Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Versoepeling maatregelen

    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Eigenlijk staat er geschreven dat men nog te weinig onderzoek heeft kunnen doen naar bescherming met AZ vanwege die 12 maanden wachttijd tussen de 2 prikken.
    Dus eigenlijk kan je dit weer opnemen zoals je wilt hé, en uiteraard geeft de pers dit negatief weer.
    Doch dat terzijde weten ze ondertussen wel al dat AZ een pak minder beschermend werkt ten opzichte van bvb het Pfizer vaccin.
    Dus dat wetende stel je jezelf toch de vraag waarom dan verder doen met AZ, dan kies je toch gewoon het beste voor je bevolking

    grts
    Sieg
    Hallo Sieg. Bedoel je niet eerder 12 weken ?
    Mogen we aub niet uit het oog verliezen dat vorig jaar er plots een totaal onbekend virus zijn moordronde begon. In de wetenschappelijke wereld, in de verzorgingssecotr alle hends on deck en hopen dat men het onder controle kan houden. Vechten tegen een blinde moordenaar. Beetje bij beetje komen data en gegevens vrij. En natuurlijk zijn de eerste tussenkomsten pure gok en hoopt men toch ergens een vat te krijgen. Herinner de krasse uitspraken van ene DONALD DUCK, Trump die zelfs met wasproducten voor de dag kwam.
    Ondertussen werd naarstig gezocht en naar de ware omschrijving van COVID19 en werd gekeken, getest naar mogelijke producten om dit alles toch enigzinds in toom te houden.
    Hier stond de verzorgingssector volledig centraal en gelukkig ook. Eens dit in elkaar stort is er geen houden meer aan.
    Diverse labo's waren druk bezig met het bestuderen van het virus (en meen dat UZ-Leuven zelfs in China ter hulp is geroepen) en later hoe de mens te beschermen. Veel onderzoek en getest is er geweest maar zeker in vergelijking met de minder dringende geneesmiddelenuitvindingen hoogste toprioriteit. Niets alles is volkomen volgens het normale draaiboek gedaan. Lange termijn is er helaas niet en die kans wordt ook niet geboden.
    En inderdaad vaak zijn vaccins onvoldoende getest (ik bedoel niet volgens de normale procedure).
    Van in het begin wist men al dat PFizer en Moderna een heel hoge score haalden, AZ een pak minder. De situatie laat ons echter niet toe om enkel te opteren voor de beste-werkende, hoe spijtig ook. Het hoofddoel was en is zo snel als mogelijk een soort groepsimmuniteit te creeëren waardoor de verspreiding wordt tegen gewerkt en het voor iedereen leefbaarder wordt.
    EN helaas, SInterklaas en de Kerstman slagen er niet in om op 1 dag miljarden vacins ter beschikking te stellen. Herinner de grote discussie die ontstond in december 2020 toen plots Pfizer er niet in slaagde de beloofde hoeveelheden vaccins op te leveren omdat men het bedrijf aan het opwaarderen was, aan het uitbreiden.
    Dan is er eveneens de grote hetze op Europees vlak ontstaan omdat Europese bedrijven het AZ maakten en door stuurden naar de UK. En ook dan was de minder doelstreffende werking van AZ gekend. En iedereen riep, tierde om toch maar over dat vaccin te beschikken.
    Ik wil maar duiden. We hebben een spreekwoord: "De gelegenheid maakt de dief" en "we roeien met de spanen die we hebben" dat heel veel afhankelijk is van de situatie en op dat ogenblik is de ratio soms ver weg. Had ik in februari, maart de kans gekregen om AZ te krijgen, geen haar op mijn hoofd die dat zou geweigerd hebben, in tegendeel.
    In het UK zijn er ook mensen die met Moderna, Pfizer zijn gevaccineerd en nu ook ziek worden van het Indianse vaccin. Merk op; Vaccinatie COVID19 staat niet gelijk met niet besmet worden, ziek worden. Het probeert er enkel voor te zorgen dat de ziektegevolgen minder zwaar zijn, minder ziek ...
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • Re: Versoepeling maatregelen

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Jij bent toch echt wel een zwartkijker hé Luc, ik heb verleden week drie dagen in AZ Delta Rumbeke verbleven, nu toch wel een van
      de grootste ziekenhuizen van West Vlaanderen.
      En heb er naar de toestand ivm. Covid-19 gevraagd, de verpleegster wist mij te vertellen dat het er relatief kalm is.
      Er lagen verleden week 3 mensen op IC en rond de 20 patiënten met covid in een gewone kamer.
      Het ziekenhuis beschikt naar ik meen over een 60 IC kamers, KLIK het is er VééL erger geweest, positief blijven denken Luc.
      Bij u is het Rumbeke, toch een klein dorp en hier is het Mol.
      Moest je gaan zien in AZ Delta in Menen zal het er ook anders zijn.
      Ben ik daarom een zwartkijker?
      Alstublieft zeg, je neemt zomaar een besluit zonder mij te kennen, straffe toebak.

      En inderdaad Spanik, in Mol moest iedereen bijspringen zelfs kinesisten.


      Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.​

      Comment


      • Versoepeling maatregelen

        Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
        Ik versta dat je het positief wil bekijken maar ik vind persoonlijk wel dat de overheid een grote fout gemaakt heeft door de grote meerderheid van de risicopatienten toch het AZ vaccin te geven.
        Niet alleen beschermt het minder goed 60% tov 80%, het duurt ook 12 weken ipv 5 weken eer je de 2de prik krijgt...
        Ondertussen is ook het geen 12 weken meer, maar als we de vorige situatie bekijken, dan leek het me nog steeds een correcte redenering.
        Stel dat men 100.000 vaccins had (fictief aantal omdat ik de juiste ook niet direct kan vinden), dan kon men kiezen om 50.000 mensen met vier weken tussen twee prikken te geven of 100.000 mensen een eerste prik zodat meer mensen een minimum bescherming kregen.
        Ofwel stelt men 50.000 mensen tevreden op korte tijd en maakt men er 50.000 grotere risico’s bij.
        Ofwel gaat men voor 100.000 mensen de risico’s grotendeels verminderen.
        Zonder vaccin hadden mensen die zwaar getroffen werden door het virus grote kans op ernstige complicaties of zelfs overlijden.
        Met de eerste prik werden de meeste ernstige gevallen voorkomen en bleef het meestal bij veel mildere symptomen.
        Dat laatste kwam niet alleen een groter aantal mensen ten goede, maar ook de zorg … minder ernstig zieken, minder op intensieve zorgen, minder druk, …
        Ik had ook liever sneller alles gekregen, maar ik maak me daar ook niet druk in dat het nu iets langer geduurd heeft.
        Belangrijkste is uiteindelijk dat iedereen zo snel mogelijk een zo normaal mogelijk leven kan terugkrijgen.
        Ideaal was dat iedereen zo snel mogelijk het beste vaccin kon krijgen … maar die luxe bestaat spijtig genoeg niet, ze kunnen onmogelijk heel de wereld tegelijk leveren.
        Of men het nu negatief of positief bekijkt, de situatie zal toch niet veranderen. [emoji6]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Versoepeling maatregelen

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Jij bent toch echt wel een zwartkijker hé Luc, ik heb verleden week drie dagen in AZ Delta Rumbeke verbleven, nu toch wel een van de grootste ziekenhuizen van West Vlaanderen.
          En heb er naar de toestand ivm. Covid-19 gevraagd, de verpleegster wist mij te vertellen dat het er relatief kalm is.
          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Bij u is het Rumbeke, toch een klein dorp en hier is het Mol.
          Moest je gaan zien in AZ Delta in Menen zal het er ook anders zijn.
          UZ Leuven is anders ook niet zo klein en al maanden zeggen ze daar dat het al bij al goed meevalt, zelfs tijdens de tweede golf en nadien.
          Het ergste was de eerste golf omdat ze niet goed wisten aan wat zich te verwachten, hoe het aan te pakken, … bij de tweede golf was de situatie heel anders.
          En dat is niet wat ik ervan denk maar wat het personeel daar zegt.
          Ze zeggen dat het zeker niet zo erg is als in de media gesteld wordt.
          Tijdens de eerste golf werden ook andere niet dringende consultaties geannuleerd, nadien is dat niet meer het geval geweest en zijn ook al mijn afspraken gewoon doorgegaan.
          Ik ben op al die keren ook nooit getest geweest op COVID-19, nooit temperatuur gemeten, … enkel gedurende een tijd het standaard document dat je aangaf al dan niet ziek te zijn geweest de laatste dagen.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Versoepeling maatregelen

            Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
            Hallo Sieg. Bedoel je niet eerder 12 weken ?
            Mogen we aub niet uit het oog verliezen dat vorig jaar er plots een totaal onbekend virus zijn moordronde begon. In de wetenschappelijke wereld, in de verzorgingssecotr alle hends on deck en hopen dat men het onder controle kan houden. Vechten tegen een blinde moordenaar. Beetje bij beetje komen data en gegevens vrij. En natuurlijk zijn de eerste tussenkomsten pure gok en hoopt men toch ergens een vat te krijgen. Herinner de krasse uitspraken van ene DONALD DUCK, Trump die zelfs met wasproducten voor de dag kwam.
            Ondertussen werd naarstig gezocht en naar de ware omschrijving van COVID19 en werd gekeken, getest naar mogelijke producten om dit alles toch enigzinds in toom te houden.
            Hier stond de verzorgingssector volledig centraal en gelukkig ook. Eens dit in elkaar stort is er geen houden meer aan.
            Diverse labo's waren druk bezig met het bestuderen van het virus (en meen dat UZ-Leuven zelfs in China ter hulp is geroepen) en later hoe de mens te beschermen. Veel onderzoek en getest is er geweest maar zeker in vergelijking met de minder dringende geneesmiddelenuitvindingen hoogste toprioriteit. Niets alles is volkomen volgens het normale draaiboek gedaan. Lange termijn is er helaas niet en die kans wordt ook niet geboden.
            En inderdaad vaak zijn vaccins onvoldoende getest (ik bedoel niet volgens de normale procedure).
            Van in het begin wist men al dat PFizer en Moderna een heel hoge score haalden, AZ een pak minder. De situatie laat ons echter niet toe om enkel te opteren voor de beste-werkende, hoe spijtig ook. Het hoofddoel was en is zo snel als mogelijk een soort groepsimmuniteit te creeëren waardoor de verspreiding wordt tegen gewerkt en het voor iedereen leefbaarder wordt.
            EN helaas, SInterklaas en de Kerstman slagen er niet in om op 1 dag miljarden vacins ter beschikking te stellen. Herinner de grote discussie die ontstond in december 2020 toen plots Pfizer er niet in slaagde de beloofde hoeveelheden vaccins op te leveren omdat men het bedrijf aan het opwaarderen was, aan het uitbreiden.
            Dan is er eveneens de grote hetze op Europees vlak ontstaan omdat Europese bedrijven het AZ maakten en door stuurden naar de UK. En ook dan was de minder doelstreffende werking van AZ gekend. En iedereen riep, tierde om toch maar over dat vaccin te beschikken.
            Ik wil maar duiden. We hebben een spreekwoord: "De gelegenheid maakt de dief" en "we roeien met de spanen die we hebben" dat heel veel afhankelijk is van de situatie en op dat ogenblik is de ratio soms ver weg. Had ik in februari, maart de kans gekregen om AZ te krijgen, geen haar op mijn hoofd die dat zou geweigerd hebben, in tegendeel.
            In het UK zijn er ook mensen die met Moderna, Pfizer zijn gevaccineerd en nu ook ziek worden van het Indianse vaccin. Merk op; Vaccinatie COVID19 staat niet gelijk met niet besmet worden, ziek worden. Het probeert er enkel voor te zorgen dat de ziektegevolgen minder zwaar zijn, minder ziek ...
            Uiteraard bedoel ik 12 weken hé Wim, zal het even aanpassen, bedankt om te laten weten.

            En wat de rest betreft, we zijn nu nog niet verder dan een jaar geleden hoor
            En het AZ vaccin geven aan risicopatiënten is een enorm foute beslissing van onze Belgische regering

            Terwijl ik dit zit te typen hoor ik net op het nieuws in de achtergrond niet zo leuke dingen om te horen

            De UK stevent af op een derde golf, dit ondanks de toch wel massale vaccinatie
            Dan hoor ik net ook dat er in Vietnam een nieuwe variant is ontdekt die nog besmettelijker is, een kruising tussen de Britse en Indiase variant, grote paniek wegens massale opstoten
            In China ook weer grote paniek wegens zware opstoot van de Britse en Indiase variant
            Ook in Taiwan weer een opstoot

            Dus ik ben geen doemdenker Wim, maar hetgeen ik gezegd had komt nu toch massaal uit
            En echt bemoedigend is dat toch niet hoor

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • Re: Versoepeling maatregelen

              Tja, de UK gebruikt op grote schaal het Astra-Zenica vaccin. Laat nou net dat zeer weinig bescherming bieden tegen de Indiase variant. Zelf heb ik ook AZ gekregen, ik voel me wel een beetje in de zak gezet en had veel liever een Pfizer gehad. Wat voor nut heeft dat nu met een vaccin dat 20% bescherming geeft?

              Dit weekend nog een discussie gevolgd op Facebook. Een vriendin had er de vraag gesteld of ze zich wel zou laten inenten want ze had wat twijfels. Nou, dat had ze beter niet gedaan. Ongelofelijk wat voor pure onzin van non-believers en anti-vax aanhangers er gepost werd. In elk geval, sinds ik mijn vaccin heb, is mijn WiFi ontvangst wel beter geworden
              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • Re: Versoepeling maatregelen

                Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                Tja, de UK gebruikt op grote schaal het Astra-Zenica vaccin. Laat nou net dat zeer weinig bescherming bieden tegen de Indiase variant. Zelf heb ik ook AZ gekregen, ik voel me wel een beetje in de zak gezet en had veel liever een Pfizer gehad. Wat voor nut heeft dat nu met een vaccin dat 20% bescherming geeft?
                Men kan AstraZeneca wel volledig afbreken, maar zijn de andere echt wel beter?
                Wie kan garanderen dat er morgen geen variant opduikt waar AstraZeneca het best voor is en Pfizer (bijna) niets doet?
                Uit laatste studies blijkt dat drie weken na de eerste prik zowel AstraZeneca als Pfizer maar 33% bescherming biedt tegen de Indiase variant, de tweede prik is dus bij beiden heel belangrijk.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: Versoepeling maatregelen

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Uit laatste studies blijkt dat drie weken na de eerste prik zowel AstraZeneca als Pfizer maar 33% bescherming biedt tegen de Indiase variant, de tweede prik is dus bij beiden heel belangrijk.
                  Van Pfizer heb ik dat nog niet kunnen vinden die info....heb je een link eventueel?

                  Comment


                  • Re: Versoepeling maatregelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                    .... Zelf heb ik ook AZ gekregen, ik voel me wel een beetje in de zak gezet en had veel liever een Pfizer gehad. Wat voor nut heeft dat nu met een vaccin dat 20% bescherming geeft?
                    Juist en dat gevoel heb ook ik
                    Als risicopatiënt krijg ik niet alleen het minst werkende vaccin maar wordt mijn tweede prik pas na 12 weken gegeven
                    Onze ministers staan blinkend te vertellen dat bijna alle risicopatiënten zullen gevaccineerd zijn tegen begin Juni
                    Maar wat ze er niet bij vertellen is dat de meeste van die risicopatiënten bijna als laatste hun 2de prik gaan krijgen omdat er 12 weken tussen zit
                    En maar fier zijn op hun werk, tjah ..

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • Re: Versoepeling maatregelen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Uiteraard bedoel ik 12 weken hé Wim, zal het even aanpassen, bedankt om te laten weten.

                      En wat de rest betreft, we zijn nu nog niet verder dan een jaar geleden hoor
                      En het AZ vaccin geven aan risicopatiënten is een enorm foute beslissing van onze Belgische regering

                      Terwijl ik dit zit te typen hoor ik net op het nieuws in de achtergrond niet zo leuke dingen om te horen

                      De UK stevent af op een derde golf, dit ondanks de toch wel massale vaccinatie
                      Dan hoor ik net ook dat er in Vietnam een nieuwe variant is ontdekt die nog besmettelijker is, een kruising tussen de Britse en Indiase variant, grote paniek wegens massale opstoten
                      In China ook weer grote paniek wegens zware opstoot van de Britse en Indiase variant
                      Ook in Taiwan weer een opstoot

                      Dus ik ben geen doemdenker Wim, maar hetgeen ik gezegd had komt nu toch massaal uit
                      En echt bemoedigend is dat toch niet hoor

                      grts
                      Sieg
                      Ik sta er ook niet gelukkig bij hoor. En ik ben eveneens geen doemdenker maar sedert de eerste dag dat er sprake was van Corona, had ik een sip gevoel. Italië had kennis van het virus, maar de sneeuwvakanties kregen voorrang en éénmaal gedaan ontplofte daar de boel en ook in Oosternzijk (ben dorp vergeten) ging het skiëen voor. Economische beslisingen die helaas vergaande gevolgen heeft gehad.

                      Ik zie de toekomst somber in. Nu zeker dat plots door de overheid alle verantwoordelijkheid van zich af schuift en rekent op het gezond verstand van de mensen. En daar zien we de laatste dagen de goede voorbeelden van ().
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • Re: Versoepeling maatregelen

                        Ik vraag mij af of de personen die bij de eersten waren die 2 prikken hebben gekregen (bvb Pfizer aan het zorgpersoneel) nog steeds antistoffen hebben, wordt dat regelmatig nagekeken?
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

                        Comment


                        • Re: Versoepeling maatregelen

                          Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                          Ik vraag mij af of de personen die bij de eersten waren die 2 prikken hebben gekregen (bvb Pfizer aan het zorgpersoneel) nog steeds antistoffen hebben, wordt dat regelmatig nagekeken?
                          Jazeker toerist, was twee weken geleden op de radio, waar ze op 70% gerekend hadden zijn ze uitgekomen op 90% antistoffen.
                          Het onderzoek is gelopen via het zorgpersoneel en komt dus een stuk positiever uit dan ze gedacht hadden.
                          Ze zouden beter dat eens in het nieuws brengen ipv. steeds negatief nieuws te melden, zou misschien ook de
                          zogenaamde anti vaccers eens laten nadenken.

                          Comment


                          • Versoepeling maatregelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                            Van Pfizer heb ik dat nog niet kunnen vinden die info....heb je een link eventueel?
                            Ik had het eerst op een of andere medische website gevonden maar staat ook in kranten vermeld.
                            Als ik de andere link kan terugvinden zal ik die daarna nog toevoegen. [emoji6]


                            De vaccins van Pfizer/BioNTech en AstraZeneca werken bijna net zo goed tegen de Indiase variant van het coronavirus als tegen de Britse mutant, meldt de

                            De vaccins van Pfizer/BioNTech en AstraZeneca werken bijna net zo goed tegen de Indiase variant van het coronavirus als tegen de Britse mutant, meldt de Britse gezondheidsdienst Public Health England (PHE) op basis van eigen onderzoek.


                            “Drie weken na de eerste dosis bleken beide vaccins echter nog maar voor 33 procent effectief. Het toont volgens Hancock aan hoe belangrijk de tweede prik is. De Britten besloten de tijd tussen de twee doses in te korten tot acht weken voor 50-plussers en de meest kwetsbare mensen.”
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Versoepeling maatregelen

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Jazeker toerist, was twee weken geleden op de radio, waar ze op 70% gerekend hadden zijn ze uitgekomen op 90% antistoffen.
                              Het onderzoek is gelopen via het zorgpersoneel en komt dus een stuk positiever uit dan ze gedacht hadden.
                              Ze zouden beter dat eens in het nieuws brengen ipv. steeds negatief nieuws te melden, zou misschien ook de
                              zogenaamde anti vaccers eens laten nadenken.
                              Dan ben ik echt wel eens benieuwd Geert naar die testresultaten aangezien het meeste zorgpersoneel gevaccineerd is met AZ
                              En in elke studie staat te lezen dat het AZ vaccin maar deels beschermt tegen de Britse en Indiase variant, zelfs maar voor 60%
                              En gelukkig wordt er negatief nieuws gemeld in de media, moest er daarmee gestopt worden dan is het hek van de dam
                              Volgens ik de cijfers zie zijn er hier in België amper anti vaccers, het is niet omdat je je vragen stelt en twijfelt, dat je dan persé een anti-vaccer bent
                              Zelf heb ik mij eerste prik met AZ gehad enkele weken geleden, doch ook ik stel mij veel vragen daarbij, want als AZ maar beschermt aan 60%
                              dan heb ik wel nog steeds 1 kans op 3 om echt ziek te worden

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment


                              • Re: Versoepeling maatregelen

                                Zonet gekeken op de cijfers van 18 juni 2020, 28 personen op IC, op 1 Aug. weeral meer, dat zonder vaccinaties...
                                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                                George Orwell

                                Comment

                                Working...
                                X