Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Versoepeling maatregelen

    Een vriend van mij heeft met COVID-19 in het ziekenhuis gelegen, waarvan meer dan vier weken in coma. Ondertussen is hij al meer dan een maand uit het ziekenhuis ontslagen. Toen ik hem onlangs gemaskerd en van op meer dan twee meter afstand zag, kon je absoluut niet zeggen dat hij er genezen uitzag. Op zo'n ogenblikken kijk je anders naar het al of niet dragen van mondmaskers.

    Comment


    • Re: Versoepeling maatregelen

      Daarnet in Lidl, karretjes worden niet meer ontsmet en terug met geldstukken. Ik en 2 anderen met mondmasker.
      Last edited by toerist; 27 juni 2020, 18:16.
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • Re: Versoepeling maatregelen

        Bij ons in de Oké - alle karretjes ontsmet - en VEEL klanten met mondmasker (op één oudere man na) - iedereen. Zo moet dat. Al het personeel met mondmaskers - en alles safe.
        Zelf plan ik mijn boodschappen in op momenten dat 't wat rustiger is - alles om dat risico maar naar beneden te halen. Bij mij ook met masker dat is al vanaf ze de maatregelen in de warenhuizen versoepelt hebben!

        Als ik merk dat er in één handelszaak mee gespeeld wordt - boycot ik die voor de rest van mijn dagen (ik hou een zwarte lijst bij - remember)...
        Wie geen zorg draagt voor zijn klanten - moet mij niet meer verwachten - je kan met je geldbeugel uw wil opleggen - als je maar met genoeg bent. 't minste dat het mij niet bevalt maak ik dat ik weg ben.

        Over Maggie De Block heb ik een zeer harde mening - niet geschikt voor publicatie (dat geldt ook voor Open-VLD en MR). Wat zij doen is haast even erg als de besluiteloosheid van de regering Trump over de plas. Vooral niet willen bestraffen - vooral niet de onpopulaire jan uithangen. Met respiratoire virussen mag je absoluut zo geen houding aannemen. In een pandemie verwacht de bevolking een strak beleid met een stevige stok achter de deur. We zien nu dat het overtredingen regent (ook in Zuid Frankrijk, in Italie, Spanje). Lisabon is terug dicht - wegens te veel fuiven! De faktuur met dit virus komt vaak snel - soms duurt het een maand - soms twee. Hoe langer het duurt hoe erger het wordt. Zie de VS in het zuiden! De belgen zijn niet de enigen die nonchallant zijn - had u gedacht dat men in Spanje/Italie de les geleerd heeft? Forget it!!!

        Op 't werk hebben wij 2 collega's op intensieve gehad (1 op 5 die daar terecht komt haalt 't niet dat zijn de stats) - zij zijn er heelhuids doorgekomen - maar het is zoals NicoR zegt - als je verpleegkundigen goed kent die vrijwillig zijn gaan werken op die afdelingen - en collega's hebt geweten die door 't oog gekropen zijn - dan wordt je staalhard in die zaken.

        Wat mij bijzonder stoort is de gelatenheid/lafheid van onze politieke wereld. Men grijpt de macht om dan de problematiek te verzuipen op de wijze zoals het in het witte huis gebeurt! En ja - ik durf dat in de premier haar gezicht te zeggen - net zoals ik mijn partijkaart in stukken gesneden heb om soortgelijke gronden - gewoon buitengesmeten wegens maatregelen die niet overeenkwamen met wat gezegd was - geen versoepelingen tussen eind mei - en half juni... Een pandemie laat niet toe dat je zevert.

        Het is een ernstige zaak dat we geen dagelijkse cijfers meer krijgen - dat gemiddelde is truut in pakskes. Dat is bedrog. Fijn voor statistici - maar niet voor hen die willen weten en voelen wat er aan de hand is. Zelfs tussen de wetenschappers weeg ik de informatie af - Van Ranst, Van Damme, dan die intensivist van Gasthuisberg - daar luisteren we eerder naar - dan naar die andere(n) - die zijn te laks - niet direct genoeg - draaien rond de pot.

        Het is verleden keer begonnen met het op verlof gaan - zal het deze keer anders zijn? Ik denk het niet! Zelf gaat u mij niet zien aan zee, niet in de ardennen - geen stoomtreinen - geen volksmassa's. Geen vliegtuig, treinen enz... Ik blijf in de buurt - en ga de leuke plekjes in de buurt - in een straal van 100km verkennen (waals brabant, provincie luik voor de maas - bevat heel veel leuks!). En daar gaat geen kat zijn! Wat we willen.

        Ik hoor verhalen van de oude markt in Leuven - de minimumafstand niet gerespecteerd - wel dan zie je mij daar niet. Da's hard - maar eigen gezondheid eerst. Dat wil niet zeggen dat ik geen pintje (afin bij mij is't van iets hogere gisting - pils verdraag ik niet) ga degusteren - ik doe dat veilig buiten - en als't regent binnen waar meer dan voldoende ruimte is - in den ouden tijd... (in 3020). Lekker safe - en de Witte Chimay zal smaken!

        Comment


        • Re: Versoepeling maatregelen

          Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
          Bij ons in de Oké - alle karretjes ontsmet - en VEEL klanten met mondmasker (op één oudere man na) - iedereen. Zo moet dat. Al het personeel met mondmaskers - en alles safe.
          Zelf plan ik mijn boodschappen in op momenten dat 't wat rustiger is - alles om dat risico maar naar beneden te halen. Bij mij ook met masker dat is al vanaf ze de maatregelen in de warenhuizen versoepelt hebben!

          Als ik merk dat er in één handelszaak mee gespeeld wordt - boycot ik die voor de rest van mijn dagen (ik hou een zwarte lijst bij - remember)...
          Wie geen zorg draagt voor zijn klanten - moet mij niet meer verwachten - je kan met je geldbeugel uw wil opleggen - als je maar met genoeg bent. 't minste dat het mij niet bevalt maak ik dat ik weg ben.

          Over Maggie De Block heb ik een zeer harde mening - niet geschikt voor publicatie (dat geldt ook voor Open-VLD en MR). Wat zij doen is haast even erg als de besluiteloosheid van de regering Trump over de plas. Vooral niet willen bestraffen - vooral niet de onpopulaire jan uithangen. Met respiratoire virussen mag je absoluut zo geen houding aannemen. In een pandemie verwacht de bevolking een strak beleid met een stevige stok achter de deur. We zien nu dat het overtredingen regent (ook in Zuid Frankrijk, in Italie, Spanje). Lisabon is terug dicht - wegens te veel fuiven! De faktuur met dit virus komt vaak snel - soms duurt het een maand - soms twee. Hoe langer het duurt hoe erger het wordt. Zie de VS in het zuiden! De belgen zijn niet de enigen die nonchallant zijn - had u gedacht dat men in Spanje/Italie de les geleerd heeft? Forget it!!!

          Op 't werk hebben wij 2 collega's op intensieve gehad (1 op 5 die daar terecht komt haalt 't niet dat zijn de stats) - zij zijn er heelhuids doorgekomen - maar het is zoals NicoR zegt - als je verpleegkundigen goed kent die vrijwillig zijn gaan werken op die afdelingen - en collega's hebt geweten die door 't oog gekropen zijn - dan wordt je staalhard in die zaken.

          Wat mij bijzonder stoort is de gelatenheid/lafheid van onze politieke wereld. Men grijpt de macht om dan de problematiek te verzuipen op de wijze zoals het in het witte huis gebeurt! En ja - ik durf dat in de premier haar gezicht te zeggen - net zoals ik mijn partijkaart in stukken gesneden heb om soortgelijke gronden - gewoon buitengesmeten wegens maatregelen die niet overeenkwamen met wat gezegd was - geen versoepelingen tussen eind mei - en half juni... Een pandemie laat niet toe dat je zevert.

          Het is een ernstige zaak dat we geen dagelijkse cijfers meer krijgen - dat gemiddelde is truut in pakskes. Dat is bedrog. Fijn voor statistici - maar niet voor hen die willen weten en voelen wat er aan de hand is. Zelfs tussen de wetenschappers weeg ik de informatie af - Van Ranst, Van Damme, dan die intensivist van Gasthuisberg - daar luisteren we eerder naar - dan naar die andere(n) - die zijn te laks - niet direct genoeg - draaien rond de pot.

          Het is verleden keer begonnen met het op verlof gaan - zal het deze keer anders zijn? Ik denk het niet! Zelf gaat u mij niet zien aan zee, niet in de ardennen - geen stoomtreinen - geen volksmassa's. Geen vliegtuig, treinen enz... Ik blijf in de buurt - en ga de leuke plekjes in de buurt - in een straal van 100km verkennen (waals brabant, provincie luik voor de maas - bevat heel veel leuks!). En daar gaat geen kat zijn! Wat we willen.

          Ik hoor verhalen van de oude markt in Leuven - de minimumafstand niet gerespecteerd - wel dan zie je mij daar niet. Da's hard - maar eigen gezondheid eerst. Dat wil niet zeggen dat ik geen pintje (afin bij mij is't van iets hogere gisting - pils verdraag ik niet) ga degusteren - ik doe dat veilig buiten - en als't regent binnen waar meer dan voldoende ruimte is - in den ouden tijd... (in 3020). Lekker safe - en de Witte Chimay zal smaken!
          Ik kan je volledig volgen hoor, maar dat voorstel om de cijfers in gemiddelden te krijgen dat komt van Mr Van Ranst hoor, persoonlijk vind ik dat een slecht idee
          Tevens geven ze ook niet meer de totale aantallen, allemaal misleidend, ik denk dat ze van hier in België van hun slechte naam af willen maar daarvoor is het al te laat door hun verkeerde tellingen tegenover alle andere landen.

          En wat De politiek betreft, en zeer zeker Mvr De Block die slaagt er volledig af
          Haar uitspraak gisteren hebben ze spijtig genoeg te weinig (of helemaal niet) herhaald in het nieuws, haar antwoord was namelijk "dat de virologen hun plaats moeten kennen", wat een pretentie madam zeg

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • Re: Versoepeling maatregelen

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            En wat De politiek betreft, en zeer zeker Mvr De Block die slaagt er volledig af
            Haar uitspraak gisteren hebben ze spijtig genoeg te weinig (of helemaal niet) herhaald in het nieuws, haar antwoord was namelijk "dat de virologen hun plaats moeten kennen", wat een pretentie madam zeg

            grts
            Sieg
            En diene in Antwerpen dan die besliste om de maatregelen van de raad niet te volgen omdat hij vond dat die niet nodig waren?

            Comment


            • Re: Versoepeling maatregelen

              Ze hebben het nu vooral over het dragen van mondmaskers in de winkel, maar ik denk dat "pinten pakken" op dit ogenblik een veel riskantere bezigheid is.
              Later op de avond gaan de decibels in een café altijd flink omhoog, ongeacht hoe luid de muziek speelt.
              Er wordt dus vooral harder geroepen, en dan vliegen de speekseldruppeltjes een heel stuk verder in het rond.
              Op die manier is het virus ook heel snel verspreid over West Europa, door de "apres ski" (tijdens het skiën zelf zal het risico een heel stuk minder groot zijn, tenzij misschien tijdens het aanschuiven aan de skilift).
              Er is nu wel een sluitingsuur, maar dan gaat het feestje verder op straat, of bij de ene of de andere thuis als ze iedereen van straat jagen (het zal dus niet simpel zijn om daarvoor een oplossing te vinden...).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • Re: Versoepeling maatregelen

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Ze hebben het nu vooral over het dragen van mondmaskers in de winkel, maar ik denk dat "pinten pakken" op dit ogenblik een veel riskantere bezigheid is.
                Later op de avond gaan de decibels in een café altijd flink omhoog, ongeacht hoe luid de muziek speelt.
                Er wordt dus vooral harder geroepen, en dan vliegen de speekseldruppeltjes een heel stuk verder in het rond.
                Op die manier is het virus ook heel snel verspreid over West Europa, door de "apres ski" (tijdens het skiën zelf zal het risico een heel stuk minder groot zijn, tenzij misschien tijdens het aanschuiven aan de skilift).
                Er is nu wel een sluitingsuur, maar dan gaat het feestje verder op straat, of bij de ene of de andere thuis als ze iedereen van straat jagen (het zal dus niet simpel zijn om daarvoor een oplossing te vinden...).
                Dit bewijst enkel maar dat velen niet begaan zijn met gezondheidsproblematiek. Men is vooral bezig met zichzelf.
                En dit geldt voor veel gebieden hoor. Roken, drinken, Corona ...

                Laat allen die vinden dat alles maar fake, gelul en gezever is, een paar meewerken in de hoog intensieve diensten in een ziekenhuis, (dit wens ik niemand toe, maar laat ze zelf eens slachtoffer zijn).
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

                Comment


                • Re: Versoepeling maatregelen

                  Mijn echtgenote is eergisteren naar België gevlogen en komt maandag terug naar Spanje met de auto.
                  Ze was zeer verbaasd dat ze in de Carrefour (buiten het personeel) de enige was die een mondmasker droeg.
                  Of een mondmasker nu helpt of niet, ze voelde zich in ieder geval echt onveilig
                  Wij zijn het gewoon om ze te dragen sedert 15 maart. Zonder mondmasker en handschoenen mag je hier in geen enkele winkel binnen.
                  Bij het binnenkomen ook verplicht de handen ontsmetten.

                  Comment


                  • Re: Versoepeling maatregelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                    Dit bewijst enkel maar dat velen niet begaan zijn met gezondheidsproblematiek. Men is vooral bezig met zichzelf.
                    En dit geldt voor veel gebieden hoor. Roken, drinken, Corona ...

                    Laat allen die vinden dat alles maar fake, gelul en gezever is, een paar meewerken in de hoog intensieve diensten in een ziekenhuis, (dit wens ik niemand toe, maar laat ze zelf eens slachtoffer zijn).
                    Klopt Wim, het moge wel duidelijk zijn als je ziet in welke leeftijdsgroep de tweede golf rondgaat in verschillende landen.
                    Al degenen die dachten dat het geen kwaad kan ...
                    Doch ook de berichtgeving heeft daar wat mij betreft een grote fout in gemaakt, doordat men steeds maar herhaalde dat de jongeren grotendeels gespaard bleven van het virus.
                    Wat blijkt nu na al die betogingen, feestjes en drinks ... opeens is nu wel 2/3 van de nieuwe besmettingen bij die jongere groep.
                    Het probleem is, al leert men elke dag wel bij over het virus, men nog steeds véél te weinig weet wat het doet en waarom het zo doet.
                    Iedereen kan besmet worden en mss erger in het ziekenhuis belanden, daar zijn ze nu toch achter gekomen.

                    Maar wat ik niet snap is dat we weer een minister hebben die nu al zegt "gelijk wat er gebeurt in het najaar, de scholen blijven open"
                    Terwijl dat in andere landen het eerste is wat men sluit.
                    Zijn onze Belgische kinderen dan zoveel sterker en zoveel beter ??

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • Re: Versoepeling maatregelen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Maar wat ik niet snap is dat we weer een minister hebben die nu al zegt "gelijk wat er gebeurt in het najaar, de scholen blijven open"
                      Terwijl dat in andere landen het eerste is wat men sluit.
                      Zijn onze Belgische kinderen dan zoveel sterker en zoveel beter ??
                      Dat is de eerste stommeteit niet dat die minus habens zegt en/of doet. Zie maar wat hij er in de vorige regering van gebakken heeft. Die doet gewoon niets anders! Het absolute nulpunt van de politiek. Enige waar het hem om te doen is is om in de krant te komen. En hoe idioter de dingen die je zegt hoe beter dat gaat.

                      Comment


                      • Re: Versoepeling maatregelen

                        Oorspronkelijk geplaatst door NicoR Bekijk bericht
                        Een vriend van mij heeft met COVID-19 in het ziekenhuis gelegen, waarvan meer dan vier weken in coma. Ondertussen is hij al meer dan een maand uit het ziekenhuis ontslagen. Toen ik hem onlangs gemaskerd en van op meer dan twee meter afstand zag, kon je absoluut niet zeggen dat hij er genezen uitzag. Op zo'n ogenblikken kijk je anders naar het al of niet dragen van mondmaskers.
                        Dat is inderdaad geen plezante situatie, maar elk jaar liggen mensen in het ziekenhuis met ernstige complicaties van de griep ... heeft daarna ooit iemand het over een mondmasker gehad?
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Re: Versoepeling maatregelen

                          Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                          En wat is de mening van de rest van de ongeveer 50.000 artsen in België?
                          Mijn huisarts is in ieder geval al een andere mening toegedaan.
                          Alsook wat zeggen deze artsen allemaal echt en niet wat best klinkt in de krant.
                          Uw huisarts is niet de enige met een andere mening, zelfs in het ziekenhuis zijn er veel dokters die anders denken over die mondmaskers.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Versoepeling maatregelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                            Daarnet in Lidl, karretjes worden niet meer ontsmet en terug met geldstukken.
                            Dat is bij vele winkels zo, er zijn er maar een paar die nog ontsmetten.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Versoepeling maatregelen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              Ze hebben het nu vooral over het dragen van mondmaskers in de winkel, maar ik denk dat "pinten pakken" op dit ogenblik een veel riskantere bezigheid is.
                              Later op de avond gaan de decibels in een café altijd flink omhoog, ongeacht hoe luid de muziek speelt.
                              Klopt volledig Bart ... dan drinken ze letterlijk Corona uit een Stella glas.
                              Cafés zullen zeker een van de gevaarlijkste plekken zijn en het zal niet specifiek de jeugd zijn.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Re: Versoepeling maatregelen

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Dat is inderdaad geen plezante situatie, maar elk jaar liggen mensen in het ziekenhuis met ernstige complicaties van de griep ... heeft daarna ooit iemand het over een mondmasker gehad?
                                Ja man, die griep "ploat" blijft stilaan hangen.
                                Met alle respect voor uw mening, maar je lijkt wel een spreekbuis van Trump (grapje)
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X