Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    Er zijn andere opties om er een zin van te maken. UOVT.

Tja zoals ze tegenwoordig alles aanpassen en dan de aanpassingen nog eens aanpassen kan er niemand nog volgen. Je voorbeeld van producten... toen ik in de lagere school zat waren het producten, dan zijn het produkten geworden en dus terug producten. En zo zijn er nog. Dan heel dat gedoe met die samenstellingen... noteboom of notenboom? Ik schrijf notelaar Wat ze met de voltooid deelwoorden van leenwoorden uitgehaald hebben is te gek voor woorden. Daar schrijf ik gewoon de Engelse vorm.

Dat van die banaan snap ik niet. Zover ik weet zijn het bananen. Ik zie niet hoe ik hier een 's' moet aanbreien. In het Engels is het met een 's', dat wel. Maar dan is het geen Nederlands meer.
    Dit is wat ik bedoelde met fouten die ik reken onder "niet zo erg".
    Sinds de laatste spellingwissel heb ik besloten om me er niet meer bewust van aan te trekken. Altijd gedonder met de collega's taalkunde. Zonnestelsel en sterrenstelsel omdat er maar één zon is en veel sterren, terwijl iedereen weet dat alle sterren (ja goed, enkele zijn planeten) zonnen zijn. Ooit eens groot spel gehad omdat ik zei dat een ei van een kangoeroe NIET met een streepje werd geschreven (ik zei ook niet dat het met een trema was), het moest WEL met een streepje !!!!!! Toen ik zei dat een kangoeroe geen eieren legt verschoof de discussie naar : ALS een kangoeroe eieren zou leggen DAN zou het met een streepje zijn. Kijk, daarvan krijg ik het ook.
    Dan heb je nog die "het had beëindigd moeten worden - het had moeten beëindigd worden"....
    Om maar niet te beginnen over de hoofdletters : 1/1000 g is mg met een kleine letter, maar als mg nu aan het begin van een zin staat ????? Moet het dan met een hoofdletter M waardoor de betekenis megagram wordt. Wat primeert er nu ? Wetenschap of taal ? Het gaat hier over een verschilfactor miljard.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
      Om maar niet te beginnen over de hoofdletters : 1/1000 g is mg met een kleine letter, maar als mg nu aan het begin van een zin staat ????? Moet het dan met een hoofdletter M waardoor de betekenis megagram wordt. Wat primeert er nu ? Wetenschap of taal ? Het gaat hier over een verschilfactor miljard.
      Ik vind niet direct een harde richtlijn in de documenten van SI. Maar er is eigenlijk maar 1 oplossing en dat is het voluitschrijven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Vandaag een bericht ontvangen van De Vlaamse Overheid, dat ik geneigd ben om als 'echt' te beschouwen,
        Ik gebruik nooit de link die in de mail zit om berichten te gaan bekijken in mijn "ebox".
        Ga zelf naar de website, en log daar in, de kans dat er dan iets mis gaat is vele malen kleiner dan via een meegestuurde link.

Ik moet wel mijn identiteitskaart en een kaartlezer gebruiken om daar binnen te geraken.

Aanmelden via de kaartlezer van de bank heb ik er volgens mij nooit bij zien staan, dat lijkt mij ook heel eigenaardig.
        Misschien heb ik daar altijd over gekeken, maar voor zover ik weet log je bij de overheid in met je eID, niet met de bankkaart (voor een vaccinatie of een PCR test vragen ze ook altijd je identiteitskaart, niet je bankkaart).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Ik heb het net even opgezocht, op de website "My ebox" staat de mail zoals jij die hebt gekregen als voorbeeld van phishing mails die op dit ogenblik rondgaan.
          Er is ook bij vermeld dat je nooit bankgegevens mag invullen: https://myebox.be/nl/news/my-ebox-ph...ails-in-omloop
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Dat bankenscherm ken ik niet. Maar wat zijn de volledige adressen waar je browser naartoe gaat? Nog voor ik op een link klik kijk ik daar naar.

Ik vind het al verdacht dat de overheid je een e-mail zou sturen en je "beste" noemen. Dan die link naar je burgerprofiel met een "redirect". En die pagina met "aanmelden via de kaartlezer van je bank" is helemaal verdacht. Je krijgt daar normaal de keuze om via een kaartlezer en je e-id aan te loggen. Maar een lezer voor je e-id heeft niets te maken met je bank.

Goeie phishing poging.
            Even onschadelijk gemaakt, maar dit is 'm (heb van twee verschillende banken de links gekopieerd) :

https: //vlaanderenonline.cloud/b2n/ (dat geeft mijn bank; enfin, ook hier bankgg invullen)
            https: //vlaanderenonline.cloud/b2e/ (deze geeft Belfius en bankgg invullen)

Mij lijkt het ook eerder phishing, maar dan echt wel 'ne goeie'!
            Last edited by LesC; 22 maart 2022, 14:45.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Ik gebruik nooit de link die in de mail zit om berichten te gaan bekijken in mijn "ebox".
              Ga zelf naar de website, en log daar in, de kans dat er dan iets mis gaat is vele malen kleiner dan via een meegestuurde link.

Ik moet wel mijn identiteitskaart en een kaartlezer gebruiken om daar binnen te geraken.

Aanmelden via de kaartlezer van de bank heb ik er volgens mij nooit bij zien staan, dat lijkt mij ook heel eigenaardig.
              Misschien heb ik daar altijd over gekeken, maar voor zover ik weet log je bij de overheid in met je eID, niet met de bankkaart (voor een vaccinatie of een PCR test vragen ze ook altijd je identiteitskaart, niet je bankkaart).
              Als een email me verdacht lijkt, zal ik ook via een andere weg ernaartoe gaan. Met een e-reader en je id-kaart, zo deed ik het vroeger al, maar verschillende van die sites zijn niet erg Mac-vriendelijk, en raak ik er op die weg niet in. Vandaar dat Itsme zo interessant is. Een kaartlezer en een bankkaart ook, maar die spullen gebruik ik hier ook niet!
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht

Goed mogelijk dat ik, even geleden (een jaar of langer?) alweer, Itsme heb opgezet om op die manier 'naar de bank te gaan'!

Comment

Als er naar bankgegevens gevraagd wordt,is het meestal linke boel.
                  En de vlaamse overheid die mijn bankgegevens vraagt ???????
                  Meestal geven ze mij hun gegevens.

Comment

Ik heb het bericht intussen doorgestuurd naar verdacht online. Je krijgt een automatisch antwoord, jammer genoeg nooit een bevestiging dat het om phishing gaat. In de link door Bart gegeven in post#364, vind ik -precies zoals hij zegt- exact hetzelfde ‘bankenscherm’ (en als phishing beoordeeld) als dat waarvan ik boven een schermafdruk gegeven heb.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Ik heb het bericht intussen doorgestuurd naar verdacht online. Je krijgt een automatisch antwoord, jammer genoeg nooit een bevestiging dat het om phishing gaat. In de link door Bart gegeven in post#364, vind ik -precies zoals hij zegt- exact hetzelfde ‘bankenscherm’ (en als phishing beoordeeld) als dat waarvan ik boven een schermafdruk gegeven heb.
                      En je zult er ook nooit iets meer van horen.
                      Spreek uit ondervinding.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                        En je zult er ook nooit iets meer van horen.
                        Spreek uit ondervinding.
                        Ze antwoorden nooit op een persoonlijk bericht. Ze sturen wel een ontvangstbevestiging.
                        Ik zend veel verdachte mails naar hen. Gemiddeld meer dan 1 per dag.
                        Na een jaar of zo krijg ik dan een rapport met mijn "score". Dan kan je zien dat ik af en toe ook echte mails "verdenk".
                        " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

• Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Ik heb het net even opgezocht, op de website "My ebox" staat de mail zoals jij die hebt gekregen als voorbeeld van phishing mails die op dit ogenblik rondgaan.
                          Er is ook bij vermeld dat je nooit bankgegevens mag invullen: https://myebox.be/nl/news/my-ebox-ph...ails-in-omloop
                          “Nooit” bankgegevens invullen … ja, ge kunt itsme wel activeren met je banksoftware.
                          Dat wordt dan een moeilijke. [emoji23]
                          En met itsme kan je dan aanloggen op de ebox.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Er zijn andere opties om er een zin van te maken. UOVT.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                            Het schrijven zonder taal- en spelfouten is voor wat het Nederlands aangaat geen sinecure. Meer nog, na iedere aanpassing van de regels wordt het voor velen, ook mezelf, moeilijker en moeilijker. Ik denk aan het gebruik van een c of een k. Waar we vroeger produkten kochten kopen we nu producten. In de praktijk is het praktisch dat practicus tijdens het practicum ongestoord kan door werken want onder het kritische oog van de criticus of de criticaster leidt dit vaak tot fouten.
                            De meervoudsvormen. Vroeger met vaak zonder en nu met .... uitgezonderd de uitzonderingen. Alles moet, maar dit mag niet.
                            Of simpel. Meervoudsvorm van banaan wordt met een n geschreven en soms met een s.

Nu, zelf maak ik veel spelfouten, schrijffouten, taalfouten. Luiheid vermoed ik.

Tja zoals ze tegenwoordig alles aanpassen en dan de aanpassingen nog eens aanpassen kan er niemand nog volgen. Je voorbeeld van producten... toen ik in de lagere school zat waren het producten, dan zijn het produkten geworden en dus terug producten. En zo zijn er nog. Dan heel dat gedoe met die samenstellingen... noteboom of notenboom? Ik schrijf notelaar Wat ze met de voltooid deelwoorden van leenwoorden uitgehaald hebben is te gek voor woorden. Daar schrijf ik gewoon de Engelse vorm.

Dat van die banaan snap ik niet. Zover ik weet zijn het bananen. Ik zie niet hoe ik hier een 's' moet aanbreien. In het Engels is het met een 's', dat wel. Maar dan is het geen Nederlands meer.
                            't Ja, ik had het nog geschreven. Soms ben ik besmet met luiheid. Dit zeker voor wat betreft fora items ....

Maar, zoals ik al schreef, het meervoud van banaan wordt met een n geschreven en soms met een s. Indertijd heeft me dat bijna een strafstudie opgeleverd tijdens de les Nederlands, maar achteraf werd de straf ingetrokken en kreeg ik gemeende verontschuldigingen ...
                            Last edited by Wim.Vanmaele; 23 maart 2022, 07:30.
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

Comment

Hey juppekes.

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht

Maar, zoals ik al schreef, het meervoud van banaan wordt met een n geschreven en soms met een s.

Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                                't Ja, ik had het nog geschreven. Soms ben ik besmet met luiheid. Dit zeker voor wat betreft fora items ....

Maar, zoals ik al schreef, het meervoud van banaan wordt met een n geschreven en soms met een s. Indertijd heeft me dat bijna een strafstudie opgeleverd tijdens de les Nederlands, maar achteraf werd de straf ingetrokken en kreeg ik gemeende verontschuldigingen ...
                                Banaans ? Denk van niet hoor. Banaantjes wel, maar da's het meervoud van banaantje.

Comment

Working...
                                X