Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

Inderdaad zo is het bij mij ook, de Paypal account is gekoppeld aan een Mastercard die ook nog eens een verzekering heeft
    Als rekening gebruik ik Paypal nooit, zie daar ook het nut niet van in.

grts
    Sieg
    Zolang je Paypal niet gebruikt om geld te ontvangen heeft dat inderdaad geen enkel nut Sieg.

Comment

• Weer eentje, vrees ik, hoewel Helan als 'onafhankelijk ziekenfonds' wel bestaat.

BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

• Mijn laatste bericht dat ik kreeg,zag er zo uit;
        ..............................

Ga naar je inbox op Mijn Helan, je online ziekenfonds, om het document te openen.(geen link)
        Log in met je gebruikersnaam (is al ingevuld) en je paswoord.
        etc.

Bovenstaand bericht trekt zeer goed op het origineel.Afbeelding en begintekst zijn dezelfde.Maar vanaf ga naar je inbox,is de tekst verschillend en om het bericht te openen, gaat het anders.
        Dus dit zal fake zijn.
        (Je had natuurlijk al gesnapt dat Helan mijn ziekenfonds is.)

Comment

• Voor de goede verstaanders :
          De vertaling van "Holland" in het Chinees is : Hélán​ (of 荷 蘭​ )

Als de beambte van het loket zegt : wǒmen shuō hélán yǔ​ dan bedoeldt die : "Wij spreken Nederlands"
          Last edited by Skitch; 27 november 2024, 17:49. Reden: "dt" fout verbeterd (of gemaakt)
          " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

• Ik krijg geregeld mailtjes om mijn itsme account te heractiveren, maar dat gebruik ik niet (dat kan zelfs niet met mijn gsm).
            Zogezegd van Scarlet komen er ook elke week wel een aantal mails binnen om te melden dat er iets mis is met mijn account, ze komen niet van een Scarlet mailadres, en de link waar je dan op zou moeten klikken heeft ook nooit iets te maken met Scarlet.
            Ik klik nooit op een link in een mail, want er zijn veel teveel van die gevaarlijke mailtjes in omloop, als er bijvoorbeeld een mail komt van my ebox, dan kijk ik wel op die website of er echt iets belangrijks te zien is.

Ik krijg de laatste weken elke dag meerdere mails van Payio.nl, de eerste mail leek het alsof ik mij daar zelf heb aangemeld, maar ik weet heel zeker dat ik dat nooit heb gedaan.
            Ik durf mij daar ook niet af te melden, want ik vrees dat het dan alleen maar erger wordt.
            Ze komen nu wel allemaal in de spam map terecht.
            Als een bedrijf probeert om mij als klant binnen te halen mij dagelijks lastig valt, dan zal ik daar nooit klant worden, hoe meer mailtjes, hoe kleiner de kans wordt dat ze aan mij ooit iets zullen verdienen.
            Dat is net zoals dat gebeurd is met Bofrost, daarvan kreeg ik geregeld telefoontjes, en dat heb ik kunnen stopzetten door die op de "bel mij niet meer lijst" te zetten.
            Een paar weken geleden stond er weer een verkoper van Bofrost aan de deur die een paar folders in mijn handen wou stoppen, en ik heb die dan toch maar weg gestuurd omdat ik niets te maken wil hebben met bedrijven die zich ongevraagd blijven opdringen.

En dan zijn er nog altijd mails van iemand die geld teveel heeft, en die om een of andere reden beslist heeft om dat zomaar aan mij te geven.
            Zouden er dan nog altijd zijn die al hun gegevens doorgeven omdat ze er in geloven dat iemand in een of ander ver land zomaar geld wil geven?

Telefoontjes waarbij iemand in het Engels met een Indisch accent vertelt dat hij voor Microsoft Security werkt, dat is gelukkig al een tijdje geleden, misschien zijn die het beu geworden om uitgescholden te worden...
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

• Dat lijkt me eerder een gebricoleerd e-mail adres dan wat anders.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Zouden er dan nog altijd zijn die al hun gegevens doorgeven omdat ze er in geloven dat iemand in een of ander ver land zomaar geld wil geven?
                Uiteraard! Een email sturen kost zo goed als niets, beetje elektriciteit, wat afschrijving van je pc en je datalink. Als er 1 antwoord is op 1 miljoen emails dan hebben ze dikke winst gemaakt. En het risico dat ze gevat worden is zo goed als nul. En zelfs als ze weten wie het is zitten die ergens in een land waar je er toch niet aankan. Dus waarom zouden ze stoppen?

Maar zeg nu zelf, hoeveel mensen stellen er hun browser in dat die de volledige url weergeeft incl protocol? Alle browsers verstoppen dat want "te moeilijk". Zelfde voor email applicaties, zeker webmail, het volledige emailadres moet je uit de headers halen. Ze maken het die mannen gemakkelijk!
                Last edited by Spanik; 28 november 2024, 16:23.

Comment

• Ja, en zo krijg ik de laatste weken bijna dagelijks een telefoontje van paypal. Ik heb iets besteld en er zijn betalingsproblemen. Die mannen rekenen erop dat de hetze rondom Black friday en blue monday en massaal pakjes gekocht worden en gokken erop dat je ook even een Paypal-account hebt en er ook mee hebt betaald.
                  Maak er geen woorden aan vuil, enkel meld ik om even te wachten en zodat ik even naar de politie bel om alles te volgen. Raar, maar plots is de lijn verbroken.
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

Comment

• Ik begrijp niet waarom er nog steeds geen beter protocol in voor e-mail zodat je 100% zeker bent van de juiste afzender. Een beetje zoals 2FA maar zonder het gedoe
                    Last edited by Hombre; 29 november 2024, 18:48. Reden: typo
                    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

• Wat is Cashbacknuddy.nl nu weer, en hoe komen ze erbij dat ik mij daar heb aangemeld???
                      Hoe geraak ik daar vanaf zonder dat het erger wordt?
                      Dat is op dezelfde manier als Payio.nl, daar kreeg ik eerst een vergelijkbaar mailtje van, en die blijven maar mailtjes sturen, is dit wel wettelijk?
                      Als ik er vanaf moet, dan kan dat alleen door op een link in de mail te klikken, en dan heb ik een vermoeden dat er dan nog veel meer ongewenste rotzooi in mijn mailbox terecht komt.
                      De enige manier om die mails bij de ongewenste mail terecht te laten komen is het domein van de afzender toevoegen aan de lijst met geblokkeerde afzenders, het mailadres zelf verandert elke keer opnieuw.
                      Op de website van Payio.nl kan je alleen maar een bericht achterlaten als je daar inlogt, en dat is zeker geen optie want dan hebben ze zeker alle gegevens.
                      Als je via de telefoon ongewenst opgebeld wordt door bedrijven, dan kan je die laten blokkeren en moeten ze zelfs een boete betalen als ze zich daar niet aan houden, waarom kunnen ze dat ook niet zo doen voor e-mail?

Dit is de mail (de tweede van Cashbackbuddy, de eerste was om mij zogezegd aan te melden, wat ik heel zeker nooit heb gedaan), wat ik daaruit kan afleiden is dat ze in ieder geval mijn profielgegevens nog graag zouden hebben (dat was een link, ik heb die vervangen door gewone tekst zodat niemand van jullie er per ongeluk op klikt), ze hebben dus waarschijnlijk alleen maar mijn e-mail adres (dat hoop ik toch).
                      Ik heb dus een hekel aan bedrijven die mij niet met rust laten, en ik ben dan ook zeker niet van plan om daar nog meer gegevens achter te laten, en ik zal ook geen 3-5 keer per dag op "Klik hier voor uw vergoeding" klikken, daar hou ik mij echt niet mee bezig.
                      Wat mij betreft mogen ze dit soort mensen naar de maan sturen (om het nog voorzichtig uit te drukken)...
                      Uw account bij CashbackBuddy is succesvol geactiveerd. Vanaf nu ontvangt u cashback terug op uw online aankopen!

Als extra beloning hebben we alvast € 1 in uw account toegevoegd. Wanneer u uw profielgegevens invult schrijven we € 0,25 erbij.

We sturen u ook voortaan dagelijks 3 tot 5 betaalde commerciële e-mails. Elke keer wanneer u in onze email klikt op het knopje ''Klik hier voor uw vergoeding'' ontvangt u tussen de 1 en 2 eurocent PER KLIK!

Tip: voeg CashbackBuddy toe aan uw veilige afzenders om al onze emails goed te ontvangen.
                      Last edited by Black B@ndit; 30 november 2024, 08:35.
                      BD0338BE

Comment

• Deze had ik nog niet gehad, ik heb trouwens onlangs wel de echte belastingaangifte gekregen, en die heb ik al betaald.
                        Dit was er duidelijk weer eentje om door te sturen naar Safeonweb.be, omdat er altijd zijn die het niet kunnen laten om op de link te klikken in de mail....
                        Het is niet de volledige mail, hetzelfde staat er ook nog in het Frans, en onderaan is er een link voorzien voor als je daar al je gegevens wil afgeven aan de criminelen die dan zo goed zijn om je bankrekening leeg te maken .

.
                        FOD FINANCIËN
                        SPF FINANCES
                        Geachte mevrouw/mijnheer,

Wij hebben uw belastingaangifte verwerkt en vastgesteld dat u recht heeft op een terugbetaling.

Terugbetalingsdetails:
                        • Referentienummer: BE2024-RTX-392003
                        • Status: In verwerking
                        • Verwachte verwerkingstijd: 10-15 werkdagen
                        BD0338BE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Deze had ik nog niet gehad, ik heb trouwens onlangs wel de echte belastingaangifte gekregen, en die heb ik al betaald.
                          Dit was er duidelijk weer eentje om door te sturen naar Safeonweb.be, omdat er altijd zijn die het niet kunnen laten om op de link te klikken in de mail....
                          Het is niet de volledige mail, hetzelfde staat er ook nog in het Frans, en onderaan is er een link voorzien voor als je daar al je gegevens wil afgeven aan de criminelen die dan zo goed zijn om je bankrekening leeg te maken .

.
                          FOD FINANCIËN
                          SPF FINANCES
                          Geachte mevrouw/mijnheer,

Wij hebben uw belastingaangifte verwerkt en vastgesteld dat u recht heeft op een terugbetaling.

Terugbetalingsdetails:
                          • Referentienummer: BE2024-RTX-392003
                          • Status: In verwerking
                          • Verwachte verwerkingstijd: 10-15 werkdagen
                          Daaraan kan je al meteen zien dat het niet klopt: terugbetaling tussen 10 en 15 werkdagen
                          Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

Daaraan kan je al meteen zien dat het niet klopt: terugbetaling tussen 10 en 15 werkdagen
                            Zo snel werken ze inderdaad niet bij de belastingen als ze geld terug moeten betalen, dan zal dat eerder tussen de twee en drie maanden duren.
                            BD0338BE

Comment

Working...
                            X