Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

De heer Visser (what's in a name ) stuurt me hoogstpersoonlijk een herinnering.

Te storten op een... Duitse rekening.

Aanslagnummer: W35782
    Dagtekening: 21-03-2022
    Incassantnummer: D256821

Geachte heer/mevrouw,

Bij deze ontvangt u ter herinnering de aanslag en de kwijtscheldingbeschikking voor het jaar 2021.
    De BIC verzorgt de lokale aanslagen voor verschillende waterschappen en gemeenten.
    U hebt maximale kwijtschelding gekregen voor het jaar 2021.
    Voor de zuiveringsheffing is geen kwijtschelding mogelijk.

Betreft: Watersysteemheffing ingezeten 2021

Vast bedrag: 124,73 EUR
    Kwijtschelding na jaarlijkse toetsing: -124,73 EUR

Zuiveringsheffing woonruimte periode:
    01-01-2021 t/m 31-12-2021 vervuilheffing: 84,64 EUR

Totaalbedrag: 84,64 EUR

Uit de administratie van ons blijkt dat u nog een factuur heeft openstaan van 84,64 EUR.
    Dit bedrag moet uiterlijk 01-04-2022 betaald zijn.

Rekeningnummer: DE31 1101 0101 5432 2439 87
    Ten name van: Watergroep

Let op: betaald u het volledige bedrag niet op tijd dan zijn wij genoodzaakt 39,95 EUR aanmaningskosten in rekening te brengen.

Hoogachtend,

Jan Visser
    Directeur Watergroep
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Nete , ik heb vandaag net hetzelfde bericht gehad.
      De kleuren van het logo leken me vreemd.
      En uiteraard ook weer die dikke taalfout ...

Weg met dat bericht!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
        En uiteraard ook weer die dikke taalfout ...

Weg met dat bericht!
        Als ik op het werk alle e-mail met dt-fouten in de vuilbak moet kieperen dan ga ik héél rustige dagen tegemoet!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
          Als ik op het werk alle e-mail met dt-fouten in de vuilbak moet kieperen dan ga ik héél rustige dagen tegemoet!
          Och, mocht men hier elk bericht verwijderen waar een dt-fout in staat, dan zou er ook veel weg zijn hoor. [emoji6]
          Vele officiële documenten bevatten ook fouten, da’s inderdaad geen referentie om ze als vals te aanzien.
          Maar mensen zien altijd eerder de fouten van anderen. [emoji23]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Het begint met dt maar waar eindigt het ?
            Zal ik eens vertellen over die keer in het lab dat er ene ipv KSCN KCN had genomen ? (Dat stond in die tijd vrij op de tafels).
            Ik kan perfect leven met een spelfout, sommige zaken zijn nu eenmaal complexer (je vindt iets, vind je dat ?, stijger, steiger, wijden, weiden, uitweiden.... ) waar ik het moeilijker mee heb is dat erop spreken blijkbaar totaal not-done is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
              Het begint met dt maar waar eindigt het ?
              Zal ik eens vertellen over die keer in het lab dat er ene ipv KSCN KCN had genomen ? (Dat stond in die tijd vrij op de tafels).
              Ik kan perfect leven met een spelfout, sommige zaken zijn nu eenmaal complexer (je vindt iets, vind je dat ?, stijger, steiger, wijden, weiden, uitweiden.... ) waar ik het moeilijker mee heb is dat erop spreken blijkbaar totaal not-done is.
              Ik ben geen scheikundige, maar ik hoop dat hij die KCN niet oraal ingenomen heeft....

Klopt, op zich is een fout af en toe geen ramp. Maar officiële documenten, kranten, ... het zou toch niet mogen zijn. Als dat gaat over koetjes en kalfjes is dat meestal ook zonder gevolgen. Maar wanneer het dubbelzinnig wordt en de verkeerde interpretatie wel gevolgen kan hebben dan is het wel een probleem. Net zoals het idiote idee om de dubbele negatie te laten vallen. Ga dat eens uitleggen aan een wiskundige dat dat geen probleem is.

Oud worden zeker?

Comment

Ook onze (nationale) TV-zenders bezondigen zich regelmatig aan taalfouten.
                Martine Tanghe zou zich daar nooit laten op betrappen.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Da's juist, Martine was een grote madam. In mijn laatste twee jaar middelbaar had ik nederlands en geschiedenis van een purist (zeg gerust autist), ik ben hem nog steeds zeer dankbaar voor die kordate aanpak. En ja, ik heb nog altijd de eerste 14 stencils liggen : allemaal regels en "bijwerkingen" die hoorden bij fouten van allerhande aard : een "ge", een "gij", een zin die begon met "moest", in een bibliografie een punt verkeerd t.o.v. de haakjes enz : gescheurd en opnieuw. Hij verdeelde 2 schooljaren in 6 trimesters (hoewel we semesters hadden), in het laatste trimester was alles maal 6.... dat sneed, geloof me.

Comment

Ik ben geen scheikundige, maar ik hoop dat hij die KCN niet oraal ingenomen heeft....

Klopt, op zich is een fout af en toe geen ramp. Maar officiële documenten, kranten, ... het zou toch niet mogen zijn. Als dat gaat over koetjes en kalfjes is dat meestal ook zonder gevolgen. Maar wanneer het dubbelzinnig wordt en de verkeerde interpretatie wel gevolgen kan hebben dan is het wel een probleem. Net zoals het idiote idee om de dubbele negatie te laten vallen. Ga dat eens uitleggen aan een wiskundige dat dat geen probleem is.

Oud worden zeker?
                    Niet oraal.... we moesten het gebruiken bij een synthese in zuur milieu, het was dus alveolair. Alle trekkasten aan en gaan lopen (het ruikt idd naar amandelen).
                    Voor de rest 200% eens, stel je voor dat op een notariële akte de opsteller van dienst het niet zo nauw neemt met de oppervlakte-eenheden, een apotheker die de g van mg over het hoofd ziet, een scheikundige die het niet zo nauw neemt met de 2 van CO2 of het verschil tussen CO en Co....
                    Maar we dwalen af.

Comment

In mijn laatste twee jaar middelbaar had ik nederlands en geschiedenis van een purist (zeg gerust autist), ...
                      Sinds ik regelmatig e-mail met iemand met ASS is mijn nederlands er ook op vooruit gegaan. Soms wel de moeite, je stuurt een e-mail en krijgt een antwoord terug. Met verbeteringen...

Eigenlijk niet slecht weet je. In het begin was dit echt heel lastig communiceren. Je stuurt een e-mail en krijgt helemaal geen antwoord. Of een antwoord waarvan je niet snapt wat dat met de vraag te maken heeft. Ben dan eens bij een psychologe langs geweest die daar meer van kent. En die heeft me raad gegeven. Dat was heel nuttig. Communicatie gaat nu een stuk vlotter. En eigenlijk communiceer je een stuk duidelijker en gerichter. Korte zinnen, geen nutteloze bijvoegsels, geen eindeloze bijzinnen, weinig verwijzingen, zo min mogelijk open vragen of voorstellen, duidelijk structuur,.... KISS.

Comment

Da's juist, Martine was een grote madam. In mijn laatste twee jaar middelbaar had ik nederlands en geschiedenis van een purist (zeg gerust autist), ik ben hem nog steeds zeer dankbaar voor die kordate aanpak. En ja, ik heb nog altijd de eerste 14 stencils liggen : allemaal regels en "bijwerkingen" die hoorden bij fouten van allerhande aard : een "ge", een "gij", een zin die begon met "moest", in een bibliografie een punt verkeerd t.o.v. de haakjes enz : gescheurd en opnieuw. Hij verdeelde 2 schooljaren in 6 trimesters (hoewel we semesters hadden), in het laatste trimester was alles maal 6.... dat sneed, geloof me.
                        Het schrijven zonder taal- en spelfouten is voor wat het Nederlands geen sinecure. Meer nog, na iedere aanpassing van de regels wordt het voor velen, ook mezelf, moeilijker en moeilijker. Ik denk aan het gebruik van een c of een k. Waar we vroeger produkten kochten kopen we nu producten. In de praktijk is het praktisch dat practicus tijdens het practicum ongestoord kan door werken want onder het kritische oog van de criticus of de criticaster leidt dit vaak tot fouten.
                        De meervoudsvormen. Vroeger met vaak zonder en nu met .... uitgezonderd de uitzonderingen. Alles moet, maar dit mag niet.
                        Of simpel. Meervoudsvorm van banaan wordt met een n geschreven en soms met een s.

Nu, zelf maak ik veel spelfouten, schrijffouten, taalfouten. Luiheid vermoed ik.
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                          Het schrijven zonder taal- en spelfouten is voor wat het Nederlands aangaat geen sinecure. Meer nog, na iedere aanpassing van de regels wordt het voor velen, ook mezelf, moeilijker en moeilijker. Ik denk aan het gebruik van een c of een k. Waar we vroeger produkten kochten kopen we nu producten. In de praktijk is het praktisch dat practicus tijdens het practicum ongestoord kan door werken want onder het kritische oog van de criticus of de criticaster leidt dit vaak tot fouten.
                          De meervoudsvormen. Vroeger met vaak zonder en nu met .... uitgezonderd de uitzonderingen. Alles moet, maar dit mag niet.
                          Of simpel. Meervoudsvorm van banaan wordt met een n geschreven en soms met een s.

Nu, zelf maak ik veel spelfouten, schrijffouten, taalfouten. Luiheid vermoed ik.
                          Er zijn andere opties om er een zin van te maken. UOVT.

Tja zoals ze tegenwoordig alles aanpassen en dan de aanpassingen nog eens aanpassen kan er niemand nog volgen. Je voorbeeld van producten... toen ik in de lagere school zat waren het producten, dan zijn het produkten geworden en dus terug producten. En zo zijn er nog. Dan heel dat gedoe met die samenstellingen... noteboom of notenboom? Ik schrijf notelaar Wat ze met de voltooid deelwoorden van leenwoorden uitgehaald hebben is te gek voor woorden. Daar schrijf ik gewoon de Engelse vorm.

Dat van die banaan snap ik niet. Zover ik weet zijn het bananen. Ik zie niet hoe ik hier een 's' moet aanbreien. In het Engels is het met een 's', dat wel. Maar dan is het geen Nederlands meer.

Comment

Vandaag een bericht ontvangen van De Vlaamse Overheid, dat ik geneigd ben om als 'echt' te beschouwen, maar....

Als ik klik op die link, krijg ik het venster waar ik kan inloggen:

Dat er ook nog heel geloofwaardig uit ziet. Ik kies voor Itsme, doe ik heel regelmatig (voor de bank, voor mynexus, dienstencheques, enz., alleen dit volgende scherm heb ik nooit gezien:

Is iemand vertrouwd met dit 'bankenscherm'? Ik ben maar afgehaakt, en ben op een andere manier (via mijn browser) naar mijn burgerprofiel enz. gegaan. Wat heeft mijn bank hiermee te maken?
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Dat bankenscherm ken ik niet. Maar wat zijn de volledige adressen waar je browser naartoe gaat? Nog voor ik op een link klik kijk ik daar naar.

Ik vind het al verdacht dat de overheid je een e-mail zou sturen en je "beste" noemen. Dan die link naar je burgerprofiel met een "redirect". En die pagina met "aanmelden via de kaartlezer van je bank" is helemaal verdacht. Je krijgt daar normaal de keuze om via een kaartlezer en je e-id aan te loggen. Maar een lezer voor je e-id heeft niets te maken met je bank.

Goeie phishing poging.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                                Wat heeft mijn bank hiermee te maken?

Comment

Working...
                                X