieuwd welke strengere maatregelen eventueel volgende week nog worden bekendgemaakt,
        bij een volledige lockdown hebben ze uiteraard meer controle over wat de mensen doen

        grts
        Sieg
        Vreemd ... mensen zijn dus compleet betoeterd! Kijk om u heen! In Duitsland gaan ze de boel ei zo na terug kompleet dichtgooien wegens "out of control" en in Japan zitten ze met een uitbraak van een 3e golf waar ze geen blijf mee weten en hier zit men hersenloos te kankeren over een "gemist" kerstfeest of nieuwjaar ... zal 't gaan jaaa? ... misschien wil men tegen volgende zomer gewoon van een deel van de familie vanaf ... djeezes, en maar leuteren over ontbrekende informatie? Als ge alle info moest hebben en nog beschikken over een paar goed werkende hersencellen dan kwam je, veiligheidshalve, uw bed niet meer uit!
        Eigenlijk, moest men inderdaad luisteren naar de wetenschap dan mocht ge uw bed niet meer uit!

        Comment


        • Re: Versoepeling maatregelen

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Owja, nog iemand die het niet ziet zitten om tijdens de BOB campagne op dat toetertje te blazen ?
          Iedereen loopt met een mondmasker, probeert zo veilig mogelijk de dagen door te komen (alé de meesten toch)
          en dan gaat de politie ons allemaal in hetzelfde toestelletje laten blazen ... mij niet gezien !
          Tevens staan die mannen (en vrouwen) weliswaar met een mondmasker, op nog geen halve meter in uwen auto te blazen

          grts
          Sieg
          Ge moet daar in blazen he, niet zuigen ... zelfs al staat er ieder keer een "proper nieuw" opzetstuk op ...

          Comment


          • Re: Versoepeling maatregelen

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Tuurlijk niet, maar het zou wel een positieve noot zijn voor de mensen.

            Onze bekende viroloog (BV) is al met de vinger aan het wijzen om het nog strenger aan te pakken.
            Blijkbaar hadden ze dit niet zien aankomen, alé er zijn er wel die het wisten maar daar werd niet naar geluisterd
            Ben benieuwd welke strengere maatregelen eventueel volgende week nog worden bekendgemaakt,
            bij een volledige lockdown hebben ze uiteraard meer controle over wat de mensen doen

            grts
            Sieg
            MVR spreekt van een avondklok om 20:00 ... dat zou net contraproductief zijn en de brave burger voor grote problemen zetten.
            Wie dan wil feesten, die zorgt dat hij voor 20:00 ter plaatse is en doet dan de ganse nacht door in plaats van mogelijks net voor middernacht naar huis te gaan.
            Mensen die tot 18:00 of 20:00 moeten werken, die kunnen dan niet eens een friet of hamburger meer gaan eten ... laat staan ook nog die ene contactpersoon zien.
            Zoals ze zelf zeggen ... 90% houdt zich voldoende aan de regels, 10% negeert ze.
            Maar tussen die 90% brave burgers zitten ook wel diegene die door hun baas verplicht worden om naar het werk te komen ook als is daar geen noodzaak toe ... dus ook van die 90% zijn er mensen die zich onnodig verplaatsen maar waar ze niets of weinig aan kunnen doen.
            Idem met scholieren, als de scholen open zijn en ze worden verplicht de lessen te volgen, dan doen ze eigenlijk niets onwettig maar zijn ze toch in contact met anderen.
            Laat ons dan de 10% bekijken die wel zondigen tegen de regels ... klopt dat ze niet goed bezig zijn, maar zelfs virologen kunnen niet aantonen dat zij de oorzaak zijn van ver uitbreiding van de epidemie ... zoals ze zelf zeggen “ze vermoeden maar” en dan nog meer van professionele verplaatsingen.
            Het is uiteraard niet evident om een correcte oplossing te vinden ... als die al bestaat. [emoji6]

            Maar het klopt volledig wat je zegt ... een positieve noot ontbreekt, maar ik heb de indruk dat ze in aanloop van de feesten alles nog liever extra dramatiseren om de mensen onder druk te zetten om thuis te blijven.
            Maar goed, als brave burger zullen we steeds maar ja knikken op alles wat ze ons opleggen ... tot de meerderheid het eens echt beu begint te worden. [emoji848]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Re: Versoepeling maatregelen

              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              Vreemd ... mensen zijn dus compleet betoeterd!
              Klopt, gaan ze in verschillende landen doen ... maar ze mogen overal wel volk ontvangen met de feestdagen.
              In sommige landen alles dicht, maar er mogen tien mensen bijeen komen.
              Anderen mogen met drie gezinnen samen zitten.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: Versoepeling maatregelen

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                ...
                Maar het klopt volledig wat je zegt ... een positieve noot ontbreekt, maar ik heb de indruk dat ze in aanloop van de feesten alles nog liever extra dramatiseren om de mensen onder druk te zetten om thuis te blijven.
                Maar goed, als brave burger zullen we steeds maar ja knikken op alles wat ze ons opleggen ... tot de meerderheid het eens echt beu begint te worden. [emoji848]
                Jan Modaal denkt nog steeds dat dit alles een politiek spelletje is (alhoewel sommigen er inderdaad een spelletje van maken om zich, politiek, extra te profileren) .. helaas gaat het sinds lang niet meer om het spel maar om de knikkers, en er zijn er nogal wat die hun setje knikkers moeten inleveren en zonder verdere tegemoetkoming behalve een kist. (Nog steeds 100 per etmaal!)

                Comment


                • Re: Versoepeling maatregelen

                  Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                  Vreemd ... mensen zijn dus compleet betoeterd! Kijk om u heen! In Duitsland gaan ze de boel ei zo na terug kompleet dichtgooien wegens "out of control" en in Japan zitten ze met een uitbraak van een 3e golf waar ze geen blijf mee weten en hier zit men hersenloos te kankeren over een "gemist" kerstfeest of nieuwjaar ... zal 't gaan jaaa? ... misschien wil men tegen volgende zomer gewoon van een deel van de familie vanaf ... djeezes, en maar leuteren over ontbrekende informatie? Als ge alle info moest hebben en nog beschikken over een paar goed werkende hersencellen dan kwam je, veiligheidshalve, uw bed niet meer uit!
                  Eigenlijk, moest men inderdaad luisteren naar de wetenschap dan mocht ge uw bed niet meer uit!
                  Heb je weer een typisch REGULUS probleempje, slecht geslapen, slechte dag, slecht gezelschap, of gewoon weer eens den ambetanterik uithangen (als je dat laatste verstaat tenminste)

                  Ik heb nergens problemen mee qua verstrenging, dat zie je daar ook niet staan, hoogstwaarschijnlijk ben ik al meer in mijn kot gebleven dan U.
                  En klaarblijkelijk werken die cellen van jou ook zo goed niet, anders zou je weten dat Duitsland veel soepeler is tijdens de feesten dan hier en ook veel soepeler was tijdens zomer en najaar.
                  België is na Italië het strengste land van Europa wat de vooruitzichten op de eindejaarsfeesten betreft, heb ik daar een probleem mee ? neen ik niet !

                  grts
                  Sieg
                  Last edited by Sieg; 12 december 2020, 00:23.
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • Re: Versoepeling maatregelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    Ge moet daar in blazen he, niet zuigen ... zelfs al staat er ieder keer een "proper nieuw" opzetstuk op ...
                    Tjah, verwonderlijk antwoord weeral eens van uw kant, had niet anders verwacht
                    Als men allemaal in een glas blaast kan het voor jouw geen kwaad, als je maar niet de lucht inademt, dit zegt uiteraard heel veel over uw denkwijze

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • Re: Versoepeling maatregelen

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      MVR spreekt van een avondklok om 20:00 ... dat zou net contraproductief zijn en de brave burger voor grote problemen zetten.
                      Wie dan wil feesten, die zorgt dat hij voor 20:00 ter plaatse is en doet dan de ganse nacht door in plaats van mogelijks net voor middernacht naar huis te gaan.
                      Mensen die tot 18:00 of 20:00 moeten werken, die kunnen dan niet eens een friet of hamburger meer gaan eten ... laat staan ook nog die ene contactpersoon zien.
                      Zoals ze zelf zeggen ... 90% houdt zich voldoende aan de regels, 10% negeert ze.
                      Maar tussen die 90% brave burgers zitten ook wel diegene die door hun baas verplicht worden om naar het werk te komen ook als is daar geen noodzaak toe ... dus ook van die 90% zijn er mensen die zich onnodig verplaatsen maar waar ze niets of weinig aan kunnen doen.
                      Idem met scholieren, als de scholen open zijn en ze worden verplicht de lessen te volgen, dan doen ze eigenlijk niets onwettig maar zijn ze toch in contact met anderen.
                      Laat ons dan de 10% bekijken die wel zondigen tegen de regels ... klopt dat ze niet goed bezig zijn, maar zelfs virologen kunnen niet aantonen dat zij de oorzaak zijn van ver uitbreiding van de epidemie ... zoals ze zelf zeggen “ze vermoeden maar” en dan nog meer van professionele verplaatsingen.
                      Het is uiteraard niet evident om een correcte oplossing te vinden ... als die al bestaat. [emoji6]

                      Maar het klopt volledig wat je zegt ... een positieve noot ontbreekt, maar ik heb de indruk dat ze in aanloop van de feesten alles nog liever extra dramatiseren om de mensen onder druk te zetten om thuis te blijven.
                      Maar goed, als brave burger zullen we steeds maar ja knikken op alles wat ze ons opleggen ... tot de meerderheid het eens echt beu begint te worden. [emoji848]
                      Inderdaad Freddy, maar daar denkt men nu nog niet aan, degene die laat werken, nog boodschappen moeten doen, de hond uitlaten 's avonds voor het slapengaan .
                      En zoals je zegt, degene die willen feesten die doen dat toch en blijven gewoon overnachten.
                      Het is een feit dat er deze keer blijkbaar veel meer zijn die niet van thuis uit kunnen/willen/mogen werken tegenover de eerste golf in het voorjaar.
                      Zulke bedrijven moeten persoonlijk aangesproken worden, met een berichtje in het nieuws brengt dat niet op, en eventueel zware boetes voor de bedrijven ten gevolge, maar dat zal niet gebeuren hier.
                      Hetzelfde probleem op school, in het nieuws wordt al niet meer vermeld hoeveel scholen de deuren hebben gesloten wegens uitbraken, dat mogen ze niet meer zeggen van onze minister van onderwijs.
                      Zijn woorden enkele weken geleden waren, "gelijk wat er gebeurt we gaan de scholen niet meer sluiten", en kijk nu hij zit nu zelf met een besmetting bij zijn kinderen en de rest van de familie, die kerel heeft een hoog Trump gehalte.

                      In mijn ogen, en dat zeg ik al héél lang, is er maar één oplossing om dat virus terug te laten dalen, terug een lockdown met de scholen dicht, dat heeft ook het probleem opgelost in het voorjaar.
                      Ik weet hoe het eraan toe gaat op school, mijn vrouw staat daar alle dagen als "proefkonijn" in de klassen, zakdoeken en mondkapjes gebruiken die kinderen niet, afstand houden absoluut niet en snotteren, hoesten a volonté tegen elkaar op.
                      De meeste besmettingen bij de jongeren liggen dezer dagen tussen de 0 en 12 jarigen, toevallig moeten deze geen mondmasker dragen.

                      Ik weet dat onderwijs heel belangrijk is, maar ik ben ervan overtuigd dat een mensenleven nog belangrijker is !

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • Re: Versoepeling maatregelen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                        Ik weet hoe het eraan toe gaat op school, mijn vrouw staat daar alle dagen als "proefkonijn" in de klassen, zakdoeken en mondkapjes gebruiken die kinderen niet, afstand houden absoluut niet en snotteren, hoesten a volonté tegen elkaar op.
                        De meeste besmettingen bij de jongeren liggen dezer dagen tussen de 0 en 12 jarigen, toevallig moeten deze geen mondmasker dragen.
                        De min 12 jarigen zijn net het grootste probleem.
                        Ze worden in het algemeen misschien minder ziek, maar ze kunnen het wel overdragen en veel sneller dan anderen omdat ze de veiligheidsmaatregelen niet (moeten) toepassen.
                        Reden is dat ze overal onbeperkt mogen komen, dat jeugdverenigingen blijven samenkomen en dat ze dus met tientallen bijeen zitten.
                        Ze dragen geen mondmasker, hebben (meestal) nog niet de manieren om te hoesten of niezen zoals het veiliger en beleefder kan, beseffen helemaal niet wat ze eventueel verkeerd doen, ...
                        Inderdaad een extreem probleem.
                        Een lockdown lost dat ook niet op want net als de eerste keer kwamen die kinderen ook nog samen ... met een bende bijeen in de tuin van een buur of zo en ze mogen ook onbeperkt zo mee naar winkels en markten en op openbaar vervoer.
                        Ze zouden de kinderen gelijk moeten stellen met volwassenen of verplichten bij de ouders te blijven.
                        Er is inderdaad ook een minderheid aan ouders die hun kinderen nergens laten komen, maar het merendeel stuurt ze liever weg om zelf gerust te zijn.

                        Wie eens zijn auto neemt en naar de Ardennen rijdt om alleen met eigen bubbel in de bossen te gaan wandelen, die neemt ook weinig of geen risico ... misschien minder dan thuis steeds opgesloten te zitten.
                        Met een strenge lockdown kan ook dat niet meer.

                        Ik weet ook wel dat uitleggen eenvoudiger is dan doen ... maar de meeste extra maatregelen dat nu te boven komen, die treffen voornamelijk enkel de mensen die zich wel verantwoord gedragen.
                        Soit ... als ze morgen weer anders beslissen dan zullen we weer maar volgen, al denk ik dat er dan ook meer en meer protest gaat komen en nog meer illegale bijeenkomsten.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Re: Versoepeling maatregelen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Inderdaad Freddy, maar daar denkt men nu nog niet aan, degene die laat werken, nog boodschappen moeten doen, de hond uitlaten 's avonds voor het slapengaan .
                          En zoals je zegt, degene die willen feesten die doen dat toch en blijven gewoon overnachten.
                          Het is een feit dat er deze keer blijkbaar veel meer zijn die niet van thuis uit kunnen/willen/mogen werken tegenover de eerste golf in het voorjaar.
                          Zulke bedrijven moeten persoonlijk aangesproken worden, met een berichtje in het nieuws brengt dat niet op, en eventueel zware boetes voor de bedrijven ten gevolge, maar dat zal niet gebeuren hier.
                          Hetzelfde probleem op school, in het nieuws wordt al niet meer vermeld hoeveel scholen de deuren hebben gesloten wegens uitbraken, dat mogen ze niet meer zeggen van onze minister van onderwijs.
                          Zijn woorden enkele weken geleden waren, "gelijk wat er gebeurt we gaan de scholen niet meer sluiten", en kijk nu hij zit nu zelf met een besmetting bij zijn kinderen en de rest van de familie, die kerel heeft een hoog Trump gehalte.

                          In mijn ogen, en dat zeg ik al héél lang, is er maar één oplossing om dat virus terug te laten dalen, terug een lockdown met de scholen dicht, dat heeft ook het probleem opgelost in het voorjaar.
                          Ik weet hoe het eraan toe gaat op school, mijn vrouw staat daar alle dagen als "proefkonijn" in de klassen, zakdoeken en mondkapjes gebruiken die kinderen niet, afstand houden absoluut niet en snotteren, hoesten a volonté tegen elkaar op.
                          De meeste besmettingen bij de jongeren liggen dezer dagen tussen de 0 en 12 jarigen, toevallig moeten deze geen mondmasker dragen.

                          Ik weet dat onderwijs heel belangrijk is, maar ik ben ervan overtuigd dat een mensenleven nog belangrijker is !

                          grts
                          Sieg
                          Wallonië enkele jaren geleden : de scholen lagen maandenlang stil wegens een staking. De directie speelde het spelletje mee en meldde niemand als afwezig waardoor er geen loonverlies was...

                          Comment


                          • Re: Versoepeling maatregelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            Tjah, verwonderlijk antwoord weeral eens van uw kant, had niet anders verwacht
                            Als men allemaal in een glas blaast kan het voor jouw geen kwaad, als je maar niet de lucht inademt, dit zegt uiteraard heel veel over uw denkwijze

                            grts
                            Sieg
                            Mijn denkwijzen kunnen best vreemd over komen, de doordenker zal vatten dat ze verre van simplistisch zijn zoals de trend hier meestal is ... ignorance is still bliss!

                            Comment


                            • Re: Versoepeling maatregelen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Heb je weer een typisch REGULUS probleempje, slecht geslapen, slechte dag, slecht gezelschap, of gewoon weer eens den ambetanterik uithangen (als je dat laatste verstaat tenminste)

                              Ik heb nergens problemen mee qua verstrenging, dat zie je daar ook niet staan, hoogstwaarschijnlijk ben ik al meer in mijn kot gebleven dan U.
                              En klaarblijkelijk werken die cellen van jou ook zo goed niet, anders zou je weten dat Duitsland veel soepeler is tijdens de feesten dan hier en ook veel soepeler was tijdens zomer en najaar.
                              België is na Italië het strengste land van Europa wat de vooruitzichten op de eindejaarsfeesten betreft, heb ik daar een probleem mee ? neen ik niet !

                              grts
                              Sieg
                              Dude, maak geen veronderstellingen ten aanzien van anderen die u niet kan hard maken ... en weeral lid van het "simplistisch verbond"? ... Merkel niet bezig gehoord zeker? Verbanden leren leggen?
                              Wat de "adviezen" zijn in andere landen is begot compleet irrelevant als men ligt te verzuipen in een aanzwellende nieuwe stroom besmettingen! 't Is verdomme echt geen raketwetenschappen hoor! Wacht tot de gezondheidszorg ineen klapt en men zal moeten beslissen of uw mogelijk oudere vader/moeder/whatever nog in aanmerking komt voor een behandeling. Kom dan wenen! ... of niet ...

                              Comment


                              • Re: Versoepeling maatregelen

                                De (hulp) Sint brengt soms ook iets anders mee dan cadeautjes: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/12...m-sinterklaas/
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

                                Comment

                                Working...
                                X